kun mennään katsoon vauvaa

mato-

Ruukaatteko viedä jotain kun meette katsoon uutta vautaa? Jos niin mitä?

Haluatteko yleensäkään että teille tuodaan jotain kun tullaan katsoon?

Äitini on joskus vienyt pullakranssia, mutta se ei nyt oikein hyvä idea ole, koska heillä tehdään sitä pullaa muutenki niin paljo ja kuitenki yrittävät välttää syömästä sitä liikaa. Enkä minä oo koskaan tehnyt ni ei oikein koeversiotakaan viitsis viedä... Eivätkä he pidä ylimääräisestä krääsästä (lelukasat..). Oisko jotain vai kehtaako mennä ilman tuomisia?

Minä oon kyllä vähä sellane etten osaa oikein viedä mitään, enkä toisaalta itekään halua että meille tuodaan mitään "ylimääräistä".

13

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuuu

Aika monelta tuli joku vaatekappale vauvalle, en odottanut että kenenkään olis tarvinnut mitään tuoda eli olisivat yhtä tervetulleita olleet ilman tuliaisiakin, mutta niitä bodyja tuli useampia. Ja oli ihan kiva, että jotkut hoksasivat ostaa vaikka kokoa 60cm tai 68cm, niin niistä tuliaisista sai nauttia myöhemminkin kuin ensimmäisten viikkojen jälkeen :)

• äitee +4

moni tuo sen vauvantossun ja siinä kukat. Se on ihan ok juttu ja siitä jää myös muisto. Olen sitten hankkinut kastepöytän siis kakkupöytään uudet kukat niihin ja koristellut sen siten..

Pieni vaate on aina tervetullut tai jotakin tarpeellista esim vaippoja..

Kukin varmaan tyylillään ja osa ei tuo/vie mitään. Meillä on ollut tuo tapa kiikuttaa jotakin lahjusta.

Kirjakaupastakin löytyy hauskoja "oppaita" yms juttuja..

Emmas on liike jossa on paljon kivaa vietävää ja perinteisissä tyttö/poika väreissä.

Niin ja äitiäkin on kiva muistaa jollakin vaikka herkulla..

• Sone

Elikkäs ostat jonkun söpön vauva-aiheisen paperikassin ja sinne kaikkea pientä vauvalle, miksei äitille tai isällekkin.

Kassin sisältöhän voi olla mitä vaan kivaa, esim : Sukat, lapaset, tutteja, purulelu, talkkia, kosteuspyyhkeitä, ruokalappu, ensilusikka, nokkamuki, joku vaate... Suklaata äitille :) Myös tuore ruisleipä on meilläpäin viety.

• ägentti 00-04

kukkien ym. krääsän sijaan valmiiksi tehtyä ruokaa mm. makaronilaatikko, kastike, lihapullat jne. Tai jotakin käyttötavaraa esim. pyykinpesuainetta ja sappisaippuaa (tahranpoistoon).
      Olen itse vienyt valmiiksi pestyn ja silitetyn uuden lakanasetin (tiesin, että vauvalla ei ole kuin yhdet lakanat) ja juuri tuota pesuainetta ja makaroonilaatikkoa tms.
      Ja isosiskolle tai veljelle (jos on) kannattaa kans viedä jotakin pientä esim. 2€ auto tai tarroja.

• muistaa jotenkin!

Monesti vaatteet ovat ainakin sellaista mitä tarvitaan. Pehmolelut ym. ovat vähän "turhaa krääsää" mitä kertyy nurkkiin muutenkin.

Tietysti totta, että jos on vanhempia sisaruksia, on hyvä muistaa heitäkin, jollain pikkujutulla. Uusi perheenjäsen on aihe mustasukkaisuuteen jo muutenkin. Lisää potkua siihen antaa, jos kaikki vaan pyörii vauvan ympärillä.

Itse tehdyt kortit varmasti aina myös ilahduttavat.

• antoi meille
        muistaa jotenkin! kirjoitti:

Monesti vaatteet ovat ainakin sellaista mitä tarvitaan. Pehmolelut ym. ovat vähän "turhaa krääsää" mitä kertyy nurkkiin muutenkin.

Tietysti totta, että jos on vanhempia sisaruksia, on hyvä muistaa heitäkin, jollain pikkujutulla. Uusi perheenjäsen on aihe mustasukkaisuuteen jo muutenkin. Lisää potkua siihen antaa, jos kaikki vaan pyörii vauvan ympärillä.

Itse tehdyt kortit varmasti aina myös ilahduttavat.

froteisen vauvapyyhkeen jossa siis huppu (jossa kivat korvat;D). Käytännöllinen ja pehmoinen lahja joka on kyllä ollut kovassa käytössä.
        Myös pehmolelu saatiin jonka toinen korva oli soveltuva myös puruleluksi; myös kiva lahja. :)

• Äippä06

kuten vaikka vaippoja! tuttipulloja voipi viedä,helistimen,kukkia ja jos ei muuta niin vaikka ihan onnittelu kortin!

• tuplat tuli

hei!
        Olipa ihana yllätys kun anoppi ja appi toivat mukanaan karjalaiseen tapaan kunnon rotinat. Älytön pullakranssa, piirakoita, kääretorttua, pikkuleipiä ja sit muistivat vanhemmat lapset toivat pientä kivaa heille. Siis oisin anopin ottanut ilman mitään mutta kun he olivat päättäneet tuoda kunnon rotinat. Kylläpä nuutunut äiti piristyi kummasti moisista herkuista. kiitos anoppi

• =o)

tuli mulla heti mieleen. Vaipoista saa tehtyä myös "kakun". Itse en ole koskaan tehnyt mutta olen niitä nähnyt. Tässä osoite jossa yhdenlainen vaippakakku.
        http://www.aijaa.com/viewer.php?id=145978
        Itse olen nähnyt sellaisen yksikerroksisen joka on varmaan helpompi tehdäkin kuin tuo kuvan kakku, pienet vaipat keskelle ja isommat ulkoreunalle ja ne jotenkin kierretään ehkä joku täällä osaa tämän paremmin selittää =)

• vieminen

Mulla on tapana kerätä kauniiseen kassiin,vauvan shampoo, hoito-öljyä, liivin suojuksia, vauvan kosteuspyyhkeitä ym tarpeellista kuluvaa käyttö tavaraa. On ollut aina tosi mieluinen vieminen. Eikä maksa edes hirveästi.

• osaisi mennä

uutta vauvaa ihastelemaan ilman tuliaisia. Vaipat on kuluvaa tavaraa,hyvä tuliainen ja tosiaan vaatetta,katselukirja,äidille myös jotain. Paljonhan tuossa jo edellä hyviä ideoita tulikin.
      Vaikka ei kyseinen perhe paljon itse makeata syö/leipoo itse,on mukava että on tarjottavaa lukuisille vieraille jotka piipahtavat uutta tulokasta katsomassa. Äiti on varmasti synnytyksestä ja uudesta elämäntilanteesta uupunut,eikä välttämättä jaksa leipoa.

• mato-

Unohdin tosiaan mainita, että tuo on heidän kolmas lapsi. Että niitä vaatteita heillä kyllä luulis piisaavan. Leipomusten kanski sellane juttu, että hän (kälyni) on kondiittori ammatiltaan, oisinko osannu ite tehä mitään kelpaavaa..!? ;D Ja toisaalta, anoppi varmaan on leiponu kaikenlaista heille, kun on älyttömän kova (ja hyvä) leipomaan.

Löysin sellasen ihanan vaaleanpunaisen fleecehuovan, askarreltiin sitte kortti siihe kaveriksi. Toivottavasti tykkäävät. :) Käly on niin älyttömän vaatimaton, että en tiedä mitä olis erikseen sille sitte. Ehkä kukkia, niistä hän ainaki pitää.. Suklaastakaan hän ei välitä..ei mistään makeasta..

Mutta kiitos nyt vielä ideoista. :)

• chacan

Löysin täältä mielestäni tosi kauniita ja liikkeen tekemiä vaippakakkuja eikä mielestäni hinnalla pilattu.
      www.marikart-shop.net

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe