Tapahtunut viisumia haettaessa...........

kalamies69

Menin viime keskiviikkona eteläbulevardille thai embassyyn viemään viisumihakemustani.Olin alunperin soittanut yrjönkadun vanhaan toimistoon jossa ilmoitettiin viraston eteläespalla olevan auki 09-12 ja 13.00-16.
Menin hakemusta täyttämään klo 13 aikaan ( ensimmäinen viisumi minulle, eli ei kokemusta aikaisemmin). Virkailija, kaunis thai, ilmoitti hymyillen kohteliaasti jättöajan olevan klo.12 asti ja valmiit noudetaan 13-16. Ilmoittaessani, ettei minulle kerrottu asiasta, hän ymmärsi ja antoi kohteliaasti apua hakemuksen täyttämisessä. Alkuviikosta on viisumi kuulema valmis, matka sen kun lähenee

Olen paljon kokenut ja nähnyt vaan seuraava kokemus on kaiken huippu.
Soitin ma 4.12 aamulla ja ilmoitettiin, että voi hakea. Menin paikalle ja kaunis thai virkailija etsi ja etsi ja etsi ja tuli papereitteni kanssa takaisin ja kohteliaasti ilmoitti: valitettavasti sinun passi on postitettu toiselle henkilölle. Olin ihmeessäni, miten voi, ei voi vai voiko ????
Lupasivat hankkia sen jostain takaisin ja lähettää sen postissa minulle.
29.12 olisi lähtö, onneksi silloin eikä esim tänään tai huomenna, siinä olisikin ollut paniikki
Mietin tässä, onko se yleensäkin edes laillista, että passeja ym papereita voidaan lähettää postitse, en tiedä onko tämä kirjattu edes.
Mielenkiinnolla jään odottamaan saanko oman tai jonkun muun passin.

3

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjattuna

voi lähetellä niitä, minä olen joka kerta kun viisumia tarvin lähettänyt kirjeessä, ja samalla viisin se on tullut takaisin postiin.
      Sinulla kävi hiukan huono flaksi nyt, mutta eiköhän asia selviä, ja pääset matkalle.

• anojamies

uutta osoitetta ja puh.num. lähetystöön, jos viittsisit tänne sen laittaa.

• kalamies69

Konsulaatti thai embassy on eteläespa 22C, siinä kun manskulta tullaan, eka sisäpiha ja oikea kulma 3 krs.
        puh 09 6122640
        Viisumi maksaa 25€ ja hyvät täyttöohjeet seinällä. Muista vain, että anomukset aamupäivällä 9-12 ja valmiit voi hakea 13-16.30 aikana.Toimitusaika 1-3vrk
        Kuulema suurlähetystöstä saa odottaessa ja maksaa 20€. En tiedä pitääkö paikkaansa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2875
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe