Oliko virhe rakentaa puuliiteri ja varasto samaan rakennukseen?-->seinä tietysti erottaa namä tilat,-mutta! Mietityttää,tuleeko (kunhan siis muuttamaan päästään ja tavaraa varastoon laitetaan)varastoon laitettavat tavarat/vaatteet jne..olemaan homeessa jonkin ajan kuluttua-puiden kosteuden takia?!!
Väliseinää ei siis vielä ole liiterin ja varaston erottamiseksi rakennettu,-puita on jo liiterin puolella ja nyt huomasin,että siellä sisällä säilyttämäni lastenvaunut olivat homeessa.
Mitä voi tehdä varaston puolelle tulevien tavaroiden homehtumisen estämiseksi....vai voiko mitään :( ?
Ulkovarasto/puuliiteri/HOME!!
5
9373
Vastaukset
- varastoa
ja liiteriä aivan vierekkäin. Se on aika selvä. Kyllä puista haihtuva kosteus on melkoinen kosteusrasite varastotavaroille. Voithan tietysti varastoida vain valmiiksi kuivia puita, mutta kyllä niissäkin kosteusvaihtelun vuoksi on välillä melkoista haihtumista.
Itse laittaisin suht kosteutta pitävän seinän siihen väliin ja lisäisin voimakkaasti tuuletusta liiterin puolella (aukkoja ainakin lattianrajaan ja katonrajaan, mieluummin muuallekin seiniin). - inssi
Meillä on v. -81 rakennettu OK-talo. Pitkulaisen mallisessa talossa on toisessa päässä kahden auton talli, jossa on talvisin yksi auto. Sen lisäksi on liiteri (15 m2) ja varasto (15 m2). Nuo kaikki tilat on lämpöeristetty, mutta ei lämmitetty. Puita laitetaan liiteriin syksyllä n. 5 m3. Kun puut laitetaan liiteriin, niiden pitää olla kuivia, eli kuivatettu jossakin ulkona katoksessa tai väljän pressun alla. Jos viet puut suoraan kannolta liiteriin, homehtuu kyllä liiterisikin, ellei siellä ole kuivatinta ja ilmanvaihtoa.
Meillä ei ainakaan ole varastossa ollut mitään ongelmia vaatteiden kanssa, ei edes kovin runsasta ummehtunutta hajua. - kaikki...
Ulkovarastossa täällä Pirkanmaalla tuntuu homehtuvan melkein kaikki materiaalit (sellaista pientä homepilkkaa :(
- Ei hätiä mitiä
Kuivatitko lastenvaunut sisätiloissa ennen lämmittämättömään ulkovarastoon laittamista? Jos et, niin olisi suoranainen ihme, ellei ne olisi homehtuneet.
Ulkovarastossa ei kannata säilyttää muutenkaan vaatteita tai muuta arkaa tavaraa. Jos se on pakko, tavaran tulee olla ainakin ehdottoman kuivaa varastoon laitettaessa, sillä varastossa se kuitenkin kostuu. Jos tavara on jo valmiiksi kosteaa, se homehtuu varmasti. - Anonyymi
Onko liian tiivis ja ilma ei vaihdu? Meillä kerrostalon pyöräkellarissa hometta kun ilma ei kierrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592