Digikameran kytkeminen tietokoneeseen

Jarmo79

Tietokoneeni ei siis tunnista USB-kaapelilla siihen kytkettyä digikameraa. Kameran mukana tulleesta asennus-CD:stä ei ole ollut apua, eikä windows XP:n oma "scanner and camera installation"-systeemi ole myöskään toiminut(tai ainakaan en ole itse saanut toimimaan ). Eikös XP:ssä pitäis olla plug&play-toiminto, jolla tietokoneen pitäis automaattisesti tunnistaa siihen kytkettävät laitteet? Tietokoneeni kylläkin on vuonna 2000 ostettu, joten olisivatko nämä USB-systeemit sitten muuttuneet niin radikaalisti tänä aikana? Muihin tietokoneisiin kamerani kytkentä on onnistunut, mutta ei omaani.Mikä siis voisi olla vikana?

11

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

kortin lukia siinä koneessa niin pane se kameran kortti siihen niin rupee onnistumaan.

• Jarmo79

Ikävä kyllä ei ole kortinlukijaa...ovatko sellaiset kalliita?

• Nimetön
        Jarmo79 kirjoitti:

Ikävä kyllä ei ole kortinlukijaa...ovatko sellaiset kalliita?

suosittelen.Toinen asia mistä hyödyt on puhelimen soittoäänet jos sulla on mp3 tiedostoja niin eikun kortti koneeseen ja valitset sen soittoääneks minkä haluat ja lähetät sen kortille niin se on siinä.

• Jarmo79

lisäyksenä sanottakoon vielä, että tietokone ei myöskään tunnista mun mp3-soitinta. Tuo mahdollinen kortinlukijahan liitetään myös USB-väylään. Entäpä jos koneeni ei tunnista kortinlukijaa, kun se ei kerran mp3-soitinta eikä kameraakaan tunnista? Miten kortinlukijan hommaaminen voi tällöin ratkaista ongelman?

• Biossssssssssss

Tarkasta biosista että usb on "enabled".

Toimiiko mikään usb-laite missään liitännässä? Jos jokin skanneri tms toimii ja kamera ei toimi samassa reiässä niin sitten vika on joko kamerassa tai johdossa.

• Jarmo79
        Biossssssssssss kirjoitti:

Tarkasta biosista että usb on "enabled".

Toimiiko mikään usb-laite missään liitännässä? Jos jokin skanneri tms toimii ja kamera ei toimi samassa reiässä niin sitten vika on joko kamerassa tai johdossa.

juu, kaksi usb-liitäntää koneen takana on ja kameran ja mp3-soittimen lisäksi ei ole muita usb-laitteita. Kumpikaan ei tunnu toimivan missään liitännässä. Mulla on myös kaksi usb-kaapelia, ja kummallakin olen kokeillut tuloksetta... Mites toi onko usb "enabled" tarkistetaan biosista?

• ddr34
        Jarmo79 kirjoitti:

juu, kaksi usb-liitäntää koneen takana on ja kameran ja mp3-soittimen lisäksi ei ole muita usb-laitteita. Kumpikaan ei tunnu toimivan missään liitännässä. Mulla on myös kaksi usb-kaapelia, ja kummallakin olen kokeillut tuloksetta... Mites toi onko usb "enabled" tarkistetaan biosista?

Jos sulla on CD levy missä on emolevyn ajureita,laita sieltä USB ajurit koneelle,tai nouda netistä valmistajan sivuilta.Yleensä biosin setupissa on USB väylät enabloituna tehdasasetuksina,tai sitten joku on muuttanut jälkeenpäin.Oletko kokeillut käynnistää kone ensin,ja sitten kytkeä piuha kameraan ja sitten tietokoneeseen kamera käynnissä ja siirto valittuna.

• on asennettu

SP2 päivitys myllyyn. Siinä tuli mukana jotain juttuja mitkä tunnistaa jotkut laitteet paremmin. MS:n sivuilta sen saa haettua ja asennettua.

Tuon biosin "USB enabled" kannattaa katsoa jonkun tietävemmän tutun kanssa kun siellä saa häärättyä helposti koneen toimimattomaan tilaan.

• hat

Ei kai kamerasi ole kuvausasennossa, silloin ei kai tunnistu

• <spdfj

Mikä käyttis?? Win95 ja 98 vaativat USB-draivereiden asentamisen!

• koneesta kameraan ja..

Kun ei sitä toimintoa ala plug/play, niin anna kaksoispainallus kameran kuvienkäsittely ohjelman kuvakkeelle(esim,minun tapauksessa: Canon Zoom BrowserEX. ja siellä vasen ylhäällä on hanikka jossa sanoo jotain: Tasks-ja sen alla:
      Acquire Images from Memory card.(heikko suomennos) ota tai imuroi,kuvat muistikortilta,,paina sitä.
      Kaikissa kameran ohjelmissa se on jotain sinne päin kunhan oikein tuijotat vasenta ylänurkkaa,tai olisko ylärivin sanoissa.
      Merry X:mas canadasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2098
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1715
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1476
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1226
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1024
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      978
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      855
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      842
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      789
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      743
    Aihe