Haapaveteläinen VAI

Haapavetinen?

Eilen kuuntelin rariosta kun muistelivat sitä Haapaveden suurjuoksijaa ja puhuivat Haapaveteläisestä miehestä. Olen aina ajatellut että olette Haapavetisiä? Kumpia te olette: -veteläisiä vai -vetisiä???

23

1689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä ollaan ja sellaisina pysytään jatkossakin.

    • Entinen haapavetinen

      oon ehottomasti haapavetinen ja haapaveeltä lähtösin

    • suurjuoksija

      En todellakaan tiedä, vielä.

      • Turisija

        Ette kai ole unohtaneet Juha Väätäistä?

        Hän edusti uransa alkupuolella Haapaveden Urheilijoita vuosikaudet. Hän kävi Yhteiskoulua Haapavedellä (en muista, suorittiko YO-tutkinnon, koska olin silloin jo poistunut maisemista) ja juoksi nuoruudessaan pikamatkoja. Satasella meni muistaakseni tuonne yhdentoista sekunnin pintaan.

        Siirtyi sitten pidemmille matkoille ja voitti maailmanmestaruuden Helsingissä. Onhan Julma-Juhan loppukiriä vilautettu YV:ssä aivan viime aikoinakin.


      • Julma Jussi
        Turisija kirjoitti:

        Ette kai ole unohtaneet Juha Väätäistä?

        Hän edusti uransa alkupuolella Haapaveden Urheilijoita vuosikaudet. Hän kävi Yhteiskoulua Haapavedellä (en muista, suorittiko YO-tutkinnon, koska olin silloin jo poistunut maisemista) ja juoksi nuoruudessaan pikamatkoja. Satasella meni muistaakseni tuonne yhdentoista sekunnin pintaan.

        Siirtyi sitten pidemmille matkoille ja voitti maailmanmestaruuden Helsingissä. Onhan Julma-Juhan loppukiriä vilautettu YV:ssä aivan viime aikoinakin.

        voittaa euroopanmestaruuksia Helsingissä,vai muistanko ihan väärin?Taisi jäähä iliman maailmanmestaruutta.


      • ku se Juoppo-Jussi
        Turisija kirjoitti:

        Ette kai ole unohtaneet Juha Väätäistä?

        Hän edusti uransa alkupuolella Haapaveden Urheilijoita vuosikaudet. Hän kävi Yhteiskoulua Haapavedellä (en muista, suorittiko YO-tutkinnon, koska olin silloin jo poistunut maisemista) ja juoksi nuoruudessaan pikamatkoja. Satasella meni muistaakseni tuonne yhdentoista sekunnin pintaan.

        Siirtyi sitten pidemmille matkoille ja voitti maailmanmestaruuden Helsingissä. Onhan Julma-Juhan loppukiriä vilautettu YV:ssä aivan viime aikoinakin.

        jostai ppiipposkorvesta?


      • on oikeassa
        Turisija kirjoitti:

        Ette kai ole unohtaneet Juha Väätäistä?

        Hän edusti uransa alkupuolella Haapaveden Urheilijoita vuosikaudet. Hän kävi Yhteiskoulua Haapavedellä (en muista, suorittiko YO-tutkinnon, koska olin silloin jo poistunut maisemista) ja juoksi nuoruudessaan pikamatkoja. Satasella meni muistaakseni tuonne yhdentoista sekunnin pintaan.

        Siirtyi sitten pidemmille matkoille ja voitti maailmanmestaruuden Helsingissä. Onhan Julma-Juhan loppukiriä vilautettu YV:ssä aivan viime aikoinakin.

        Julma-Juha oli myös haapaveden yhteiskoulun liikunnan opettajana muutaman kauden.Juoksi muuten soolojuoksuna kymppitonnin alle puolen tunnin Haapaveden urheilukentällä, joka oli saavutus pitkästä aikaa. Eräänä lauantaina Juha teki lähtöä koulupäivän jälkeen kotiinsa Piippolaan ja kun kysyin:menetko linja-autossa? Han vastasi, että ei kun juoksen.Olen yhtä aikaa perillä, kun se auto pysähtelee aina välillä.


      • Marko Ritola

        täyttää kriteerit!
        Hän on Haapavedellä syntynyt ja varhaisnuoruudessaan Hau:ta edustanut moninkertainen pikamatkojen Suomen mestari, jonka (nuori mies kun on) aktiiviura jatkuu.
        Hän toimii nykyään Oulussa jumppamaikkana ja edeustaa sikäläistä seuraa (Op?).


      • M.R.:n laji on
        Marko Ritola kirjoitti:

        täyttää kriteerit!
        Hän on Haapavedellä syntynyt ja varhaisnuoruudessaan Hau:ta edustanut moninkertainen pikamatkojen Suomen mestari, jonka (nuori mies kun on) aktiiviura jatkuu.
        Hän toimii nykyään Oulussa jumppamaikkana ja edeustaa sikäläistä seuraa (Op?).

        aitajuoksu, piti kirjoittamani: pika-aidat!


      • ylioppilaaksi
        Turisija kirjoitti:

        Ette kai ole unohtaneet Juha Väätäistä?

        Hän edusti uransa alkupuolella Haapaveden Urheilijoita vuosikaudet. Hän kävi Yhteiskoulua Haapavedellä (en muista, suorittiko YO-tutkinnon, koska olin silloin jo poistunut maisemista) ja juoksi nuoruudessaan pikamatkoja. Satasella meni muistaakseni tuonne yhdentoista sekunnin pintaan.

        Siirtyi sitten pidemmille matkoille ja voitti maailmanmestaruuden Helsingissä. Onhan Julma-Juhan loppukiriä vilautettu YV:ssä aivan viime aikoinakin.

        Haapaveden lukiosta v. 1961.


      • nimenomaan
        Julma Jussi kirjoitti:

        voittaa euroopanmestaruuksia Helsingissä,vai muistanko ihan väärin?Taisi jäähä iliman maailmanmestaruutta.

        10000m ja 5000m juosussa.Kisat pidettiin 10-15 08-71 Helsingissä.


      • Turisija
        nimenomaan kirjoitti:

        10000m ja 5000m juosussa.Kisat pidettiin 10-15 08-71 Helsingissä.

        Juha Väätäinen taisi olla ensimmäinen mainittava suomalainen kestävyysjuoksija sitten Viljo Heinon päivien? Eikös Virénin Lasse tullut vastaavasti pinnalle vasta Münchenin olympialaisissa? Minulla tahtoo aikajärjestykset vähän vinksahdella.

        Pitänee muistella muitakin urheilijoita piiritasolta, kun en millään muista muita haapavetisiä EU:n mestaajia;-)

        Pituushyppääjä Jussila Mieluskylältä pomppi viiskymmenluvulla ainoana Oulun piirissä seitsemän metrin ylityksiä - etunimeänsä en nyt saa päähäni. Siirtyi melko pian HaU:sta Vihantiin Sinkki-Seppoihin, koska kaivokselta löytyi leipäpuu Gunnar Laation "sponsoroimana".

        Marttilan Erkki juoksi keskimatkoja. Morkon Olavi juoksi kymppitonnia puolen tunnin pintaan ja taisi joskus sen alittaakin. Aioin vielä jatkaa listaa, mutta täytyy virkistää välillä nimimuistia...


      • Turisija kirjoitti:

        Juha Väätäinen taisi olla ensimmäinen mainittava suomalainen kestävyysjuoksija sitten Viljo Heinon päivien? Eikös Virénin Lasse tullut vastaavasti pinnalle vasta Münchenin olympialaisissa? Minulla tahtoo aikajärjestykset vähän vinksahdella.

        Pitänee muistella muitakin urheilijoita piiritasolta, kun en millään muista muita haapavetisiä EU:n mestaajia;-)

        Pituushyppääjä Jussila Mieluskylältä pomppi viiskymmenluvulla ainoana Oulun piirissä seitsemän metrin ylityksiä - etunimeänsä en nyt saa päähäni. Siirtyi melko pian HaU:sta Vihantiin Sinkki-Seppoihin, koska kaivokselta löytyi leipäpuu Gunnar Laation "sponsoroimana".

        Marttilan Erkki juoksi keskimatkoja. Morkon Olavi juoksi kymppitonnia puolen tunnin pintaan ja taisi joskus sen alittaakin. Aioin vielä jatkaa listaa, mutta täytyy virkistää välillä nimimuistia...

        ketään muita haapavetisiä yleisurheijoita?
        Lasse Viren EM- kisoissa Helsingissä mukana samoilla matkoilla juoksemassa kuin JULMA-JUHAKIN.
        Taisto Kitti hyppäsi korkeutta,mutta tulosta en muista,sillä tietolähde näkyy olevan hukassa.
        Kari Joentakanan hyppäsi pituutta 749 ja sai SM-hopea,mutta edusti silloi jo RAAHEN VESAA.


      • Turisija
        j.jussiW-T kirjoitti:

        ketään muita haapavetisiä yleisurheijoita?
        Lasse Viren EM- kisoissa Helsingissä mukana samoilla matkoilla juoksemassa kuin JULMA-JUHAKIN.
        Taisto Kitti hyppäsi korkeutta,mutta tulosta en muista,sillä tietolähde näkyy olevan hukassa.
        Kari Joentakanan hyppäsi pituutta 749 ja sai SM-hopea,mutta edusti silloi jo RAAHEN VESAA.

        olemme jossakin välissä olleet samassa työpaikassa. Tiesin, että hän oli pituushyppääjä, mutta en haapavetistä alkuperäänsä enkä urheilutuloksiaan. Morjenstan häntä joskus nykyisinkin marketissa kohdatessa.

        Sen aikaisina vauhdikkaina työvuosinani en pahemmin seurannut urheilutuloksia. Tiesin, että Raahen Vesan nuoret pärjäsivät SM-kisoissakin, mutta ainoastaan vihantilaissyntyinen Kauko Lumiaho ja pohjoisesta raahelaistunut työkaveri Helena Loukusa ovat jääneet mieleen - ja yhden 800 m. juoksijatytön nimi on jo unholassa. Raahelaiset nuoret seiväshyppääjät pärjäsivät myös niihin aikoihin.


      • Turisija kirjoitti:

        olemme jossakin välissä olleet samassa työpaikassa. Tiesin, että hän oli pituushyppääjä, mutta en haapavetistä alkuperäänsä enkä urheilutuloksiaan. Morjenstan häntä joskus nykyisinkin marketissa kohdatessa.

        Sen aikaisina vauhdikkaina työvuosinani en pahemmin seurannut urheilutuloksia. Tiesin, että Raahen Vesan nuoret pärjäsivät SM-kisoissakin, mutta ainoastaan vihantilaissyntyinen Kauko Lumiaho ja pohjoisesta raahelaistunut työkaveri Helena Loukusa ovat jääneet mieleen - ja yhden 800 m. juoksijatytön nimi on jo unholassa. Raahelaiset nuoret seiväshyppääjät pärjäsivät myös niihin aikoihin.

        sekä myös kymmenottelija ja pelasi HAU:n riveissä lentopalloa 1970-luvun alusta 1980-luvun puoleenväliin.Karin kaverina oli 1970-luvun lopulla
        toinenkin haapavetinen kymmenottelija poika nimeltään Jukka Alasuutari,mutta hänen tuloksistaan minulla ei ole tarkempia tuloksia.


      • MXA
        ku se Juoppo-Jussi kirjoitti:

        jostai ppiipposkorvesta?

        et Julma-Juha Väätäinen on syntynyt 12. heinäkuuta 1941, Piippolassa, jossa myös asui varsin pitkään, vaikkain edusti alkuaikoina Haapaveden Urheilijoita.

        Piippolassa tuntuvat edelleenkin juoksevan hänen nimeään kantavaa kilpailua, asiasta ainakin näytti olevan osoitteessa www.pite.fi


    • ei löydy

      SUOMEN VETELIN MIES.

      • asusta Vattukylässä?

        Mitäs ootte mieltä?


      • mestarit
        asusta Vattukylässä? kirjoitti:

        Mitäs ootte mieltä?

        ja nimimiehet siellä asssuu.
        Vattukylästä löyttyyy kaikki .


      • asusta Vattukylässä? kirjoitti:

        Mitäs ootte mieltä?

        hyvä lahja,kun sen osaa oikein hyväksi käyttää.


    • Andaluzia-76

      ...että haapavetisiä! :) Itse en kyllä ole haapavetinen, mutta sukulaisia asuu siellä, joten sallittakoon vastaukseni tähän ketjuun. ;)

      • ne on kaikki

        siellä päin syntyneet.
        Täällä Helsingissäkään ei muusta puhuta kuin Vattukylästä.
        Haapavettä ei tunne kukaan.


      • Jutti-Vassu
        ne on kaikki kirjoitti:

        siellä päin syntyneet.
        Täällä Helsingissäkään ei muusta puhuta kuin Vattukylästä.
        Haapavettä ei tunne kukaan.

        ollu astialla!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe