Laskeeko vatsa koskaan?

pilvi00

Kaksospoikamme ovat 6 kk ja vatsani pömpöttää kuin olisin neljännellä kuulla raskaana. Onko toivoa vatsan suhteen eli laskeeko pömppö vielä vai sainko loppuelämäkseni karmean pömppövatsan? Jännevakokin on vielä reilusti auki. Kuinka kauan teillä on mennyt jännevaon sulkeutumiseen?
Urheilullisena ja suht timmivatsaisena peilukuva hirvittää.

9

2094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee

      Itse en ole mikään urheilija,
      mutta imetys vei vatsan kyllä kokonaan pois.

      Imetin kaksosia 10 kuukautta.

    • 2-viikoisesta

      että mulla ei kyl imettämällä mitään lähtenyt. Mutta yllätys yllätys hitaasti ja toivonsa jo täysin menettäneenä sovin nyt jopa pienempiin vaatteisiin kuin ennen raskautta, tää ihme tapahtui tos kun lapsi 10-11 kk.

    • KAKSOSTYTTÖJEN ÄITI

      Ihana alunpitäen musta näki, että olen raskaana ja vatsa senkuin pyöristyi ja pyöristyi.
      Olen aina ollut 48kg,pieni ja siro.
      Nyt tyttäremme ovat ekaluokkalaisia ja alavatsa on ns.pömppö mutta olen aina jumpannut ja käynyt naisvoimistelussa.
      Ei auta.
      On hyväksyttävä itsensä sellaisenaan,kuin synnytyksen jälkeen on. Niin ja kaikkihan on yksilöllistä.
      NAUTI RASKAUDESTASI JA KIVAA JOULUA! Muista myös, että lapset ovat kaiken ulkomuodon muuttumisen myötä sen arvoisiakin!

    • Tirru

      Itsellä repesi vatsan iho parilla viimeisellä yli menneellä raskausviikolla. Harmitti kovasti sillä olin valmistautunut lääkärin aiempien puheiden mukaan keisarinleikkaukseen. Sairaalassa kuitenkin sanottiin että ei kun alateitse vaan, lopultakin kun lapseni ei meinannut syntyä ja aika kookkaana yli nelikiloisena melkein kaksi viikkoa yliaikaisena keisarileikattiin tyttö jättivatsastani. Seurauskesna oli aivan kamalan näköinen revennyt maha joka roikkuu kireän leikkaushaavan yli. Hiukan se on pienentynyt kun on imetyksen myötä laihtunut mutta kuuden kuukauden jälkeenkin se on ainakin omastamielestäni hirveän näköinen löysä, arpinen kuin pakanamaan kartta. Olenkin ajatellut että plastiikkakirurgille "nip and tuck" jos se ei palaudu enää ja vaivaa minua yhä.

      • VATSA,

        Älä nyt hyvä ihminen vatsasi takia kirurgille lähde.
        Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ja lapsukaisesi on masusi arvoinen.
        Minullakin on roikkuva alavatsa mutta herättelen yhä toivoa, että kyllä se jumpalla hoituu ja ellei....so what!
        Mä olen tällainen ja olen vatsani ansainnut,saatika kaksoslapseni.


    • neljävitonen

      Olen 45-vuotias äiti viidelle lapselle,
      joista nuorimmat ovat kaksoset.

      Vatsani ei roiku, eikä riipu, vaikka en ole koskaan sen kummemmin liikuntaa harrastanut, saati jumpannut.
      Tietenkin vatsa on vähän löllö, mutta eipä se ulospäin näy :)

      Kaksosia odottaessani kätilötkin ihailivat vatsaani, koska minulla ei ollut yhtään raskausarpea.
      Syntyessään kaksoset painoivat
      yli kolme kiloa kumpainenkin.

      En ole mikään ihan hoikka, mutten lihavakaan.
      Tukiliivejä käytin hyvin harvoin kaksosia odottaessani, eihän ne kauaa mahtuneet päällekään.

      Lihoin kaksosia odottaessani n.20 kiloa, mutta kun imetin kaksosia(kin) yli 8 kuukautta, niin kyllä siinä kilot lähti.

    • noin

      Imetä ahkerasti, vaikka se voi ollakin hankalaa kaksosten kohdalla. Ja voihan se synnyttänyt äitikin jumpata. Ihan heti siihen ei kannata kuitenkaan ryhtyä synnytyksen jälkeen, tai sisemmät vatsalihakset voivat pullahtaa. Sitten sulla vasta onkin pömppömaha.

      • pomppaisu moiseen asiaan!

        Älä etukäteen murehdi moisesta vatsastasi.
        Aika kyllä korjaa asian ja muistathan aina, että vatsanseutu on lapsiesi aroinen.
        Hällä väliä, millainen vatsanseutu....pääasia, että lapsesi ovat terveitä ja itse voit maisiosti !
        Sitä kaikkea sinulle toivon vilpittömästi !
        T.tuplien äiti


    • minda.mpl

      Hei vaan! Lueskelen palstaa koska etsin siskoni ongelmaan apua.. hänellä kaksoset, jotka puolitoista vuotiaita, eivätkä nuku.. tänään ovat heränneet päivään puoli neljältä aamuyöllä.. Mutta halusin siis vastata sinulle kun olet huolissasi vatsasta. Siskoni on samassa tilanteessa.. häneltä kysyy edelleen tietämättömät että monennellako kuulla olet raskaana. Harmittaa siskon puolesta.. koska vatsa tosiaan näyttää siltä. on se kyllä laskenut kovasti niistä ihan alkuajoista ja varmasti laskee koko ajan lisää. nyt kun voimat ovat alkaneet vähän lisäytyä, on tiukan ruokavalion ja jumpan ansiosta vatsa vähän laskenut. Sehän kannattaa tietenkin pois sulkea että vatsassa ei ole tyrää, esimerkiksi keisarileikkuksen jälkeen haavatyräkin mahdollinen.
      Uskon kyllä että varmasti siskon kun sinunkin vatsa laskee kun aikaa kuluu ja kun on sen aika, treenaa kovasti. Tsemppiä ja jaksamista arkeen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1958
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      248
      1924
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1636
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1451
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      924
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe