Minulla on nyt semmoinen pikku ongelma, etten saa poistettua web-kameran ajureita. Onnistuukohan tällainen palauttamalla järjestelmä esim. aikaan, kun koko webbikameraa ei vielä minulla ollut?
Katselin äsken järjestelmän palauttamiseen käytettävää "työkalua" ja se ei suostu näyttämään palautuspisteitä kuin syyskuun alkuun... Siis ei mene kuukausissa enää siitä taaksepäin kun minun pitäisi päästä heinäkuulle asti...
Mitä teen? kauheat ongelmat...
ja ei tarvi kertoa kuinka ajurit voi poistaa, se ei nimittäin onnistu. :) koneessa jotain vikaa...
Järjestelmän palauttaminen
21
752
Vastaukset
- ole pidemmälle
Palautuspisteet vievät kiintolevytilaa,joten vanhimmat aina poistetaan.
"ja ei tarvi kertoa kuinka ajurit voi poistaa, se ei nimittäin onnistu. :)"
Ei sitten kerrota! - uudelleen
ja yritä sitten poistaa ajurin omalla asennusohjelmalla tai ohjauspaneelin lisää/poista sovellus kautta.
http://support.microsoft.com/kb/290301
Tuo saattaa auttaa joihinkin asennusongelmiin, jos ei voi asentaa uudelleen tai poistaa ym.- antaminen
oli nimenomaan kiellettyä!
- .....
koitettu on... kaikkee mahdollista... :)
Se ei just sen takia ollu pointti. Ei pysty asentaan uudestaan, ei pysty poistaan lisää/poista valikosta, ei pysty tekeen oikein mitään... Se tässä onki ongelma... =D - tuota
..... kirjoitti:
Se ei just sen takia ollu pointti. Ei pysty asentaan uudestaan, ei pysty poistaan lisää/poista valikosta, ei pysty tekeen oikein mitään... Se tässä onki ongelma... =Dhttp://support.microsoft.com/kb/290301
Tuo saattaa auttaa joihinkin asennusongelmiin, jos ei voi asentaa uudelleen tai poistaa ym. - ....
tuota kirjoitti:
http://support.microsoft.com/kb/290301
Tuo saattaa auttaa joihinkin asennusongelmiin, jos ei voi asentaa uudelleen tai poistaa ym.Eli siis ei se vaan auta
- mitkä ajurit
.... kirjoitti:
Eli siis ei se vaan auta
ja mitä ne herjaa kun yrittää poistaa tai asentaa ja eikö löydy ohjauspaneelin lisää poista osasta.
Palautuspisteitä kuitenkaan ei löydy enää tarpeeksi kauas.
ps.mitkä ajurit tai mikä merkki ja tyyppi kamerassa. - laitehallinnasta
..... kirjoitti:
Se ei just sen takia ollu pointti. Ei pysty asentaan uudestaan, ei pysty poistaan lisää/poista valikosta, ei pysty tekeen oikein mitään... Se tässä onki ongelma... =Dyrititkö poistaa laitehallinnan kautta?
Ohjauspaneeli->Järjestelmä->laitteisto->laitehallinta - ....
mitkä ajurit kirjoitti:
ja mitä ne herjaa kun yrittää poistaa tai asentaa ja eikö löydy ohjauspaneelin lisää poista osasta.
Palautuspisteitä kuitenkaan ei löydy enää tarpeeksi kauas.
ps.mitkä ajurit tai mikä merkki ja tyyppi kamerassa.Eli kamera on Creativen Live! Cam Vista IM.
Ajureitten nimestä en tiedä... :)
Lisää/poista sovelluksen valikosta löytyy Vista IM drivers, mutta kun sitä koittaa poistaa niin jumiutuu siihen. Tulee kyllä loota missä lukee uninstalling Vista IM drivers... mutta siihen se sitten jääkin. Sen jälkeen ei tee enää mitään. Oon muutaman tunnin ootellu et josko jotain tapahtuu mut aina se on vaan sama homma. Ja sama juttu kun koittaa CD:ltä asentaa uudestaan. Kaikki menee ok aluks mutta sitten jumiutuu kohtaan uninstalling drivers....
Mulla on täälä käyny monta hlöö koittamas auttaa mua mut kukaan ei oo viä tähän mennessä onnistunu...
Tiedän että jotenkin kyllä poistuu mutta ei hajuakaan miten... - .......
laitehallinnasta kirjoitti:
yrititkö poistaa laitehallinnan kautta?
Ohjauspaneeli->Järjestelmä->laitteisto->laitehallintaTätäkin koitettu, mutta eipä ole valikossa mitään mikä viittais tohon kameraan. Kaverilla on sama kamera niin sen kanssa ollaan tota kautta koitettu ja todettu ettei sitä koko kameraa oo tua listoilla.
- Windows Installerin
.... kirjoitti:
Eli kamera on Creativen Live! Cam Vista IM.
Lisää/poista sovelluksen valikosta löytyy Vista IM drivers, mutta kun sitä koittaa poistaa niin jumiutuu siihen. Tulee kyllä loota missä lukee uninstalling Vista IM drivers... mutta siihen se sitten jääkin. Sen jälkeen ei tee enää mitään. Oon muutaman tunnin ootellu et josko jotain tapahtuu mut aina se on vaan sama homma. Ja sama juttu kun koittaa CD:ltä asentaa uudestaan. Kaikki menee ok aluks mutta sitten jumiutuu kohtaan uninstalling drivers....
Mulla on täälä käyny monta hlöö koittamas auttaa mua mut kukaan ei oo viä tähän mennessä onnistunu...
Tiedän että jotenkin kyllä poistuu mutta ei hajuakaan miten...http://support.microsoft.com/kb/893803/fi
Nimittäin jos vika onkin windowsissa ja asennusohjelma käyttää Windows Installeria, niin sen päivitys voisi korjata sen. - vikasietotilassa
..... kirjoitti:
Se ei just sen takia ollu pointti. Ei pysty asentaan uudestaan, ei pysty poistaan lisää/poista valikosta, ei pysty tekeen oikein mitään... Se tässä onki ongelma... =DJos siellä on joku tiedosto käytössä ja siksi ei etene. Vikasietotilassa olisi vähemmän toimintaa käyttiksessä ja poistaminen voisi olla helpompi.
- muttei ratkaisua
.... kirjoitti:
Eli kamera on Creativen Live! Cam Vista IM.
Tiedän että jotenkin kyllä poistuu mutta ei hajuakaan miten... - ..............
vikasietotilassa kirjoitti:
Jos siellä on joku tiedosto käytössä ja siksi ei etene. Vikasietotilassa olisi vähemmän toimintaa käyttiksessä ja poistaminen voisi olla helpompi.
Ei poistu vikasietotilassakaan. Ei muutu ongelma miksikään.
- .......
Ompa kiva nähä et täältä on mahdollisuus näin hyvin saada apuja... :)
Joten ISO KIITOS VAAN KAIKILLE!- dfg.
Haluat web-kameran ajurit pois mutta miksi?
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/Autoruns.mspx
Helpoimmalla pääset kun katsot tuon Autoruns:in Drivers-välilehdeltä nimen perusteella ajurin tiedostonnimen ja käyt poistamassa sen kyseisestä kansiosta. - .....
dfg. kirjoitti:
Haluat web-kameran ajurit pois mutta miksi?
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/Autoruns.mspx
Helpoimmalla pääset kun katsot tuon Autoruns:in Drivers-välilehdeltä nimen perusteella ajurin tiedostonnimen ja käyt poistamassa sen kyseisestä kansiosta.Kiitos kiitos....
Sielä se komeili listalla... grr...
Saakos sen ihan niin poistettua että kaksoisklikkaa sitä ja valittee sieltä sitte kakkospainikkeella poista?
Kun en löydä sitä tuolta kansiosta...?
Ongelmana oli se että halusin asentaa ton uudestaan kun ei enää toiminu... ja sit jouduin alkaa tollai tappeleen sen kans...
Mutta iso kiitos! - dfg.
..... kirjoitti:
Kiitos kiitos....
Saakos sen ihan niin poistettua että kaksoisklikkaa sitä ja valittee sieltä sitte kakkospainikkeella poista?
Ongelmana oli se että halusin asentaa ton uudestaan kun ei enää toiminu... ja sit jouduin alkaa tollai tappeleen sen kans...
Mutta iso kiitos!Älä kuitenkaan tee sillä ohjelmalla mitä sattuu.
Kaksoisklikkaus avaa kyseisen tiedoston rekisteriavaimen. Jos sen poistaa, ei ajuri enää käynnisty.
Mutta parempi kun poistat vain siitä Drivers välilehdeltä "ruksin" kyseisen ajurin nimen edestä ja suljet ohjelman. Näin toimiessa ohjelma ainoastaan siirtää rekisteriavaimet uuden "autorunsdisabled" avaimen alle josta ne pystyy tarvittaessa palauttamaan.
Kyllä se pitäisi löytyä windows\system32\drivers kansiosta, jollei Autorunsissa lue "file not found" - vain poista
..... kirjoitti:
Kiitos kiitos....
Mutta iso kiitos!palvelun käynnistymästä bootissa?
Kerro jos auttaa, niin tullaan täälläkin viisaammiksi.
- ........
Nyt löyty se ajuri... poistin sen, mutta eipä se mihinkä kadonnu lisää/poista-valikosta...
Eikös sen pitäny sieltäki lähtee?- ......
Edelleen kun koittaa poistaa niin sekoo... Sit tulee vaan et ohjelma ei vastaa kun sen sulkee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834