Löytyykö apuja? Aion maalata pahasti naarmuuntuneen lasikuituveneenpohjan uudelleen. Nykyinen maalipinta on myrkkymaalipinnalla ja ollut merikäytössä. Koska vene on nykyään sisävesillä makeavesikäytössä ajattelin skrabata myrkyt pois. Ilmoisesti epäkeskohionnalla tuppaa maali palamaan paperiin kiinni enkä tahdo pyörivillä laikoilla pohjaa pilata. Ovatko vaihtoehdot siis vesihionta / hiekkapuhallus ja sen jälkeen kunnolla hiottuun pintaan gelcoat??. Ajattelin maalata vain vedenalaisen osuuden, yläpinnat myllytin viime keväänä ja siistiä tuli. Vene kulkee GPS:n mukaan noin 40 kn nykypohjalla, onko uuden maalin valinnalla vaikutusta nopeuteen?
Myrkkymaalin poisto
5
988
Vastaukset
- R K-S
elipainepesurin lisälaite ja hiekkapuhallushiekkaa. Aika kova homma. Sen jälkeen korjaat spakkelilla kaikki pienet kolhut ja maalaat epoksiprimerilla koko pohjan.
- Ei vesipuhallusta
monet suosittelee vesi hiekka puhallusta??
kun siinähän käsiteltävä pinta kastuu ja sitten pitäisi saada hyvin kuivaksi ennen maalausta ja varsinkaan teräs rakenteisiin ei vesihiekka puhallus sovellu ollenkaan koska ruostuminenhan alkaa välittömästi, ja silloin ei kannata maalata.
Kastuuhan lasikuituvenekin ja sekin pitänee kuivattaa hyvin ennen maalausta??? - R K--S
Ei vesipuhallusta kirjoitti:
monet suosittelee vesi hiekka puhallusta??
kun siinähän käsiteltävä pinta kastuu ja sitten pitäisi saada hyvin kuivaksi ennen maalausta ja varsinkaan teräs rakenteisiin ei vesihiekka puhallus sovellu ollenkaan koska ruostuminenhan alkaa välittömästi, ja silloin ei kannata maalata.
Kastuuhan lasikuituvenekin ja sekin pitänee kuivattaa hyvin ennen maalausta???hellävaraisempi kuin kuiva puhallus. Kyllä se lasikuitu kuivuu melko nopeasti, eikä ruostu.
- Sarasiini
Minulla on sama ongelma, sillä eroituksella että kysymyksessä on teräsvene. Myrkkymaali pohjasta on
muutaman vuoden aikana "kulutettu" melkein loppuun ja lisäksi syksyisin pyritty pesemään voimakkaalla painepesulla. Vielä on kuitenkin jäljellä, joten millä olis paras ottaa loppu pois. - ruostuu
ei merellä käytettäväksi tarkoitettu haponkestävä teräs ruostu vaikka kuinka hinkkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828