sairaana

liikenteessä !

Olen aivan kauhuissani. Tulin juuri ruuhkaiselta kauppareissulta ja järkytykseltäni en saanut mitään ostettua.
Näin jotain niin surullista että ne kestä enää mennä tuonne joululiikenteeseen.
Miten on mahdollista, että nuoret äidit roudaavat sairaita lapsia mukanaan tuolla ruuhkassa. Useampi näkemistäni lapsista oli ilmiselvästi kuumessa ja nuhassa, puolitajuttomana väsymyksestä. Ainakin yhdellä oli jokin rokko kasvoissa ja kädet oli paketoitu harsoilla, lapsi nuokkui kauppakärryissä puolinukuksissa ja minulla tuli tunne että hän on niin vahvan lääkityksen alla että ei ole kunnolla unessa eikä hereillä. Kasvot oli kun vesirokossa rakkuloilla.
EIKÖ PIENILLE LAPSILLE TODELLAKAAN OLE KOTIIN HOITAJAA JOS ÄITI JOUTUU LÄHTEMÄÄN ASIOILLEEN ??
Onko lapset pakko kuljettaa mukana tuossa kunnossa ? Ja mikä on niin tärkeä asia että on pakko lähteä jos lapsi on noinkin sairas ?
Ja eikö tuollaiset taudit sitten tartu hyvinkin herkästi tuossa ihmispaljoudessa.
Esim. vesirokko on niin mielettömän kivulias tauti ja pitkäkestoinenkin, että luulisi vanhempien tekevän mitä tahansa että tuollainen vuoden ikäinen ei siihen kurimukseen joutuisi. Ehtii sen sairastaa myöhemminkin.

Minua niin säälittää se pikkuinen rokkotautinen, että vetoan teihin kaikkiin äiteihin joilla lapsi sairastaa ANTAKAA HÄNEN OLLA KOTONA JA LEVOSSA, älkää viekö heitä tuonne jouluruuhkaan. Jos on niin tärkeä mennä itse, hankkikaa joku joka voi hoitaa lasta kotona sen aikaa !
Ja ajatelkaa myös niitä kymmeniä muita lapsia jotka ovat siellä samoissa paikoissa, heillä on vaara saada tartunta.
Pienelle lapselle tuollainen rokkotauti on äärettömän tuskallinen ja moniko vanhemmista toivoo sitä lapselleen joululahjaksi.
Missä vain kuulette olevan rokkoa liikenteessä, pitäkää pienet lapsenne poissa sieltä !

5

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-74

Totta toinen puoli..
      Minä olen ainakin kuullut niin,että mitä pienempänä rokot sairastaa, pääsee niistä lapsi helpommalla,kuin isommalla iällä...??
      Korjatkoon joku jos olen vallan väärassä...

En kuitenkaan myöskään hyväksy sitä,että lapset kipeänä viedään kotoa yhtikäs mihinkään.
      Vaan kuitenkin on muistettava yh:t ja muutkin vanhemmat,joilla ei ketään tuttua/ sukulaista,joka voisi tulla ja olla avuksi,jos vanhemmilla/ vanhemmalla on menoa!

Tämä siis vain minun mielipiteeni,toki muunlaisiakin saa olla!

• tarja 2

sairaalle lapselle on peti ja lepo,mutta toivotaan että tässä sinun esimerkki tapauksessa olisi kysymys vaikka että olivat tulossa lääkäriltä ja kävivät samalla kaupassa kun olivat jo muutaman päivän olleet neljän seinän sisällä ja oli jääkaapissa puutetta...
        eli asioilla on aina monta puolta ja kannattaa miettiä ennenkuin mitään tämän nettipäivittelyn vakavampaa lähtee tekemään.Joissain asioissa vaikkakin kauheissa ja surullisissa hirvittää kun ensimmäisenä rynnätään sostoimistoon tai muuhun peruuttamattomaan ennenkuin ottaa asioiden taustat selville...

• äiti ja lastensairaanhoitaja

Oletko aivan varma, että kyseessä oli nimenomaan rokko eikä esim. ihottuma? Joskus lapsen atooppinen ihottuma voi muistuttaa hyvinkin paljon rokkonäppyjä, pienine vesikelloineen. Pisti vaan silmään "kädet paketoitu harsolla", harvan lapsen käsiä laitetaan kääreisiin rokossa, mutta ihottumaisia käsiä ja jalkoja hoidetaan useinkin keittosuolakompresseilla rasvausten päällä, jotka sitten harsokääreellä suojataan. Tällaiset ihottumat eivät ole este liikkua ihmisten ilmoilla!!! Joskus ihottuman kutinan hoidossa käytetään lääkkeitä, jotka nukuttavat lasta - edelleenkään ei ole syy olla kotona.
      Taistelin oman lapseni kanssa yli vuoden erilaisten kääreiden ja hoitosysteemien kanssa, ja liikenteessä kyllä oltiin useinkin hyvinkin "sairaan" näköisissä kääreissä sun muissa.
      Ja oletpa tarkkasilmäinen, kun kuumeenkin näet paljain silmin!
      Mutta ehkäpä sinun sitten vain kannattaa jättää kauppareissut tästä lähtien väliin...etpähän saa suotta tuollaisia paniikkikohtauksia, että jä ostoksetkin tekemättä.

• kerralla mistä on kysymys

lapsi voi olla jopa "luonnostaan" rokkoisen näköinen juuri esimerkiksi oikein pahan atooppisen ihottuman vuoksi, tai minkä tahansa muun ihottuman vuoksi.

Nuhassahan lapset ovat syksyt, talvet ja keväät, että niitä jos alkaa pitämään syynä ettei ihmisten ilmoille, niin suurin osa vuodesta menisikin suomalaislapsilla sisätiloissa.
      Kuumeesta et varmaankaan tiedä ihan varmasti, jos et mittarin kanssa heilunut siellä kauppakeskuksessasi.

Muuten, jos esim. yksinhuoltajana lapsesi sairastuu ja pitäisi käydä kaupasssa ja sukua, tuttavaa tai ketään ystävää ei lähistöllä niin
      kuinka ajattelisit itse toimia?

Ennen enempää taivasteluasi voisit liittyä johonkin vapaaehtoistyötä tekevään renkaaseen, jotka auttavat työllään perheitä ja hoitavat ilmaiseksi tarvittaessa juuri esimerkiksi lapsia heidän sairastuessaan.

P.S. Sinulla tulikin halpa kauppareissu näin joulun alla....

• äippä....

Olen kyllä joutunut lähtemään kauppaan vaikka tyttö on ollut kuumeessa. En tosin mielelläni, mutta pakkohan lapsen on syödäkin. Kaikilla ei ole hoitajia/auttajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7361
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3441
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      342
      1472
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      54
      1314
    Aihe