Koska tämä nimim. Pölijä2:n tiiviissä muodossa esittämät selvät faktat SRK:n vastaanottamista poliittisista rahoista, tosin rahasummia mainitsematta (ehkä Leena Huovinen tai joku muu asiantunteva soisi ne lisätä) on ketjussa niin kaukana että harva sitä havaitsee. Laitan tiedon tähän avaukseksi. (HUOM:! Kopioi ja tallenna itsellesi tärkeinä pitämäsi tiedot, sillä näitä viestejä poistetaan jatkuvasti ja arvaamatta.)
- -
Väitöskirjoin, kirjallisin domukentein, ääninauhoin, muisteluin ja poliisikuulusteluin on tullut todistettua, että SRK otti rahaa kommunistisen vastaiseen vaalityöhön SYT-säätiöltä vuosina 1958, 1962 ja 1966.
SRK:n johtokunta päätti, että rahat käytetään "Jumalan valtakunnan työhön". Rahoilla maksetaan lähetysmiesten matkoja ja päivärahoja. Samalla muistutetaan äänestämisen tärkeydestä ja kommunismin vaarasta. Päivämiehessä oli 60-luvulla lukuisia kirjoituksia, joissa kauhisteltiin kommunismin vaaraa ja ateistisuutta. Päivämieheen haastateltiin mm. saarnaaja Heikki Saarta.
Tuonaikaisissa seurapuheissa kommunsismi julistettiin synnuiksi niin, että pirttien hirretkin notkuivat. Näin on mm. Voitto Savela minulle kertonut.
(Artturi) Jämsen (tunnettu keskustalainen vl-poliitikko ja kansanedustaja, sittemmin maaherra)kähmi SYT-rahoja omaan vaalityöhönsä v. 1966 vaalien alla, ja siitä seurasi tilitysyvaikeuksia SRK:lle. Syntyi melkoinen soppa.
Vasta tuolloin tajuttiin, että rahojen vastaanottaminen oli virhe, paha virhe. Siitä ei hyvää seurannut.
Rahojen vastaanottamisen kertominen omalle porukalle, siis vl-kansalle on ollut kusallista SRK:lle. Siitä on kerrottu tipottain ja välttelevästi.
Aluksi kerrottiin vain vuosista 1962 ja 1966. Jonkun ulkopuolisenn kertoessa rahajupakasta julkitulo leimattiiin oitis katkeruudeksi. Jarkko Vesikansan väitöskirjan ilmestyminen oli perin kiusallista.
Toki Vesikansankin voi leimata.
Seuraava vaihe on tietysti asian vähättely ja rajaaminen koskemaan vain tiettyä pientä itsenäisesti toiminutta porukkaa, kun asiaa ei voida enää uskottavasti kiistää.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021830855
SRK:n pimeät rahat kiusallisia
12
1092
Vastaukset
- Etkö mitään
uutta keksinyt.
- Jauhettu on, ilman tulosta
Tosi on, että poliittista rahoitusta on jauhettu moneen otteeseen, mutta mitä todellista on saatu aikaan? joskus olisi asia käsiteltävä loppuun saakka.
Pyytäkäpä muuten kuitti, kun Suvareilla seuraavan kerran makkaranpätkän ostatte! - pelottaa?
Oletko jotenkin hyötynyt niistä rahoista? Kevennä lastiasi ja kerro meille kuinka!
- Uppotukki.
Hyvä että joku meitä vl:sia valistaa kun tunnetusti meitä on vedetty ja vedetään kuin pässiä narussa.
- sinä.
raukkis, eikö ole mitään asiallista asiaa?
- Astiaton
Vähäinenpä se sinunkin asiasi määrä näyttää olevan!
- SYNTIÄ!
Miksi haluatte ehdoin tahdoin tehdä syntiä Jumalan ja SRK:n edessä? Te Jumalattomat ja häpeämättömät!
- ole asiallista?
"Miten kävikään Raahen suviseuroissa 1962?
Eikö juuri silloin asetettu Jumalan valtakunnan "arkki" politiikan hyvälypsyisten lehmien vetämille vankkureille? Eivätkö saarnamiehet lähteneetkin tuosta hetkestä lähtien "rahan voimalla" saarnaamaan politiikkaa seuratupiin ja muihinkin tilaisuuksiin, vastoin. Kristuksen käskyä? Otettiin siis kaksi "hametta" ja suolaan tuli vieras maku (Matt 5:13 ja 10:9-10). Olisikohan käynyt niin, että noitten syitten tähden tarvittiin joka vuosi uusi "kannanilmaisu", jonka kärki oli aina tähdättynä ulkopuolisiin henkilöihin, että omat viat jäisivät omien piirissä huomaamatta? "Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa" (Matt 6:24)."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021850162
Monissa teksteissä viitataan vl-herätysliikkeen kepukytkentöihin. On sekoitettu pahasti usko ja politiikka, mutta mistään ei saisi puhua.
Turhaa on kuitenkin potkia tutkainta vastaan nykytiedotuskanavien vuoksi.
- pölijä 2
SRK:n kirjanpidosta ja toisaalta SYT:n säätiön kirjanpidosta summia voisi laskeskella.
Nykyrahaksi ja nykyrahan ostovoimaksi muutettuina summa lienee ollut 1-2 miljoonan euron luokkaa. Ei siis kovin paljon, mutta kun rahat kanavoitiin "lähetystyöhön", niin tehokkaassa käytössä varat olivat.
SYT:n säätiön kirjanpito on oikeusministeriössä kenen tahansa tutkittavissa. Niiden perusteella näyttäisi siltä, että ns. "tutkimustoiminta" kasvoi aina juuri ennen 1958-1966 eduskuntavaaleja.
Eräs tunnettu srk-lainen historioitsija kertoi minulle jokunen vuosi sitten, että kun SRK:n historiaa kirjoitettiin (sitä muuten kirjoitetaan yhä) ja tehtiin käyrää lähetystyöhön käytetyistä summista, niin noihin käppyröihin tuli oudot hyppäykset vuosina 1962 ja 1966. Käppyrät täytyi jättää omaan haltuun. Ei voinut julkaista.
Korostan vielä erästä asiaa. SYT-säätiöltä otetuissa rahoissa ei sisänsä ollut mitään laitonta. Toivottavasti sekä säätiön että SRK:n kirjanpito oli asianmukaista ja mitään ei tehty ohi kirjanpidon.
SRK-kansa oli autuaalisen tietämätöntä, miksi saarnoissa käsiteltiin kommunismin vaaraa ja kommunismin syntiä niin hirveän tiukasti. Motiivit eivät olleet penkkiuskovaisten tiedossa. Kyseessä on indoktronaatio eli piiloteltu propaganda.- Leena Huovinen
haluaisin kanssasi kirjeenvaihtoon ihan vanhan Lasten Siionin toivomusten malliin, nyt tosin sähköpostitse. Haluaisin "vaihetuspöydälle" nämä raha- ja politiikkajutut, ensin Sinun kanssasi, ja jos Luoja suo, tälle julkiselle palstalle.
Osoitteeni on [email protected].
PS. Luen parhaillaan Jukka Seppisen uutta kirjaa KGB:n roolista Suomessa. Antaa yleistä taustaa myös yhteisömme elämälle Kekkosen aikana. Onko kirja tuttu Sinulle? - pölijä 2
Leena Huovinen kirjoitti:
haluaisin kanssasi kirjeenvaihtoon ihan vanhan Lasten Siionin toivomusten malliin, nyt tosin sähköpostitse. Haluaisin "vaihetuspöydälle" nämä raha- ja politiikkajutut, ensin Sinun kanssasi, ja jos Luoja suo, tälle julkiselle palstalle.
Osoitteeni on [email protected].
PS. Luen parhaillaan Jukka Seppisen uutta kirjaa KGB:n roolista Suomessa. Antaa yleistä taustaa myös yhteisömme elämälle Kekkosen aikana. Onko kirja tuttu Sinulle?Tämä keskustelupalsta on parempi. Silloin tietää heti, mitä julkisuuteen menee.
Minua harmittaa, että olen heitellyt tälle palstalle ihan ilmaiseksi tietoa, joka tuntuu kiinnostavan jopa alan tutkijoita, siis historioitsijoita. He sitten käyttävät näitä tietoja ominaan. Täytyisi kirjoittaa itse jokin tutkimus ja julkaista se, jos se nyt jota kuta kiinnostaisi. Mutta kun täällä Pohjois-Suomessa ei uskalla kirjoittaa mitään kriittistä ja paikkansa pitävää lestadiolaisuudesta omalla nimellään. Sitä joutuisi heti leimatuksi ja olisi person grata. Lestadiolaismafia on voimakkaampi kuin luullaankaan. - Leena Huovinen
pölijä 2 kirjoitti:
Tämä keskustelupalsta on parempi. Silloin tietää heti, mitä julkisuuteen menee.
Minua harmittaa, että olen heitellyt tälle palstalle ihan ilmaiseksi tietoa, joka tuntuu kiinnostavan jopa alan tutkijoita, siis historioitsijoita. He sitten käyttävät näitä tietoja ominaan. Täytyisi kirjoittaa itse jokin tutkimus ja julkaista se, jos se nyt jota kuta kiinnostaisi. Mutta kun täällä Pohjois-Suomessa ei uskalla kirjoittaa mitään kriittistä ja paikkansa pitävää lestadiolaisuudesta omalla nimellään. Sitä joutuisi heti leimatuksi ja olisi person grata. Lestadiolaismafia on voimakkaampi kuin luullaankaan.Olen viime aikoina ajatellut, että jospa me muutamat palstalaiset saisimme aikaiseksi yhteisteoksen, nimimerkeillä, ei oikeilla nimillä.
Minäkin olisin entinen Elämän lapsi.
Mutta kiitos kuitenkin, että olet olemassa ja heittelet tänne tiedon muruja. Minä joudun hakemaan ne murut kirjallisuudesta. Viime aikoina niitä on julkaistukin runsaasti.
Lestadiolaismafian voimasta minulla on kokemusta jo 80-luvulta. Ja tuorein parin viikon takaa tältä palstalta, kun Se poistatti SUORAT SITAATIT Tytti Isohookana-Asunmaan Keskustan historia 5:stä, VALHEINA. Ne muuttuivat valheeksi, kun minä olin ne siteerannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760