Voisitte hyvät terveydenhoitajat mennä vähän itseenne ja miettiä, miten puhutte 5-6 luokkalaisille herkille tytöille!!
Minun tytölleni terveydenhoitaja oli sanonut, että painaa liian paljon (ehkä 3 kg) ja tästä suivaantuneena tyttöni on nyt anorektikko.
Otti terveydenhoitajan sanat niin tosissaan, että rupesi katsomaan kaikkea, mitä suuhunsa laittoi ja alkoi harrastamaan kaikkea urheilua, että saisi kulutettua sen vähänkin, mitä söi.
Nyt yläasteella olemme tosiaan lirissä, koska koulusta ei tahdo tulla mitään, kun terapiassa joutuu istumaan monta kertaa kuukaudessa ja itsetunto on aivan nollassa.
Tytöt ovat hyvin herkkiä arvosteluille ja pitäisi miettiä moneen kertaan, ennen kuin päästelee tuollaisia suustaan.
Tästä on nyt kolme vuotta aikaa ja tyttöni on syvästi masentunut. Pari-kolme sairaalareissuakin takana, kun kunto heikkeni niin pahoin.
Katkeruuden ääni on kellossa, tottakai.
Olen ottanut yhteyttä kyseiseen terveydenhoitajaan ja hän oli sitä mieltä, ettei moisesta voisi mieltään muka pahoittaa.
Että näin meillä ammatti-ihmiset toimivat.
Perheemme kaikki jäsenet saavat terapiaa tämän asian takia.
Olihan siinä sitten koulukiusaamistakin mukana, mutta suurin syy anorektiaan, on tyttöni mielestä ollut se terveydenhoitajan sanoma, jonka hän sanoi kolme vuotta sitten.
Terveydenhoitajille!
7
987
Vastaukset
- kaikissa
Muissa syy ja sinä olet puhdas pulmunen,mietippä että oletkos jo pikkulapsesta asti kasvattanut lastasi kieroon. Syytäisitkö terveydenhoitajaa jos hän ei olisi ylipainosta sanonut ja tyttäresi painais nyt vaikka 120kg ja kamppailisi vaikean sydäntaudin kanssa.
Kyllähän hyvän itsetunnon omaava nuori kestää arvostelut.
Ja sitä hyvää itsetuntoa tulee jo pienestä pitäen vaalia ja kasvattaa.- kokemusta
Ei asia ole nuin yksinkertaista.Tyttö saattoi ajatella vaikka että hoitaja kun on ammatitaitoinen,niin kai hän tietää...Vaikea kyllä sanoa,mutta tuollainen syyttely ja asiaansopimaton suhtautuminen,varsinkin,jos et tiedä asian oikeaa laitaa,on erittäin ala-arvoista.
- olen saanut
Itselläni ei ole ollut anoreksiaa, koska minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta minullekin sanoi terveydenhoitaja vuosia sitten, että minulla oli sen verran ylipainoa, että minulla tulisi olemaan vanhempana vaikeuksia poikaystävän saannissa, jos en laihtuisi. Ikää minulla oli silloin 12v. ja nyt 15 vuotta myöhemmin olen normaalipainoinen ja mieskin on löytynyt:) Terveydenhoitajani sen sijaan oli itse hyvin ylipainoinen ja hänen koko vastaanottonsa haisi aina hieltä. Kainaloiden alla isot hikiläntit. Eli puhui varmaan omista kokemuksistaan. Olen samaa mieltä, että t.hoitajien pitäisi harkita hyvin tarkkaan, mitä suustaan päästävät.
Voimia sinulle ja perheellesi!- Huomattu on
Niin, oletteko muuten huomanneet, että usein terveydenhoitajat ovat itse ylipainoisia? Mites se voi olla mahdollista??? ;)
- Metabolisti
Anoreksia on vakava itsetuntoon liittyvä sairaus, eikä se synny yhdestä terveydenhoitajan kommentista. Usein se kehittyy vuosien mittaan.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että liian herkästi hoitajat napisevat paristakin liikakilosta. Aivan pienellä ylipainolla kun ei ole mitään vaikutusta terveyteen. - lihapiirakka
...lähtee kotioloista. Kyllähän sitä voi nokkiinsa ottaa kenen tahansa sanomisista...
Ei taida terkkari olla yksin "syyllinen" tilanteeseen. - AYT
Pistää kyllä miettimään, että minkälaisen itsetunnon lapsellenne olette luoneet, jos tuollaisesta asiasta syntyy moinen soppa. Näköjään koko perhe samassa sopassa, tervettä järkeä peliin. Jos tyttösi on ollut ylipainoinen on ihan asiallista pyytää häntä tiputtamaan pari kiloa painostaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1162768SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän241761Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621744Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2721638Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --151594Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281291Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.281164Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?971098Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411082RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041032