Ongelmia kävelyssä.

Me Kaks

Nyt viikkoja 20 3 ja lantio vaivaa jo nyt. Hohhoi. :( Mulla on kylläkin jo ennen raskautta ollut lantion kanssa vähän ongelmia, mutta ei koskaan näin pahoja. Itkulla pääsin tänään iltapäivällä makuuasentoon, kävely tuntuu mahdottomalta ja aikaa kuluu ja kuluu, ihan lyhyen matkan tekoon. Vasen puoli on ihan rikki. Muita odottajia, joilla tälläisiä ongelmia? Onko se lantionlöystymä? Vai jokin muu? Miten lievitätte kipua? Ja mietin, olisikohan mulla mahdollista saada sairaslomaa? Kepitkin voisin hakea, mutta sitten taas kepit on niin hankalat, kun masukin alkaa olla jo mukavan kokoinen. :) Tänään ulkopuolinen huomasi olevani raskaana, en tiedä onko aiemmin huomattu, mutta ei kukaan ole maininnut. :D

4

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

      itse jouduin 20 viikon tuntumassa jäämään saikulle kipujen takia. Kivut loppui vasta synnytyksen jälkeen. Syynä se että raskausaikana luut rupeavat löystymään ja liikkuessa saattavat tulehduttaa lihaksia ja kävely varsinkin on pahasta, koska askellessa tulee tärähtelyä. Puhu lääkärin kanssa. Ja saikkua saat varmasti. Itselläni häntäluu oli murtunut ja tämän johdosta koko alavartalon lihakset tulehtuivat.

    • tukivyön

      niin alko kipu helpottamaan. Mulla meni pultoista vuotta sitten lonkka sijoiltaan joten nyt se sitten muistuttaa olemassa olostaan, viikkolla 18 alko säryt. Nyt mennään viikoilla 33 ja on tosiaan helpottanut kun tukivyön ostin ja pidän sitä päivisin, kannattaa kokeilla. Käytettyjä ja hyvä kuntoisia on myynnissä suht halvalla jos ei ole nirso ja halua ostaa uutta.
      Hyviä vointeja sinne ja toivottavasti tästä oli jotain apua...

    • miisuemi

      rupes lantionseutu löystymään jo ihan alussa. hain itelleni lantotukivyön teveyskeskuksesta lainaks jo viikolla 14, ja siitä oliki kyllä apua kunnes en enää voinu käyttäää sitä ku maha kasvo niin isoks että alko ahistamaan ajatuski tukivyöstä.Nyt viikkoja 28 3,eikä enää voi edes istua paikallaan kovin pitkään ilman että sitten särkee muutaman tunnin =/ tosi ilkee vaiva.. jaksamista, ja käy ihmeessä juttelemassa lääkärin kanssa sairaslomasta

      • täälläkin...

        eli lantion seutu ihan järkyttävän kpeä. Mulla meinaa lonkat lähteä pois sijoiltaan koko ajan, sain kyllä fysioterapiasta jumppaohjeita -ja iloisen muistutuksen, että saattaa mennä kuukausia, että jumppa alkaa auttamaan... Zemppiä vaan odotukseen.
        Mitä luulette, mitenkähän mulle sopii alatiesynnytys, jos nuo lonkat ei pysy paikoillaan? Lääkärille vaivaa on vähän vaikea selittää, kun eihän ne pyytämällä nuljahda sijoiltaan, niin etten voi näyttää miten se tapahtuu ja miten kipeää se ottaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe