Sain ajokortin kaksi viikkoa sitten, mutta nyt en löydä sitä paperilappua mistään, ja pelkäänkin että olen heittänyt sen vahingossa rahapussista kuittien kanssa roskiin! Kirjoittavatko katsastusasemalla uuden paperilapun? Tai jossain muualla?
Kortti hukassa
18
2018
Vastaukset
- paperilappusi
joudut ikävä kyllä käymään koko autokoulun uudestaan. Missään järjestelmässä ei ole näes mitään tietoa siitä, että sulle on kortti myönnetty, eikä uutta lupalappua voida kirjoittaa. Tämä on ehdottomasti systeemin paha kompastuskivi mikä on askarruttanut ihmiskuntaa kymmeniä vuosia.
- aivoton
Väitätkö ettei katsastuskonttori talleta ajokortin myöntamisestä mitään tietoja minnekään?! Kyllä olisi todella vaikea uskoa tuollaista!
- haloo!
aivoton kirjoitti:
Väitätkö ettei katsastuskonttori talleta ajokortin myöntamisestä mitään tietoja minnekään?! Kyllä olisi todella vaikea uskoa tuollaista!
Et voi olla noin helposti huijattavissa!!!
- aivoton
haloo! kirjoitti:
Et voi olla noin helposti huijattavissa!!!
Voisiko joku joka oikeasti tietää jotain asiasta kertoa vastauksen ongelmaani?? Kiitos!
- fklgdflkjgdjjk
voit kirjoittaa paperilappusen itse kotona, ja noutaa sillä ajokortin poliisilaitokselta, vaikket olisi mitään autokoulua känynytkään.
- olla
Ole ajamatta kunnes saat lyhytaikaisen ajokorttisi tutkinnonvastaanottajalta, noin viikon kuluttua.
- T84
Tutkinnon vastaanottajalla on kyllä tietoja siitä että olet suorittanut kuljettajantutkinnon hyväksytysti.
Paperilapun tarkoituksena on vain varmistaa sama asia tienpäällä liikkuville poliiseille, tietyn ajan, kunnes vastaanotat varsinaisen väliaikaisen ajokorttisi. Samainen lipuke tulee myös luovuttaa kun vastaanotat kortin.
Otat siis yhteyttä tutkinnonvastaanottajaan ja ilmoitat asiasta. Voi olla, että saat kortin jo samantien.- väliaikainen ajokortti ?
väliaikaisen ajokorttisi saat poliisilta et tutkinnonvastaanottajalta, etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista.
- aivoton
väliaikainen ajokortti ? kirjoitti:
väliaikaisen ajokorttisi saat poliisilta et tutkinnonvastaanottajalta, etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista.
Muuten kyllä odottaisin, mutta kun en saa väliaikaista ajo-korttia vielä, koska olen suorittamassa myös kuorma-auto korttia ja innsi pitäisi olla suoritettuna kahden viikon sisään. Sitten vasta saan väliaikaisen ajokortin.
- väliaikaisen ajokortin
aivoton kirjoitti:
Muuten kyllä odottaisin, mutta kun en saa väliaikaista ajo-korttia vielä, koska olen suorittamassa myös kuorma-auto korttia ja innsi pitäisi olla suoritettuna kahden viikon sisään. Sitten vasta saan väliaikaisen ajokortin.
Väliaikainen ajokortti on voimassa enintään kolme kuukautta ja maksaa 10 euroa.
- sssg
"kunnes vastaanotat varsinaisen väliaikaisen ajokorttisi."
Millons se varsinaisen vakinaisen ajokortin sitten saa (eläkeikään asti siis).??? - hauskat jutut :D
väliaikainen ajokortti ? kirjoitti:
"etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista." :DDDDDDDDDDDDDDDDD Meinaakkos että se jää tosi vai aika lyhytaikaiseksi hänellä? :))
- et mitä
aivoton kirjoitti:
ihmet sä tarkootat tolla väliaikaisella kortilla?
Mä korotin kuorma-autokorttiin tasan 5v. sitten, SILLOIN mä voin sanoo, et mulla oli väliaikainen kortti (paperinpala) KUNNES mä sain sen oikein painetun ja kuvallani präntätyn varsinaisen kortin, joka mulla nytkin on. vai meinaakkos että sekin on vain väliaikainen?
Voipi se tavallaan ollakkin, sillä nyt olen taas kurssittamassa lisää kirjaimia siihen korttiini, mutta vielä äskettäin se ABC-korttini oli kyl ihan OIKEA kortti, eikä vain VÄLIAIKAINEN. - hyvinking
hauskat jutut :D kirjoitti:
"etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista." :DDDDDDDDDDDDDDDDD Meinaakkos että se jää tosi vai aika lyhytaikaiseksi hänellä? :))
Ninpä niin.
Hyväksytyn kuljettajantutkinnon jälkeen saa todistuksen ajo-oikeudesta ( lipuke joka on voimassa n. 1kk) kunnes tutkinnonvastaanottajalta on noidettavissa lyhytaikainen ajokortti joka on voimassa 2 vuotta tutkinnosta lukien. Varsinaisen ajokortin voi saada aikaisintaan 18kk,n kuluttua tutkinnosta, edellyttäen että II-vaihe on suoritettu. Väliaikaisen kortin myöntää POLIISI erityisistä syistä. esim, todistus jatko-opetuksen suorittamisesta toimitetaan poliisille lyhytaikaisen ajo-oikeuden päättymisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 2v 6kk lyhytaikaisen ajo-oikeuden saamisesta. Että silleen. - abc korttini
hyvinking kirjoitti:
Ninpä niin.
Hyväksytyn kuljettajantutkinnon jälkeen saa todistuksen ajo-oikeudesta ( lipuke joka on voimassa n. 1kk) kunnes tutkinnonvastaanottajalta on noidettavissa lyhytaikainen ajokortti joka on voimassa 2 vuotta tutkinnosta lukien. Varsinaisen ajokortin voi saada aikaisintaan 18kk,n kuluttua tutkinnosta, edellyttäen että II-vaihe on suoritettu. Väliaikaisen kortin myöntää POLIISI erityisistä syistä. esim, todistus jatko-opetuksen suorittamisesta toimitetaan poliisille lyhytaikaisen ajo-oikeuden päättymisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 2v 6kk lyhytaikaisen ajo-oikeuden saamisesta. Että silleen.on mennyt vanhaksi, koska ajoin sen jo 5 vuotta sitten? (korotin korttia).
Puhutaanko me nyt siis kuorma-autokortista, vai rekkakortista?
Rekkakorttiin noi selitykset sopisi, tiedän, sillä olen itse tällähetkellä kuljetus- ja logistiikka-alan kurssilla tarkoituksena saada se rekkakortti. (eli yhdistelmäajoneuvokortti).
Siihen pätee noi sun selitykset, mutta en ole kuullutkaan että abc-kortti olisi väliaikainen. Minulla oli joku paperinpala tästä abc-kortistani viikon verran, jonka aikana olivat saaneet valmiiksi sen oikean muovikortin. - ajetaan vain
abc korttini kirjoitti:
on mennyt vanhaksi, koska ajoin sen jo 5 vuotta sitten? (korotin korttia).
Puhutaanko me nyt siis kuorma-autokortista, vai rekkakortista?
Rekkakorttiin noi selitykset sopisi, tiedän, sillä olen itse tällähetkellä kuljetus- ja logistiikka-alan kurssilla tarkoituksena saada se rekkakortti. (eli yhdistelmäajoneuvokortti).
Siihen pätee noi sun selitykset, mutta en ole kuullutkaan että abc-kortti olisi väliaikainen. Minulla oli joku paperinpala tästä abc-kortistani viikon verran, jonka aikana olivat saaneet valmiiksi sen oikean muovikortin.Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.
- II- vaihetta suorittamaan
ajetaan vain kirjoitti:
Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.
Kyllä mulla on ainakin lyhytaikainen ABC kortti jossa BC oikeus on voimassa 2 v. B kokeen suorittamisen jälkeen, suoritin C.n 2viikkoa B. jälkeen.
- se edellinen...
ajetaan vain kirjoitti:
Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.
itse olen ajanut AB-kortin jo vuonna -83, eli saan ajaa moottoripyörääkin. Liukkaankelin kurssi kuului siihen samaan, tai sitten kävin sen huvikseni erikseen, mikään pakko se ei ollut.
En muista enää niin tarkkaan, kun siitä on aikaa kulunut...
C-korttiin korotin vuonna 2001.
nyt ajan sitä yhdistelmäkorttia, kurssi on vielä aika alussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406