Kortti hukassa

aivoton

Sain ajokortin kaksi viikkoa sitten, mutta nyt en löydä sitä paperilappua mistään, ja pelkäänkin että olen heittänyt sen vahingossa rahapussista kuittien kanssa roskiin! Kirjoittavatko katsastusasemalla uuden paperilapun? Tai jossain muualla?

18

2025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperilappusi

      joudut ikävä kyllä käymään koko autokoulun uudestaan. Missään järjestelmässä ei ole näes mitään tietoa siitä, että sulle on kortti myönnetty, eikä uutta lupalappua voida kirjoittaa. Tämä on ehdottomasti systeemin paha kompastuskivi mikä on askarruttanut ihmiskuntaa kymmeniä vuosia.

      • aivoton

        Väitätkö ettei katsastuskonttori talleta ajokortin myöntamisestä mitään tietoja minnekään?! Kyllä olisi todella vaikea uskoa tuollaista!


      • haloo!
        aivoton kirjoitti:

        Väitätkö ettei katsastuskonttori talleta ajokortin myöntamisestä mitään tietoja minnekään?! Kyllä olisi todella vaikea uskoa tuollaista!

        Et voi olla noin helposti huijattavissa!!!


      • aivoton
        haloo! kirjoitti:

        Et voi olla noin helposti huijattavissa!!!

        Voisiko joku joka oikeasti tietää jotain asiasta kertoa vastauksen ongelmaani?? Kiitos!


      • fklgdflkjgdjjk

        voit kirjoittaa paperilappusen itse kotona, ja noutaa sillä ajokortin poliisilaitokselta, vaikket olisi mitään autokoulua känynytkään.


    • olla

      Ole ajamatta kunnes saat lyhytaikaisen ajokorttisi tutkinnonvastaanottajalta, noin viikon kuluttua.

    • T84

      Tutkinnon vastaanottajalla on kyllä tietoja siitä että olet suorittanut kuljettajantutkinnon hyväksytysti.
      Paperilapun tarkoituksena on vain varmistaa sama asia tienpäällä liikkuville poliiseille, tietyn ajan, kunnes vastaanotat varsinaisen väliaikaisen ajokorttisi. Samainen lipuke tulee myös luovuttaa kun vastaanotat kortin.
      Otat siis yhteyttä tutkinnonvastaanottajaan ja ilmoitat asiasta. Voi olla, että saat kortin jo samantien.

      • väliaikainen ajokortti ?

        väliaikaisen ajokorttisi saat poliisilta et tutkinnonvastaanottajalta, etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista.


      • aivoton
        väliaikainen ajokortti ? kirjoitti:

        väliaikaisen ajokorttisi saat poliisilta et tutkinnonvastaanottajalta, etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista.

        Muuten kyllä odottaisin, mutta kun en saa väliaikaista ajo-korttia vielä, koska olen suorittamassa myös kuorma-auto korttia ja innsi pitäisi olla suoritettuna kahden viikon sisään. Sitten vasta saan väliaikaisen ajokortin.


      • väliaikaisen ajokortin
        aivoton kirjoitti:

        Muuten kyllä odottaisin, mutta kun en saa väliaikaista ajo-korttia vielä, koska olen suorittamassa myös kuorma-auto korttia ja innsi pitäisi olla suoritettuna kahden viikon sisään. Sitten vasta saan väliaikaisen ajokortin.

        Väliaikainen ajokortti on voimassa enintään kolme kuukautta ja maksaa 10 euroa.


      • sssg

        "kunnes vastaanotat varsinaisen väliaikaisen ajokorttisi."

        Millons se varsinaisen vakinaisen ajokortin sitten saa (eläkeikään asti siis).???


      • hauskat jutut :D
        väliaikainen ajokortti ? kirjoitti:

        väliaikaisen ajokorttisi saat poliisilta et tutkinnonvastaanottajalta, etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista.

        "etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista." :DDDDDDDDDDDDDDDDD Meinaakkos että se jää tosi vai aika lyhytaikaiseksi hänellä? :))


      • et mitä
        aivoton kirjoitti:

        Muuten kyllä odottaisin, mutta kun en saa väliaikaista ajo-korttia vielä, koska olen suorittamassa myös kuorma-auto korttia ja innsi pitäisi olla suoritettuna kahden viikon sisään. Sitten vasta saan väliaikaisen ajokortin.

        ihmet sä tarkootat tolla väliaikaisella kortilla?

        Mä korotin kuorma-autokorttiin tasan 5v. sitten, SILLOIN mä voin sanoo, et mulla oli väliaikainen kortti (paperinpala) KUNNES mä sain sen oikein painetun ja kuvallani präntätyn varsinaisen kortin, joka mulla nytkin on. vai meinaakkos että sekin on vain väliaikainen?

        Voipi se tavallaan ollakkin, sillä nyt olen taas kurssittamassa lisää kirjaimia siihen korttiini, mutta vielä äskettäin se ABC-korttini oli kyl ihan OIKEA kortti, eikä vain VÄLIAIKAINEN.


      • hyvinking
        hauskat jutut :D kirjoitti:

        "etkö voi odottaa lyhytaikaisenkortin valmistumista." :DDDDDDDDDDDDDDDDD Meinaakkos että se jää tosi vai aika lyhytaikaiseksi hänellä? :))

        Ninpä niin.
        Hyväksytyn kuljettajantutkinnon jälkeen saa todistuksen ajo-oikeudesta ( lipuke joka on voimassa n. 1kk) kunnes tutkinnonvastaanottajalta on noidettavissa lyhytaikainen ajokortti joka on voimassa 2 vuotta tutkinnosta lukien. Varsinaisen ajokortin voi saada aikaisintaan 18kk,n kuluttua tutkinnosta, edellyttäen että II-vaihe on suoritettu. Väliaikaisen kortin myöntää POLIISI erityisistä syistä. esim, todistus jatko-opetuksen suorittamisesta toimitetaan poliisille lyhytaikaisen ajo-oikeuden päättymisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 2v 6kk lyhytaikaisen ajo-oikeuden saamisesta. Että silleen.


      • abc korttini
        hyvinking kirjoitti:

        Ninpä niin.
        Hyväksytyn kuljettajantutkinnon jälkeen saa todistuksen ajo-oikeudesta ( lipuke joka on voimassa n. 1kk) kunnes tutkinnonvastaanottajalta on noidettavissa lyhytaikainen ajokortti joka on voimassa 2 vuotta tutkinnosta lukien. Varsinaisen ajokortin voi saada aikaisintaan 18kk,n kuluttua tutkinnosta, edellyttäen että II-vaihe on suoritettu. Väliaikaisen kortin myöntää POLIISI erityisistä syistä. esim, todistus jatko-opetuksen suorittamisesta toimitetaan poliisille lyhytaikaisen ajo-oikeuden päättymisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 2v 6kk lyhytaikaisen ajo-oikeuden saamisesta. Että silleen.

        on mennyt vanhaksi, koska ajoin sen jo 5 vuotta sitten? (korotin korttia).
        Puhutaanko me nyt siis kuorma-autokortista, vai rekkakortista?
        Rekkakorttiin noi selitykset sopisi, tiedän, sillä olen itse tällähetkellä kuljetus- ja logistiikka-alan kurssilla tarkoituksena saada se rekkakortti. (eli yhdistelmäajoneuvokortti).
        Siihen pätee noi sun selitykset, mutta en ole kuullutkaan että abc-kortti olisi väliaikainen. Minulla oli joku paperinpala tästä abc-kortistani viikon verran, jonka aikana olivat saaneet valmiiksi sen oikean muovikortin.


      • ajetaan vain
        abc korttini kirjoitti:

        on mennyt vanhaksi, koska ajoin sen jo 5 vuotta sitten? (korotin korttia).
        Puhutaanko me nyt siis kuorma-autokortista, vai rekkakortista?
        Rekkakorttiin noi selitykset sopisi, tiedän, sillä olen itse tällähetkellä kuljetus- ja logistiikka-alan kurssilla tarkoituksena saada se rekkakortti. (eli yhdistelmäajoneuvokortti).
        Siihen pätee noi sun selitykset, mutta en ole kuullutkaan että abc-kortti olisi väliaikainen. Minulla oli joku paperinpala tästä abc-kortistani viikon verran, jonka aikana olivat saaneet valmiiksi sen oikean muovikortin.

        Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.


      • II- vaihetta suorittamaan
        ajetaan vain kirjoitti:

        Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.

        Kyllä mulla on ainakin lyhytaikainen ABC kortti jossa BC oikeus on voimassa 2 v. B kokeen suorittamisen jälkeen, suoritin C.n 2viikkoa B. jälkeen.


      • se edellinen...
        ajetaan vain kirjoitti:

        Kakkosvaihe ajetaan vain B kortissa (henkilöautokortissa), eikä vastaavaa kaksivaiheista suoritusta ole muissa ajokorttiluokissa täällä Suomessa nyt ainakaan. Elikkä vain B kortissa saa ensin sen 2vuotta voimassa olevan kortin, ja muissa luokissa suoraan sen pitkän kortin. Hyväksytyn inssin jälkeen saa sen paperilappusen, millä saa ajaa ennen sitä kun saa sen muovisen kortin.

        itse olen ajanut AB-kortin jo vuonna -83, eli saan ajaa moottoripyörääkin. Liukkaankelin kurssi kuului siihen samaan, tai sitten kävin sen huvikseni erikseen, mikään pakko se ei ollut.
        En muista enää niin tarkkaan, kun siitä on aikaa kulunut...
        C-korttiin korotin vuonna 2001.
        nyt ajan sitä yhdistelmäkorttia, kurssi on vielä aika alussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      301
      980
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe