Törkeää sensurointia

jälleen kerran

YLE unohti autuaasti jokaisessa uutislähetyksessään mainita että Suomi reppana, on EU:n yksi köyhimpiä maita. Totuushan on se että Suomi taistelee sellaisten maiden seassa joihin ollaan suurinpiirtein viemässä täältä apua, kuten (Argentiina, Meksiko, Puola, Iran). Koskakohan Sveitsi lähettää Suomelle miljardin pari avustuksia, kuten Puolalle se juuri äskettäin lähetti. Samalla tavoin Suomen palkkataso, raapii Portugalin, Kreikan ja uusien EU:maiden kanssa pohjilla.

Suomen sosiaaliturva on käytännössä 1987-vuoden tasolla, jopa rahamääräisesti, joten ei mikään peruste varallisuuden puutteelle. Toiseksi huonoin sosiaaliturva on tällä hetkellä pohjoismaista Norjassa, missä minimi toimeentulo on 1100€/kk, Suomessa n. 700-800€/kk.

Suomen järjettömän kireä rahapolitiikka aiheuttaa sen että täällä ei kukaan tienaa juuri mitään, Englannissa siivoojat saa n.12€/tunti, täällä siivoojan palkka on 7€ paikkeilla. TUPO-pöytään on saatava toimijoita ei tällainen kurjuuden viljely palvele ketään! Ensi vuoden TUPO:sta Fortumin Lilius päättää sähkönhinnalla suuremman osan , kuin itse neuvottelijat, kuten Isokallio osuvasti kolumnissaan iltalehdessä totesi. Olisi syytä myöskin pohtia miksi Viro on jo nyt meitä rikkaampi valtiona, olisiko jotain tekemistä sillä että Viroon investoijan ei tarvitse maksaa välttämättä veroja lainkaan. Suomeen kun investointeja heru enää käytännössä lainkaan, kuinkas luulette että tehdään 20-vuotta vanhoilla vehkeillä hitekkiä maailmalle.

Suomessa tehtyjen työtuntien määrä ei ole noussut yhtään, sitten 90-luvun, kuitenkin SDP ja Keskusta väittävät luoneensa satojatuhansia työpaikkoja ensin Lipposen ja nyt Vanhasen kaudella lisää. Työpaikkoja on kyllä tullut mutta ne ovat osa-aikaisia, pätkähommaa ja projektiluontoisia, työpaikkoja joilla elääkseen on käytävä sossussa, ovatko ne edes oikeita työpaikkoja? Töitä on muutamalle marginaaliryhmälle, joista sitten huudetaan senkin edestä, niin työnantajat kuin valtiovaltakin.

Suomalainen koulutus on sitä että nuorisoa kiehtoville aloille, mediapajat, taiteet ym. ym. niille on tarpeeseen nähden järjetön määrä avoimia koulutuspaikkoja. Lääkäreiksi ei jostain syystä haluta kouluttaa juuri ketään, vaikka on hyvin tiedossa että lääkäripula pahenee koko ajan? Tänään oli uutisissa että 40% ammattikoulun aloittaneista keskeyttää opinnot, luultavasti saavat seuraavana vuonna vasta sen haluamansa opiskelupaikan? Suomessahan on nykyään pakko mennä koulutukseen, suurinpiirtein minne sattuu pääseen. Mikä järki on kouluttaa kaikista muka korkeakoulututkinnon suorittaneita, kun ne ammattikorkeakoulut eivät todellakaan ole mitään yliopistoja, jos ette usko käykää kokeileen avoimessa yliopistossa vaikka joku 10:nen opintoviikon appro. Vai ollaanko tänne luomassa joku viisaiden kerho, jolle hankitaan alamaisiksi 15000-50000 maahanmuuttajaa vuosittain, älkää luulko että ne tulee meidät tänne elättään.

Suomen tulee, ja on jossain vaiheessa pakko päästä irti sosiaalidemokratian järjettömyydestä, tai muuten tästä suosta tuskin noustaan ikinä. Holhoominen, kyttääminen ja byrokratia tässä maassa on saanut ainakin minun mielestäni sellaiset mittasuhteet että harkitsen vakavasti siirtymistä työnantajaksi Viroon.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille, vaikka se taisi jo eilen mennä perustuslakisopimuksen myötä.

0

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
        Maailman menoa
        122
        5145
      2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
        Ikävä
        30
        3678
      3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
        Ikävä
        45
        2460
      4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
        Ikävä
        50
        1578
      5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
        Ikävä
        41
        1560
      6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
        Ikävä
        24
        1524
      7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
        Ikävä
        23
        1411
      8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
        Sotkamo
        14
        1302
      9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
        Ikävä
        27
        1208
      10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
        Ikävä
        22
        1127
      Aihe