Onko Turku turvallinen?

turvallisuutta kaipaava

Oletteko milloin viimeeksi käyneet torin nurkilla yöaikaan arkena? Meno tuntuu olevan aika hurjaa jopa arkiöisin.

10

1671

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yöllä

Jos turvallisuutta kaipaat, pysy kotonasi!
      Eihän se Turun vika ole, jos ympäri Suomea tulleet ns. opiskelijat siellä tappelee. Menkää muualle. Hus hus.

• näin on

Voisitko samalla pohtia syvemmin tämän ilmiön syitä? Eli mistä johtuu, että ulkopaikkakunnilta tulleet opiskelijat tappelevat?

Tekisin sen itsekin, mutta sinä osaat paremmin.

• Sillä sipuli

Vastaaja on tyypillinen, ahdasmielinen ja asenteellinen turkulainen. Ymmärrystä muita paikkakuntia kohtaa ei sitten löydy millään. Tällaisesta asenteesta johtuu Turun paikalleen jämähtyneisyys; siellä eletään yhä 1970 lukua. Asuin pari vuotta Turussa pari kymmentä vuotta sitten, mutta pakenin sieltä. Jos puheessani oli pienikin vivahde, joka kieli eri murrealueesta, niin siitä turkulaiaset alkoivat irviä. Olisin sen kestänyt, mutta oli kaikkea muutakin nurkkakuntaisuutta, mikä ajoi minut vapaammin hengittävään Suomeen. Hassuinta oli, kun turkulaiset yrittivät opettaa minua puhumaan "oikein". Heidän mukaan ei sanota "istui" vaan "istusi". Siis esim. "Minä istusin siellä." Hoh, hoijaa! Rasittavaa.

• hihanauha
        Sillä sipuli kirjoitti:

Vastaaja on tyypillinen, ahdasmielinen ja asenteellinen turkulainen. Ymmärrystä muita paikkakuntia kohtaa ei sitten löydy millään. Tällaisesta asenteesta johtuu Turun paikalleen jämähtyneisyys; siellä eletään yhä 1970 lukua. Asuin pari vuotta Turussa pari kymmentä vuotta sitten, mutta pakenin sieltä. Jos puheessani oli pienikin vivahde, joka kieli eri murrealueesta, niin siitä turkulaiaset alkoivat irviä. Olisin sen kestänyt, mutta oli kaikkea muutakin nurkkakuntaisuutta, mikä ajoi minut vapaammin hengittävään Suomeen. Hassuinta oli, kun turkulaiset yrittivät opettaa minua puhumaan "oikein". Heidän mukaan ei sanota "istui" vaan "istusi". Siis esim. "Minä istusin siellä." Hoh, hoijaa! Rasittavaa.

Minusta kaikille heitekkeniläisille pitäisi antaa oikeus oman hihanauhan käyttöön, joka todistaisi heidän taustansa ylivertaisuuden.

• ootan kuin kuuta nousevaa
        Sillä sipuli kirjoitti:

Onnellinen olet itse odotan kuin kuuta nousevaa, etta paasen taalta pois. Ahodtaa pirusti.

• yöllä
        Sillä sipuli kirjoitti:

Pian tulee kuluneeksi 3 (kolme) vuotta siitä, kun hämeestä muutin Turkuun. Sitä ennen asunut useilla paikkakunnilla, joten tutuiksi ovat tulleet erilaiset murteet. Suvaitsevimmat ihmiset ovat ovat olleet täällä Turussa. Kaunein kaupunki on Turku, tänne aion jäädä.

Yöllä minä nukun, en liiku kaupungilla.

PS. Sellaista paikkakuntaa ei olekaan, etteivät syntyperäiset paikalliset ihmiset "irvi" erilaista murretta :)

• Merika
        yöllä kirjoitti:

Pian tulee kuluneeksi 3 (kolme) vuotta siitä, kun hämeestä muutin Turkuun. Sitä ennen asunut useilla paikkakunnilla, joten tutuiksi ovat tulleet erilaiset murteet. Suvaitsevimmat ihmiset ovat ovat olleet täällä Turussa. Kaunein kaupunki on Turku, tänne aion jäädä.

Yöllä minä nukun, en liiku kaupungilla.

PS. Sellaista paikkakuntaa ei olekaan, etteivät syntyperäiset paikalliset ihmiset "irvi" erilaista murretta :)

Mullekaan ei kukaan koskaan ole eri murteesta irvinyt. Yksi on tämän 7 vuoden aikana sanonut, että "hauskan kuuloista sun puheesi", mutta sehän olikin hyväntahtoinen huomautus. Toisin oli Helsingissä. Yksikin sana tai vääränlainen intonaatio, niin katsottiin kuin mielisairaalasta karannutta!
        Tuskin kukaan kauaa jaksaa irviä, ja jos jaksaakin, niin sitä vähemmän aikaa se kestää, mitä vähemmän siihen reagoi. Näin se vaan on.

• on se!
        Merika kirjoitti:

Mullekaan ei kukaan koskaan ole eri murteesta irvinyt. Yksi on tämän 7 vuoden aikana sanonut, että "hauskan kuuloista sun puheesi", mutta sehän olikin hyväntahtoinen huomautus. Toisin oli Helsingissä. Yksikin sana tai vääränlainen intonaatio, niin katsottiin kuin mielisairaalasta karannutta!
        Tuskin kukaan kauaa jaksaa irviä, ja jos jaksaakin, niin sitä vähemmän aikaa se kestää, mitä vähemmän siihen reagoi. Näin se vaan on.

Että hesassa entiset maalaiset vahtii kanssaserkkujaan, koska kaikkien pitäisi heidän mielestään helsinkiläistyä ja hävetä juuriaan, mikä tekeekin asiasta sairasta.

Olkaa omia ittejänne ja puhukaa niin kuin lystää, jokaisella meillä on koti jossain, eikä sitä pidä unohtaa!

• viikonloppuisin

Turku on ihan yhtä turvallinen kuin muutkin tämän kokoiset kaupungit Suomessa. Torilla eikä muuallakaan liikkuminen pimeässä ei pelota.

Minua pelottaa vain humalassa heiluvat teinit! Pahimpia ovat just yläasteelle siirtyneet - ja tytöt!

Lopettakaa se viinan ostaminen alaikäisille!

Päätetään, että kukaan ei enää osta viinaa alaikäisille!

• Turkkune

Yläastelaistytöt ovat todella pelottavia. Heitä pahempia ainoastaan rollaattorimummot, jotka tuijottavat pistävästi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81