sinun päiväs koittaa....", eli tämä on kaikesta tuosta EU-pelleilystä huolimatta ainakin allekirjoittaneelle toinen, jota en vaihda koskaan mihinkään - toinen on joulu....
Itsenäisyyttämme ei ole myyty eikä myydä koskaan kellekään - sen verran kova hinta siitä aikoinaan maksettiin. Enkä puhu nyt rahasta tai politiikasta missään muodossa, vaan ihmishengistä.
Enkä malta olla mainitsematta, että eräs "Isä Aurinkoinen" päätti aikoinaan, että he pitävät voitonparaatin Helsingin Senaatintorilla 6.12.1939. Eivät koskaan pitäneet....
Näissä tunnelmissa huomenta taas kerran kaikille, t. MM.
"Oi katso Suomi,
12
1009
Vastaukset
- aliisa
ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää :) Tänään sitten 18.50 paikka varattu sohvalta television edestä...alkaa Linnan juhlat :)
täytyyhän niitä bileitä katsoa ainakin toisella silmällä. Musiikkiin kaipaisin vaihtelua - vuonna 2002 Agents-muusikot olivat saaneet kutsun Linnaan - työkiireiltään eivät tosin päässeet, koska olivat silloin Balkanin mailla rauhanturvaajia viihdyttämässä.
Herkuttelen ajatuksella, että jos he olisivat vastuussa illan musiikista? Ei sillä tungoksella ole merkitystä, koska olen itse ollut mukana todellisessa kaaoksessa, mutta ne eukkojen iltapuvut ja yleinen "etiketti"? Saisi tuohon hiihtämiseen vähän vaihtelua - eikä niin vähääkään....
- 1917 vuotta juhliva
Viime sodissa ihmiset puolustivat omaa elinkeinoaan ja maitaan, sillä silloinhan ihmiset elivät maasta.
Nykyään elinkeino tulee aivan muusta kun maasta, eikä ihmisillä ole enään maaatakaan omistuksessa kun joilakin vain.
Itsenäisyys säilyi siinä rinalla, kun ihmiset puolustivat omaansa.näin:
>Viime sodissa ihmiset puolustivat omaa elinkeinoaan ja maitaan....<
Ja omaa synnyinmaataan siinä sivussa - siitä kiitokseni heille.
- olla
itsenäinen osavaltio.Kun,edes sen pystyisimme pitämään?
- Danskuu
tuohon: "Itsenäisyyttämme ei ole myyty eikä myydä koskaan kellekään"
-Juu, eihän sitä myyty, vaan maksettiin siitä, jotta emme enää ole itsenäisiä. Maksettiin, jotta EU vetäisi "sinne" (en kilttinä tyttönä sano minne)
Siinä kiitos samalla heille, jotka taistelivat meidät itsenäiseksi maaksi. Kiitos, heille, jotka henkensä menettivät itsenäisyydestä taistellessaan, eli tekopyhyyttä kaikki tyynni ja tekopyhyyttä verorahoja tuhlata, joidenkin pullamössöjen tekopyhään juhlimiseen...
Ennen oli ennen, mut nyt on nyt, on Suomelta suolisto kipeytynyt...jne..
Se onni tämän vuotisissa pippaloissa, jotta olen lomalla, muussa tapauksessa olisin eilisen päivän ja huomisenkin joutunut töissä posket kipeinä tekopyhänä myötäilemään´: "juu, ollaan me itsenäisiä, juu"
Siitä huolimatta: Huomenta ja hyvää keskiviikkoa kaikille :))) - yxtypy
kaikille. Tätä nykyähän ne meidän asiat päätetään ihan toisaalla, mutta kaikki kunnioitus heille, jotka aikoinaan itsenäisyyden meille toivat.
Minä aion viettää itsenäisyyspäivää lähtemällä tutustumaan Haaparannassa hiljattain avattuun Ikeaan. Jotain vaihtelua tähän sateisen harmaaseen päivään. Käyn katsomassa, mitä tilpehööriä siellä myydään. En aio mitään kylläkään ostaa. Noh... ehkä irtokarkkia vähän :=))
Yritän ehtiä kuitenkin kuudeks kotimaahan sytyttämään ikkunalle kynttilät :=))) - S-Y
Samanlainen päivä tää on kuin muutkin päivät,paitsi ajatuksissa ja sytytän kynttilän muistoksi ukilleni,jota en koskaan saanut nähdä.
Ja illalla katson,kun nämä ministerit ja muut juhlii linnassa,ajattelevatkohan he oikeasti mitä juhlivat,epäilen. - CharlieChaplin
- Kylli.Kyllä
koneeni toimii taas! Tanssahtelen riemusta kun viikon kestäneen takkuilun jälkeen saan (ainakin hetken) toimivan koneeni välityksellä toivottaa hyvää itsenäisyyspäivää huuhaalaisille!
- hieno maa.
Aivan.
Hyvää Itsenäisyypäivää kaikille.
P*****e kun ei saa lippua liitettyä tähän karvalakkifoorumiin.
Linkkiä lippuun en laita. P******e. - Alien-8
kaikille huuhailijoille:)
Kovan hinnan Suomi tosiaan maksoi itsenäisyydestään.Arvostakaamme siksi kaikkia sotiemme veteraaneja tekemästään suuresta ja uhrautuvaisesta työstään.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663