Hyundai saisi paremmin

mainostaa merkkiään

Hyundai saisi paremmin mainostaa merkkiään.
Olen eri keskustelufoorumeissa todennut,että
Kian omistajat päätyivät merkkiin,paremman
mainonnan vuoksi.Hyundai varmasti saisi vielä
paremman tuloksen myynnissä,jos mainontaa lisät-
täisiin.
Kiaa myyty marraskuussa 2006: 538 kpl.
Hyundain myynti marraskuussa-06: 202 kpl.
Myynti tammi-marraskuussa 2005 Kia:5378 kpl
Hyundailla samana ajankohtana:2796 kpl.
Onhan Hyundai mielestäni askeleen edellä Kiasta
varustukseltaan ym.
Koreassa Hyundai on huomattavasti arvostetumpi
merkki kuin Kia,vaikka samaan konserniin kuuluu-
kin.

21

2353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä.

Markkinointi on olematonta.
      Olen itse pohtinut että syynä voi olla niinkin vaikea asia kuin että Hyundai ei pysty tällähetkellä toimittamaan pieneen Suomeen tarpeeksi autoja jolloin niitä ei uskalla maahantuoja markkinoidakaan. Kysyntä maailmalla ylittää tuotannon??

• lisää

Yhtenä syynä voi olla ennakkoluulot,merkkiä
        kohtaan.Siihen lisätään huono markkinointi,
        niin tulos on surkea.
        Ihmiset tarvitsevat mainontaa ja Kia on
        on siinä onnistunut paljon paremmin.

• syitä muitakin

esim. 3.3 Sonatan mainontaa, sillä vaikka tälle mallille löytyy kilpailijoita, niin ne maksavat 15-20 % enemmän, painotettiinpa mitä tahansa auton ominaisuutta. Miksi Suomi24:n Hyundai-palsta kulkee otsikon alla "Uusi haastaja Suomen pikkuautomarkkinoille"? Tätä "aliarvostusta" autolehdet TM ja Tuulilasi ansiokkaasti koettavat pitää yllä. Tosin Sonata 2.4 valinta TM:n v. 2006 talviautoksi oli poikkeus, mutta mainitut lehdet ovat täysin kykenemättömiä tekemään sellaista vertailua, jossa kysytään: Paljonko autoa saa 38-39000 eurolla? Sonata 3.3 ei vielä kiinnosta TM:aa tai Tuulilasia perusteelliseen koeajon verran, vaikka reilu vuosi sitten Sonata 3.3 tullessa markkinoille muistaakseni Tuulilasissa todettiin, että uuden 3.3-litraisen moottorin istuttaminen Sonatan keulille muuttaa auton ominaisuudet ja luonteen täysin uusille, paremmille urille. Mutta on niin turvallista vertailla autoja, jotka esim. moottorin puolesta eroavat toisistaan enintään 0,4 litraa. Valmiita sapluunoita ei tarvitse paljoa muutella ja päästään perustelemaan etusijajärjestystä enemmän "mutu-tuntumalla". TM:ssa tai Tuulilasissa ei vielä ymmärretä, että nyky-Suomessa ihan tavallinen duunarikin ostaa ensimmäisen uuden autonsa 35-40000 eurolla eli myös uuden auton vertailuhinnassa voi olla vaihtelua ja lukijan harkintaan jää, mihin rahansa laittaa. Tällaisille testeille tuntuisi juuri nyt olevan kysyntää. Toisaalta pakosti nousisi esiin myös "kiusallisia" kysymyksiä: laittaako rahat Saab 9-3 1.8 T:n vai 2.0 uuteen Passattin vai 3.3 Sonataan?

• peraprutku

merkkiä.Nyt vielä tällä kehtaa ajella kun näitä ei vielä tule vastaan joka kulmassa.Alkaisi merkit näet olemaan vähissä (no Volga, Lada,Daevoo,MG,Rover ja muita kuolleita merkkejä) niiden luotettavuus vaan taitaisi olla vähän eri planeetalta?

• hitaasti

Voihan sen tietysti noinkin ajatella.
        Usein vain pidetään parempana autona,mitä
        enemmän myydään.Näinhän se ei tietysti ole,
        vaikka moni tuijottaa myyntitilastoja.

• valistuneita autoilijoita r...

ja tämän keskusteluketjun "autoina" ovat olleet Sonata 3.3 V6 GLS 4d A (38400) vs. 9-3 Sport Sed.2.0t A Linear (38900) ja Passat 2.0 FSI Comfortline A (38900). Jos em. joukkioon lisäisi vielä esim. BMW 120i A (38880) ja Superb 2.8 V6 30V Comfort A (40500) ja ehkä Avensis 2.4 Sol Tech. 4-ov A (35450), niin vertailutesti voisi muodostua hyvin mielenkiintoiseksi. Tosin Avensis on hieman muita edullisempi ja vastaavasti Superb kalliimpi. Hinnat kuitenkin ns. suoraan hyllystä otettuina vakiovarustein 5000 euron sisällä. Tosin tällaisen testijoukon hallitseminen vaatii ennenkaikkea testaajilta asiansa osaamista. Nykyään suomalainen perusautoilija ei enää paljoa painota loppuarvostelun perusteita, että testin voitti tai tuli toiseksi melko vaatimattomalla suorituskyvyllä ja ominaisuuksilla auto, joka oli eniten "pohjoismaalaisin".

• servus
        hitaasti kirjoitti:

Voihan sen tietysti noinkin ajatella.
        Usein vain pidetään parempana autona,mitä
        enemmän myydään.Näinhän se ei tietysti ole,
        vaikka moni tuijottaa myyntitilastoja.

2l vanhempikoppaisen-2004 mallisen sonatan.Rinnalle voi laittaa ihan minkä vaan 2l koneen ja vähintään yhtä mukavana joiltain osin parempanakin pidän hyundain lutettavuutta,hiljaisuutta ja vakautta matkanteossa.Verrata voi passattiin,mondeoon,avensikseen,octaviaan ym samankokoisilla moottoreilla oleviin autoihin,niin ainakin minä ottaisin pidemmälle matkalle Sonatan.

• Sonatan omistaja
        servus kirjoitti:

2l vanhempikoppaisen-2004 mallisen sonatan.Rinnalle voi laittaa ihan minkä vaan 2l koneen ja vähintään yhtä mukavana joiltain osin parempanakin pidän hyundain lutettavuutta,hiljaisuutta ja vakautta matkanteossa.Verrata voi passattiin,mondeoon,avensikseen,octaviaan ym samankokoisilla moottoreilla oleviin autoihin,niin ainakin minä ottaisin pidemmälle matkalle Sonatan.

Itselläni Sonata malli jota valmistettiin
        94-98.Vm 95 Sonatani on nätti korimalliltaan.
        Toisen sukupolven malli.
        Tätä korimallia ei kyllä näe kuin muutaman
        kerran vuodessa.Hyvin pelaa ja kulkee.
        http://autos.msn.com/research/vip/Model_Photos.aspx?year=1996&make=Hyundai&model=Sonata&trimid=-1&familyid=&action=&picturetab=&pictureid=0

• ekonomi_

Kia on menestynyt Hyundaita paremmin paremman maahantuojan ja ulkonäöltään nykyaikaisemman ja miljoona kertaa enemmän markkinoidun C-segmentin autonsa ansiosta. Me-auto ei kestä vertailua Delta-autoon alkuunkaan, ME-ketjun pitäisi kasvaa nopeasti maanlaajuiseksi ja kaikki Hyundain huoltotoiminta pitäisi olla keskitettynä samoihin tiloihin automyynnin kanssa. Entiset vaihtoautokauppiaat tulisi integroida/kouluttaa osaksi ketjua ja visuaalinen ilme yhtenäistää. Ketjun & Hyundain markkinointiin pitäisi upottaa miljoonia brändin luomiseksi, nythän Delta on jo siinä onnistunut, Kia tunnetaan Ceratosta ja maastureistaan Suomessa. Hyundaita ei tunneta mistään, vaikka kyseessä onkin itse emoyhtiö.

• ei niin

• Magentismies

Paikkansa. Vaikka D-A ei olekkaan autoliikkeenä kovinkaan hyvissä kirjoissa, sen agressiivinen markkinointi puree. Lisäksi Ehkä Hyundaita painaa -90 luvun alun maine, oli siinä aihetta tai ei.

• se painaa

• isoja
        Magentismies kirjoitti:

Paikkansa. Vaikka D-A ei olekkaan autoliikkeenä kovinkaan hyvissä kirjoissa, sen agressiivinen markkinointi puree. Lisäksi Ehkä Hyundaita painaa -90 luvun alun maine, oli siinä aihetta tai ei.

Hyundaita alettiin tuoda ensinmmäisellä kertaa
        vuonna 1990.
        Pahin lama-aika oli juuri käsillä.
        Kilpailijoita oli useita silloin.
        Arvata saattaa että myyntiaika ei ollut paras
        mahdollinen.
        Esim.Jenkkeihin Hyundaita meni pilvin pimein
        jo 90-luvulla.
        Suomalaisethan ovat autojen suhteen konservatii-
        tiivisia ja valtavan ennakkoluuloisia,niin tulos
        on arvattavissa.
        Itse autohan on hyvä,mutta Suomalaisten
        ennakkoasenne on vertaansa vailla.
        Jos Hyundaita olis tuotu jo paljon kauemmin
        tilanne olis toinen.Toyota hyvä esimerkki.
        Vieläkin Hyundaita kohtaan on paljon ennakko-
        luuloja.

• ekonomi

Satutko tietämään delta-autosta kuka sen omistaa?
        Tiedätkö tuottaako ne voittoa? ja miksi?

• Punto out, Getz in!

.....huoltohinnoilla mitä Deltassa on, niillä on varaa mainostaakin.

• ja viikonlopun

kestäneen tutkiskelun molemmista merkeistä magentis vs. sonata perusteella vois todeta. kylmä tosiasia on et kia on auttamatta perässä ja paljon.

• hyvä merkki

• magentis vs sonata

No, itse olen myös molemmat koeajanut ja Magentis tuntui jotenkin miellyttävämmältä kaikin puolin, että eiköhän tässä ole makuasioista kysymys. Niin tuosta Hyundain markkinoinnista olen aikaisempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä.

• ja viikonlopun
        magentis vs sonata kirjoitti:

No, itse olen myös molemmat koeajanut ja Magentis tuntui jotenkin miellyttävämmältä kaikin puolin, että eiköhän tässä ole makuasioista kysymys. Niin tuosta Hyundain markkinoinnista olen aikaisempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä.

koeajo ei anna täyttä kuvaa, mut kantaani puolustaisin sen verran et sonata on ehkä pikkusen edellä sisämelun suhteen ja joitain pieniä juttuja vaan eikös se ole kalliimpikin? 3.3mallia tarkotin. mut kuiteskin ajaahan jotkut eurooppalaisillakin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe