Hyundai saisi paremmin mainostaa merkkiään.
Olen eri keskustelufoorumeissa todennut,että
Kian omistajat päätyivät merkkiin,paremman
mainonnan vuoksi.Hyundai varmasti saisi vielä
paremman tuloksen myynnissä,jos mainontaa lisät-
täisiin.
Kiaa myyty marraskuussa 2006: 538 kpl.
Hyundain myynti marraskuussa-06: 202 kpl.
Myynti tammi-marraskuussa 2005 Kia:5378 kpl
Hyundailla samana ajankohtana:2796 kpl.
Onhan Hyundai mielestäni askeleen edellä Kiasta
varustukseltaan ym.
Koreassa Hyundai on huomattavasti arvostetumpi
merkki kuin Kia,vaikka samaan konserniin kuuluu-
kin.
Hyundai saisi paremmin
21
2353
Vastaukset
- samaa mieltä.
Markkinointi on olematonta.
Olen itse pohtinut että syynä voi olla niinkin vaikea asia kuin että Hyundai ei pysty tällähetkellä toimittamaan pieneen Suomeen tarpeeksi autoja jolloin niitä ei uskalla maahantuoja markkinoidakaan. Kysyntä maailmalla ylittää tuotannon??- lisää
Yhtenä syynä voi olla ennakkoluulot,merkkiä
kohtaan.Siihen lisätään huono markkinointi,
niin tulos on surkea.
Ihmiset tarvitsevat mainontaa ja Kia on
on siinä onnistunut paljon paremmin.
- syitä muitakin
esim. 3.3 Sonatan mainontaa, sillä vaikka tälle mallille löytyy kilpailijoita, niin ne maksavat 15-20 % enemmän, painotettiinpa mitä tahansa auton ominaisuutta. Miksi Suomi24:n Hyundai-palsta kulkee otsikon alla "Uusi haastaja Suomen pikkuautomarkkinoille"? Tätä "aliarvostusta" autolehdet TM ja Tuulilasi ansiokkaasti koettavat pitää yllä. Tosin Sonata 2.4 valinta TM:n v. 2006 talviautoksi oli poikkeus, mutta mainitut lehdet ovat täysin kykenemättömiä tekemään sellaista vertailua, jossa kysytään: Paljonko autoa saa 38-39000 eurolla? Sonata 3.3 ei vielä kiinnosta TM:aa tai Tuulilasia perusteelliseen koeajon verran, vaikka reilu vuosi sitten Sonata 3.3 tullessa markkinoille muistaakseni Tuulilasissa todettiin, että uuden 3.3-litraisen moottorin istuttaminen Sonatan keulille muuttaa auton ominaisuudet ja luonteen täysin uusille, paremmille urille. Mutta on niin turvallista vertailla autoja, jotka esim. moottorin puolesta eroavat toisistaan enintään 0,4 litraa. Valmiita sapluunoita ei tarvitse paljoa muutella ja päästään perustelemaan etusijajärjestystä enemmän "mutu-tuntumalla". TM:ssa tai Tuulilasissa ei vielä ymmärretä, että nyky-Suomessa ihan tavallinen duunarikin ostaa ensimmäisen uuden autonsa 35-40000 eurolla eli myös uuden auton vertailuhinnassa voi olla vaihtelua ja lukijan harkintaan jää, mihin rahansa laittaa. Tällaisille testeille tuntuisi juuri nyt olevan kysyntää. Toisaalta pakosti nousisi esiin myös "kiusallisia" kysymyksiä: laittaako rahat Saab 9-3 1.8 T:n vai 2.0 uuteen Passattin vai 3.3 Sonataan?
- peraprutku
merkkiä.Nyt vielä tällä kehtaa ajella kun näitä ei vielä tule vastaan joka kulmassa.Alkaisi merkit näet olemaan vähissä (no Volga, Lada,Daevoo,MG,Rover ja muita kuolleita merkkejä) niiden luotettavuus vaan taitaisi olla vähän eri planeetalta?
- hitaasti
Voihan sen tietysti noinkin ajatella.
Usein vain pidetään parempana autona,mitä
enemmän myydään.Näinhän se ei tietysti ole,
vaikka moni tuijottaa myyntitilastoja. - valistuneita autoilijoita r...
ja tämän keskusteluketjun "autoina" ovat olleet Sonata 3.3 V6 GLS 4d A (38400) vs. 9-3 Sport Sed.2.0t A Linear (38900) ja Passat 2.0 FSI Comfortline A (38900). Jos em. joukkioon lisäisi vielä esim. BMW 120i A (38880) ja Superb 2.8 V6 30V Comfort A (40500) ja ehkä Avensis 2.4 Sol Tech. 4-ov A (35450), niin vertailutesti voisi muodostua hyvin mielenkiintoiseksi. Tosin Avensis on hieman muita edullisempi ja vastaavasti Superb kalliimpi. Hinnat kuitenkin ns. suoraan hyllystä otettuina vakiovarustein 5000 euron sisällä. Tosin tällaisen testijoukon hallitseminen vaatii ennenkaikkea testaajilta asiansa osaamista. Nykyään suomalainen perusautoilija ei enää paljoa painota loppuarvostelun perusteita, että testin voitti tai tuli toiseksi melko vaatimattomalla suorituskyvyllä ja ominaisuuksilla auto, joka oli eniten "pohjoismaalaisin".
- servus
hitaasti kirjoitti:
Voihan sen tietysti noinkin ajatella.
Usein vain pidetään parempana autona,mitä
enemmän myydään.Näinhän se ei tietysti ole,
vaikka moni tuijottaa myyntitilastoja.2l vanhempikoppaisen-2004 mallisen sonatan.Rinnalle voi laittaa ihan minkä vaan 2l koneen ja vähintään yhtä mukavana joiltain osin parempanakin pidän hyundain lutettavuutta,hiljaisuutta ja vakautta matkanteossa.Verrata voi passattiin,mondeoon,avensikseen,octaviaan ym samankokoisilla moottoreilla oleviin autoihin,niin ainakin minä ottaisin pidemmälle matkalle Sonatan.
- Sonatan omistaja
servus kirjoitti:
2l vanhempikoppaisen-2004 mallisen sonatan.Rinnalle voi laittaa ihan minkä vaan 2l koneen ja vähintään yhtä mukavana joiltain osin parempanakin pidän hyundain lutettavuutta,hiljaisuutta ja vakautta matkanteossa.Verrata voi passattiin,mondeoon,avensikseen,octaviaan ym samankokoisilla moottoreilla oleviin autoihin,niin ainakin minä ottaisin pidemmälle matkalle Sonatan.
Itselläni Sonata malli jota valmistettiin
94-98.Vm 95 Sonatani on nätti korimalliltaan.
Toisen sukupolven malli.
Tätä korimallia ei kyllä näe kuin muutaman
kerran vuodessa.Hyvin pelaa ja kulkee.
http://autos.msn.com/research/vip/Model_Photos.aspx?year=1996&make=Hyundai&model=Sonata&trimid=-1&familyid=&action=&picturetab=&pictureid=0
- ekonomi_
Kia on menestynyt Hyundaita paremmin paremman maahantuojan ja ulkonäöltään nykyaikaisemman ja miljoona kertaa enemmän markkinoidun C-segmentin autonsa ansiosta. Me-auto ei kestä vertailua Delta-autoon alkuunkaan, ME-ketjun pitäisi kasvaa nopeasti maanlaajuiseksi ja kaikki Hyundain huoltotoiminta pitäisi olla keskitettynä samoihin tiloihin automyynnin kanssa. Entiset vaihtoautokauppiaat tulisi integroida/kouluttaa osaksi ketjua ja visuaalinen ilme yhtenäistää. Ketjun & Hyundain markkinointiin pitäisi upottaa miljoonia brändin luomiseksi, nythän Delta on jo siinä onnistunut, Kia tunnetaan Ceratosta ja maastureistaan Suomessa. Hyundaita ei tunneta mistään, vaikka kyseessä onkin itse emoyhtiö.
- ei niin
suosittu. Kiitäkämme onnea että Hyundaita ei myydä Delta Autossa. Osaavat mainostaa ja näköjään myydäkin mutta kaikki muu onkin sitten "från dragspelet".
Toivottavasti Hyundai kuitenkin terästää markkinointia.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=592&posting=22000000021896072 - Magentismies
Paikkansa. Vaikka D-A ei olekkaan autoliikkeenä kovinkaan hyvissä kirjoissa, sen agressiivinen markkinointi puree. Lisäksi Ehkä Hyundaita painaa -90 luvun alun maine, oli siinä aihetta tai ei.
- se painaa
Magentismies kirjoitti:
Paikkansa. Vaikka D-A ei olekkaan autoliikkeenä kovinkaan hyvissä kirjoissa, sen agressiivinen markkinointi puree. Lisäksi Ehkä Hyundaita painaa -90 luvun alun maine, oli siinä aihetta tai ei.
ja varmaan aiheestakin. Nykyään aivan eri meininki.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=584&posting=22000000021911049 - alusta lähtien
se painaa kirjoitti:
ja varmaan aiheestakin. Nykyään aivan eri meininki.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=584&posting=22000000021911049Mitsun tekniikalla olevat Hyundait pärjäsivät
hyvin jo 90-luvulla.Kuvia Sonatasta:
http://www.automotive.com/1995/65/hyundai/sonata/gls/minnesota/saint-paul/205497809/113/index.html?index=0
http://autos.msn.com/research/vip/overview.aspx?year=1996&make=Hyundai&model=Sonata
http://www.edmunds.com/used/1998/hyundai/sonata/12883/photos.html - isoja
Magentismies kirjoitti:
Hyundaita alettiin tuoda ensinmmäisellä kertaa
vuonna 1990.
Pahin lama-aika oli juuri käsillä.
Kilpailijoita oli useita silloin.
Arvata saattaa että myyntiaika ei ollut paras
mahdollinen.
Esim.Jenkkeihin Hyundaita meni pilvin pimein
jo 90-luvulla.
Suomalaisethan ovat autojen suhteen konservatii-
tiivisia ja valtavan ennakkoluuloisia,niin tulos
on arvattavissa.
Itse autohan on hyvä,mutta Suomalaisten
ennakkoasenne on vertaansa vailla.
Jos Hyundaita olis tuotu jo paljon kauemmin
tilanne olis toinen.Toyota hyvä esimerkki.
Vieläkin Hyundaita kohtaan on paljon ennakko-
luuloja. - ekonomi
Satutko tietämään delta-autosta kuka sen omistaa?
Tiedätkö tuottaako ne voittoa? ja miksi? - Punto out, Getz in!
.....huoltohinnoilla mitä Deltassa on, niillä on varaa mainostaakin.
- ja viikonlopun
kestäneen tutkiskelun molemmista merkeistä magentis vs. sonata perusteella vois todeta. kylmä tosiasia on et kia on auttamatta perässä ja paljon.
- hyvä merkki
Kia palstalla kirjoitti:
Hyundai on todella hyvä merkki.
Mainostusta reilusti lisää.
Lisää tietoa hyvästä autosta,mainoksilla. - magentis vs sonata
No, itse olen myös molemmat koeajanut ja Magentis tuntui jotenkin miellyttävämmältä kaikin puolin, että eiköhän tässä ole makuasioista kysymys. Niin tuosta Hyundain markkinoinnista olen aikaisempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä.
- ja viikonlopun
magentis vs sonata kirjoitti:
No, itse olen myös molemmat koeajanut ja Magentis tuntui jotenkin miellyttävämmältä kaikin puolin, että eiköhän tässä ole makuasioista kysymys. Niin tuosta Hyundain markkinoinnista olen aikaisempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä.
koeajo ei anna täyttä kuvaa, mut kantaani puolustaisin sen verran et sonata on ehkä pikkusen edellä sisämelun suhteen ja joitain pieniä juttuja vaan eikös se ole kalliimpikin? 3.3mallia tarkotin. mut kuiteskin ajaahan jotkut eurooppalaisillakin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756