Minulla on keliakiakorvaus noin 20 euroa / kk liitetty ilmeisesti useita vuosia kansaneläkkeeseeni.
Mistä voin tarkastaa asian, jotta onko korvaus maksettu ?
Kuuluuko siitä mennä tällöin vero ?
Kiitän kaikesta asiaan liiyvistä tiedoista !
Keliakiakorvauksesta
2
451
Vastaukset
- maksettavasta
ruokavaliokorvauksesta EI MENE VEROA. Se on verotonta tuloa ja myös tuloista riippumaton, siis aina sama summa aikuiselle elämän loppuun saakka. Korvaus on 21 €/kk.
Minulle keliakiakorvaus tulee itsenäisenä, yksittäisenä tilisuorituksena kerran kuussa. Jotta keliakiakorvauksen saisi, se pitää erikseen anoa Kelalta ja anomukseen pitää liittää lääkärintodistus. Lääkärintodistuksesta pitää selvitä, että potilaalle on tehty tähystys, jossa keliakia on todettu.
Ymmärtääkseni Sinun pitää ottaa Kelaan yhteyttä, joko soittaa tai käydä siellä henkilökohtaisesti tiedustelemassa, sisältyykö eläkeosuuteesi myös kelakorvaus. Jos keliakiakorvausta ei ole maksettu, niin käännyt keliakian todenneen lääkärin puoleen. Jos Sinut on lähetetty terveyskeskuksesta keskussairaalaan keliakiatutkimuksiin, niin silloin voit mennä terveyskeskukseen lääkärin juttusille tästä keliakia-asiasta, koska loppulausuntosi (epikriisi) on lähetetty lähettävälle lääkärille tutkimusten päätyttyä ja tällöin terveyskeskuslääkäri kirjoittaa Sinulle tarvittavan paperin saadaksesi kuukausittaisen keliakiaan liittyvän rahan.- Rane
Olin yhteydessä Kelaan ja sieltä sanottiin että on maksettu 21 euroa kuukaudessa.
Summa on lisätty saamaani kansaneläkkeeseeni.
Hieman vaivaa kun en ole veroilmoituksessa huomannut mainita tätä ja epäilen mahdollisuutta että verottaja on katsonut keliakia korvauksen osuuden tuloksi ja siitä on mennyt myös vero ?
Onko tälläinen mahdollista ?
Kiitos paljon tiedosta !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."382091Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701858- 1151289
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711130- 91885
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli71845Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43826Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.77805Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681