Vesimiehenä on vaikeata

Zaplini

Tunnistan itseni oikeastaan hyvin monen vesimiehen kuvauksesta omasta persoonastansa, mutta silti minua mietityttää, olenko tyypillinen vesimies?

Tosiaan, olen hyvin vapaudenhaluinen, toisaalta helvetin tunnekylmä, asioita kaatava, hieman kapinallinenkin, sosiaalisesti lahjakas mutta silti suhteellisen yksinäinen oman tiensä kulkija, kirjallisuudesta pitävä ja tarinoita kirjoittava, hyvin suorasanainen, temperamenttikas, taivaanrannan maalari, joka silti pitää elämänsä realisuuden rajamailla.

Tunnistaako kukaan tästä itsensä? Minusta on hieman vaikeatakin olla vesimies, koska on niin tunnekylmäinen olo, vaikka osaan rakastaa ja ajattelen hyvin paljon muita ihmisiä, olen äitini sanoin hyvin rehti ihminen ja annan vaikka takkini pois päältä toisen rinnalle, jos on kylmä.

Osaan myös olla ahne ja minulle on tähän tietynlainen käsitys ja teoriakin. Vesimies antaa mielestäni paljon itsestänsä ja on reilu, mutta kun hän huomaa, ettei saa vastapalveluksi mitään muilta ahneilta ihmisiltä, hän itsekin realistisena ihmisenä osaa ymmärtää, että elämä on kovaa ja aina ei tarvitse olla kiltti. Joten nykyään osaan olla hieman saitakin, mutta en läheskään kaikkia tuntemiani ihmisiä kohtaan, enemmänkin heitä kohtaan, jotka ovat minulle näyttäneet kieron luonteensa.

Olen elänyt kahdessa minulle pitkässä suhteessa, ensimmäinen suhde oli vaakamiehen kanssa ja kesti 2 vuotta, kunnes tahdoin vain paeta ja lähteä, tunteet olivat kuolleet ja minua ahdisti. Seuraava suhde oli neitsyen kanssa, kesti lähes puolivuotta ja silloin pää jo petti, ensimmäinen vakava suhde kulutti mieltäni liikaa.

En ole vieläkään sinut itseni kanssa, minua ahdistaa olla näin niin sanottu "paha ihminen", rakastan leikitellä ja ihastua ihmisiin, mutta kun tunteeni syvenevät, minua ei kiinnosta juuri mikään muu kuin itseni tai sitten olen ihastumassa pahasti toiseen ihmiseen.

Elän aina hetkessä. Jos ihastun johonkin, sitten ihastun. Jos tahdon jotain enemmän, vaihdella suudelmia, puhua söpöjä tai muuta ihastuksen kanssa, olen valmis eroamaan entisestä suhteesta, vaikka olisikin elämäni virhe.

Minua suorastaan v ituttaa tämä minun pelleilyni koko elämän suhteen. En tiedä yhtään mitä elämältäni haluan, tahdon vain pitää hauskaa, elämää mahdollisimman vapaana mutta kokea myös romantiikkaa. Tahdon Intiaan, tahdon nähdä maailmaa.

Ja tosiaan, olen 16 vuotias teini, naispuolinen. Se tästä mietiskelystä tekeekin hassun, sillä en ole elämässäni vielä paljoa saavuttanut ja miten voin jotain saavuttaa, kun tietynlaisia päämääriä ei päässäni ole vielä raksuttanut? Keskiarvoni on todella huono, 6,4 ja olen ajatellut, että menisin näillä papereilla metalli-alalle opiskelemaan hitsausta, siitä saa hyvää liksaa ja kyseinen ammatti on nyt ainut realistinen asia, joka kiinnostaa tai jonne edes pääsisin.

Tulipahan nyt vuodatettua hieman enemmänkin kuin vesimiehenä olemista. Tänne voitaisiin tulla keskustelemaan meidän ongelmistamme ja mietteistämme.

Taidan olla tyypillinen vesimies, vai olenkohan?

5

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorena.
      Olin ja elin,tein mitä tykkäsin,vaihdoin poikaystävää lennossa,puhuin suoraan,vittuilin päin naamaa,rellestin ja kokeilin kaikkea,rakastin kovaa,hylkäsin ilman tunteita,halusin olla yksin,halusin olla kaikkien kanssa,halusin hyväksyntää,kateutta mutten missään nimessä sääliä,omasin erikoisen mielikuvituksen joka saattoi tehdä pahasta hyvää ja hyvästä pahaa jos sen päästi valloilleen.

      Halusin pois,halusin jäädä,halusin olla joku toinen,en aina hyväksynyt itseäni.Ajatukseni olivat voimakkaita,jopa vanhemmat vaikenivat kuunnellakseen minua,kävin käsiksi jos joku tarpeeksi suututti,lepyin nopeasti ja pyysin anteeksi.
      En uskonut mihinkään,en toivonut mitään enkä rakastanut ketään,kuitenkin sisimmässäni uskoin,toivoin ja rakastin niin perkeleesti kuin nuoren naisen sydämmellä kykeni.

      ja paskat, taidan mä olla tuollainen vieläkin.

      • veskari83

        melkein nauratti toi loppukommenttisi:)


    • J.D.

      Et varmaankaan ole tyypillinen vesimies. Tyypillisen vesimiehen tärkein ominaisuus on oma persoona omassa erilaisuudessa eikä hän yrittää löydä samankaltaisuutta muissa veskareissa kun ehkä hyvin yleisellä tasolla. Jos pyrit saamaan itsevarmuutta tai huomiota kirjoituksellasi, kai saatkin sitä mutta muista silti käyttää potentiaalia mikä veskareilla on annettu tähän elämään äläkä tuhla sitä joutavuuksiin.

      • sekopää

        Kuulostat todella samanlaiselta kun minä. Miehiä on ollut todella monta. aluksi ihastun ja lujaa! ja kun sitten saan jätkän, tutustun siihen kunolla ja kyllästyn johonkin täysin typerään syyhyn ja lopetan suhteen. pettänyt olen monia, mutta en pysty tuntemaan huonoa omaatuntoa. olen miettinyt että en osaa ehkä rakastaa ketään. muutin kotoa uudelle paikkakunnalle puoli vuotta sitten opiskelemaan. se oli aika nopea päähänpisto!:D jätin kaiken: hyvät ystävät, perheen jne. mutta en ikävöi heitä pätkääkään. mulla on jo uusia ystäviä ja uusi elämä. en jämähdä paikalleni.. en ikinä! luultavasti tulen aina olemaan sinkku ja muutan paikkakunnalta toiselle. Rakastan jännitystä ja uusia maisemia..:D oon varmasti ikuinen kakara, joka haluu vaan pitää hauskaa, vaihtaa miehiä, rellestää yöt, olla ystävien kanssa...:D kokenut olen todella paljon.. hyvää ja pahaa. kerään kokemuksia:D jep ja mäkin oon vasta 17wee teini..


    • veitikkainen

      Haaveita, ihannemaailmaa ja ennenkaikkea järkeä (ei niinkään tunteita), sekä eläminen aina muussa hetkessä kuin tässä ja nyt - sellainen oli vesimiesminä nuorena. Miksi sitoutua, kun oven takana saattoi aina olla parempi odottamassa. Kunnianhimoa ja vakaata pyrkimystä omiin päämääriin oli yllinkyllin. Sitä riittävän hyvää, tasaveroista pysyvää kumppania ei ole löytynyt ja olen tyypillinen vesimiessinkku, joka elää tyytyväisenä, yksinäisyydestä nauttien ja on rakentanut elämänsä pitkälti juuri sellaiseksi kuin on halunnut - ei kaduta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe