Mitä vl ihmiset ovat mieltä puuterin käytöstä? Onko se syntiä
Puuterin käyttö
13
1359
Vastaukset
- Lukeneiston edustaja
Sisäisesti saa käyttää, ulkoisesta käytöstä on helppo tehdä synti.
- voeettä
Muistan saarnamiehen sanonnan.
Pakkelointi ja muukin syntiä.
Luinnollisen pitää olla oikian vl-uskovaisen.
Muuten joutuu kadotukseen. - kumpaa uskot?
Raamattu ei sano, että puuteri olisi syntiä. Vl:t opettavat että ei saa meikata. Kumpaa uskot, jää sun omaksi valinnaksi.
- taloja
maalata ja painekyllästää, vai täytyykö tyytyä
alkuperäiseen? - -------------------
taloja kirjoitti:
maalata ja painekyllästää, vai täytyykö tyytyä
alkuperäiseen?Talot ovat ymmärtääkseni ihmisten,ei jumalan tekemiä. :-)
Itse en lähtisi Jumalan luomistyöhön puuttumaan,vaan kelpaan juuri sellaisena,kuin Hän on minut hyväksi nähnyt.
olen sitä mieltä,että kauneutta saa ja pitääkin vaalia. Se ei kuitenkaa saa tulla tärkeämmäksi,kuin puhdas uskon kilvoitus.
Voiko uskovainen hyvällä omallatunnolla vähän "parannella" luojan töitä?
Hetkelliset ihon virheet,kuten finnit voin kyllä hyvällä omallatunnolla peittää,mutta tukkaa en enää voisi värjätä puhtain mielin.
Raamattu kehottaa koruttomuuten,mutta ei se tarkoita,että pitäisi säkkiin pukeutua.
Kyllä se omatunto varoittelee,milloin mennään liian pitkälle tai,milloin kauneus on mennyt liian tärkeäksi.
Jokainen on kaunis omalla tavallaan ja puhtaus on puoli ruokaa.
Eiköhän sillä pärjätä jo aika pitkälle. :-) - kaunista
------------------- kirjoitti:
Talot ovat ymmärtääkseni ihmisten,ei jumalan tekemiä. :-)
Itse en lähtisi Jumalan luomistyöhön puuttumaan,vaan kelpaan juuri sellaisena,kuin Hän on minut hyväksi nähnyt.
olen sitä mieltä,että kauneutta saa ja pitääkin vaalia. Se ei kuitenkaa saa tulla tärkeämmäksi,kuin puhdas uskon kilvoitus.
Voiko uskovainen hyvällä omallatunnolla vähän "parannella" luojan töitä?
Hetkelliset ihon virheet,kuten finnit voin kyllä hyvällä omallatunnolla peittää,mutta tukkaa en enää voisi värjätä puhtain mielin.
Raamattu kehottaa koruttomuuten,mutta ei se tarkoita,että pitäisi säkkiin pukeutua.
Kyllä se omatunto varoittelee,milloin mennään liian pitkälle tai,milloin kauneus on mennyt liian tärkeäksi.
Jokainen on kaunis omalla tavallaan ja puhtaus on puoli ruokaa.
Eiköhän sillä pärjätä jo aika pitkälle. :-)Jos tuntuu että on aivan pakko kohentaa jotakin kohtaa, se pitää tehdä sievästi. Jos ehostaa jotakin kohtaa voimakkaasti, kaikki muu näyttää valjulle ja sitten pitää jo tehdäkin oikein kunnon meikki.
Mutta puuterinkin voi laittaa sievästi. Ja sitten jos joku tunkee nenänsä niin liki naamaasi, että näkee, onko sinulla puuteria vai ei, se on sitten sen pahentujan synti, ei sinun. - Kempelainen
------------------- kirjoitti:
Talot ovat ymmärtääkseni ihmisten,ei jumalan tekemiä. :-)
Itse en lähtisi Jumalan luomistyöhön puuttumaan,vaan kelpaan juuri sellaisena,kuin Hän on minut hyväksi nähnyt.
olen sitä mieltä,että kauneutta saa ja pitääkin vaalia. Se ei kuitenkaa saa tulla tärkeämmäksi,kuin puhdas uskon kilvoitus.
Voiko uskovainen hyvällä omallatunnolla vähän "parannella" luojan töitä?
Hetkelliset ihon virheet,kuten finnit voin kyllä hyvällä omallatunnolla peittää,mutta tukkaa en enää voisi värjätä puhtain mielin.
Raamattu kehottaa koruttomuuten,mutta ei se tarkoita,että pitäisi säkkiin pukeutua.
Kyllä se omatunto varoittelee,milloin mennään liian pitkälle tai,milloin kauneus on mennyt liian tärkeäksi.
Jokainen on kaunis omalla tavallaan ja puhtaus on puoli ruokaa.
Eiköhän sillä pärjätä jo aika pitkälle. :-)Olet oikeassa, talo on ihmisten luomaa, mutta kauneus on Jumalan luomaa, sehän on suurimmalta osin katsojan silmässä, eli sydämmessä.
Variksen poikanen on kaunis... varis- äidin mielestä, vaikka meistä se voi olla ruma. Mutta vain meidän silmssä, ja se on Jumalan luoma.
Yhtään taloa ei nouse, ellei Jumala niin halua, se on varma, joten tehkäämme niistä niin kauniita kun mahdollista, ei sitä tarvitse pohtia, onko se liian kaunis, tullakseen synniksi.
Raamattu ei kiellä missään kohti kauneutta ja sanoo siitä esim Sananl. 11;16 KAUNUNEUS ON NAISELLE KUNNIA, MIEHELLE VOIMA RIKKAUTTA.
Joten kauneutta ei kielletä näyttämästä. Usein ihmettelen, miksi Musliimit ja jopa useat seurakunnat syllistyvät kauneuden piiloitteluun.
Mutta siitä mitä mainitsit, koruttomuus, mitä se stten lieneekin, mutta varoitaa PORTON KAUNEUDESTA, SILLÄ, TEHDYLLÄ KAUNEUDELLA JA VÄÄRÄLLÄ KAUNEUDELLA, ON MONI menettänyt pajon, jopa uskonsa.
Pyhä Henki, eli ihmisen sisällä oleva omatunto on paras puntari siinä mikä on oikein ja mikä väärin.
Siunausta - mirumaru
Kempelainen kirjoitti:
Olet oikeassa, talo on ihmisten luomaa, mutta kauneus on Jumalan luomaa, sehän on suurimmalta osin katsojan silmässä, eli sydämmessä.
Variksen poikanen on kaunis... varis- äidin mielestä, vaikka meistä se voi olla ruma. Mutta vain meidän silmssä, ja se on Jumalan luoma.
Yhtään taloa ei nouse, ellei Jumala niin halua, se on varma, joten tehkäämme niistä niin kauniita kun mahdollista, ei sitä tarvitse pohtia, onko se liian kaunis, tullakseen synniksi.
Raamattu ei kiellä missään kohti kauneutta ja sanoo siitä esim Sananl. 11;16 KAUNUNEUS ON NAISELLE KUNNIA, MIEHELLE VOIMA RIKKAUTTA.
Joten kauneutta ei kielletä näyttämästä. Usein ihmettelen, miksi Musliimit ja jopa useat seurakunnat syllistyvät kauneuden piiloitteluun.
Mutta siitä mitä mainitsit, koruttomuus, mitä se stten lieneekin, mutta varoitaa PORTON KAUNEUDESTA, SILLÄ, TEHDYLLÄ KAUNEUDELLA JA VÄÄRÄLLÄ KAUNEUDELLA, ON MONI menettänyt pajon, jopa uskonsa.
Pyhä Henki, eli ihmisen sisällä oleva omatunto on paras puntari siinä mikä on oikein ja mikä väärin.
Siunaustakatsot toimintaelokuvia sekä kuuntelet iskelmiä. ja haluat vielä puhujaksi. höpsistä pussiin!
- syntiä!
Kaikenlainen itsesi paremman näköiseksi laittaminen on vl-syntiä! Oli kyse hiusten värjäämisestä, ripsi- tai poskiväristä, kulmakarva- tai luomiväristä, hammaskorusta, korvakoruista, muista lävistyksistä, ripsien taivuttamisesta, kulmakarvojen nyppimisestä, naamakarvojen leikkaamisesta (naisilla) ja monista muistakin.
Mutta permanentti ja napapaidat ovat sallittuja! Käytä sisar rakas niitä, että pelastut!- *--------------*
No enpä käytä,kun Raamattu opettaa pukeutumaan säädyllisesti. :-)
Siispä teen niin,sanoivat muut mitä tahtovat.
- gsus
Nykyisin se on hyvin yleistä meikäläistenkin piirissä. Olen huomannut sen yleistyneen kaiken ikäisten naisten keskuudessa, kuuskymppisistä 13-vuotiaisiin. Yllätyin äskettäin, kun erään todella vanhoillisen puhujan vanhoillinen vaimo taputteli puuteria naamaansa:)
Ei sinua kukaan helvettiin saarnaa vaikka käytätkin. Ainahan joku pahentuu, mutta yleinen mielipide alkaa olla jo varsin salliva.- Valkealassa 2007?
Jokohan SRK päivittää uusiksi syntilistansa Valkealan suviseuroissa? Jätetään saarnaamatta synniksi puuterit, punat ja tukkamaalit. Puhujainkokouksessa ohjeistetaan maallikkosaarnaajat jättämään entiset Pyhän Hengen ilmoitukset pois saarnoista.
Sana tuomitsee, ei vl, Sana ei muutu paitsi vl-Sana, usko ja SRK:n syntikäsitykset vaihtelevat.
Vl-herätysliikkeessä on uskottavuusongelma, valitettavasti. :(
- pakkelointisynti
ja mitä sen alta paljastuu, ruma naama.
syntiä on paklaaminen. vaikka miten väitetään.
kun sen on saarnamieskin sanonut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664