Moro.
Ostin tuossa viime toukokuussa uuden 307 SW:n kahden litran bensakoneella.
Mittarissa tällä hetkellä 9800 kilometriä ja bensan keskikulutus pyörii siinä 13.5 litran paikkeilla.
Voiko oikeesti viedä noin paljon vai onko korjaamokeikka?
Ajelen kyllä enimmäkseen kaupunkiajoa, ja ehkä noin neljänneksen maantieajoa. Mutta silti???
Totuin vanhalla autollani alle kympin keskikultukseen kaupunkiajossa ja vähän alle kahdeksaan litraan maantiellä. (VAG 1.8 bensaturbo). Voiko se turbo vaikuttaa noin paljon??
Muuten olen ollut todella tyytyväinen autoon ja suosittelen kaikille jotka sellaista miettii.
307 sw bensan kulutus?
9
1872
Vastaukset
- jepskukkuu
Ajotapa voi vaikuttaa aika paljon kulutukseen, varsinkin kaupunkiajossa.
Katsele vaikka tankkaus.comista kulutuksia, ei keskikulutus noin suurta saisi olla. Vaikka on kerrottu kyllä että kulutus tasaantuu kun tulee enemmän kilometrejä autoon, voi kuulemma viedä jopa 20tkm.- tasaista
Itselläni vastaavalla moottorilla 307 Wagon 2.0. Tankatuista litroista laskettu keskikulutus on vajaan 40 000 km:n aikana ollut 8,3 l/100 km.
Kulutus ollut suunnilleen samaa luokkaa uudesta lähtien, ehkä laskenut parilla desilitralla uuteen verrattuna.
Liekö tuo ketjun aloittajan ilmoittama 13,5 l todellinen vaiko ajotietokoneen ilmoittama kulutus? Ajotietokoneeseen kun ei aina ole luottamista. Hänen autossaan on lisäksi mitä ilmeisimmin uudempi moottoriversio muuttuvalla venttiiöienajoituksella (EW10A) kuin esim. minulla (EW10J4), jolloin normikulutuksenkin pitäisi olla n. 0,3 l alhaisempi. Yli kymppiä nyt ei pitäisi saada kulumaan oikein mitenkään.
- Wagon 1.6
Ajettu n. 26 tkm sekalaista ajoa ja ajotietokone näyttää 7.1 l/100 km. Ihmettelen, miten 2 litran koneella veisi noin paljon enemmän. Täytyy olla jotain vikaa säädöissä tms.
- myös liikaa
Minä olen ihmetellyt omani keskikulutusta aluksi 8,2 ja nyt 8,4 jopa 9 l keskikulutukseen olen päässyt(tietokoneen mukaan) matka 7 l/100 . Samalla ajolla entinen auto Megane 1,6 farmari kulutti vain 7,8 ja matkaajossa 5,5 - 6,5
- Pösö
Ettei olis takajarrut jumissa?
- taka-akselissa?
hihihi
- -307 SW-
Heh, joo anoppihan se olikin jäänyt sinne takaakseliin roikkumaan... HEHHEE.
Joo mutta, tuo lukema on siis ajotietokoneen ilmoittama. En ole laskenut tankkattujen litrojen perusteella...
Ajotapani on suht normaali, eli tarvittaessa polkaistaan vähän enemmän kaasua, mutta yleensä ajellaan ihan rauhassa. Ajotapani ei ole muuttunut autonvaihdon yhteydessä, joten sekään ei ole selitys tuohon kulutuseroon...
Kun tankkaan tankin täyteen, ilmoittaa ajotietokone että sillä bensamäärällä voi ajaa 450 kilometriä, kun Skodalla ilmoitti 660 kilometriä. ??? (Saman kokoiset tankit)
Eli tuonkin mukaan laskee keskikulutukseksi reilusti yli kympin...- Vesku 35
ilmoittaa tankkauksen jälkeen, että pääsee 880 km. Autoni on 1.6 SW. Paraimmillaan olen ajanut 795 km ennen kuin merkkivalo syttyi ja tankkasin n.51 litraa menovettä. Olen huomannut, että ajotietokone näyttää n. 0,3 litraa vähemmän kuin todellinen kulutus on.
- Sekoilee
Samanlaisella autolla (-04) tullut ajettua jo 55tkm. Kulutus ollut siinä 8-litran molemmin puolin. Täyteen tankattuna tietokone näyttää noin 660km jäljellä. Käy liikkeessä hakemassa uusi päivitys tuohon ongelmaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770