Kalojen värit..

pikkumatonen

Mikä on kun yöllä sammutan akvaarion valon, aamulla valoja laittaessa päälle kalat ovat miltei värittömiä?

Miljoonakalat varsinkin menettävät värinsä yön aikana.. töistä tullessani värit ovat kuitenkin palautuneet.

Lehtikalojen värit puolestaan vahvistuvat yöllä.

Onko normaalia vai onko kaloilla jokin hätänä?

8

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Ihan sitten taatusti taitaa lehtikalojen saalistus vietti yön hämäryydessä nousta ja millikset on kalman kalpeina oottamassa kenet tänä yönä syödään... muutenkaan eivät ole samojen vesistöjen kaloja laadullisestikaan.

      • kuka tietää ja mitä

        No voi hemmetti taas... Jonkin verran olen akvaarioon liittyviä kirjoja lueskellut ja netistä koittanut etsiä luotettavaa tietoa. Ajattelin että kyllä akvaaariokaupassa pitäisi myyjien alansa tuntea mutta ilmeisesti olen ajatellut väärin.

        Pyysin nimenomaan kaloja jotka sopivat yhteen veden ym suhteen. ja mitenkäs kävi..

        Täytyykö siis ottaa lehtikalat pois sieltä vai?

        En ainakaan ole huomannut että hyökkisivät tai hätistelisivät miljoonakaloja.. mutta ei ole kiva jos kuukahtavat poiskaan.


      • akvafun
        kuka tietää ja mitä kirjoitti:

        No voi hemmetti taas... Jonkin verran olen akvaarioon liittyviä kirjoja lueskellut ja netistä koittanut etsiä luotettavaa tietoa. Ajattelin että kyllä akvaaariokaupassa pitäisi myyjien alansa tuntea mutta ilmeisesti olen ajatellut väärin.

        Pyysin nimenomaan kaloja jotka sopivat yhteen veden ym suhteen. ja mitenkäs kävi..

        Täytyykö siis ottaa lehtikalat pois sieltä vai?

        En ainakaan ole huomannut että hyökkisivät tai hätistelisivät miljoonakaloja.. mutta ei ole kiva jos kuukahtavat poiskaan.

        miljoonakoaloja ja neontetroja lehtiksien kanssa ja hyvin menestyvät yhdessä kun ovat olleet vauvasta asti kimpassa. älä luovuta viellä vaan seuraa tilannetta. minä katkon niskat sit lehtiksiltä jos yrittää pienempiään kiusata. tai siis tietty annan pois... heh


      • RRR
        akvafun kirjoitti:

        miljoonakoaloja ja neontetroja lehtiksien kanssa ja hyvin menestyvät yhdessä kun ovat olleet vauvasta asti kimpassa. älä luovuta viellä vaan seuraa tilannetta. minä katkon niskat sit lehtiksiltä jos yrittää pienempiään kiusata. tai siis tietty annan pois... heh

        Kerroppa mistä tiedät että voivat hyvin????Näetkö päällepäin??Ja sitä paitsi ne ovat OIKEESTI erivesien kaloja millikset kovassa jne......


      • Rihma
        kuka tietää ja mitä kirjoitti:

        No voi hemmetti taas... Jonkin verran olen akvaarioon liittyviä kirjoja lueskellut ja netistä koittanut etsiä luotettavaa tietoa. Ajattelin että kyllä akvaaariokaupassa pitäisi myyjien alansa tuntea mutta ilmeisesti olen ajatellut väärin.

        Pyysin nimenomaan kaloja jotka sopivat yhteen veden ym suhteen. ja mitenkäs kävi..

        Täytyykö siis ottaa lehtikalat pois sieltä vai?

        En ainakaan ole huomannut että hyökkisivät tai hätistelisivät miljoonakaloja.. mutta ei ole kiva jos kuukahtavat poiskaan.

        Jompakumpi laji on valittava, sillä viihtyvät erillaisissa vesiarvoissa.
        Altaan koosta sitten riippuu, kummanko lajin altaaseen jätät ja keräät kalaston sen ympärille.

        Eli, minkäs kokoinen akvaariosi on?
        Onko se väh. 50 senttiä korkea?
        Jollei, lehtikaloista ON luovuttava, sillä ne tarvitsevat runsaasti tilaa ja korkeutta.


      • ne tarvitsevat?
        Rihma kirjoitti:

        Jompakumpi laji on valittava, sillä viihtyvät erillaisissa vesiarvoissa.
        Altaan koosta sitten riippuu, kummanko lajin altaaseen jätät ja keräät kalaston sen ympärille.

        Eli, minkäs kokoinen akvaariosi on?
        Onko se väh. 50 senttiä korkea?
        Jollei, lehtikaloista ON luovuttava, sillä ne tarvitsevat runsaasti tilaa ja korkeutta.

        Kyllä omatkin kalani ovat aamulla kalpeita ja saavat värinsä takaisin kun heräävät kunnolla.

        Jonkun aikaa pidin myös lehtikaloja kutualtaassa, mutta eivät tykäänneet valosta, eli valot piti olla koko ajan kiinni. Heti kun sammutin, niin muuttuivat mustaraitaisiksi.


      • fish KING
        ne tarvitsevat? kirjoitti:

        Kyllä omatkin kalani ovat aamulla kalpeita ja saavat värinsä takaisin kun heräävät kunnolla.

        Jonkun aikaa pidin myös lehtikaloja kutualtaassa, mutta eivät tykäänneet valosta, eli valot piti olla koko ajan kiinni. Heti kun sammutin, niin muuttuivat mustaraitaisiksi.

        Laittakaa linkki akvaarionne kuvasta mukaan jos mahdollista, niin helppoa kuin se nykypäivänä onkaan, tälläne vanha kääkkäki sen on oppinu!

        kuvablogi.com


    • Xiphophorus

      Itselläni on sama juttu,mutta vain neontetrojen kanssa.Olen kuullut,että kalat voivat menettää väriään,kun valot ovat pois päältä.Värit palautuvat kuitenkin muutaman tunnin kuluessa.Eli ihan normaalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe