kohdun ulkoinen ja rv6

Ihmettelijä83

Moi,

voiko kohdun ulkoisen raskauden oireet tulla rv6? Mulla heti aamusta hartiat kipeenä - punnertelin eilen pitkästä aikaa (siis siitä aikaa monta viikkoa kun viimeksi punnersin, enkä ole missään timmissä kunnossa) joten voiko olla siitä kiinni vai onko kohdun ulkoinen raskaus? JOs on KU, tuleeko silloin kaikki oireet eli kivut, pökerrytys yms vai voiko tulla vain yksi oire, kuten minulle tämä hartiakipu? hartioihin ei satu koko aikaa, jos "jumppaan niitä" niin huomaan että ovat kipeät...

Alkuraskauden ultraan mulla on aika rv7 mutta pitäisi vissiin olla huolissaan jos on KU epäily, lienee vaarallinen?

3

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oona

Tuskimpa sinulla kohdunulkkoista raskautta on.. Itselläni oli kohdun ulkopuolinen raskasu ja voin sanoa, että jo heti raskauden ensi metreistä tiesin, että kaikki ei ole kohdallaan: helvetillisiä kipu kohtauksia alavatsassa..ja lopulta veristä vuotoa ja onneksi tuli itsestään ulos ja tyhjeni kunnolla. Hartia pistosta minulla ei koskaan edes ollut, joten jos nyt hartioita pistelee mutta muuten vatsanseudussa on ihan normaali olo niin syytä huoleen ei ole.

• mäkään oikein

jaksa uskoa että on ku.
        sehän on sellanen hartiapistosjuttu, eli tekee tosi ilkeetä.

itsellä meni ku kesken viikoilla 9, ja oli sitä enne kipeitä vatsakramppeja, vuotoja jne.
        Vuoto alkoi (niukka, tumma) viikolla 8, eli samana päivänä kun oli eka neuvola.

niillä viikoilla tuli toispuoleinen (aivan
        selkeä) vetävä, jomottava kipu.
        ja sitten tyyppillinen yhdynnän jälkeinen kipu, se on todella tyyppillistä ku raskaudessa..

Itsellä tuli vasta tuo hartiapistos kun munajohdin repesi.

Hartiapistoshan kertoo tavallisesti palleaärsytyksestä, joka useinmiten tulee kun vatsaonteloon on vuotanut verta (niinkuin mun tapaulsessa kun repesi)...ja silloin on jo paljon muutakin oireita...tyyppilliset sokki oireet, sekavuus, hikoilu, pyörrytys.

Itse olen käynyt vaikeimman kautta läpi ku, tästä jo 1.5 vuotta aikaa....
        Vielä emme ole uskaltaneet yrittää,mutta ehkä sitten joskus...

t:nina

• Kipu saattaa hyvinkin johtua aloitetusta liikunnasta. Kuvittelisin, että jos hartiat kipuilevat vain liikkuessa, olisi lihasperäistä?

Minulla molemmissa ulkopuolisissa ainoa oire oli niukka vuoto, joka pikkuhiljaa voimistui. Ensimmäinen keräsi nestettä vatsaonteloon ja toisesta ei ultrallakaan löydetty mitään jälkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      259
      2389
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      70
      2378
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1558
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      41
      1401
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1329
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1019
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe