vastaanottovirkailija

saksaksi?

Heips!
Yritän tässä kirjoittaa Cv:tä saksaksi, mutta mikä on saksaksi se henkilö joka hotellissa/vieraskodissa tms. ottaa vieraat vastaan (vastaanottovirkailija suomeksi?)

ruotsiksi se on kai receptionist tai vastaava, mutta saksaksi se on??

Sanakirjoista en löytänyt.....

Entä miksikä voisi nimittää henkilöä, jonka työnkuvaan kuului muun työn ohella vieraskodin vieraille aamupalan valmistaminen ja tarjoileminen?

:)

Jelppiä kaivataan!

16

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohtui..

      voiko siivoojasta sanoa "Zimmermädchen" vai onko joku parempi sana?

    • sanoja:

      Vastaanottovirkailija Empfangsdame (nainen) / Empfangsherr (mies)

      Kerrossiivoojalle hyvä sana on todellakin tuo Zimmermädchen

      Aamiaistarjoilija voisi olla vaikkapa "Frühstückserviererin", ei tule nyt parempaa sanaa mieleen (tuo siis naispuolisesta)
      Ehkä joku keksii vielä paremman?

      Netistä löysin myös sellaisen kivan sanan kuin "Zimmermädchen mit Frühstückdienst", mutta en tiedä voisiko sitä ihan CV:ssä käyttää...?

      • alkuperäi...

        Kiitos, tuo auttoi jo paljon!
        Vielä kysyisin kuitenkin sitä, että miten sanotaan "vieraskodissa" saksaksi.
        On siis kyse siitä, että olen ollut töissä vieraskodissa ja se pitäisi saada sanottua...

        "im Gasthaus" VAI "in einem Gasthaus" ----> onko jotain eroa? Ja onko prepositio edes "in" vai jouku muu?

        Vähä on tämä kielitaito päässyt ruostumaan, mutta cv pitäis saada kirjoitettua. :)


      • sit loppu :)
        alkuperäi... kirjoitti:

        Kiitos, tuo auttoi jo paljon!
        Vielä kysyisin kuitenkin sitä, että miten sanotaan "vieraskodissa" saksaksi.
        On siis kyse siitä, että olen ollut töissä vieraskodissa ja se pitäisi saada sanottua...

        "im Gasthaus" VAI "in einem Gasthaus" ----> onko jotain eroa? Ja onko prepositio edes "in" vai jouku muu?

        Vähä on tämä kielitaito päässyt ruostumaan, mutta cv pitäis saada kirjoitettua. :)

        Vielä (toivottavasti) viimeinen kysymys:
        Kuinka sanotaan, että

        "Olen ollut mukana organisoimassa erilaisia tapahtumia ja kilpailuja"?

        eniten mietityttää tuo "olla mukana"

        Toivottavasti pääsis sit tällä CV:llä kesäksi jonnekin töihin niin jos se saksakin muistuis mieleen :)


      • kiellon päälle
        sit loppu :) kirjoitti:

        Vielä (toivottavasti) viimeinen kysymys:
        Kuinka sanotaan, että

        "Olen ollut mukana organisoimassa erilaisia tapahtumia ja kilpailuja"?

        eniten mietityttää tuo "olla mukana"

        Toivottavasti pääsis sit tällä CV:llä kesäksi jonnekin töihin niin jos se saksakin muistuis mieleen :)

        Ja vielä yksi: "vapaaehtoistyö" = saksaksi?

        "freiwilliges Arbeiten" ei oikein ainakaan minun korvaani istu, muita ehdotuksia?


      • sanoja:
        alkuperäi... kirjoitti:

        Kiitos, tuo auttoi jo paljon!
        Vielä kysyisin kuitenkin sitä, että miten sanotaan "vieraskodissa" saksaksi.
        On siis kyse siitä, että olen ollut töissä vieraskodissa ja se pitäisi saada sanottua...

        "im Gasthaus" VAI "in einem Gasthaus" ----> onko jotain eroa? Ja onko prepositio edes "in" vai jouku muu?

        Vähä on tämä kielitaito päässyt ruostumaan, mutta cv pitäis saada kirjoitettua. :)

        im Gasthaus tai beim Gasthaus, molemmat käy (mielestäni)


      • sanoja:
        kiellon päälle kirjoitti:

        Ja vielä yksi: "vapaaehtoistyö" = saksaksi?

        "freiwilliges Arbeiten" ei oikein ainakaan minun korvaani istu, muita ehdotuksia?

        (die) Volontärarbeit on vapaaehtoistyö


      • sanoja:
        sanoja: kirjoitti:

        (die) Volontärarbeit on vapaaehtoistyö

        ja sanasta Volontär mm seuraava rakenne

        als Volontär bei einer Zeitung arbeiten


      • teo
        sanoja: kirjoitti:

        im Gasthaus tai beim Gasthaus, molemmat käy (mielestäni)

        in einem Gasthaus - gasthausissa,
        olin mukana järjestämässä..
        Ich war mit dabei, verschiedene Veranstaltungen und Wettkämpfe zu organisieren.
        vapaaehtoistyö, freiwillige Arbeit
        Volontär on harjoittelija, esim. juuri
        sanomalehdessä.


      • nistku
        alkuperäi... kirjoitti:

        Kiitos, tuo auttoi jo paljon!
        Vielä kysyisin kuitenkin sitä, että miten sanotaan "vieraskodissa" saksaksi.
        On siis kyse siitä, että olen ollut töissä vieraskodissa ja se pitäisi saada sanottua...

        "im Gasthaus" VAI "in einem Gasthaus" ----> onko jotain eroa? Ja onko prepositio edes "in" vai jouku muu?

        Vähä on tämä kielitaito päässyt ruostumaan, mutta cv pitäis saada kirjoitettua. :)

        Moi. ootkos menossa Saksaan hotelliin töihin tai yrittämässä pestautua? ite meen tekeen harjoitteluni hotelliin tuossa vkon päästä ja asumaan siis saksaan melkein puoleksi vuodeksi :D


    • Perfectes Deutsch

      Älä turhaan jännitä. Osaat nähtävästi aivan riittävän hyvin saksaa. Sanomasi varmasti ymmärretään oikein.
      Turha perfektionismi jossa kuitenkin voi olla fataali virhe on huonompi vaihtoehto kuin "gebrochenes Deutsch" jossa virheet tuntuvat luonnollisilta.

      • Xaiuyt

        HEI!!
        Oletko hakemassa SAKSAAN TÖIHIN!!!!!??????
        TOIVOTTAVASTI VASTAISIT!!! Olisi tärkeää!
        Olen itsekin hakemassa töitä sieltä..ja nimenomaan hotelleista!! Ja oletko ollu töissä Saksassa aikaisemmin hotelleissa tms!!
        Ensi kesäksi olisi tarkoitus hakea töitä!!


      • saa.

        Saksalaiset on kyllä aika tarkkoja noista työnhakupapereista...


      • saa.
        saa. kirjoitti:

        Saksalaiset on kyllä aika tarkkoja noista työnhakupapereista...

        Ai niin, ja vastaanottovirkailija on Rezeptionist/-in (mask./fem.)


      • daapa_
        saa. kirjoitti:

        Ai niin, ja vastaanottovirkailija on Rezeptionist/-in (mask./fem.)

        mutta jos hakee siivoojan/kahvinkaatajan hommia niin tuskin vaatii sakemannikaan germanistin papereita..


      • menossa sinne
        Xaiuyt kirjoitti:

        HEI!!
        Oletko hakemassa SAKSAAN TÖIHIN!!!!!??????
        TOIVOTTAVASTI VASTAISIT!!! Olisi tärkeää!
        Olen itsekin hakemassa töitä sieltä..ja nimenomaan hotelleista!! Ja oletko ollu töissä Saksassa aikaisemmin hotelleissa tms!!
        Ensi kesäksi olisi tarkoitus hakea töitä!!

        olen siis menossa saksaan hotelliin töihin tasan 2pvn päästä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      296
      3339
    2. 203
      2918
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      226
      1973
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1408
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      164
      1256
    Aihe