Mitä ihmeen maailman valoja

te luulette olevanne

Haapaveden valtaapitävät? Olipa sitten kyse jonkun ihmisen yksityisestä mielipiteestä, jostakin epämiellyttävästä kirjoituksesta, huhuista, nettisivustoista tms. niin aina löytyy leegio ihmisiä, joiden on pakko ryhtyä ohjailemaan ja rajoittamaan toisten ihmisten perusoikeuksia! Naurettavimpana ovat nämä sivujen poistattajat! Ymmärrättekö, että rajoitatte jokaisen oikeutta sanavapaudesta tavalla, johon teillä ei ole oikeutta?
Onko teillä niin paljon luurankoja nurkissanne, että pelottaa jonkun ihmisen saavan aikaan oikein viranomaiskiinnostuksen kirjoituksillaan? Paikalliset olette onnistuneetkin kahlehtimaan omiin suitsiinne, mutta poismuuttaneiden suita ette pysty toiminnallanne sulkemaan millään, vaan mieluumminkin ehkä provosoitte heitä/meitä todella katsomaan, mitä kerrottavaa ja millä näytöillä kenelläkin oikein on?
Kuten moni ehkä eilen taas huomasi, näitä sivuja lukee satunnaisesti koko Suomi. Teidän käytöksenne perusteella he saavat kuvan suorastaan umpimielisestä ja tunkkaisesta paikkakunnastanne, jossa aina joku yrittää vaikuttaa toisten mielipiteeseen, kahlita ja ohjata sitä itselleen edulliseen suuntaan ja lopulta epäonnistuttuaan kahlitsemisessaan poistattaa kansalaisten sananvapauden ja mielipiteenmuodostuksen perusoikeudet! Se muokkaa kuvaa teistä juuri siihen suuntaan, jota parhaimmillaan kaiken puhumattomuuden ja ahdistuneisuuden keskipisteessä edustatte! Onneksi valo paistaa sentään muualle Suomeen!

54

2323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omasta

valaistuneisuudestasi! Pakko vaan ilmoittautua teille. En ole valtaapitävä, mutta kylläkin poistattaja. Panen viestin asiattomasta kirjoituksesta tuli se sitten paikallisilta purnaajilta tai poismuuttaneilta valaistuneilta. Sivustoilla on säännöt, joita on noudatettava. Ylläpito poistaa pahimmat sääntörikkomukset, mutta mielestäni ei vieläkään tarpeeksi paljon. Olisi niin hienoa, että tällä palstalla pääsisi esiin myös haapavetisten valaistuneisuus. Tällä hetkellä palstan ovat vallanneet kaikki joutilaat suunsoittajat. On turha haave, että valtaapitäjät tätä palstaa jaksavat seurata. Jos heille on jotain viestittävää, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä niinkuin fiksut ihmiset tekevätkin.

• joka sana

täällä ei varmaankaan juuri päättäjät kirjoittele,olemme ihan tavallisia ihmisiä. Säännöt on samat kaikille, pois vain turhat räksytykset.

• on kaikilla, poistattaminen

ei. Kerro vain sivistyneesti oma mielipiteesi, mutta älä leiki maailman poliisia. Se on rikos!

• sinä nuo
        on kaikilla, poistattaminen kirjoitti:

ei. Kerro vain sivistyneesti oma mielipiteesi, mutta älä leiki maailman poliisia. Se on rikos!

palstan säännöt ja ymmärrä myös.

• oleminen

ei ole rikos. Sen sijaan valheellisen tiedon levittäminen ja julkinen herjaaminen ovat rikoksia. Kuulemani mukaan näitäkin juttuja täällä on jo poliisin tutkittavina.

• poiston tekee

ylläpito jonkun mahdollisesta suosituksesta.
        Moiti siis ylläpitoa ja moiti myös heidän sääntöjään, jotka löytyvät näiltä sivuilta!

• olen käynnistänyt
        poiston tekee kirjoitti:

ylläpito jonkun mahdollisesta suosituksesta.
        Moiti siis ylläpitoa ja moiti myös heidän sääntöjään, jotka löytyvät näiltä sivuilta!

selvityksen siitä, millä oikeudella suosittelijat toimivat!

• Niiden mukaan voin
        sinä nuo kirjoitti:

palstan säännöt ja ymmärrä myös.

ilmaista mielipiteeni. Minä en osoittele henkilöihin kuten monet teistä! Minä toimin sääntöjen mukaan, mutta moni teistä ei toimi. Sanoistani vastaan Suomen voimassa olevan lain pohjalta ja oikeuteni määräytyvät sen mukaisesti. Se, joka näihin asioihin puuttuu omavaltaisesti, rikkoo lakia!
        Ps. Haapavesi-keskustelu jatkuu teidän ansiosta myös muilla palstoilla ja toivonmukaan myös iltapäivälehdistössä!

• oikeudella
        olen käynnistänyt kirjoitti:

että he ovat ikäänkuin rikoksen ilmiantajia. Meillä jokaisellahan on oikeus soittaa poliisille, jos näemme jotain rikollista tai vaarallista tapahtuvan. Toisaalta ylläpidon resurssit ei riitä kaikkien viestien lukemiseen, siksi he turvautuvat muiden lukijoiden aktiivisuuteen. Olen myös tullut huomaamaan, että koska ylläpito ei tiedä asioiden ja ihmisten taustoja, he eivät aina osaa edes tulkita kirjoituksen epäsopivuutta, jos heille ei perustele asiaa tarkoin. Paikalliset lukijat lienevät parhaita asiantuntijoita.

Selvitähän vaan poistattajien oikeuksia. Sittenpähän tiedät. Kannattaa muistaa, että lopullisen päätöksen poistosta tekee ylläpito. Kukaan lukija ei voi sitä tehdä. Ainoastaan kirjautuneet voivat poistaa omat viestinsä ja silloin lähtee myös kaikki alapuolella olevat. Saat siis kiittää Jussia epäilemättä myös omien kirjoitustesi katoamisesta. Muutoin selvityksesi on pään hakkaamista seinään. Ilmianto-oikeutta ei varmasti tulla poistamaan.

• joka jokaisella

palstan käyttäjällä on!
        Palstalla ei ole sheriffiä, joten on laitettu sivulle linkki:"Ilmoita asiattomasta viestistä"!
        Näin ylläpito huolehtii jonkinlaisesta keskustelun tasosta!
        Ylläpito siis suorastaan toivoo meidän ilmoittavan sopimattomista viesteistä!

• valitappa
        Niiden mukaan voin kirjoitti:

ilmaista mielipiteeni. Minä en osoittele henkilöihin kuten monet teistä! Minä toimin sääntöjen mukaan, mutta moni teistä ei toimi. Sanoistani vastaan Suomen voimassa olevan lain pohjalta ja oikeuteni määräytyvät sen mukaisesti. Se, joka näihin asioihin puuttuu omavaltaisesti, rikkoo lakia!
        Ps. Haapavesi-keskustelu jatkuu teidän ansiosta myös muilla palstoilla ja toivonmukaan myös iltapäivälehdistössä!

ylläpidolle, joka homman (poiston) tekee!

Minkähän lakipykälän mukaan on väärin ilmoittaa asiattomista viesteistä?

• Tai muuten te
        oikeudella kirjoitti:

että he ovat ikäänkuin rikoksen ilmiantajia. Meillä jokaisellahan on oikeus soittaa poliisille, jos näemme jotain rikollista tai vaarallista tapahtuvan. Toisaalta ylläpidon resurssit ei riitä kaikkien viestien lukemiseen, siksi he turvautuvat muiden lukijoiden aktiivisuuteen. Olen myös tullut huomaamaan, että koska ylläpito ei tiedä asioiden ja ihmisten taustoja, he eivät aina osaa edes tulkita kirjoituksen epäsopivuutta, jos heille ei perustele asiaa tarkoin. Paikalliset lukijat lienevät parhaita asiantuntijoita.

Selvitähän vaan poistattajien oikeuksia. Sittenpähän tiedät. Kannattaa muistaa, että lopullisen päätöksen poistosta tekee ylläpito. Kukaan lukija ei voi sitä tehdä. Ainoastaan kirjautuneet voivat poistaa omat viestinsä ja silloin lähtee myös kaikki alapuolella olevat. Saat siis kiittää Jussia epäilemättä myös omien kirjoitustesi katoamisesta. Muutoin selvityksesi on pään hakkaamista seinään. Ilmianto-oikeutta ei varmasti tulla poistamaan.

syyllistytte väärään ilmiantoon!

• Ihan vakavasti, jos
        joka jokaisella kirjoitti:

palstan käyttäjällä on!
        Palstalla ei ole sheriffiä, joten on laitettu sivulle linkki:"Ilmoita asiattomasta viestistä"!
        Näin ylläpito huolehtii jonkinlaisesta keskustelun tasosta!
        Ylläpito siis suorastaan toivoo meidän ilmoittavan sopimattomista viesteistä!

sinulla olisi siihen tarvittava kyky, niin toimisit muualla kuin Haapavedellä!

• ainoastaan
        Ihan vakavasti, jos kirjoitti:

sinulla olisi siihen tarvittava kyky, niin toimisit muualla kuin Haapavedellä!

tarvittaessa ehdotan, jos kohta en ole sitäkään tehnyt koskaan, kun olen harvoin tällä palstalla!
        Kuitenkin, jos sopimaton viesti tökkää silmääni, saatanpa ehdottaa sen poistoakin!
        Koeta sisäistää, että ylläpitohan poistopäätöksen tekee!

Minulla lienee tuohon suositukseen vaadittava pätevyys!

Miten niin toimisin muualla, ollaanko siellä naapurikylässä noin paljon viisaampia?

• kapeammin, kuin olen aikoihin
        oikeudella kirjoitti:

nähnyt. Kirjoiti: "Olen myös tullut huomaamaan, että koska ylläpito ei tiedä asioiden ja ihmisten taustoja, he eivät aina osaa edes tulkita kirjoituksen epäsopivuutta, jos heille ei perustele asiaa tarkoin. Paikalliset lukijat lienevät parhaita asiantuntijoita." Tällä periaatteella on syntynyt erilaisia itsemurhalahkoja, lasten hyväksikäyttöyhteisöjä, huumeyhteisöjä jne. Nimenomaan nykyaikaiseen ajatteluun kuuluu ns. läpinäkyvyys ja se, että jokainen asia on jokaisen arvioitavissa ja kaikkien on pakko huomioida myös muut näkökulmat kuin omansa. Jokainen tavallaan joutuu laittamaan itsensä kokonaan likoon ja muiden arvioitavaksi. Kenenkään ei tarvitse silti suostua olemaan toisten mitätöimä puhumattakaan että menettäisi ihmisenä olemiseen kuuluvat oikeutensa. No, ehkä kepulainen yhteisö pystyy tähänkin esimerkiksi Iltalehden päätoimittajavaihdoksen kysymyksessä? Aika näyttää!
        Kysyn, HUOM! EN VÄITÄ MITÄÄN!, mitä jos omalla käytökselläsi ja poliisinaolollasi suojelet vaikkapa lapsesi raiskaajaa tai naapurin lasten jatkuvaa sukupuolista hyväksikäyttöä? Mitä sinun valvova silmäsi silloin näkee?

• käynnistämäsi

selvitystyö edistyy?
        Jos olet tyytymätön kirjoittajien/lukijoiden oikeuksiin, otappa yhteyttä ylläpitoon, siellähän säännöt on tehty!
        Heiltähän on lähtöisin kehotus:"Ilmoita asiattomasta viestistä"!

• Ylläpito on arvioinut
        käynnistämäsi kirjoitti:

selvitystyö edistyy?
        Jos olet tyytymätön kirjoittajien/lukijoiden oikeuksiin, otappa yhteyttä ylläpitoon, siellähän säännöt on tehty!
        Heiltähän on lähtöisin kehotus:"Ilmoita asiattomasta viestistä"!

sen, että pääsääntöisesti lukija olisi kyvykäs arvioimaan viestien asiattomuuden. Heille tulee jatkuvasti esille se tosiasia, ettei näin useinkaan ole!

• erikoinen piirre teissä,
        ainoastaan kirjoitti:

tarvittaessa ehdotan, jos kohta en ole sitäkään tehnyt koskaan, kun olen harvoin tällä palstalla!
        Kuitenkin, jos sopimaton viesti tökkää silmääni, saatanpa ehdottaa sen poistoakin!
        Koeta sisäistää, että ylläpitohan poistopäätöksen tekee!

Minulla lienee tuohon suositukseen vaadittava pätevyys!

Miten niin toimisin muualla, ollaanko siellä naapurikylässä noin paljon viisaampia?

että luulette maailman olevan siellä jossain. Kaikki teillä on nivalalaisia, kepu- tai vasurijääriä, lestoja jne. Syyllistytte jatkuvasti solvaukseen ja toistenne kunnianloukkaukseen lähes jokaisessa ketjussa! Mutta kukapa sen hirren sieltä omasta silmästä löytäisi! Kapeaa on näköala! Ilmeisesti ainoat asialliset viestiketjut koskevat jussin suolen toimintaa...
        En ole onneksi naapurisi! En lähelläkään!

• päätellen
        kapeammin, kuin olen aikoihin kirjoitti:

nähnyt. Kirjoiti: "Olen myös tullut huomaamaan, että koska ylläpito ei tiedä asioiden ja ihmisten taustoja, he eivät aina osaa edes tulkita kirjoituksen epäsopivuutta, jos heille ei perustele asiaa tarkoin. Paikalliset lukijat lienevät parhaita asiantuntijoita." Tällä periaatteella on syntynyt erilaisia itsemurhalahkoja, lasten hyväksikäyttöyhteisöjä, huumeyhteisöjä jne. Nimenomaan nykyaikaiseen ajatteluun kuuluu ns. läpinäkyvyys ja se, että jokainen asia on jokaisen arvioitavissa ja kaikkien on pakko huomioida myös muut näkökulmat kuin omansa. Jokainen tavallaan joutuu laittamaan itsensä kokonaan likoon ja muiden arvioitavaksi. Kenenkään ei tarvitse silti suostua olemaan toisten mitätöimä puhumattakaan että menettäisi ihmisenä olemiseen kuuluvat oikeutensa. No, ehkä kepulainen yhteisö pystyy tähänkin esimerkiksi Iltalehden päätoimittajavaihdoksen kysymyksessä? Aika näyttää!
        Kysyn, HUOM! EN VÄITÄ MITÄÄN!, mitä jos omalla käytökselläsi ja poliisinaolollasi suojelet vaikkapa lapsesi raiskaajaa tai naapurin lasten jatkuvaa sukupuolista hyväksikäyttöä? Mitä sinun valvova silmäsi silloin näkee?

mielessäsi on asia, joka ahdistaa mieltäsi ja jossa olet kokenut vääryyttä. Tämä palsta on vaan erittäin huono paikka asian hoitamiseen. Poliisina olemisellani minä nimenomaan haluan suojella ihmisiä henkiseltä väkivallalta. Poliisina puuttuisin myös näihin mainitsemiisi väkivallantekoihin, jos niitä näkisin. Hyvin vähän vaan seuraan muiden ihmisten asioita. Näitäkään en lue poistamisen ilosta, mutta monenlaista henkistä väkivaltaa elämässäni kokeneena haluan suojella muita siltä. Julkinen mollaaminen ja yleistäminen syyllistää usein täysin viattomia ihmisiä. Kerran lausuttu valheellinen tieto leviää pian niin, että se muuttuu yleiseksi totuudeksi. Pahat puheet leviävät, harvoja kiinnostaa levittää myöhemmin kuullutta totuutta.

• tosi...
        Ylläpito on arvioinut kirjoitti:

sen, että pääsääntöisesti lukija olisi kyvykäs arvioimaan viestien asiattomuuden. Heille tulee jatkuvasti esille se tosiasia, ettei näin useinkaan ole!

mm. siinä tapauksessa kun Jussi poistaa joitakin aloittamiaan ketjuja ja kaikki asiallisetkin kirjoitukset lähtevät saman tien. Ettei vaan kirjoituksesi ollut niissä

• tosi... kirjoitti:

mm. siinä tapauksessa kun Jussi poistaa joitakin aloittamiaan ketjuja ja kaikki asiallisetkin kirjoitukset lähtevät saman tien. Ettei vaan kirjoituksesi ollut niissä

olen poistellut sellaisia aloituksia joissa ei ole
        ollut tarpeeksi iskua ja kunnon ajatusta.

• tapauksessa
        tosi... kirjoitti:

tuntuu kirjoittaminen tietenkin turhalta!
        Rekisteröityneillä kirjoittajillahan on poisto-oikeus. Muiden kohdalla siitä päättää ylläpito.

Jussi on asia erikseen, eipä sille kannata vastata, kun kohta kaikki häipyy! Olen koettanut puhua järkeä, että annettais sen keskustella itsekseen, mutta aina vain joku erehtyy sen kelkkaan lähtemään!

• vaihtoehto, että
        päätellen kirjoitti:

mielessäsi on asia, joka ahdistaa mieltäsi ja jossa olet kokenut vääryyttä. Tämä palsta on vaan erittäin huono paikka asian hoitamiseen. Poliisina olemisellani minä nimenomaan haluan suojella ihmisiä henkiseltä väkivallalta. Poliisina puuttuisin myös näihin mainitsemiisi väkivallantekoihin, jos niitä näkisin. Hyvin vähän vaan seuraan muiden ihmisten asioita. Näitäkään en lue poistamisen ilosta, mutta monenlaista henkistä väkivaltaa elämässäni kokeneena haluan suojella muita siltä. Julkinen mollaaminen ja yleistäminen syyllistää usein täysin viattomia ihmisiä. Kerran lausuttu valheellinen tieto leviää pian niin, että se muuttuu yleiseksi totuudeksi. Pahat puheet leviävät, harvoja kiinnostaa levittää myöhemmin kuullutta totuutta.

saattaisinkin puhua todistettavaa totuutta ja että olisin asemassa, jossa minulla ei ole mitään harhaluuloja, vaan tietoisuus vielä paljon raadollisemmasta todellisuudesta kuin mitä sinä todeksi luulet?

Viestisi oli muuten mielestäni ensimmäisen kerran sillä tasolla, jolla minusta vakavat asiat pitäisikin keskustella. Tosin minun taustan arviointiin tarvitaan tietoa, ei luuloja!

Mitäpä jos asiat olisivatkin niin, että erilaisia asioita on yritetty viedä moniammattillisissa viranomaisryhmissä eteenpäin, mutta aina löytyy se, joka sulkee kaikkien suut ja paha olo ja ahdistus, lasten loukkaukset ym. vain jatkuvat? Edelleen kysyn, en vihjaa enkä väitä mitään!

• pitää paikansa
        tapauksessa kirjoitti:

tuntuu kirjoittaminen tietenkin turhalta!
        Rekisteröityneillä kirjoittajillahan on poisto-oikeus. Muiden kohdalla siitä päättää ylläpito.

Jussi on asia erikseen, eipä sille kannata vastata, kun kohta kaikki häipyy! Olen koettanut puhua järkeä, että annettais sen keskustella itsekseen, mutta aina vain joku erehtyy sen kelkkaan lähtemään!

jussin aloitamiin juttuihin ei kannata vastata, ne yleensä poistuu, tehdään kaikki yhteinen päätös siitä.

• tiedän kyllä tyylin, jolla
        tosi... kirjoitti:

kirjoitan ja olen aika tarkka siitä, että sanani voi punnita koska tahansa vaikka raastuvassa. Minulla ei ole tarve esittää ensimmäistäkään asiaa, jota en pysty todistamaan. On myös joitain asioita, joista tiedän olevan epäilyksiä, mutta niiden oikeaksitodistamisen mahdollisuuksia minulla ei ole. Silloin kysyn ja pyrin provosoimaan ihmisiä keskusteluun, mutta asiattomuuksiin en lankea!
        Olen sitä mieltä, että Haapavesi on upea kunta ja alueella on paljon kaunista ja hyvää. Sitä vain hallitsee tunkkaisempi keskusteluilmapiiri kuin missään muualla Suomessa tai ulkomailla, jossa olen asunut. Siksi kaiken kirjoittamani tarkoituksena on edes hieman saada rikottua sitä käsittämättömän jäykkää keskustelemattomuus- ja suuntukkimismenttaliteettiä.
        Ihmisen psyyke toimii usein ahdistavissa tilanteissa niin, että se puolustautuu. Erilaisia ns. defenssejä on monia. Yksi tapa, jos sallitte vertaukseni, on, että silloinkun pitäisi puhua todellisesta ongelmasta, puhutaan jonkun suolikaasujen purkauksista.
        Vaikka olen saanut monet teistä varmasti suorastaan kihisemään kiukussaan, tarkoitukseni on kuitenkin hyvä! Nämä henkilöt, jotka sanovat, että ole hiljaa, poistu näiltä sivuilta jne, toimivat myös defenssiivisesti. Ihminen, jolla on kaikki hyvin, ei pelkää keskustella mistään. Sellainen ihminen, jolla on lapsuuden vammoja, tulisi hoidattaa vammansa, eikä suojella muita, koska suojelu on pahinta, mitä voi tehdä. Ihmisen pitää kohdata kipunsa eikä juosta niitä karkuun!

• voi olla sinun palstasi!
        j.jussiW-T kirjoitti:

olen poistellut sellaisia aloituksia joissa ei ole
        ollut tarpeeksi iskua ja kunnon ajatusta.

Missään muualla Suomessa ei kukaan poista keskustelujen avauksia sillä mainitsemallasi perusteella. Eikö sinun nimenomaan pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia ja pitää huolta siitä ettei kukaan syyllisty toisen solvaamiseen, kunnianloukkauseen tai sellaisiin selkeisiin laissa mainittuihin rikoksiin, joihin kirjoittajan ohjeissa viitataan.
        Minusta, Jussi, vaikka en tunne sinua, en edes muista, että olisimme koskaan tavanneetkaan, niin sinun pitäisi mennä itseesi ja katsoa omia avauksiasi. Jos toimit keskustelupalstan omistajana, silloin ymmärrän toimintasi, muuten en!
        Loukkaavat, siis ei subjektiivisesti vaan juridisesti loukkaavaksi määriteltävät viestit tulee poistaa, mutta muuten keskustelun tulee olla täysin avointa! Kaikkea hyvää sinulle vaikeassa tehtävässäsi!

• etteikö
        vaihtoehto, että kirjoitti:

saattaisinkin puhua todistettavaa totuutta ja että olisin asemassa, jossa minulla ei ole mitään harhaluuloja, vaan tietoisuus vielä paljon raadollisemmasta todellisuudesta kuin mitä sinä todeksi luulet?

Viestisi oli muuten mielestäni ensimmäisen kerran sillä tasolla, jolla minusta vakavat asiat pitäisikin keskustella. Tosin minun taustan arviointiin tarvitaan tietoa, ei luuloja!

Mitäpä jos asiat olisivatkin niin, että erilaisia asioita on yritetty viedä moniammattillisissa viranomaisryhmissä eteenpäin, mutta aina löytyy se, joka sulkee kaikkien suut ja paha olo ja ahdistus, lasten loukkaukset ym. vain jatkuvat? Edelleen kysyn, en vihjaa enkä väitä mitään!

kirjoittamasi voisi olla totta. Tiedän itsekkin tapahtuvan sellaista, mitä en voi itse hyväksyä. Voisin jopa kuvitella tietäväni mitä tapausta tarkoitat. Olen saattanut olla jopa samassa liemessä. Kuitenkin kaikkien haapavetisten tai kepulaisten leimaaminen niiden kokemusten perusteella ei ole fiksua. Siitä kärsii moni viaton. Asian hoitaminen täällä ei myöskään ole asiallista, niin houkuttelevaa kuin se olisikin. Haluan myös huomauttaa, että täällä keskustelee useita lisäkseni, sitenkin kirjoitusten taso vaihtelee.

• voi olla sinun palstasi! kirjoitti:

Missään muualla Suomessa ei kukaan poista keskustelujen avauksia sillä mainitsemallasi perusteella. Eikö sinun nimenomaan pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia ja pitää huolta siitä ettei kukaan syyllisty toisen solvaamiseen, kunnianloukkauseen tai sellaisiin selkeisiin laissa mainittuihin rikoksiin, joihin kirjoittajan ohjeissa viitataan.
        Minusta, Jussi, vaikka en tunne sinua, en edes muista, että olisimme koskaan tavanneetkaan, niin sinun pitäisi mennä itseesi ja katsoa omia avauksiasi. Jos toimit keskustelupalstan omistajana, silloin ymmärrän toimintasi, muuten en!
        Loukkaavat, siis ei subjektiivisesti vaan juridisesti loukkaavaksi määriteltävät viestit tulee poistaa, mutta muuten keskustelun tulee olla täysin avointa! Kaikkea hyvää sinulle vaikeassa tehtävässäsi!

puuta,sillä poistin tänä aamuna kaksi aloitusta sen takia ettei niissä ollut mitään järkevää sanottavaa
        ja nyt yritän etten poistais asiaankuuluvia kommentteja ilman pätevää syytä.
        Toinen asia on sitten se että henkilökohtaiset hyökkäykset minua kohtaan on lopetettava kokonaan,
        sillä se on ihan mautonta kun yksi otetaan turhaan kaikkien silmätikuksi.

• itsekkin
        j.jussiW-T kirjoitti:

puuta,sillä poistin tänä aamuna kaksi aloitusta sen takia ettei niissä ollut mitään järkevää sanottavaa
        Toinen asia on sitten se että henkilökohtaiset hyökkäykset minua kohtaan on lopetettava kokonaan,

opiksesi ja lopetat toisiin henkilöihin kohdistamat jutusi, ollaan sitten tasoissa.

• tarvinnut kumarrella vielä ...
        j.jussiW-T kirjoitti:

Kerro kuitenkin, missä hyökkään henkilö-sinuun? Hyökkään mielestäni vain väärän vallankäyttäjä-sinuun! Loput selvitän palstan omistajan kanssa. Olen nimittäin aikoinaan tuonut ison määrän näitä järjestelmiä ja tekniikkaa Suomeen sekä alaisuudessani on hoidettu niin julkishallinnon kuin yksityisenkin puolen tietotekniikkaratkaisuja niin paljon, että siksi olen myös istunut samoissa hallituksissa mm. Eniron johdon kanssa!

• tarvinnut kumarrella vielä ... kirjoitti:

Kerro kuitenkin, missä hyökkään henkilö-sinuun? Hyökkään mielestäni vain väärän vallankäyttäjä-sinuun! Loput selvitän palstan omistajan kanssa. Olen nimittäin aikoinaan tuonut ison määrän näitä järjestelmiä ja tekniikkaa Suomeen sekä alaisuudessani on hoidettu niin julkishallinnon kuin yksityisenkin puolen tietotekniikkaratkaisuja niin paljon, että siksi olen myös istunut samoissa hallituksissa mm. Eniron johdon kanssa!

palstan omistaja,vaan olen ainoastaan ollut hommaamassa tätä palstaa.

• Jos olen mielestäsi
        etteikö kirjoitti:

kirjoittamasi voisi olla totta. Tiedän itsekkin tapahtuvan sellaista, mitä en voi itse hyväksyä. Voisin jopa kuvitella tietäväni mitä tapausta tarkoitat. Olen saattanut olla jopa samassa liemessä. Kuitenkin kaikkien haapavetisten tai kepulaisten leimaaminen niiden kokemusten perusteella ei ole fiksua. Siitä kärsii moni viaton. Asian hoitaminen täällä ei myöskään ole asiallista, niin houkuttelevaa kuin se olisikin. Haluan myös huomauttaa, että täällä keskustelee useita lisäkseni, sitenkin kirjoitusten taso vaihtelee.

leimannut kaikki haapavetiset samanlaisiksi, pyydän nöyrästi anteeksi! Tätä en ole tarkoittanut. Olen kysynyt, oletteko samanlaisia? Minusta leimaaminen ja kysymys ovat eri asioita. Tarkkaanottaen minulla ei ole mitään tietoa mistään esittämistäni olettamuksista nimenomaan Haapaveden alueelta. Lähellä on kuitenkin aina jotakin korviini kantautunut.
        On totta, että monet asiat ovat niin ahdistavia, ettei niitä julkisesti pidä vatkata. Kuitenkin ihan valtakunnantason valistustyötä ja jopa julistusta tekevät monet eri ammattikunnat aivan avoimesti. Uskoisin niiden kampanjoiden kuuluvan myös teille asti! Minusta niissä ei enää lähdetä olettamuksista vaan vedotaan olemassaoleviin tilastoihin ja näyttöihin. Uskoisin, ettei niiden käsittely ole lainkaan helpompaa toista kanavaa käyttäen. Esim. terveydenhuollon ihmisiä valistetaan täällä Helsingissä jatkuvasti siitä, että jos on olemassa edes pienikin epäilys lapseen kohdistuvasta väkivallasta tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin on rikos olla puuttumatta siihen välittömästi ja pontevasti!
        Anteeksi vielä kerran, jos loukkasin! Sitä en todellakaan tarkoittanut ja minusta olet osoittautunut hyväksi ja asialliseksi keskustelijaksi! Kaikkea hyvää sinulle!

• sinulle!
        Jos olen mielestäsi kirjoitti:

leimannut kaikki haapavetiset samanlaisiksi, pyydän nöyrästi anteeksi! Tätä en ole tarkoittanut. Olen kysynyt, oletteko samanlaisia? Minusta leimaaminen ja kysymys ovat eri asioita. Tarkkaanottaen minulla ei ole mitään tietoa mistään esittämistäni olettamuksista nimenomaan Haapaveden alueelta. Lähellä on kuitenkin aina jotakin korviini kantautunut.
        On totta, että monet asiat ovat niin ahdistavia, ettei niitä julkisesti pidä vatkata. Kuitenkin ihan valtakunnantason valistustyötä ja jopa julistusta tekevät monet eri ammattikunnat aivan avoimesti. Uskoisin niiden kampanjoiden kuuluvan myös teille asti! Minusta niissä ei enää lähdetä olettamuksista vaan vedotaan olemassaoleviin tilastoihin ja näyttöihin. Uskoisin, ettei niiden käsittely ole lainkaan helpompaa toista kanavaa käyttäen. Esim. terveydenhuollon ihmisiä valistetaan täällä Helsingissä jatkuvasti siitä, että jos on olemassa edes pienikin epäilys lapseen kohdistuvasta väkivallasta tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin on rikos olla puuttumatta siihen välittömästi ja pontevasti!
        Anteeksi vielä kerran, jos loukkasin! Sitä en todellakaan tarkoittanut ja minusta olet osoittautunut hyväksi ja asialliseksi keskustelijaksi! Kaikkea hyvää sinulle!

Kaikkea hyvää elämääsi. Tartuin ainoastaan aloitukseesi, muita kirjoituksiasi en välttämättä ole edes lukenut. Eiliset "epäasialliset" kirjoituksetkin jäivät näkemättä, enkä niitä kaipaakkaan. Jatketaa rakentavalla linjalla. Meillä täällä Haapavedelläkin on todella hyvä olla. Nämä kirjoitukset täällä voi laittaa omaan arvoonsa. Ne antavat aivan väärän kuvan siitä miten asiat todellisuudessa ovat. Sanotaanhan että on itsestä kiinni onko lasi puoleksi täysi vai puoleksi tyhjä.

• Turisija
        tiedän kyllä tyylin, jolla kirjoitti:

kirjoitan ja olen aika tarkka siitä, että sanani voi punnita koska tahansa vaikka raastuvassa. Minulla ei ole tarve esittää ensimmäistäkään asiaa, jota en pysty todistamaan. On myös joitain asioita, joista tiedän olevan epäilyksiä, mutta niiden oikeaksitodistamisen mahdollisuuksia minulla ei ole. Silloin kysyn ja pyrin provosoimaan ihmisiä keskusteluun, mutta asiattomuuksiin en lankea!
        Olen sitä mieltä, että Haapavesi on upea kunta ja alueella on paljon kaunista ja hyvää. Sitä vain hallitsee tunkkaisempi keskusteluilmapiiri kuin missään muualla Suomessa tai ulkomailla, jossa olen asunut. Siksi kaiken kirjoittamani tarkoituksena on edes hieman saada rikottua sitä käsittämättömän jäykkää keskustelemattomuus- ja suuntukkimismenttaliteettiä.
        Ihmisen psyyke toimii usein ahdistavissa tilanteissa niin, että se puolustautuu. Erilaisia ns. defenssejä on monia. Yksi tapa, jos sallitte vertaukseni, on, että silloinkun pitäisi puhua todellisesta ongelmasta, puhutaan jonkun suolikaasujen purkauksista.
        Vaikka olen saanut monet teistä varmasti suorastaan kihisemään kiukussaan, tarkoitukseni on kuitenkin hyvä! Nämä henkilöt, jotka sanovat, että ole hiljaa, poistu näiltä sivuilta jne, toimivat myös defenssiivisesti. Ihminen, jolla on kaikki hyvin, ei pelkää keskustella mistään. Sellainen ihminen, jolla on lapsuuden vammoja, tulisi hoidattaa vammansa, eikä suojella muita, koska suojelu on pahinta, mitä voi tehdä. Ihmisen pitää kohdata kipunsa eikä juosta niitä karkuun!

myös jäl...!

Sanotaan, että laki on kaksiteräinen miekka. Lailla voi lyödä, mutta se voi lyödä takaisinkin.

Valvojalla on vastuu siitä, että henkilöön kohdistuvat herjaukset poistetaan. En tiedä, voitaisiinko valvojalle tuomita jollakin perusteella rangaistusta viestien poistoista yleensä?

Mutta valvojan voi haastaa oikeuteen siitä, että hän sallii yksilön mainetta vaarantavien ja myös siveettömien viestien julkaisemisen. Hänellä on hieman samanlainen vastuu kuin julkisen sanan toimittajalla.

Keskustelusivuston omistajat haluavat palstoilla käytävän keskustelun olevan asiallista ja kiinnostavaa. Omistaja vaatii tässä asiassa valvojia hoitamaan omistajan etua ja poistamaan asiattomien lisäksi myös sisällöttömät viestit, joilla ei ole lukijalle mitään annettavaa.

Joitakin kirjoittajiahan asiattomuuksien syytäminen voi tyydyttää, kun näkee sivulla omien sormiensa jälkiä, IHAN ITSE KIRJOITETTUJA sanoja peräkkäin ;-)

Tyydyttiköhän itseäni tämän merkkijonon näpeltäminen ??

• laadukkaasta viestistäsi!
        Turisija kirjoitti:

myös jäl...!

Sanotaan, että laki on kaksiteräinen miekka. Lailla voi lyödä, mutta se voi lyödä takaisinkin.

Valvojalla on vastuu siitä, että henkilöön kohdistuvat herjaukset poistetaan. En tiedä, voitaisiinko valvojalle tuomita jollakin perusteella rangaistusta viestien poistoista yleensä?

Mutta valvojan voi haastaa oikeuteen siitä, että hän sallii yksilön mainetta vaarantavien ja myös siveettömien viestien julkaisemisen. Hänellä on hieman samanlainen vastuu kuin julkisen sanan toimittajalla.

Keskustelusivuston omistajat haluavat palstoilla käytävän keskustelun olevan asiallista ja kiinnostavaa. Omistaja vaatii tässä asiassa valvojia hoitamaan omistajan etua ja poistamaan asiattomien lisäksi myös sisällöttömät viestit, joilla ei ole lukijalle mitään annettavaa.

Joitakin kirjoittajiahan asiattomuuksien syytäminen voi tyydyttää, kun näkee sivulla omien sormiensa jälkiä, IHAN ITSE KIRJOITETTUJA sanoja peräkkäin ;-)

Tyydyttiköhän itseäni tämän merkkijonon näpeltäminen ??

Minä elän siinä käsityksessä, ettei näkemykseni eroa kertomastasi. Ymmärrän myös erinomaisen hyvin paljon erilasista markkinointiprojekteista vastanneena palstan omistajan tarpeet!
        Se, että olen usein kirjoittanut yksilön oikeudesta ja toisaalta siitä, ettei toinen voi niitä mielivaltaisesti ja täysin subjektiivisen näkemyksen pohjalta lähteä rajaamaan, johtuu siitä, että subjektiivisuus tuo helposti asioihin tietynlaisen vallankäytön piirteen. Asiattomaksihan on helppo todeta kaikki ne viestit, jotka joko koskettavat oman sisimmän arinta paikkaa, ovat yksinkertaisesti vain vahvasti omaa käsitystä vastaan tai sellaiset viestit, joihin ei oikein oma argumentaatiotaito yllä. Näistä seuraa helposti turhautuneisuutta ja mennään asiattomuuksiin; joko kirjoittelussa tai vallankäytössä! Minusta on kuitenkin huutava vääryys, ettei sitä valvota lainkaan, millä perusteella jotkut ilmoittavat asiattomista viesteistä!
        Ymmärrän myös erinomaisesti senkin, että jos viestejä tulee päivittäin noin 30.000, niin niiden kaikkien valvominen vaatii paljon henkilöresursseja. Se kuitenkin on yksi piirre tätä businesta ja siihen täytyy palvelun tarjoajan myös pystyä panostamaan. Se toimii palvelujen maksajien suuntaan myös mainitsemanasi kaksiteräisenä miekkana; jos asiat hoidetaan kunnolla, mainostajia ja yhteistyökumppaneita riittää, mutta jos näiden asioiden kanssa ollaan jatkuvasti hankauksissa, niin jossain vaiheessa yhteistyökumppanit vaihtavat sellaisille foorumeille, joissa saavutetaan enemmän eritason yhteyksiä vähemmällä riskillä ja pienemmällä rahallisella panostuksella!

• Turisija
        laadukkaasta viestistäsi! kirjoitti:

Minä elän siinä käsityksessä, ettei näkemykseni eroa kertomastasi. Ymmärrän myös erinomaisen hyvin paljon erilasista markkinointiprojekteista vastanneena palstan omistajan tarpeet!
        Se, että olen usein kirjoittanut yksilön oikeudesta ja toisaalta siitä, ettei toinen voi niitä mielivaltaisesti ja täysin subjektiivisen näkemyksen pohjalta lähteä rajaamaan, johtuu siitä, että subjektiivisuus tuo helposti asioihin tietynlaisen vallankäytön piirteen. Asiattomaksihan on helppo todeta kaikki ne viestit, jotka joko koskettavat oman sisimmän arinta paikkaa, ovat yksinkertaisesti vain vahvasti omaa käsitystä vastaan tai sellaiset viestit, joihin ei oikein oma argumentaatiotaito yllä. Näistä seuraa helposti turhautuneisuutta ja mennään asiattomuuksiin; joko kirjoittelussa tai vallankäytössä! Minusta on kuitenkin huutava vääryys, ettei sitä valvota lainkaan, millä perusteella jotkut ilmoittavat asiattomista viesteistä!
        Ymmärrän myös erinomaisesti senkin, että jos viestejä tulee päivittäin noin 30.000, niin niiden kaikkien valvominen vaatii paljon henkilöresursseja. Se kuitenkin on yksi piirre tätä businesta ja siihen täytyy palvelun tarjoajan myös pystyä panostamaan. Se toimii palvelujen maksajien suuntaan myös mainitsemanasi kaksiteräisenä miekkana; jos asiat hoidetaan kunnolla, mainostajia ja yhteistyökumppaneita riittää, mutta jos näiden asioiden kanssa ollaan jatkuvasti hankauksissa, niin jossain vaiheessa yhteistyökumppanit vaihtavat sellaisille foorumeille, joissa saavutetaan enemmän eritason yhteyksiä vähemmällä riskillä ja pienemmällä rahallisella panostuksella!

että yhteisesti hyväksyttyjä mittareita ei löydy silloin, kun ihmisten asiallisuutta mitataan. Eri ihmisten arvostuskohteet ovat kovin erilaisia.

Veteen piirrettyjä rajaviivoja löytyy muualtakin kuin Jacobssonin kirjan nimestä.

• eilisiä tämän

palstan poistettuja kirjoituksia, ne olivat kyllä sitä luokkaa, että poisto oli ainoa mahdollisuus!

Eivät ne käsittääkseni kohdistuneet mihinkään valtaapitäviin,eivätkä poistosuositukset voineet tulla heiltä!

• nyt kohtalainen yhteisymmärrys

ja voimmeko todeta, että kaikesta huolimatta tämäkin keskustelu kannatti sittenkin käydä?

• -Asiamies-

Kiitoksia poistokeskusteluista. Tulen edelleen esittämään poistettavaksi tekstejä, joiden tiedän sisältävän perättömiä ilmiantoja, kunnianloukkauksia tai henkilökohtaisia herjauksia.
      Muuten olen sitä mieltä, että asuinpaikka ei lisää ihmisen älykkyysosamäärää.
      Jos ihminen haluaa kehittää itseään (tutkinnon suorittamisen jälkeen), se on mahdollista sanoisin lähes yhtähyvin Haapavedellä kuin Helsingissäkin. Olen asunut useita vuosia molemmissa.

• Mielipiteet älykkyydestä on

myös turhaa, siitä on olemassa selvää faktaa. Kognitiotieteessä julkaistaan maailmanlaajuisesti noin 50.000 väitöskirjatason tutkimusta vuodessa. Sieltä löytyy tietoa, joten siinääkään ei siis tarvita mielipiteitä. Tämä Haapaveden palsta ajoittain jopa vilisee kunnianloukkauksia ja henkilökohtaisia herjauksia! Miksiköhän sellaiset viestit silti vielä ovat listoilla? Miksi minua esimerkiksi saa nimitellä miksi vaan, vaikken itse nimittele ketään henkilökohtaisesti?
        Mistä muuten tiedät joidenkin ilmiantojen olevan perättömiä? Siis tutkija ja tuomariko samassa henkilössä? Minusta vaikuttaa siltä, ettei moisen ajatuksen takana mopo ole koskaan edes ollutkaan käsissä, saati sitten karannut!
        Älykkyyden merkityksen arvioinnin ensimmäinen peruste on myös se, että ymmärtää, ettei omakohtaisella kokemuksella ole merkitystä. Joillakin aloilla, esim lääketieteen ja psykologian tietyillä osa-alueilla ne ovat jopa kiellettyjä. Mutta edelleen, poliisi hoitakoon rikolliset ja mielipiteensä saa ilmaista Suomen lain mukaan kuka tahansa! Jos olet näkevinäsi jotakin loukkaavaa edelläolevassa, niin erehdyt, sillä jokainen sana ja asia löytyy oppikirjoista. Rohkeasti vaan opiskelemaan, jos asia kiinnostaa!

• jotakin henkilökohtaista asiaa,niin pyydän teitä laittamaan kommentit SP-osoitteeseen,joka mainitaan nikkini yhteydessä.

• viittaat

keskusteluun jossa mainittiin tyttöjen toimivan tuuraajona, voit olla ihan huoleti. Tunnen tyttöjä ja voin sanoa, että sellaisesta elämästä ei niin hyvän itsetunnon omaavia tyttöjä tule. Täällä kirjoittaa kaikenlaiset kahelit. Paljon enemmän olen huolissaan niiden juttujen kirjoittajien henkisestä tilasta.

• sinä kenestäkin

huolestut? En viitannut mihinkään yksittäiseen viestiin! Tuo luulo saattaa vilkkaan mielikuvituksen kanssa tehdä aina vähän kepposia! Paljon helpommalla pääsee kun kysyy suoraan. Silloin ei tarvitse luulla mitään!

• puheenollen
        sinä kenestäkin kirjoitti:

huolestut? En viitannut mihinkään yksittäiseen viestiin! Tuo luulo saattaa vilkkaan mielikuvituksen kanssa tehdä aina vähän kepposia! Paljon helpommalla pääsee kun kysyy suoraan. Silloin ei tarvitse luulla mitään!

lueppas oma aloituksesi ja muut kirjoituksesi. Millä kompetenssilla sinä haukut noin rankasti haapavetisiä. Olen keskustelusta ymmärtänyt,että et edes oikeasti tiedä, varalta haukuit.

• - Kysyjille-
        sinä kenestäkin kirjoitti:

Jos ja kun olet niin viisas yli-ihminen, niin ilmoita tällä palstalla meille ali-ihmisille nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, että voimme valaistua täällä pimeässä pohjolassa.

• sanoo, että
        - Kysyjille- kirjoitti:

Jos ja kun olet niin viisas yli-ihminen, niin ilmoita tällä palstalla meille ali-ihmisille nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, että voimme valaistua täällä pimeässä pohjolassa.

ei kannettu vesi kaivossa pysy! Näiden keskustelupalstojen luonteeseen kuuluu olennaisena osana se, että itsekukin keskustelemme anonyyminä!

• sanoo, että kirjoitti:

ei kannettu vesi kaivossa pysy! Näiden keskustelupalstojen luonteeseen kuuluu olennaisena osana se, että itsekukin keskustelemme anonyyminä!

omalla nimellä ja kuvalla.

• keskustelua,
        j.jussiW-T kirjoitti:

omalla nimellä ja kuvalla.

muka harjoitat?
        Parin, kolmen sanan järjettömiä heittoja, jotka nekin ovat kirjoitusvirheitä täynnä!

• merkitsee
        keskustelua, kirjoitti:

muka harjoitat?
        Parin, kolmen sanan järjettömiä heittoja, jotka nekin ovat kirjoitusvirheitä täynnä!

enemmän kuin tarinan pituus.
        Jussin jutuissa on yleensä maskuliinista meininkiä.
        Me naiset tykätään.
        Älä sinä moiti, vaan yritä parempaan.

• tehnyt paikkakunnalle
        merkitsee kirjoitti:

enemmän kuin tarinan pituus.
        Jussin jutuissa on yleensä maskuliinista meininkiä.
        Me naiset tykätään.
        Älä sinä moiti, vaan yritä parempaan.

niin paljon hallaa, kuin julia pössi!

• Vattu-Jussi on
        tehnyt paikkakunnalle kirjoitti:

niin paljon hallaa, kuin julia pössi!

kehittänyt haapavetisten keskustelutaidon suomen parhaasti ja runsaimmaksi.
        Avoimesti sadat haapavetiset purkavat tuntojaan ja kirjoittavat mielipiteitään.
        Jussi-foorumiin koko maailman luettavaksi.
        Se on glopaalia keskustelua.
        Jussille kiitos!!!

• enpä muuta
        Vattu-Jussi on kirjoitti:

kehittänyt haapavetisten keskustelutaidon suomen parhaasti ja runsaimmaksi.
        Avoimesti sadat haapavetiset purkavat tuntojaan ja kirjoittavat mielipiteitään.
        Jussi-foorumiin koko maailman luettavaksi.
        Se on glopaalia keskustelua.
        Jussille kiitos!!!

sano!
        Mistä stna keskustelusta puhut, jos kahdella sanalla tölvitään
        toista?

• monipuolista
        enpä muuta kirjoitti:

sano!
        Mistä stna keskustelusta puhut, jos kahdella sanalla tölvitään
        toista?

kaikissa ulottuvuuksissa.
        Jutun pituus ja osuvuus on vain pari ominaisuutta.
        Paljon muutakin niissä on.
        Tunnetta ja turpeen tuoksua, esimerkiksi.

• keskustelua, kirjoitti:

muka harjoitat?

sinullakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe