Omme parhaillaan mieheni kanssa matkoilla ulkomailla ja hän sairastui kehkoveritulppaan heti matkamme alussa ja joutui sairaalaan. Sairaalassa on nyt vietetty viikko ja lentolippumme kotiin olisi pitänt käyttää tänään. Luonnollisesti kun mieheni on sairaalassa niin liput jäi käyttämättä. Meillä oli matkavakuutus joka kattoi koko perheen, mutta minulle kerrottiiin ettei minun täällä oloni ole mitenkään tarpeellista vaan minun pitäisi mennä kotiin ja jättää mieheni tänne sairaalaan. Aika ikävä ajatus olisi jos olisi itse sairaalassa ja miestä käskettäisiin kotiin ja jättämään yksin. Täytyy sanoa että olen aika pettynyt tähän parhaan turvan matkavakuutukseen joka käskee jättämään perheenjäsenen yksin vieraaseen maahan. No jäin nyt kuitenkin ja toivon mukaan saan aikoinaan lipun samalle lennolle millä mieheni lennätetään Suomeen. Mutta harmittaa kovasti vaikka hoitodt ja järjestelyt hänen osaltaan pelaavatkin hyvin on tämä omaisten kohtelu tuonut kohtuutonta stressiä. Ihan jo pikkujutuista lähtien, tuntuisi oudolta pakata hänen matkalaukkunsa ja jättää ne sairaalasängyn viereen ja toivottaa hyviä vointeja. Edes lopullinen diagnoosi ei ole vielä varma eikä mitään tietoja jatkoaikatauluista. No riitely vakuutusyhtiön kanssa pitänee aloittaa kun pääsee takaisin kotiin. Ja samalla etsintä uudesta vakuutusyhtiöstä joka sallii myös lähimmän omaisen jäädä potilaan luokse vieraaseen maahan...
Matkavakuutus ja sen korvaavuus
7
846
Vastaukset
- Ei sellaista
...vakuutusta edes ole, joka korvaisi loppuperheen oleskelun vuoteen äärellä. Jos olisi, niin se maksaisi niin paljon, ettet varmasti olisi halukas sitä ottamaan. Joten siitä vain sitten riitelemään vakuutusyhtiön kanssa.
Se on hienoa, että osaat antaa arvon sille, että miehesi hoidot on korvattu ja hänelle korvataan myös uusi matka kotiin. Vai osaatko..?
Ei tosin siltä kuulosta. Voisitko nyt mennä itseesi ja ajatella vaikka niin, että olipa hyvä, että miehellä oli vakuutus. Ja ennen kaikkea -olipa hyvä, että mies on vielä sentään elossa.
Että tosiaan - tervemenoa riitelemään vakuutusyhtiösi kanssa - järjestäkin kunnon näytös. Tosin toivon, että menet ennen sitä itseesi ja yrität saada tajuntaasi, että MIEHESI sairastui ja MIEHESI on sairaalassa ja vakuutus luonnollisesti korvaa MIEHESI kustannukset. Ei sinun ja loppuporukan. Jos haluat sinne jäädä, niin maksa itse kulut. Aika reilu peli kuitenkin.- käy,,,,,,,,,,,,,,,,
Just näin. Saat toki tehdä mitä haluat, mutta turha on pyytää muita maksamaan.
- Liselotte22
käy,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Just näin. Saat toki tehdä mitä haluat, mutta turha on pyytää muita maksamaan.
Siis perhe on vain yksi ihminen eli minä miehen lisäksi. Todella outoa että tulee tuollaisia mielipiteitä että pidetään normaalina ettei omaiset saisi jäädä. Hoitava yhteyslääkäri Suomessa sanoi että se riippuu vain vakuutusyhtiöstä eli ilmeisesti oli valittu huono sellainen vaikka vakuuttivat heidän vakuutuksensa olevan parhaan mitä voi vain saada. Luonnollisesti on hienoa että mieheni hoito maksetaan, mutta kukahan hoitaisi sitten ne käytännön asiat täällä. Koko ajan saa olla sairalaa hätyyttämässä tekemään edes jotain määrättyjä testejä. Yleensä asiat on vain paikan päällä helpompi hoitaa kun on joku omainen paikalla.
- Minä minä minä minä
Liselotte22 kirjoitti:
Siis perhe on vain yksi ihminen eli minä miehen lisäksi. Todella outoa että tulee tuollaisia mielipiteitä että pidetään normaalina ettei omaiset saisi jäädä. Hoitava yhteyslääkäri Suomessa sanoi että se riippuu vain vakuutusyhtiöstä eli ilmeisesti oli valittu huono sellainen vaikka vakuuttivat heidän vakuutuksensa olevan parhaan mitä voi vain saada. Luonnollisesti on hienoa että mieheni hoito maksetaan, mutta kukahan hoitaisi sitten ne käytännön asiat täällä. Koko ajan saa olla sairalaa hätyyttämässä tekemään edes jotain määrättyjä testejä. Yleensä asiat on vain paikan päällä helpompi hoitaa kun on joku omainen paikalla.
Ei ole sinulla helppoa. Ensin laitat vakuutusyhtiön järjestykseen ja sen jälkeen sairaalat.
Voisitko edes pikkuisen pohtia omaa asennettasi. - elli77
Liselotte22 kirjoitti:
Mitä vakuutuksen vielä pitäisi mielestäsi korvata?
Olen itse vakuutusalalla ja luulen tuntevani nämä käytännöt sen verran hyvin, ettei suomalaisista yhtiöistä löydy vakuutusta, joka kattaisi oleskelusi siellä.
Suurin osa vakuutuksista maksaa yhden läheisen läsnäolon paikan päällä (tai matkan sinne) jos sairaalassaolijan tila on kriittinen. Mutta mikään yhtiö ei kustanna sitä, että joku perheestä olisi paikalla koko ajan, jos hoitoja jatketaan, mutta tila on vakaa ja henkilö pääsee kotiin, kun vaan pystyy matkustamaan.
Vakuutusyhtiöhän ilmoitti sinulle, että läsnäolosi ei ole tarpeen tai välttämätöntä. Ainahan voit itse kuitenkin jäädä sinne omalla kustannuksellasi - sitähän ei mikään estä.
Miehesi sairaalalasku lienee melkoinen. Mietipä, mitä olet vakuutuksestasi maksanut. Tuskin mitään järisyttäviä summia. Mutta mieti myös, mitä vakuutukset maksaisivat, jos korvauksina maksettaisiin joka kerta ei vain sairastuneen vaan myös jonkun perheenjäsenen kulut. Voi olla, ettei olisi meistä kellään enää varaa vakuutuksiin. - Liselotte22
elli77 kirjoitti:
Mitä vakuutuksen vielä pitäisi mielestäsi korvata?
Olen itse vakuutusalalla ja luulen tuntevani nämä käytännöt sen verran hyvin, ettei suomalaisista yhtiöistä löydy vakuutusta, joka kattaisi oleskelusi siellä.
Suurin osa vakuutuksista maksaa yhden läheisen läsnäolon paikan päällä (tai matkan sinne) jos sairaalassaolijan tila on kriittinen. Mutta mikään yhtiö ei kustanna sitä, että joku perheestä olisi paikalla koko ajan, jos hoitoja jatketaan, mutta tila on vakaa ja henkilö pääsee kotiin, kun vaan pystyy matkustamaan.
Vakuutusyhtiöhän ilmoitti sinulle, että läsnäolosi ei ole tarpeen tai välttämätöntä. Ainahan voit itse kuitenkin jäädä sinne omalla kustannuksellasi - sitähän ei mikään estä.
Miehesi sairaalalasku lienee melkoinen. Mietipä, mitä olet vakuutuksestasi maksanut. Tuskin mitään järisyttäviä summia. Mutta mieti myös, mitä vakuutukset maksaisivat, jos korvauksina maksettaisiin joka kerta ei vain sairastuneen vaan myös jonkun perheenjäsenen kulut. Voi olla, ettei olisi meistä kellään enää varaa vakuutuksiin.Eli pitäisi vain niellä kaikki mitä viranomaiset ja auktoriteetit sanovat kyseenalaistamatta mitään ja kiittää murusista? Kaikenkattava matkavakuutus taisi meillä maksaa muutamia satoja euroja vuodessa, sairaalahoito on täällä kohdemaassa ilmaista koska se katetaan verovaraoista joten laskua siitä ei kotiin tule sairaalan mukaan. Vain erikoissairaalassa testeissä käynti maksaa erikseen. Sairaaloita joutuu joka maassa kokemukseni mukaan hoputtamaan aika lailla. Väliin hukkuu paperit eikä potilaita viedä määrättyihin kokeisiin yms. En tiedä onko teillä sitten ylipäänsä mitään kokemusta sairastamisesta, mutta siinä saa kyllä yleensä olla aika aktiivisena osapuolena etenkin jos haluaa joskus kotiutua. Nytkin kaikki kokeet olisi siirtyneet heidän aikataulujensa mukaan viikon päähän ellei olisi valitettu ja viimein suomalainen yhdyslääkäri sai ärähdyksellään jotain tapahtumaan. Ja samainen lääkäri sanoi etä näissä vakavissa tapauksissa jotkus vakuutusyhtiöt sallivat lähimmän omaisen jäännin hoitamaan asioita ja jotkut eivät. Eihän kyse ole kun lentolipun vaihdosta toiseen kun itse hoitaa majoitukset, mitään luksushotellia ei ole edes vaadittu vaan tuttavien luota hoituu majoitukset vaikka päivittäistä matkaa sitten sairaalaan tuleekin. En usko että kovinkaan moni prosentuaalisesti tarvitsee koskaan matkavakuutustaan käyttää, mutta samoinhan se toimii kuin muutkin eikä ihmistä jonka talo palaa pidetä kiittämättömänä jos hän saa vastaavan arvon korvauksen tilalle. Jokainen voi valita vakuutustensa tason oman halunsa mukaan, mutta jos myydään kaiken kattavaa ja etukäteen annetaan toisenlanen käsitys korvaavuudesta niin kai sitä on ihmisellä oikeus valittaa. Muutenhan kukaan ei saa koskaan mitään korvauksia ja vakuutusyhtiöt vain lihottaa omaisuuttaan. Eikö se oman puolensa pitänminen pitäisi opettaa jo pienestä pitäen jos aikoo tässä maailmassa selvitä. Ei mitään tarjota kultalautasella eteesi ellet sitä osaa itse vaatia....Vähän nyt rohkeutta avata suunsa kun sen aika on...
- mopo.nen
Liselotte22 kirjoitti:
Eli pitäisi vain niellä kaikki mitä viranomaiset ja auktoriteetit sanovat kyseenalaistamatta mitään ja kiittää murusista? Kaikenkattava matkavakuutus taisi meillä maksaa muutamia satoja euroja vuodessa, sairaalahoito on täällä kohdemaassa ilmaista koska se katetaan verovaraoista joten laskua siitä ei kotiin tule sairaalan mukaan. Vain erikoissairaalassa testeissä käynti maksaa erikseen. Sairaaloita joutuu joka maassa kokemukseni mukaan hoputtamaan aika lailla. Väliin hukkuu paperit eikä potilaita viedä määrättyihin kokeisiin yms. En tiedä onko teillä sitten ylipäänsä mitään kokemusta sairastamisesta, mutta siinä saa kyllä yleensä olla aika aktiivisena osapuolena etenkin jos haluaa joskus kotiutua. Nytkin kaikki kokeet olisi siirtyneet heidän aikataulujensa mukaan viikon päähän ellei olisi valitettu ja viimein suomalainen yhdyslääkäri sai ärähdyksellään jotain tapahtumaan. Ja samainen lääkäri sanoi etä näissä vakavissa tapauksissa jotkus vakuutusyhtiöt sallivat lähimmän omaisen jäännin hoitamaan asioita ja jotkut eivät. Eihän kyse ole kun lentolipun vaihdosta toiseen kun itse hoitaa majoitukset, mitään luksushotellia ei ole edes vaadittu vaan tuttavien luota hoituu majoitukset vaikka päivittäistä matkaa sitten sairaalaan tuleekin. En usko että kovinkaan moni prosentuaalisesti tarvitsee koskaan matkavakuutustaan käyttää, mutta samoinhan se toimii kuin muutkin eikä ihmistä jonka talo palaa pidetä kiittämättömänä jos hän saa vastaavan arvon korvauksen tilalle. Jokainen voi valita vakuutustensa tason oman halunsa mukaan, mutta jos myydään kaiken kattavaa ja etukäteen annetaan toisenlanen käsitys korvaavuudesta niin kai sitä on ihmisellä oikeus valittaa. Muutenhan kukaan ei saa koskaan mitään korvauksia ja vakuutusyhtiöt vain lihottaa omaisuuttaan. Eikö se oman puolensa pitänminen pitäisi opettaa jo pienestä pitäen jos aikoo tässä maailmassa selvitä. Ei mitään tarjota kultalautasella eteesi ellet sitä osaa itse vaatia....Vähän nyt rohkeutta avata suunsa kun sen aika on...
Jos olet hankkinut satojen eurojen matkustajavakuutuksen, niin sitten sinä taidat käytännössä asua siellä ulkomailla?
Normaalisti matkustajavakuutus maksaa alle 50 euroa 3 kk matkalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790