Onko kukaan täällä mun kans samaa mieltä että joulu on älyttömimpiä juhlia mitä voi olla. Ärsyttää se älytön hössötys mikä alkaa jo hyvissä ajoin ennen joulua. Ihmiset ostaa kaiken maailman krääsää keskimäärin 320 eurolla (tämän päivän iltalehdestä) hei haloo! Lapset opetetaan jo pienestä että joulussa pääasia on kaikken turhan päivän krääsän saaminen. Kuormitetaan vaan lisää kaatopaikkoja. Kyllähän sitä ihmistä voi muistaa muutenkin kuin ostamalla lahjan, kortilla, tekstiviestillä, sähköpostilla, puhelinsoitolla jne. Kamala joulustressi ihmisillä, jopa koiratkin kärsivät joulustressistä. Sitten se toinen juttu se kamala syöminen, kamalasti pitää ostaa ruokaa ja syödä ja syödä. Ihmiset kun normaalistikkin syö liikaa ruokaa ja ni sitten pitää vielä joulunakin. Toisella puolella maapalloo ihmisillä ei ole sen vertaa ruokaa et pysyis henkissä, ni täällä me vaan syödään niin paljon et kuollaan siihen. Se on niin väärin.
Mulla ei ole joulun alunperäistä tarkotusta vastaan mitään, mutta kun joulu ei ole enää joulu. Vaan se on muuttunu kulutus ja ylen syönti juhlaks.
Älytön juhla!
7
906
Vastaukset
- pihavaris'
Eipä tuohon muuta lisättää ole, kuin että joulun alkuperä on pakanallinen saturnalia-juhla. Joku piispahörhö nimitti sen uudelleen, mutta tavat jäivät kuitenkin. Eiköhän se ole piankin tiensä päässä...?
- joulu muori
itselläni mennyt lahjoihin 2000€
- juhlina
se meneekö tähän "hössötykseen" mukaan on aivan jokaisen oma asia.Ymmärrän täysin ajatuksesi.
Kerron omastani: ei lahjoja , koska kaikki aikuisia, vähän jouluruokia, että makuun pääsee.
Muutoin aivan rauhallista kotona oloa.
Samalla tavalla olemme viettäneet jo monet joulut.
Emme "kiusaa" sukulaisia jouluna , ja he ovat osanneet pysyä poissa meiltä;)
Toisaalta on ihan ihanaa kun on tälläinen talven kohokohta, varsinkin nyt kun ei ole lumi hohtamassa.
Toivottavasti jokainen löytää oman hyvän tavan ja ajatuksensa viettää joulua.- Jouluihminen
Minustakin on ihanaa, että vuoden pimeimpään aikaan on tällainen valon juhla. Iltakävelyllä on mukavaa katsella tuikkivia jouluvaloja pihapuissa ja ikkunoissa ja koristaa omakin koti jouluiseksi. Valmistan perinteiset jouluruoat kinkkuineen ja laatikoineen, mutta emme silti suinkaan mässäile itseämme kuoliaiksi. Läheisille on hauska valmistaa muutama lahjapaketti, jotka sisältävät jotain tarpeellista, turhaa krääsää meillä ei osteta. Nautitaan rauhallisesta yhdessäolosta, kun kerrankin on aikaa. Myöhemmin aattoiltana käymme vielä mieheni kanssa kävelemässä hautausmaalla, siellä on silloin aivan erityinen tunnelma kun tuhannet kynttilät tuikkivat haudoilla. Todella tunnelmallista ja rauhaisaa. Meidän jouluumme ei liity mitään pakanallista saturnalia-meininkiä, josta joku mainitsi. On todellakin jokaisesta itsestä kiinni, millä tavalla joulua viettää. Minusta joulu on ihana juhla.
- turunmurreko
Jouluihminen kirjoitti:
Minustakin on ihanaa, että vuoden pimeimpään aikaan on tällainen valon juhla. Iltakävelyllä on mukavaa katsella tuikkivia jouluvaloja pihapuissa ja ikkunoissa ja koristaa omakin koti jouluiseksi. Valmistan perinteiset jouluruoat kinkkuineen ja laatikoineen, mutta emme silti suinkaan mässäile itseämme kuoliaiksi. Läheisille on hauska valmistaa muutama lahjapaketti, jotka sisältävät jotain tarpeellista, turhaa krääsää meillä ei osteta. Nautitaan rauhallisesta yhdessäolosta, kun kerrankin on aikaa. Myöhemmin aattoiltana käymme vielä mieheni kanssa kävelemässä hautausmaalla, siellä on silloin aivan erityinen tunnelma kun tuhannet kynttilät tuikkivat haudoilla. Todella tunnelmallista ja rauhaisaa. Meidän jouluumme ei liity mitään pakanallista saturnalia-meininkiä, josta joku mainitsi. On todellakin jokaisesta itsestä kiinni, millä tavalla joulua viettää. Minusta joulu on ihana juhla.
joulu-historian lukemista.
Se on alunperin pakanallinen juhla,jonka kirkko otti omiin tarkoituksiinsa. Ja joulupukki aiotaan julistaa kirkon pannaan, onhan se "limu"mainospukki,se punanuttu! - Joulu on joulu
turunmurreko kirjoitti:
joulu-historian lukemista.
Se on alunperin pakanallinen juhla,jonka kirkko otti omiin tarkoituksiinsa. Ja joulupukki aiotaan julistaa kirkon pannaan, onhan se "limu"mainospukki,se punanuttu!Tuommoiset aiheet vie joulumielen jos keneltäkin!
- onko järkee vai ei
Joulu on joulu kirjoitti:
Tuommoiset aiheet vie joulumielen jos keneltäkin!
onko sellanen uskonto oikea joka viettää pakanallisia juhlia!EI TODELLAKAAN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592