Kondylooma ja condyline

kondylooman saanut

Mulla diagnosoitiin juuri kondylooma. Näkyviä muutoksia on muutama emättimen alueella. Sain lääkkeeksi condyline-liuosta ja olisin kysellyt teidän kokemuksia. Toimiko lääke ja miten nopeasti pääsitte näkyvistä muutoksista eroon? Oma ongelmani on, että kondyloomiani on vaikea tunnistaa. Laitanko siis ainetta kaikkiin röpelöisen näköisiin kohtiin vai miten? Netistä lukee koko ajan kaikenlaisia kauhujuttuja kondyloomasta, joten positiiviset parantumiskokemukset olisivat erityisen tervetulleita:)

23

14338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

      Mulla todettiin kondylooma reilu pari vuotta sitten ja sain kans condylinea penslaukseen... Kyl se auttoi kun sitä vaan jaksoi ja muisti laittaa. Poltti kyllä ihan saatanasti! Mulla ei kyl hirveesti oo positiivista sulle kertoa. Se nimittäin levis mulla ja aiheutti niitä sisäisiä solumuutoksia. Oon seurannassa koko ajan. Puolen vuoden välein piti käydä kontrollis että paheneeko vai paraneeko. Parilla ekalla kontrollilla meni koko ajan pahemmaks ja mulle tehtiin se loop-hoitokin. No siitä puoli vuotta niin oli sitten menny pykälällä parempaan suuntaan. Lääkäri pidensi kontrollivälin vuodeksi. Prkl! Ens kesänä on seuraava käynti ja paniikki iskee ku ajatteleekin. On meinaan aika ratkaseva jatkoa ajatellen...Että näin.. Mutta siis sehän ei parane elimistöstä koskaan kokonaan vaan jää piileväks vaikka saiskin papakokeen normaaliks. Koko loppuelämän riesa ollaan siis saatu..

      • Anonyymi

        Kondylooman hoidosta - https://tonzes.com/kondylooma.htm
        Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Kuten ensimmäinen kommentoija jo totesi, Aldaraa siis kuuluu levittää vain syylien päälle, ei koko ihoalueelle. Jos sitä levittää koko alueelle, voi se tosiaan aiheuttaa melkoista polttelua.


    • Nainen23

      Minulla myös todettiin kondylooma tässä lähiaikoina. Sain myös tuota samaa lääkettä ja käytin sitä häpyhuulien lähettyvillä oleviin näppylöihin ja näpyt lähtivät nopeasti ja vaivattomasti pois, ei edes hirveesti kirvelly. Kolme päivää tais mennä ja näpyt lähti. Sun kantsii varmaan laittaa just niihin röpelöisiin kohtiin, mutta varo että ei mene terveelle limakalvolle.

      Mulla on vielä ongelmana emättimen suulla olevat näppylät, joita ei voi tuolla lääkkeellä tietääkseni penslata :(
      Mitähän tapahtuisi jos kokeilisin?

      Sain just tietää papa-tuloksen ja kakkosta näyttää eli puolen vuoden päästä taas papaan ja katotaan mihin suuntaan se menee.

    • .....................

      itselläni on emättimessä sillee aika pahasti et just ja just löytää ja oon saamassa penslaus hoidon siihen, joten? mitä jos menee siis terveelle iholle sitä?

      • kondylooman saanut

        Siis eikö tuota condylinea saa laittaa emättimen suulle? Mulla on kondyloomat aika vaikeissa paikoissa. Juuri emättimen suulla ja välilihassa ja virtsaputken vieressä. Siis yleensäkin häpyhuulten sisäpuolella ja lääkäri antoi kuurin ja käski penslata... Outoa?


      • sain
        kondylooman saanut kirjoitti:

        Siis eikö tuota condylinea saa laittaa emättimen suulle? Mulla on kondyloomat aika vaikeissa paikoissa. Juuri emättimen suulla ja välilihassa ja virtsaputken vieressä. Siis yleensäkin häpyhuulten sisäpuolella ja lääkäri antoi kuurin ja käski penslata... Outoa?

        juuri penslaus hoidon ja kysyin lääkäriltä haittaako jos menee terveelle iholle ja sano että ei.. mutta nyt en kyllä muista mitä minun aine oli nimeltään..


      • Nainen23
        kondylooman saanut kirjoitti:

        Siis eikö tuota condylinea saa laittaa emättimen suulle? Mulla on kondyloomat aika vaikeissa paikoissa. Juuri emättimen suulla ja välilihassa ja virtsaputken vieressä. Siis yleensäkin häpyhuulten sisäpuolella ja lääkäri antoi kuurin ja käski penslata... Outoa?

        Jaahas sitten taidan minäkin penslata niitä mun emättimen suulla olevia näppylöitä jos kerran muut ootte saanu siihen luvan. Eipä sitten muuta kun kokeilemaan. Aika ristiriitasta tuntuu tieto olevan mitä ollaan saatu


      • läkkeen
        sain kirjoitti:

        juuri penslaus hoidon ja kysyin lääkäriltä haittaako jos menee terveelle iholle ja sano että ei.. mutta nyt en kyllä muista mitä minun aine oli nimeltään..

        nimi on wartec ja lääkäri sanoi että ei haittaa jos terveelle iholle menee, ja itselläni on aika piilossa yksi näppylä (emättimessä) ja kyllä sitä ainetta ainakin itselläni väkisinkin menee terveelle iholle..
        onko jollain kokemuksia muuten tuosta wartec:ista??


    • täälläkin

      Mulla todettiin kondylooma aika tarkkaan viis vuotta sitten. Sain Condylinea ja penslasin sillä kaikki syylät, jotka vaan näin (piti olla peili apuna, ku kaikki oli siellä emättimen suulla. Hitosti poltti, mutta hyvin ne lähti, kun penslausta piti ohjeen mukaan tehä kolme päivää, niin jo toisena päivänä olivat melkein lähteneet... Ja mä kyllä vahingossa sohin aina tervettäkin ihoa, mutta eipä tuo mitään muuta aiheuttanut ku samaa polttelua kuin syyliin osuessa. Tokihan sitä nyt ei suositella niissä ohjeissa, että terveelle iholle menis ainetta, mutta ei nyt ainakaan itselleni mitään vakavaa aiheuttanut... Silleen on ollu hyvä tilanne mulla, että papa on ollu tähän mennessä ainakin ykkösluokkaa aina.

      Noh, nyt en kuitenkaan ole kärsinyt kondyloomista vuoteen, kun ennen niitä ilmestyi muutaman kerran vuodessa, joten alan epäillä, että jospa olisin päässy koko jutusta eroon.

      Mutta mutta. Haluan korostaa sitä, että nykytiedon mukaan suurimmalla osalla ihmisistä kondylooma (tai sen aiheuttama papilloomavirus) häviää elimistöstä viimeistään 4-5 viiden vuoden kuluttua. Papilloomavirukset vain ovat niin yleisiä ihmisillä, että uusi tartunta on erittäin todennäköinen ja siksi jotkut luulevat, että kondylooma ei ole hävinnyt, kun monen vuoden kuluttua ilmestyykin taas kondyloomia, mutta kyseessä onkin uusi tartunta.

      • anonyymi

        mulla todettiin tartunta puol vuotta sitten, eikä siihen annettu mitään penslaus rasvoja. koska kosmeettinen haitta oli aika pieni.
        onko niin että nystyjä ei välttämättä tarvitse penslata? nyt pitäisi mennä uuteen papaan... pelottaa...
        Lueskelin jostain että n. 70% suomalaisista sairastaa kondylooman jossain vaiheessa. kondomin käyttö ja testaus kuralla? testaus erityisesti miehillä.


      • semmonen, että
        anonyymi kirjoitti:

        mulla todettiin tartunta puol vuotta sitten, eikä siihen annettu mitään penslaus rasvoja. koska kosmeettinen haitta oli aika pieni.
        onko niin että nystyjä ei välttämättä tarvitse penslata? nyt pitäisi mennä uuteen papaan... pelottaa...
        Lueskelin jostain että n. 70% suomalaisista sairastaa kondylooman jossain vaiheessa. kondomin käyttö ja testaus kuralla? testaus erityisesti miehillä.

        kondylooma tai se papilloomavirus, joka kondyloomia aiheuttaa, ei aiheuta läheskään kaikille näkyviä muutoksia. Eli moni ei edes tiedä, että he ovat saaneet tartunnan ja tartuttavat tätä virusta edelleen sitten eteen päin. Lisäksi papilloomavirus tarttuu todella herkästi ja tiedän monia, jotka ovat ihmeissään, kun ovat saaneet tietää tartunnasta, koska ovat aina käyttäneet kondomia. Eli tämä tauti on sellainen, jolta on aika vaikea suojautua, jos harrastaa seksiä. Lisäksi tautia ei testata muuten kuin papa-kokeella mahdolliset solumuutokset tai sitten silmillä nähdään, jos on tullut syyliä. Mikäli mitään muutoksia ei ole aiheutunut, virusta ei tavallisesti testata mitenkään, ja näin siis tartunnan saanut ei saa viruksesta tietää. En sitten tiedä, testataanko joiltain se viruksen tyyppi verestä (sp-tauteja on papilloomaviruksista n. 20 kpl), jos on oikein pahoja solumuutoksia... Varsinkin miehillä tauti tuntuisi olevan useammin oireeton kuin naisilla.

        Itselleni ilmestyi kondyloomia neljän vuoden ajan, mutta poikaystävilläni niitä ei ole ikinä ollut, vaikka olemme harrastaneet seksiä ilman kondomia. En siis tiedä, onko poikaystäväni saanut tartunnan vai ei, kun oireita ei ole ollut ainakaan havaittavissa. Ovela tauti.

        Itse jouduin raskauden ajan olemaan penslaamatta niitä kondyloomia ja ne hävisivät sitten itsestään. Muutoin olen kyllä aina saanut condylinea niihin. Tosin papassa ei olekaan ikinä havaittu mitään, vain niitä syyliä ulkoisissa sp-elimissä. En kyllä usko, että niitä syyliä kosmeettisen haitan takia penslataan vaan siksi, että ne saataisiin pois, eivätkä jatkaisi kasvamista. Itselläni ainakin olivat ihan kivuliaita, että oli kiva saada pois nopeasti eikä vain odotella...

        Nyt ei ole kondyloomia tullut itselleni vuoteen. Luojan kiitos!


    • kondylooman saanut

      Nyt on 4 päivää penslausta takana ja eipä juuri ole kehitystä tapahtunut suuntaan tai toiseen. Tuntuu enemmänkin siltä että näppylät vaan villintyy. Ilmeisesti teillä muilla kuuri on mennyt tuon ohjeen mukaan eli 3 pvää aamuin ja illoin? Mulle lääkäri määräsi 5 päivää iltaisin ja sitten viikon tauko ja taas 5 päivää. Mutta toivotaan että tämä tästä hellittäis. Olen päättänyt koittaa myös kuurin rinnalla Remesan-luontaistuotetta, josta luin netistä ja jonka avulla jotkut ovat päässeet syylistä eroon. Tuote auttaa myös tavallisiin syyliin. Vielä olisi muuten tyhmä kysymys teille, jotka olete condylinea käyttäneet, eli oletteko kastaneet sen puikon ainoastaan kerran liokseen ja penslanneet sillä aina kaikki syylät? Itse en oo uskaltanut samaa puikkoa kastaa sinne purkkiin ja mietin että riittääköhän se kerran kastettu kaikkiin syyliin tarpeeksi tehokkaasti?

      • on.....

        vain yksi näppylä ja kerran olen laittanut. mutta jos olisi enemmän niin varmaan ottaisin uuden tikun ja kastaisin uudestaan.


      • Samaa miettinyt

        Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Olen tehnyt niin, että olen käyttänyt samaa puikkoa aina yhden penslauksen ajan ja useamman kerran kastanut sen saman puikon sinne liuokseen. Koska muuten puikot olisivat jo tähän mennessä loppuneet minulta. Minua tosiaan epäilyttää se, että kerran liuoksessa kastaminen ei riitä kaikkiin syyliin. Olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota siihen, että penslaan viimeisenä peräaukon lähellä olevat kohdat ja sen jälkeen heitän puikon roskiin.


      • pumpulipuikkoja
        Samaa miettinyt kirjoitti:

        Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Olen tehnyt niin, että olen käyttänyt samaa puikkoa aina yhden penslauksen ajan ja useamman kerran kastanut sen saman puikon sinne liuokseen. Koska muuten puikot olisivat jo tähän mennessä loppuneet minulta. Minua tosiaan epäilyttää se, että kerran liuoksessa kastaminen ei riitä kaikkiin syyliin. Olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota siihen, että penslaan viimeisenä peräaukon lähellä olevat kohdat ja sen jälkeen heitän puikon roskiin.

        kun ne liuoksen puikot on loppunu. Pumpulipuikko vaan imee sitä liuosta tosi paljon itseensä, joten sitä ei parane ku tosi pikasesti käyttää liuoksessa eikä kannata kokonaan ees kastaa sitä päätä sinne...


    • Tarunnansaanut

      Minulla kondylooma leikattiin syöpäjärjestöllä laserilla. Ei ole uusiutunut mutta veressä on aina-kiitos sille miehelle joka minut tartutti.

      • omaa-älyä-voi-käyttää

        Eikö sinulla ollut mitään osuutta asiaan, olisit käyttänyt kondomia.


      • voiapuasentään

        kondomikaan ei estä HPVn tarttumista täysin, eli kondomilla ei voi suojautua kaikilta kondyloomatartunnoilta, eikä kondylooma näy testeissä. jos kondylooma on oireeton, tai kumppani ei tiedä tai kerro taudistaan, tai syylä on huomaamattomassa paikassa, ja kaikki testit näyttävät negatiivista kolmen kuukaudenkin jälkeen, kondylooma voi tarttua vaikka kondomi jätettäisiin kaikkien terveydenhuollon ohjeiden mukaan parisuhteessa pois.

        puhumattakaan siitä että on paljon erilaisia tilanteita joissa kondomin käyttäminen tautien ehkäisemiseksi ei välttämättä ole oma valinta, esimerkiksi seksuaalinen väkivalta tai kumppanin syrjähypyt. jos puoliso on vuosia ollut oireeton, voi olla aikamoinen yllätys jos yhtäkkiä sairastuu.


      • Entäsjosseolikin

        toisinpäin? Ehkä se olitkin sinä joka tietämättäsi virusta kannoit ja tartutit miehen? Ymmärrätkö,että se asia ei ole niin yksinkertainen,sinä olet uhri ihan yhtä vähän kuin kumppanisi jolta uskot tartunnan saaneesi,mitään varmuutta siitä ei ole.


    • arvaamatonriesa

      "Mutta mutta. Haluan korostaa sitä, että nykytiedon mukaan suurimmalla osalla ihmisistä kondylooma (tai sen aiheuttama papilloomavirus) häviää elimistöstä viimeistään 4-5 viiden vuoden kuluttua. Papilloomavirukset vain ovat niin yleisiä ihmisillä, että uusi tartunta on erittäin todennäköinen ja siksi jotkut luulevat, että kondylooma ei ole hävinnyt, kun monen vuoden kuluttua ilmestyykin taas kondyloomia, mutta kyseessä onkin uusi tartunta."

      Ei muuten häviä, osalle jää näkyviin joten aina ei auta odottaa. Ja kondomi ei tosiaan suojaa kunnolla, suojaa vain sen kohdan ihoa jossa se on. Eli näppyjä voi tulla myös iholle muihin kohtiin vaikka nivusiin peniksen varresta kohdasta jossa ei ole kondomia

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pystyykö seksistä nauttimaan, vaikka siis on kondylooma?

    • Anonyymi

      Kondylooma on lääkärilätinää ja se tarkoittaa kontulan asukkia. Jos on tauti, varaa aika terkkarilta ja venaa vuosi niin saat jonkun arvauksen tautiisi.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe