mistä rahat ruokaan??

nallekarkkikuningatar

olen suht hyvin toimeentuleva , naimisissa. miten teillä riittää rahat kaikkiin mässäilyruokiin?? ,kuinka kehtaatte käydä ostaan kasoittain herkkuja?? mä ostan kasan suklaakonvehtirasioita kerralla posket punoittaen.. lopettaisin NIIIN mielelläni tän mut minkäs teet.

8

1394

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • calmato

Muistan sellaisen dokumentin, jossa oli päähenkilönä näyttelijä Leea Klemola. Filkan nimi oli 'Kuinka katosin karkkimaahan'. Leea Klemola kertoi velkaantuneensa pahimpana bulimia-aikanaan isoja rahamääriä.

Vertaistuki voisi auttaa, mutta valitettavasti ryhmiä on vain suurilla paikkakunnilla. Kärsimystä bulimia aiheuttaa niin kuin kaikki sairaudet, vielä sitten rahanmeno muun kärsimyksen lisäksi.

Toivon toipumista ja paranemista tervettä elämää sulle ja tietysti kaikille muillekin bulimiaa sairastaville.

• mässyrahat aina jostain repii

Niin.. kallistahan se on mutta aina sitä rahaa jostain saa. Pahimpina aikoina mä en syönyt ollenkaan normaalia ruokaa vaan ostin mässyruokaa ja sitten oksensin ne pois. Laihduinkin yli 15kg silloin.. Nyt kun olen syönyt normaalisti, on kiloja ruvennu hiipimään takasin.. Ja sekös veettää..

• ja kyllähän se hävettää
        mässyrahat aina jostain repii kirjoitti:

Niin.. kallistahan se on mutta aina sitä rahaa jostain saa. Pahimpina aikoina mä en syönyt ollenkaan normaalia ruokaa vaan ostin mässyruokaa ja sitten oksensin ne pois. Laihduinkin yli 15kg silloin.. Nyt kun olen syönyt normaalisti, on kiloja ruvennu hiipimään takasin.. Ja sekös veettää..

Kerran kun ostin oikee kunnon mässyt lähikaupasta, kassa kysäs multa että onkos tänään herkkupäivä? Hiukka nolotti.. Mutisin siihen jotain että on tulossa vieraita.. Pää punasena. Mua hävettää oikeestaan mennä minkä vaan lihottavan kanssa kassalle kun tuntuu että ihmiset aattelee musta että kannattais tonki jättää herkut hyllyyn..

• Jeamine

Kyllähän tää nyt on ihan sairasta. Opiskelijana sitä ei muutenkaa eletä leveästi, ja ne vähäisetki tuhlaan sitten mässäilyyn... =/

Mutta kaupassa-asioinnista mieleeni tuli omalla kohdallani joskus itsestänikin ääliö-juttu, kun samalla kertaa saatan ostaa mahdollisimman vähä-kalorisia jugurtteja ja rasvatonta maitoa, silti ostan samalla paljon kaikkea rasvaista ja lihottavaa.. että se siitä rasvattoman-maidon hyödystä ;) mahtaa kassatätejäki huvittaa O_o

• sama juttu

Ei sovellu bulimia oikein opiskelijabudjetille, siksi käynkin aina ilmaisilla leipäjakelupisteillä kahmimassa kaikki paahtoleivät ja pullapitkot itselleni ennen muita köyhiä.

Ja tosiaan se ristiriita yhtäaikaa ostettavien kevyttuotteiden ja suklaalevyjen sun muiden välillä on myös aika kiusallinen.
        Nykyään olen opetellut tekemään suurimman osan mässäilyherkuistani itse, koska leivontatarvikkeet eivät nolota kassajonossa läheskään yhtä paljon kuin säkillinen karkkeja tai jättipakkaus jäätelöä. Kyllä hätä keinot keksii.

• olen elintarvike..
        sama juttu kirjoitti:

Ei sovellu bulimia oikein opiskelijabudjetille, siksi käynkin aina ilmaisilla leipäjakelupisteillä kahmimassa kaikki paahtoleivät ja pullapitkot itselleni ennen muita köyhiä.

Ja tosiaan se ristiriita yhtäaikaa ostettavien kevyttuotteiden ja suklaalevyjen sun muiden välillä on myös aika kiusallinen.
        Nykyään olen opetellut tekemään suurimman osan mässäilyherkuistani itse, koska leivontatarvikkeet eivät nolota kassajonossa läheskään yhtä paljon kuin säkillinen karkkeja tai jättipakkaus jäätelöä. Kyllä hätä keinot keksii.

..alalla joten kokkaus ja leivonta sujuu. leivon jättimäisen suklaakakun ja syön sen yksin.. kassalla mulla kans ruisleipää, kurkkua, fun lightia ja sit erikseen ihan suklaat ja jäätelöt.. sitä oot mitä syöt!! niin kumpaa...

• velkaa
        olen elintarvike.. kirjoitti:

..alalla joten kokkaus ja leivonta sujuu. leivon jättimäisen suklaakakun ja syön sen yksin.. kassalla mulla kans ruisleipää, kurkkua, fun lightia ja sit erikseen ihan suklaat ja jäätelöt.. sitä oot mitä syöt!! niin kumpaa...

on kertynyt 10 vuoden bulimiasta.
        Miettikää

• YMMÄRRÄBULIMIAA

Minulla on bulimia. Olen sairastanut sitä vuodesta 2005. Kyseessä EI ole minun valintani. Kyseessä on SYÖMISHÄIRIÖ. Se on SAIRAUS, EI VALINTA. Kysytkö esim syöpää sairastavalta, valitseeko Hän sairautensa? Mikäli kysyt, täten varmasti kysyt lopun elämääsi,MIKSI jolla kulla on bulimia. KUKAAN ei VALITSE sairastua MIHINKÄÄN tautiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      1367
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      251
      1192
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      68
      1014
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      59
      991
    5. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      890
    6. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      42
      853
    7. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      795
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      782
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      736
    10. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      720
    11. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      67
      703
    12. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      124
      642
    13. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      618
    14. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      26
      610
    15. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      85
      601
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      187
      544
    17. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      524
    18. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      514
    19. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      507
    20. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      487
    Aihe