Moron! Oisko ketään kuka olis opiskellu argeologiaa tai tietäis siitä jotain? Eli missä kaikkialla sitä voi opiskella,entä onko tälläiseen koulutukseen vaikea päästä? Onko millaisia kokemuksia yleisesti?
argeologiaa opiskelemaan??
5
905
Vastaukset
- aluksi...
Kyseessä on ARKEOLOGIA, ei ARGEOLOGIA. Google -haulla löydät opiskelupaikkakunnat helposti.
- Maria3
Hei!
Arkeologiaa voit opiskella Turun ja Helsingin yliopistoissa. En ole ihan varma, voiko muuallakin. esim. Oulussa?
Koita laittaa Googleen haku "arkeologian laitos" vaikkapa, niin löytyy jotain infoa.
Sisään pääsee jotain 10 vain, mutta toisaalta hakijoitakin on vähemmän kuin moniin muihin.
Arkeologia olisi myös minun unelma-ala. Tässä nyt yritän vain pohtia, mihin aloistani keskittyisin eniten, mutta voi olla, että se tuo arkeologia on. Ainakin siinä on mielenkiintoisimmat pääsykoekirjat. :)
En osaa tämän enempää kertoa, mutta koita vaikka Googlesta hakea. - ......
enpä ole argeologiasta kuullutkaan. mahtaako olla edes humanistinen ala.
terv. arkeoloki. - charlie the toydog
Varmaa muuten tosi kiva homma, mut mitä työllistymismahdollisuuksia tollakaa alalla oikeesti on?! Et ihan jos elää tykkää.
- tulee..
Arkeologiaa voi opiskella Helsingissä, Turussa ja Oulussa. Yliopistojen sivuilta löytyy jostain edellisvuosien prosentit, kuinka suuri osa hakijoista on mitäkin ainetta päässyt opiskelemaan. Luulisin, että 10%-30% hakijoista pääsee..
Opiskelu on ainakin erittäin mielenkiintoista, monipuolista ja hauskaa. Jo ensimmäisenä vuotena pääsee tutustumaan käytännön hommiin.
Työllistyminen on sitten asia erikseen. Osaavat ihmiset saavat kuitenkin aina varmasti töitä, kuten muillakin aloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828