ONKO TÄMÄ TOTTA ! ( TYÖTTÖMYYS )

kesukki,

Olen sitä mieltä että kylällä ei ole työttömyyttä.
Vaan valtava määrä elättejä.
Ja jos löytää työmieheen,niin niin vastaus on kävisikö tämä maksuu
harmaana.Ettei mieisi kaikki nämä tukilisät ja kaikki muut luontaisedut mitä kunta jakaa.
Kuka teillä näitä asioita valvoo.
Kysyy kesäasukas.

15

2088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkinotko

KANNATTAA KYSYÄ TEKOELÄKELÄISILTÄ.
      He nimittäin paranivat heti kun päätös tuli,selkävaivat oli pois pyyhkästy kerralla.
      Niitähän löytyy ,toiset myy ja toiset ostaa.
      Muutama myy vakituisesti takkapuita ,Kirppiksellä
      tietysti käytettynä kun uutta ei saa myydä sekä
      vanhoja villasukkia.
      Kerran käytettyjä luutia rajan takaa,sekä veli venäläisen vanhoja vaaseja
      Heissä on kylän tulevaisuus.

• on.....

nettiyhteys? Kesäasukkaan pitäisi tietää, että Mäntyharjun työttömyysaste on 12.3 % ja tämä verrattuna suurempaan kaupunkiin, esimerkiksi Lahteen, jonka työttömyysaste kaikkine puljuineen ja tehtaineen yms, on 14.5%.
      Kesäasukas pitää vaan noukkansa kii asioista, joista sillä ei ole harmainta aavistustakaan.
      Terveisin Lahtelainen.

• toeppo

Tuntuu nyt aika korkealta tuo 12.3 %.

Työttömiinhän kuuluvat ne, jotka eivät saa minkäänlaista työtä - aika pieni joukko Mäntyharjullakin - ja ne, jotka vieroksuvat kaikenlaista työtä - huomattavasti suurempi joukko, nuo yhteiskunnan tuella, siis muiden työnteolla elätettävät.

• googletin sen
        toeppo kirjoitti:

Työttömiinhän kuuluvat ne, jotka eivät saa minkäänlaista työtä - aika pieni joukko Mäntyharjullakin - ja ne, jotka vieroksuvat kaikenlaista työtä - huomattavasti suurempi joukko, nuo yhteiskunnan tuella, siis muiden työnteolla elätettävät.

tiedon. Eli löysin netistä. Suurinpiirtein tiesin sen kyllä googlettamattakin.
        En oikein usko että mäntyharjulla olisi suurin osa niitä jotka eivät edes halua töitä.
        Olen käynyt mäntyharjulla useita kertoja.

• ystäväpiirini siellä
        toeppo kirjoitti:

ainakin kärsii siitä että sieltä ei saa töitä, toki usea heistä on töissä, joko mäntyharjun sahalla (nyt en ole varma onks sitä sahaa enää siellä?) tai mikkelissä, ristiinassa tai muualla lähimailla.

• tiedän kuka olet !!!
        toeppo kirjoitti:

toeppo.OLET ERITTÄIN KATEELLINEN HENKILÖ SEKÄ TAPOIHISI KUULUU PUHUA MUISTA SELÄN TAKANA PASKAA/OMAN MIELIKUVITUKSEN TUOTETTA.Todellisia ystäviä SULLA EI OLE!Et vaan itse tajua sitä koska luulet olevasi "nero" Ehkä paljastan nimesi vielä....OOTTELE??

• .....
        toeppo kirjoitti:

toeppo!!Kattele vaan ikkunasta ulos ja mieti mihin todelliset ystävät on kadonnu?Vilkaise peiliin sieltä se syy löytyy.....JOULU TULEE!! Vitu..aako?????????Kyttää vaan toisten tekemisiä,sieltä se elämän ilo löytyy.Tiedän edelleen kuka olet!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tässä ja nyt
        ..... kirjoitti:

toeppo!!Kattele vaan ikkunasta ulos ja mieti mihin todelliset ystävät on kadonnu?Vilkaise peiliin sieltä se syy löytyy.....JOULU TULEE!! Vitu..aako?????????Kyttää vaan toisten tekemisiä,sieltä se elämän ilo löytyy.Tiedän edelleen kuka olet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Älä tuomitse.
        Älä ole katkera.
        Pysy omissa oloissa ja rauhoitu.
        OTA AIVAN RAUHALLISESTI JA AJATTELE.
        Minäkin tiedän kuka minä olen mutta ei se mitään.
        Jokainen elää omalla tavalla.
        Niin makaa kun petaa.

• Viestiville ?
        ..... kirjoitti:

Joo tapelkaa vaan poijjaat, niin saatte tupakkia.

• muutaisinko

Vai toimii siellä harmma talous noinpäin. Minä olen tottunut siihen, että kysytään ensin tuletko töihin ja toiseksi teetkö pimeänä?
      Sitten nämä veijarit jättävät vielä verot ja sos.maksut tilittämättä eteenpäin - jo on kumma jos ei omapussi paksune.
      Aika yleistä näkyy olevan , että pitää väkisin yrittää esittää varakkaampaa kuin mihin on varaa (vaikka muiden kustannuksella)

• kesukki,

Mutta miksi teillä kaikilla on niin kiire
      kun käytte hautausmaalla,heitätte kynttilät ja juoksette pois.
      Ottakaa rauhallisesti.
      Hyvää ja antoisaa uutta vuotta teille kaikille.
      ...................2007........................

• se on varma.

Työtä vieruksuvia on paljon.

• kesukki

Pakolaisia tarvitaan.
      Työmiehiä ei löydy vieläkään,paitsi jos maksat pimeästi.

• salem alaikumi

Ai joo! Nää tulevat pakolaisethan ainakii osaa purkaa ja tehokkaasti.
      Sitä purkutyön päiväähän nää jenkitkin vietti viikonloppuna!!!
      Oli varmaan urakka siitä voolt treit sentteristä pojjiilla.
      Siinä mielessä ei hätää keskivälin huonokuntoisilla talon röttelöillä.

• ööakky

ei pärjää tää llä k yllä

kateellisten

kylässä ilman työtä .

Tai työn kanssa elävät.

Ne hämäläiset karjalaiset savolaiset

Lopuks karjalaisii venäläisii ei oo luottamissta.

Vieraat älyävät painua vaikka Turkuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      937
    Aihe