Olen nyt rv 8 1. Ongelmanani on se, että pelkään aivan hirveästi keskenmenoa. Kertokaas mulle, että kuinka yleistä on, että menee kesken. Ja miten saisin itseni rauhoiteltua. Tää on ihan kauheeta kun koko ajan ihan sekaisin huolesta.
Keskenmenoista
11
1067
Vastaukset
- .-.
Mutta ei se silti mitään auta, että panikoi. Pikemminkin päinvastoin.
- ihan noinkaan
sanoisi.
Haluat ehkä pelotella toisia. Hyi häpeä! - sinä
sössötät tuollaisia?
Vai että oikein todella yleisiä...Lääkäriäkö leikit? - .-.
sinä kirjoitti:
sössötät tuollaisia?
Vai että oikein todella yleisiä...Lääkäriäkö leikit?enkä leikkiä lääkäriä.
Koin itse keskenmenon, ja siitä puhuessani olen huomannut lähes jokaisen, joka on joskus ollut raskaana, kokeneen saman.
Lukenut olen myös asiasta. Ja huomaahan sen täällä keskustelupalstoillakin, ettei mistää harvinaisesta tapahtumasta ole kyse.
Ei ole pelottelua kertoa julma totuus. - No sullahan
.-. kirjoitti:
enkä leikkiä lääkäriä.
Koin itse keskenmenon, ja siitä puhuessani olen huomannut lähes jokaisen, joka on joskus ollut raskaana, kokeneen saman.
Lukenut olen myös asiasta. Ja huomaahan sen täällä keskustelupalstoillakin, ettei mistää harvinaisesta tapahtumasta ole kyse.
Ei ole pelottelua kertoa julma totuus.pitäsi sitten tietää sekin, kun kerran olet ihan lukuihmisiä,
että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi ! - meppe
.-. kirjoitti:
enkä leikkiä lääkäriä.
Ei ole pelottelua kertoa julma totuus.keskenmeno on aika yleistä mutta sitten harvinaisempaa. Tälläistä infoa neuvolasta.
Ei sitä kannata hermoilla. Voi ajatella niin että jos lapsi on todella sairas se väsyy jo vatsaan joka tottakai aiheuttaa paljon surua joka on hyvä käsitellä jokainen omalla tavallaan.
Kyllä niitä vauvoja silti tulee maailmaan niin hyvin että etukäteen ei kannata omalla kohdallaan ainakaan ilman mitään muita epäilyjä alkaa heittämään koko hommaa kaaokseksi päässään. - Noin
meppe kirjoitti:
keskenmeno on aika yleistä mutta sitten harvinaisempaa. Tälläistä infoa neuvolasta.
Ei sitä kannata hermoilla. Voi ajatella niin että jos lapsi on todella sairas se väsyy jo vatsaan joka tottakai aiheuttaa paljon surua joka on hyvä käsitellä jokainen omalla tavallaan.
Kyllä niitä vauvoja silti tulee maailmaan niin hyvin että etukäteen ei kannata omalla kohdallaan ainakaan ilman mitään muita epäilyjä alkaa heittämään koko hommaa kaaokseksi päässään.se menee=)
- .-.
No sullahan kirjoitti:
pitäsi sitten tietää sekin, kun kerran olet ihan lukuihmisiä,
että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !"Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 % (http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php)"
Minun mielestäni myös tuo todetuista raskauksista lähes joka seitsemäs on todella paljon.
"että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !"
40-50% on siis mielestäsi suurin osa. Selvä. - saasta...
.-. kirjoitti:
"Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 % (http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php)"
Minun mielestäni myös tuo todetuista raskauksista lähes joka seitsemäs on todella paljon.
"että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !"
40-50% on siis mielestäsi suurin osa. Selvä.takaisin sinne kirjojen pariin ja palaa vasta sitten, kun kaikki on luettu.
- Kurki Aura
Itse olin eilen ultrassa, viikkoja on nyt 7 3. Sydämen syke näkyi ja sikiö oli oikean kokoinen. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa kun syke on löytynyt ja kaikki näyttää olevan ok, on keskenmenon todennäköisyys enää 5 %. Eli ei todellakaan enää mikään kovin iso. Ja sitten kun päästään sinne rv 12 asti, niin todennäköisyys tippuu paljon pienemmäksi.
Jos tuntuu että huolehdit liikaa, niin mene käymään vaikka yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Minuakin pelotti tuo keskenmeno aika hurjasti, mutta nyt osaan jo vähän rentoutua. Jonkun verranhan tuo ultra maksaa, mutta siitä saa kuitenkin kelan korvauksen pois, ja oli todellakin hintansa arvoinen. Suosittelen! - katjuli
päästään, sen pienemmät riskit. Tässä on yksi linkki, jossa on ihan prosentteja:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
Tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu, sillä itse olen aivan älytön stressaaja. Mutta siis pähkinänkuoressa, noilla viikoilla on jo moninkertaisesti todennäköisempää, että teillä on ensi kesänä vauva kuin että ei olisi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770