Keskenmenoista

Vauhko

Olen nyt rv 8 1. Ongelmanani on se, että pelkään aivan hirveästi keskenmenoa. Kertokaas mulle, että kuinka yleistä on, että menee kesken. Ja miten saisin itseni rauhoiteltua. Tää on ihan kauheeta kun koko ajan ihan sekaisin huolesta.

11

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.

      Mutta ei se silti mitään auta, että panikoi. Pikemminkin päinvastoin.

      • ihan noinkaan

        sanoisi.
        Haluat ehkä pelotella toisia. Hyi häpeä!


      • sinä

        sössötät tuollaisia?
        Vai että oikein todella yleisiä...Lääkäriäkö leikit?


      • .-.
        sinä kirjoitti:

        sössötät tuollaisia?
        Vai että oikein todella yleisiä...Lääkäriäkö leikit?

        enkä leikkiä lääkäriä.
        Koin itse keskenmenon, ja siitä puhuessani olen huomannut lähes jokaisen, joka on joskus ollut raskaana, kokeneen saman.

        Lukenut olen myös asiasta. Ja huomaahan sen täällä keskustelupalstoillakin, ettei mistää harvinaisesta tapahtumasta ole kyse.

        Ei ole pelottelua kertoa julma totuus.


      • No sullahan
        .-. kirjoitti:

        enkä leikkiä lääkäriä.
        Koin itse keskenmenon, ja siitä puhuessani olen huomannut lähes jokaisen, joka on joskus ollut raskaana, kokeneen saman.

        Lukenut olen myös asiasta. Ja huomaahan sen täällä keskustelupalstoillakin, ettei mistää harvinaisesta tapahtumasta ole kyse.

        Ei ole pelottelua kertoa julma totuus.

        pitäsi sitten tietää sekin, kun kerran olet ihan lukuihmisiä,
        että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !


      • meppe
        .-. kirjoitti:

        enkä leikkiä lääkäriä.
        Koin itse keskenmenon, ja siitä puhuessani olen huomannut lähes jokaisen, joka on joskus ollut raskaana, kokeneen saman.

        Lukenut olen myös asiasta. Ja huomaahan sen täällä keskustelupalstoillakin, ettei mistää harvinaisesta tapahtumasta ole kyse.

        Ei ole pelottelua kertoa julma totuus.

        keskenmeno on aika yleistä mutta sitten harvinaisempaa. Tälläistä infoa neuvolasta.

        Ei sitä kannata hermoilla. Voi ajatella niin että jos lapsi on todella sairas se väsyy jo vatsaan joka tottakai aiheuttaa paljon surua joka on hyvä käsitellä jokainen omalla tavallaan.

        Kyllä niitä vauvoja silti tulee maailmaan niin hyvin että etukäteen ei kannata omalla kohdallaan ainakaan ilman mitään muita epäilyjä alkaa heittämään koko hommaa kaaokseksi päässään.


      • Noin
        meppe kirjoitti:

        keskenmeno on aika yleistä mutta sitten harvinaisempaa. Tälläistä infoa neuvolasta.

        Ei sitä kannata hermoilla. Voi ajatella niin että jos lapsi on todella sairas se väsyy jo vatsaan joka tottakai aiheuttaa paljon surua joka on hyvä käsitellä jokainen omalla tavallaan.

        Kyllä niitä vauvoja silti tulee maailmaan niin hyvin että etukäteen ei kannata omalla kohdallaan ainakaan ilman mitään muita epäilyjä alkaa heittämään koko hommaa kaaokseksi päässään.

        se menee=)


      • .-.
        No sullahan kirjoitti:

        pitäsi sitten tietää sekin, kun kerran olet ihan lukuihmisiä,
        että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !

        "Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 % (http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php)"

        Minun mielestäni myös tuo todetuista raskauksista lähes joka seitsemäs on todella paljon.

        "että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !"

        40-50% on siis mielestäsi suurin osa. Selvä.


      • saasta...
        .-. kirjoitti:

        "Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 % (http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php)"

        Minun mielestäni myös tuo todetuista raskauksista lähes joka seitsemäs on todella paljon.

        "että SUURINOSA hedelmöittyneistä munasoluista kypsyy terveeksi vauvaksi !"

        40-50% on siis mielestäsi suurin osa. Selvä.

        takaisin sinne kirjojen pariin ja palaa vasta sitten, kun kaikki on luettu.


    • Kurki Aura

      Itse olin eilen ultrassa, viikkoja on nyt 7 3. Sydämen syke näkyi ja sikiö oli oikean kokoinen. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa kun syke on löytynyt ja kaikki näyttää olevan ok, on keskenmenon todennäköisyys enää 5 %. Eli ei todellakaan enää mikään kovin iso. Ja sitten kun päästään sinne rv 12 asti, niin todennäköisyys tippuu paljon pienemmäksi.

      Jos tuntuu että huolehdit liikaa, niin mene käymään vaikka yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Minuakin pelotti tuo keskenmeno aika hurjasti, mutta nyt osaan jo vähän rentoutua. Jonkun verranhan tuo ultra maksaa, mutta siitä saa kuitenkin kelan korvauksen pois, ja oli todellakin hintansa arvoinen. Suosittelen!

    • katjuli

      päästään, sen pienemmät riskit. Tässä on yksi linkki, jossa on ihan prosentteja:

      http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

      Tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu, sillä itse olen aivan älytön stressaaja. Mutta siis pähkinänkuoressa, noilla viikoilla on jo moninkertaisesti todennäköisempää, että teillä on ensi kesänä vauva kuin että ei olisi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe