Mitään ihmeempää syytä eivät lääkärit anna, sanovat, että viruksen aiheuttama kurkkukipu voi kestää joskus kauankin. Kurkku ei lääkäreiden mielestä näytä mitenkään erityisen punaiselta, tulehdusarvot on otettu kerran ja ne olivat ok, eikä angiinakaan viljelyn mukaan vaivaa.
Kipu vaihtuu vasemmalta oikealle ja taas takaisin, päivän pari välein. Kielenkin liikuttaminen sattuu, mutta kieli ei muuten itsessään tunnu kipeältä. Välillä voi olla päivän paremman oloinen, ja sitten taas alkaa.
Milloin tästä kurkkukivusta pääsee eroon?
Ja ennen kaikkea, onko vinkkejä kivun ja aiheuttajan häätämiseen? Hunajavettä olen juonut ja muutakin lämmintä, jäätelöäkin olen koettanut, suolavedellä kurlannut ja kurkkupastilleja syönyt. Mistään ei tunnu olevan apua.
Kurkku kipeänä
5
1266
Vastaukset
- helppoa
kurkulle kunnon turkinpippuri katrit..
- samoaja
Minulla on ollut vajaa viikon ihan samanlainen ongelma. Lääkäri totesi, että kurkku punoittaa hieman ja on viruksen aiheuttama. Ei pahemmin nuhaa eikä yskää ole ollut. Mikäköhän virus tämäkin mahtaa olla.
- Flunssapotilas
Itselläni tämä flunssa alkoi melko nopeasti viikko sitten lauantaina. Tuolloin oli vain vähän vilustava olo ennen saunaan menoa. Saunan jälkeen kuume tulikin tosi nopeasti. Sitten nukuin n. 16 tuntia putkeen ja sunnutai oli kuin olisi ollut krapula.
Kurkku on ollut kipeä koko viikon. Juuri tuollaisia erittäin paikallista ja yleensä sattuu kun nielaisee. Muuten kurkku ei välttämättä ole kipeä tai punoittava.
Itse olen juonut kurkkikipuun iltaisin jotain lämmintä Finrexin Neoa tai glögiä. Eipä niistä ole apua kuin silloin juomaa hörppiessä.
USA:ssa myytiin sellaisia kurkkupastilleja joissa oli jotain puuduttavaa ainetta mukana. Ne auttoivat suht hyvin, mutta vastaavia en ole Suomessa nähnyt.
Eikös nämä flunssat ole sen vuoksi niin yleisiä talviaikaan että tuolloin UV säteily on vähäisempää eikä tapa viruksia ja bakteereja. Näin ollen kannattaisi varmaan mennä solariumiin ja ottaa "aurinkoa" suu auki kurkulle :-) Tätä en ole vielä kokeillut. Kertokaa jos auttaa. - kukkukipuinen
Onhan näitä kurkkukipuja jotka kestävät viikkoja.
Itsellänikin oli toispuoleinen kipu syksyllä joka kesti viikkoja, pientä punoitusta näkyi.
Hitaasti parani, kovaa kipua ei ollut kuin hetken. - jo pitkän aikaa
Mulla on kanssa ollut kurkkukipua jo useamman kuukauden. Alkoi todella pahana, oikeen kunnon flunssana kuumeen kanssa muutama kuukausi sitten. Parani taas hiukan mutta tuli sitten takasin noin viikon päästä. Sitä on jatkunu siitä lähtien että paranee ehkä viikoksi ja sitten tuleekin takasin. Muita flunssan oireita ei kuitenkaan enää ole ollut. Kävin päivystävällä ja sairaanhoitaja katsoi kurkkuun ja sanoi ettei ole mitenkään ärtyneen näköinen, otti kuitenkin angiinatestin eikä siinäkään mitään ollut. Lääkärille ne ei edes päästänyt kun sanoivat että mene kotiin lepäämään. On tullut mieleen että jos se voisi olla jotain allergiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483