Eli, 2 tuulimunaa jo takana. Itselläni on biologinen lapsi aiemmasta avioliitosta. Nykyisen kanssa siis nämä 2 tuulimunaraskautta.
Kysynkin, onko täällä ketään sellaista, jolta olisi tutkittu syitä useisiin tuulimunaraskauksiin ja mistä syy on löytynyt? Itse olen siis kerran ollut normaalisti raskaana ja synnyttänyt terveen pojan.
On tämä raskasta, kun kestää että tulee raskaaksi sitten tuulimuna, kaavinnat..kierron epäsäännöllisyys, jälkitarkastukset...ei oikein innosta enää.
Tuulimuna=vika miehessä
12
4457
Vastaukset
- syyllistämään
Tiedän pariskuntia joilla takana tuulimunaraskauksia, vaikka miehellä ed.liitostaan useampikin terve lapsi, nainen lapseton...ei voi sanoa että syy tuulimunaraskauteen olisi miehessä.
- väkisin
täytyy alkaa etsimään syypäätä, niin eikös se tuulimunatapauksessa ole nimenomaan naisen munasolussa?
- ........................
tuulimunaraskauksista voivat "kärsiä" myös parit joilla on yhteisiä biologisia lapsia! Ei se vika ole vain toisessa!
- minä olen
siinä käsityksessä, että "vika" on nimenomaan naisen munasolussa, eikä miehen siittiössä. Korjatkaa jos olen väärässä. Olen kuullut, että kaikilla naisilla olisi näitä "viallisia" munasoluja, ja että se on huonoa tuuria, jos juuri sellainen hedelmöityy.
- taas näitä mietteitä
Tuulimunaraskaus on LUONNON "vika".huoh teidän kanssa!!! Siköpussi kehittyy mutta asukasta sinne ei sitten tulekaan. Ei ole perimästä kiinni...
- kaapio
Hei,minulla on ollut kaksi tuulimunaraskautta.Ensimmäinen tuli kun yritimme toista lasta mieheni kanssa ja toinen tuulimuna raskaus tuli kun yritimme kolmatta lastamme.Tulin melko pian raskaaksi kuitenkin ja nyt meillä on kolme lasta ja kaikki raskaudet saman miehen kanssa.
- heidileena76
Kiitos näistä muutamasta asiallisesta vastauksesta. Haluan nyt vain selventää, etten ole SYYTTÄNYT ketään. Kunhan vain kysyin, onko joillakin asiaa tutkittu. Useimmiten vikaa on naisen munasolussa, kysyin vain, onko MAHDOLLISTA että vika olisi siittiössä. Lähinnä kiinnostaa, onko se siis mahdollista vai ei??
No, pitänee jatkaa yritystä, vaikka todennäköisyys uuteen tm:n on minulla kahden tm:n jälkeen n. 40 prosenttia suurempi. On vain tainnut käydä hirveän huono säkä.
Kiitos teille asiallisesti vastanneille=) Ja vieläkin saa kommentoida!
Heidileena - lainaus
heidileena76 kirjoitti:
Kiitos näistä muutamasta asiallisesta vastauksesta. Haluan nyt vain selventää, etten ole SYYTTÄNYT ketään. Kunhan vain kysyin, onko joillakin asiaa tutkittu. Useimmiten vikaa on naisen munasolussa, kysyin vain, onko MAHDOLLISTA että vika olisi siittiössä. Lähinnä kiinnostaa, onko se siis mahdollista vai ei??
No, pitänee jatkaa yritystä, vaikka todennäköisyys uuteen tm:n on minulla kahden tm:n jälkeen n. 40 prosenttia suurempi. On vain tainnut käydä hirveän huono säkä.
Kiitos teille asiallisesti vastanneille=) Ja vieläkin saa kommentoida!
Heidileenaperhesuunnittelusivuilota: "Useimmiten tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta. Jokaisella naisella on synnynnäisesti viallisia munasoluja ja on vain huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy. Joskus harvoin voi syynä olla naisen ja miehen kromosomien yhteensopimattomuus."
- olla sattumaa.
Mulla viisi keskenmenoa, joista ainakin yksi tuulimuna. Yksi lapsi on. Keskenmenotutkimuksissa ei löydetty meistä vikoja.
- Anneli 33
Moi
Minulla 5 keskenmenoa myös ja niistä 1 tuulimunaraskaus. Kaikki keskeytynyt alle 11 vko ja 2 ei edes kaavittu.
Mitään syitä eikeskenmenoille löydetty.
Nyt odottelen toista lastani (poika jo 9v ja täysin OK) ja nyt huomattiin kromosomeissa balansoitunut translokaatio jonka ei pitäisi aiheuttaa lapselle mitään jos se sama juttu on toisella vanhemmalla ja niin se olikin minulla.
Balansoitunut translokaatio on aiheuttanut minulle keskenmenot ja on todella yleinen mutta tulee harvoin ilmi. Kaikki kromosomit ovat tallella eikä ylimääräisiä ole mutta tietty perimä siirtynyt kromosomista toiseen.
Anneli - tämä....
Anneli 33 kirjoitti:
Moi
Minulla 5 keskenmenoa myös ja niistä 1 tuulimunaraskaus. Kaikki keskeytynyt alle 11 vko ja 2 ei edes kaavittu.
Mitään syitä eikeskenmenoille löydetty.
Nyt odottelen toista lastani (poika jo 9v ja täysin OK) ja nyt huomattiin kromosomeissa balansoitunut translokaatio jonka ei pitäisi aiheuttaa lapselle mitään jos se sama juttu on toisella vanhemmalla ja niin se olikin minulla.
Balansoitunut translokaatio on aiheuttanut minulle keskenmenot ja on todella yleinen mutta tulee harvoin ilmi. Kaikki kromosomit ovat tallella eikä ylimääräisiä ole mutta tietty perimä siirtynyt kromosomista toiseen.
Annelibalansoitunut translokaatio käytännössä tarkoittaa?
- minäkään miestä
lähtisi tuulimunasta epäilemään. Tuulimunathan ovat hyvin yleisiä. Omalla äidilläni oli aikoinaan kaksi tuulimunaa ja myös kaksi tervettä lasta ja kaikki saman miehen kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522