Eli, 2 tuulimunaa jo takana. Itselläni on biologinen lapsi aiemmasta avioliitosta. Nykyisen kanssa siis nämä 2 tuulimunaraskautta.
Kysynkin, onko täällä ketään sellaista, jolta olisi tutkittu syitä useisiin tuulimunaraskauksiin ja mistä syy on löytynyt? Itse olen siis kerran ollut normaalisti raskaana ja synnyttänyt terveen pojan.
On tämä raskasta, kun kestää että tulee raskaaksi sitten tuulimuna, kaavinnat..kierron epäsäännöllisyys, jälkitarkastukset...ei oikein innosta enää.
Tuulimuna=vika miehessä
12
4444
Vastaukset
- syyllistämään
Tiedän pariskuntia joilla takana tuulimunaraskauksia, vaikka miehellä ed.liitostaan useampikin terve lapsi, nainen lapseton...ei voi sanoa että syy tuulimunaraskauteen olisi miehessä.
- väkisin
täytyy alkaa etsimään syypäätä, niin eikös se tuulimunatapauksessa ole nimenomaan naisen munasolussa?
- ........................
tuulimunaraskauksista voivat "kärsiä" myös parit joilla on yhteisiä biologisia lapsia! Ei se vika ole vain toisessa!
- minä olen
siinä käsityksessä, että "vika" on nimenomaan naisen munasolussa, eikä miehen siittiössä. Korjatkaa jos olen väärässä. Olen kuullut, että kaikilla naisilla olisi näitä "viallisia" munasoluja, ja että se on huonoa tuuria, jos juuri sellainen hedelmöityy.
- taas näitä mietteitä
Tuulimunaraskaus on LUONNON "vika".huoh teidän kanssa!!! Siköpussi kehittyy mutta asukasta sinne ei sitten tulekaan. Ei ole perimästä kiinni...
- kaapio
Hei,minulla on ollut kaksi tuulimunaraskautta.Ensimmäinen tuli kun yritimme toista lasta mieheni kanssa ja toinen tuulimuna raskaus tuli kun yritimme kolmatta lastamme.Tulin melko pian raskaaksi kuitenkin ja nyt meillä on kolme lasta ja kaikki raskaudet saman miehen kanssa.
- heidileena76
Kiitos näistä muutamasta asiallisesta vastauksesta. Haluan nyt vain selventää, etten ole SYYTTÄNYT ketään. Kunhan vain kysyin, onko joillakin asiaa tutkittu. Useimmiten vikaa on naisen munasolussa, kysyin vain, onko MAHDOLLISTA että vika olisi siittiössä. Lähinnä kiinnostaa, onko se siis mahdollista vai ei??
No, pitänee jatkaa yritystä, vaikka todennäköisyys uuteen tm:n on minulla kahden tm:n jälkeen n. 40 prosenttia suurempi. On vain tainnut käydä hirveän huono säkä.
Kiitos teille asiallisesti vastanneille=) Ja vieläkin saa kommentoida!
Heidileena - lainaus
heidileena76 kirjoitti:
Kiitos näistä muutamasta asiallisesta vastauksesta. Haluan nyt vain selventää, etten ole SYYTTÄNYT ketään. Kunhan vain kysyin, onko joillakin asiaa tutkittu. Useimmiten vikaa on naisen munasolussa, kysyin vain, onko MAHDOLLISTA että vika olisi siittiössä. Lähinnä kiinnostaa, onko se siis mahdollista vai ei??
No, pitänee jatkaa yritystä, vaikka todennäköisyys uuteen tm:n on minulla kahden tm:n jälkeen n. 40 prosenttia suurempi. On vain tainnut käydä hirveän huono säkä.
Kiitos teille asiallisesti vastanneille=) Ja vieläkin saa kommentoida!
Heidileenaperhesuunnittelusivuilota: "Useimmiten tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta. Jokaisella naisella on synnynnäisesti viallisia munasoluja ja on vain huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy. Joskus harvoin voi syynä olla naisen ja miehen kromosomien yhteensopimattomuus."
- olla sattumaa.
Mulla viisi keskenmenoa, joista ainakin yksi tuulimuna. Yksi lapsi on. Keskenmenotutkimuksissa ei löydetty meistä vikoja.
- Anneli 33
Moi
Minulla 5 keskenmenoa myös ja niistä 1 tuulimunaraskaus. Kaikki keskeytynyt alle 11 vko ja 2 ei edes kaavittu.
Mitään syitä eikeskenmenoille löydetty.
Nyt odottelen toista lastani (poika jo 9v ja täysin OK) ja nyt huomattiin kromosomeissa balansoitunut translokaatio jonka ei pitäisi aiheuttaa lapselle mitään jos se sama juttu on toisella vanhemmalla ja niin se olikin minulla.
Balansoitunut translokaatio on aiheuttanut minulle keskenmenot ja on todella yleinen mutta tulee harvoin ilmi. Kaikki kromosomit ovat tallella eikä ylimääräisiä ole mutta tietty perimä siirtynyt kromosomista toiseen.
Anneli - tämä....
Anneli 33 kirjoitti:
Moi
Minulla 5 keskenmenoa myös ja niistä 1 tuulimunaraskaus. Kaikki keskeytynyt alle 11 vko ja 2 ei edes kaavittu.
Mitään syitä eikeskenmenoille löydetty.
Nyt odottelen toista lastani (poika jo 9v ja täysin OK) ja nyt huomattiin kromosomeissa balansoitunut translokaatio jonka ei pitäisi aiheuttaa lapselle mitään jos se sama juttu on toisella vanhemmalla ja niin se olikin minulla.
Balansoitunut translokaatio on aiheuttanut minulle keskenmenot ja on todella yleinen mutta tulee harvoin ilmi. Kaikki kromosomit ovat tallella eikä ylimääräisiä ole mutta tietty perimä siirtynyt kromosomista toiseen.
Annelibalansoitunut translokaatio käytännössä tarkoittaa?
- minäkään miestä
lähtisi tuulimunasta epäilemään. Tuulimunathan ovat hyvin yleisiä. Omalla äidilläni oli aikoinaan kaksi tuulimunaa ja myös kaksi tervettä lasta ja kaikki saman miehen kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175063Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1002300- 1351978
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171640"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551246Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu111892Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48831Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.301818Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654