Heipparallaa kaikille. Väliraporttia tulin antamaan näin perjantaiehtoon "ratoksi".
Viikkoja on täynnä 35 5 ja äitipolilla ravaan joka viikko loppuun saakka kun muksun painoarvio on aika onneton, 2kg tänään veikattiin. Äärettömän onnellinen olen siitä, että vauva on edelleen masussa, vaikka lapsivettä ja verta tihkui viikolla 28 ja 29 vähän. Kalvot meni onneksi umpeen ja nyt on ollut sen suhteen kaikki hyvin.
Nyt sitten supistelee jo joka päivä, kipeää tekee ja joka kerralla tulee "isompi hätä" kun supistaa. Kurja homma mutta kuuluu asiaan.
Toinen kurja homma on se, että masussa ollaan perätilassa edelleen. Sitä yritettiin tänään kääntää, mutta itsepäinen kuten äitinsäkin, eihän se mihinkään suostunut kääntymään. Parin viikon päästä uudestaan eli jouluviikolla. Ihanaa muuten kun joulu tulee, tulis luntakin...
Vointi on muuten ihan hyvä, mutta päivittäin on jossain määrin paha olla ja oksettaa, ja nyt on päänsärystäkin tullut riesa. Mahtaakohan olla muita kohtalotovereita?
Pystyykö joku muu makaamaan selällään? Kätilöt on kummissaan kun käyrää ottavat ja mä makaan selällään kun se kuuluu parhaiten niin.
Kuinka muut tammimammat jakselee?
Onko paikat auennu vielä?
Mulla oli melkein sormelle jo auki mutta pari senttiä kanavaa kuitenkin jäljellä. Jos tätä tahtia supistelee niin ei se kauaa sisällä enää pysy. Tänään kääntöyrityksen jälkeen supisteli monta tuntia... ja tiuhaan, onneksi meni ohi.
Hyvää viikonloppua kaikille ja odotusaikaa myös.
Näin täällä pyristellään...
3
384
Vastaukset
- -rv 33+3-
ite olen ravannut viikolat 20 asti(rakenneultra) painokontrolleissa vauvan pienikoisuutensa vuoksi.
keskivartalo heittää eniten eli n.2-3 viikkoa.
kasvussa mennään -1 käyrällä.
tosi huolestunu olen...millasia painoarvioita sulla sitten on kultakin viikolta?vai millon huomattiin?
mitä lääkärit tuumanneet asiaan?
mulla näin:
20=274
24=612
26 5=860
28 2=1000
30 5=1446
32 5=1841
ja ite olen myös pieni 160\52
ja lääkärit veikanneet vauvan pienikokoisuuden johtuvan geenestä.
esikois tyttö oli kans pieni viikoihin nähden eli synty 3kg ajallaan,sillon tosin kukaan ei huolestunu asiaan(eri sairaala kysessä sillon)
kaikenmaailman jutuilla on mua peloteltu,mut toisaalta on myös lohdutelu et kyseessä ihan vain sirompi vauva jne et ei huolta.
juuh...ota nyt selvää sit!huolestuttaa kyllä tosissaan ja kun ei kellekkään vo oiken purkaa asiaa kun tuntuu ettei kellään ole samaa "vaivaa".
kaveritkin saanu 4 kilosia et niin..
istukka toimii,sydänkäyrä ok,rakenteet ok,liikkuminen ok..tai no,mun mielestä aika rauhallinen tapaus..mut missään muussa ei nähty mitään häikkää paitsi kasvussa joka on vähän hitaamman puoleista.
ittee vaivaa nii pirusti se et onks kaikki ok ja mistä voi johtua ku on nii pieni.
sf mulla vaan 26!!!eli neuvolas täti sano et käyrä menee jo alle alimman et onneks käyn kuiteski ultrissa kattoo et kaikki ok jen muuten olis jo tosi huolissaan.
mikäs sulla se sf?
sori tul aika sekavaa purkausta,mut ku huomasin et sulla kans toi kasvu vähän hidasta nii kiinnostuin tosissaan =)- Piipsu
Mulla oli torstaina (35 4) sf mitta 29. Normaalia vauhtia vauva kasvaa ja kaikki hyvin muuten mutta käyrien alapuolella kaikki mitat on ollu kuitenkin reippaasti. Kyllähän se huolestuttaa ja mietityttää kun niin pieni on, mutta positiivista että kasvaa kuitenkin. Ollaanhan me kaikki muutenkin eri kokoisia. Itse olen 170/57 (lähtöpaino) ja kiloja on tullut raskauden myötä nyt 10kg.
Viikolla 31 ne huomasi että on pienikasvuinen sikiö kun kävin kontrollissa sen lapsiveden tihkumisen takia. Sillon oli muistaakseni painoarvio 1100g ja siitä parin viikon päästä 1700g ja nyt 2kg. Pää, reisiluu ja vartalonympärys kaikki käyrien alapuolella mutta kuitenkin kasvaa ihan hyvin. Tämä perätila mua huolestuttaa kovasti... Apua jos sen joutuu tuuppaan pylly edellä pihalle... Lääkäri pelotteli että näin voi käydä jos ei saada lääkäriä paikalle ajoissa (esim. viikonloppuna kun on yks lääkäri talossa, ajattele, ja kyseessä yliopistollinen sairaala, surkeeta) vaikka sektion sitten haluankin jos ei käänny. No, toisaalta onhan se niin pieni että tällä hetkellä se ainakin niin vielä mahtuisikin tulemaan... Mutta pelottaa kuitenkin. Kuinka muuten jakselet, onko mitään erikoisia oloja tms. ?
- rv 33+2
menee...talvilomalla äitiysloman alkua ootellessa..Supistellut on nyt viikon ajan enempi, onnex kivuttomasti vain muutama kivulias...
Kohdunsuun tilannetta en täl hetkellä tiiä mut tos 3-4 viikkoo sitte istukanpaikan-kontrolliultrassa oli viel kaikki hyvin...
Selällään makailen paljon...Tosin kyljellään nukkuminen on jo lisääntynytkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740