Hei
mulla ollut noin 4 vuotta "lomaa" reumasta ja nyt on alkanut kipeytymään oikean jalan isovarpaan nivel (vaivasen luu). Mulla reuma alkoi tosi ärhäkkäänä ja lääkityksen ja kortisonipiikkien avulla se pikkuhiljaa noin 7 vuodessa rauhottui niinkin paljon että lääkitys lopetettiin. Muutamat kortisonipiikit olen varpaisiin saanut tuona lääkettömänä aikana.
Nyt siis mietityttää että onko nivelreuma palaamassa vai voisikohan tuo olla ihan vaan jotain muuta? Vaikka silloiset kivut olivat aivan kauheita ja lamaannuttavia en muista yhtään että oliko se kipu tälläistä.
Tuo nivel ei ole siis kosketusarka vaan jomottaa koko aika. Maate mentäessä kipu tuntuu paineena ja jos varvas osuu/tärähtää kipu on kova.
Maanataina meinasin kyllä soitella ja käydä vaikka tulehdusarvot otattamassa (jos semmoseen nyt vaan voi mennä). Olen uusi tällä paikkakunnalla ja en oikein tiedä miten täällä nämä hommat hoidetaan.
Vähän pelottaa ja kunhan halusin jonnekin sydäntä purkaa :) kun ei ole oikein ketään jolle reumasta puhua.
Jos vaikka joku osaisi sanoa että kuulostaako tuo edes reumalta. Senkin takia epäilen kun ei ole muuta kuin tuo varvas kun silloin aikoinaan kun tauti puhkesi oli sormet, päkiä, polvet ja niska niin jumissa ja kipeänä.
Kiitos :)
Tauti palaamassa ?
3
789
Vastaukset
- viittaa
kihtiin
Luulin että kihti tuntuu enemmän varpaan päässä terävänä pistävänä kipuna.
Pitääkin ottaa selvää miten tuota kihtiä sitten hoidetaan :) - ****
***** kirjoitti:
Luulin että kihti tuntuu enemmän varpaan päässä terävänä pistävänä kipuna.
Pitääkin ottaa selvää miten tuota kihtiä sitten hoidetaan :)Juu, reuman sivuilla tuosta kihdistä olikin ja kyllä se taitaa sitä olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1532510- 1532256
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551973Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181887"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591364Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1971222Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää771025Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa194931Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.324930Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24694