Biskaja on maineensa
6
1698
Vastaukset
- seilioppilas
Joo, yli mentiin marraskuun alussa purjelaivasäätiön kuunari Helenalla. Siinä Brestin niemen jälkeen alkoi navakka itäinen joka seuraavana päivänä yltyi 27 m/s lukemiin, omalla ruorivuorollani tuulimittari näytti 24:ää. Aallokko peitti horisontin ihan kevyesti, ollen ehkä 5-6 metrin luokkaa. Isopurje repesi yöllä mutta jibillä ja välipurjeella päästiin niilläkin 13 solmun runkonopeutta. Matka naviskan ovelta ruoriin oli välillä todella pitkä.. ja radiosta kuuluvat parin pienveneen maydayt veti kieltämättä ilmeet vakavaksi. Mutta muuten ihan mahtavan hieno reissu.
- kova...
Sen kokoiselle varmaan jo kova keli, mutta itätuulilla Biskaja ei yleensä muutu kovin pahaksi.
- Biskajan aallot
kova... kirjoitti:
Sen kokoiselle varmaan jo kova keli, mutta itätuulilla Biskaja ei yleensä muutu kovin pahaksi.
mutta muodostaako mannerjalusta länsituulen vallitessa reippaammat aallot biskajalla, kuka osaa kertoa.
- sanua..
Biskajan aallot kirjoitti:
mutta muodostaako mannerjalusta länsituulen vallitessa reippaammat aallot biskajalla, kuka osaa kertoa.
Mutta siitä sai kaikuluodilla summittaisen latitudin, se "kynnys" näkyi selvästi.
- Biskajan aallot
sanua.. kirjoitti:
Mutta siitä sai kaikuluodilla summittaisen latitudin, se "kynnys" näkyi selvästi.
selvittää kurssin muutoksen jenkilää kohti, yli "kynnyksen" syvemmille vesille. Meno rauhoittui selvästi muutaman tunnin jälkeen. En ole ennen, enkä jälkeen kokenut moista. Tuskin tällaista usein tapahtuu, minulta meni 6 v ja sinä aikana biskaja oli ylitetty useasti. Konehuoneen kallistusmittarin antamaa arvoa en kerro, koska se olisi ilman muuta "merimiesjuttu".
- Paikalla ollut josku
Biskajan aallot kirjoitti:
selvittää kurssin muutoksen jenkilää kohti, yli "kynnyksen" syvemmille vesille. Meno rauhoittui selvästi muutaman tunnin jälkeen. En ole ennen, enkä jälkeen kokenut moista. Tuskin tällaista usein tapahtuu, minulta meni 6 v ja sinä aikana biskaja oli ylitetty useasti. Konehuoneen kallistusmittarin antamaa arvoa en kerro, koska se olisi ilman muuta "merimiesjuttu".
Annukka Aarniolla suurin kallistus taisi olla 46 astetta kivilastissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483