Minua on ennenkin vaivannut pakkomielteiset, itsetuhoiset ajatukset (ajaa autolla päin rekkaa, hypätä junan eteen, jne), mutta vasta eilen aloin miettiä että voisin oikeasti tehdä sen. Ei mitään edellämainituista, vaan katkaista oman sormeni kirveellä (tai muulla). Yöllä mietin tätä, ja yhtäkkiä ymmärsin ettei se ole mikään mahdoton fantasia, vaan täysin toteutettavissa oleva asia. Ennen olin pitänyt tämänkaltaisia ajatuksia kaukaisina haaveina, mutta eilen sen _todellisuus_ siis iski.
Sormen katkaisusta on minulle myös tietty maallinen hyöty, että ei tässä ole kyse ainoastaan fantasiasta.
En kuitenkaan tiedä varmasti aionko tehdä sitä. Tietyt asiat (mahdollinen tulehdus, kuolio, verenhukka) mietityttävät.
En edes tiedä miksi kirjoitan tästä tänne. Ehkä kaipaan muiden mielipiteitä tai kokemuksia.
Halu katkaista oma sormi
9
615
Vastaukset
- Mietteet
Mikä sairaus on kyseessä, mutta kerran näytettiin 4D dokkarissa ihmisistä jotka halusivat, että heiltä ämputoidaan jalka tai jokin muu ruumiin osa ja se oli minusta sairasta. Ei mitään järkiä! Aattele, miten se sormen pätkäki vaikuttaa sun elämään. Huomaat sitten kuinka paljon siitä olisi hyötyä tietyissä jutuissa. Vähän mietittävää tässä.Kannattaa oikeasti miettiä..
- ja peukalo
No ihan tiedoks vaan että tälläisetä tahallisesta sormenkatkaisutsta on jo oikeudenpäätös, eikä vakuutus korvaa kuluja, että hyödyn tavoittelemiseksi ei moiseen kannata ryhtyä.
Toisekseen kysyppä keltä vaan sormensa menettäneeltä, sormet ovat hyvin tarpeelliset normaalissa arkielämässä. Ehkä sinun kannattaisi alaa miettimään jotakin sorminäppäryyteen liittyvää tekemistä, pienoismallien rakentelua, tiffanylasitöitä tai mitä tahansa...mietis sitä. - muuta kuin
että senkin saatanan idiootti! Yleensä en reagoi näin rankasti, mutta olen nähnyt kyseisen tapahtuman, sormi kirveellä poikki, tosin tapaturma, ei tarkoitus. Näen näyn aina iltaisin nukkumaan mennessä ja vaikeaa vieläkin olla itkemättä tämän läheiseni puolesta. Sun kannattaisi todellakin hakeutua jonnekin hoitoon ennen kuin oikeasti alat katkomaan sormiasi. Tai teepä se vain, tule kertomaan meille myöhemmin millaista oli, jos kykenet kirjoittamaan..
- nimi
kyse mistään vakuutuksista tai rahoista.
Vasemman käden puolella pikkurillillä ei tee mitään. Se voi lähteä.
En tiedä onko mitään keinoa saada se näyttämään onnettomuudelta, kuten yksi täällä kirjoitti. En halua minnekään hullujenhuoneelle tai terapiaan, varsinkaan joulun alla.- Alia-70
Mun kaveri pääsi just hoitoon itsensä viiltelyn takia,sinne myös kuulut sinä kun tuollaisia ajatuksia ees haudot!!Huh huh !!Mulla on yks kaveri joka menetti onnettomuudessa oikean käden ja vasemmasta jäi vain yksi sormi jäljelle!Että mieti sitä,miksi ees tollasta aattelet?!Huuda hyvä ihminen Jeesusta apuun vapauttamaan sut tuollaisista sairaista ajatuksista..
- minä vain
Minun ymmärtääkseni itsetuhoisuus on tapa purkaa ahdistusta. Esim. viiltelijällähän olo helpottuu itsensä viiltelyn myötä. Luulen, että sinullakin saattaisi olla parempi olo sormen katkaisun jälkeen, mutta vain hetken. Sen jälkeen todennäköisesti tulisi paljon huonompi olo kuin ennen ja itsensä syyttely. Kannattaisi mennä psykiatrin juttusille ennen kuin teet mitään itsellesi.
Joku jo mainitsikin siitä, että harvoin itse aiheutetut jutut menevät läpi korvausvaatimuksissa. Lisäksi terveydelliset haitat saattavat olla sellaisia, mitä et osaa kuvitellakaan. - tätäkin
Jos et hakisi siihen hoitoa, koska pelkäisit joutuvasi hullujenhuoneelle, sinulta luultavasti jouduttaisiin amputoimaan kohta puolen kättä. Mieti myös ns. haamusärkyjä, joita joutuisit puuttuvasta raajastasi kärsimään jopa lopun ikääsi. Mikä ei tuolla elämänasenteella kyllä varmaan pitkä olisikaan. Voisit silti tulla aika katumapäälle...helpompi homma olisi tappaa itsensä yhdellä kertaa tai hakeutua hoitoon katkaisematta sormeaan.
- pumpulipalleroinen
Ei tuo ole mikään neuroosi vaan taloudellista ajattelua. kiinnostaa tietää minkä hintaiseksi oman sormesi hinnoittelit? Ja neuvoisin kyllä sanomaan hyvästit loppuiäksi tuolle sormelle, varmaan nimetön tai pikkurilli kannattaa sijoittaa.
Itse en kyllä voisi päätyä tuollaiseen ratkaisuun, kun se sattuu kuitenkin vaikka taju lähteekin. Ja sitten jos ne sairaalassa viimeiseen asti yrittää kursia sitä kokoon amputoidakseen sen myöhemmin taas pois, koska se ei liiku eikä taivu, ja sojottaa keskellä kämmentä.
onneksi ainakin pitäisi saada sosiaalitoimistosta rahaa maanantaina.
Kannattaa muuten ehdottomasti aloittaa siitä sormesta..ettei heti jotain isompaa osaa mene leikkomaan. - mielikuvat
ja tekotavat minullakin aikanaan kävi mielessä, mutta mieluiten sellaset, joista kenenkään muun mieli ei järkyty eli ei rekan, junan alle, koska
siellä on ihminen kuskin ja sillei en halua tuottaa "syyllisyys"-taakkaa kellekkään.
Mä oon sitten kuitenkin purkanut ahdistusta vaan
viiltelyllä eli seepraraidoitusta löytyy.
On tämä elämä ironista, sille joka haluaisi pois
ei iske fyysinen sairaus tai tauti jolloin vois
menehtyä ns. normaalisti.
Kaikkein eniten mättää suomen terveyshuolto eli
avunsaanti systeemi on yhtä tyhjän kanssa.
Tuollaisia mietteitä mulla.
Kiinnostaisi tietää mikä tai mitkä asiat Sulla
on sillai huonosti, että olet noita itsetuhoajatuksia ryhtynyt miettimään?
Onko tuo sormenkatkaisu Sulle keino paeta jotain
tietty ammattia, sellaisen mielikuvan tuo kirjoitus mulle antoi?
Noista pakkomielteisistä ajatuksista ei minulla
kokemusta, mutta sitä enemmän masennuksesta, ahdistuksesta, tuskasta, paniikki-oireista, koulukiusaamisesta eli elämätön elämä vuosien ajalta. Elämänlaatu kärsii myös olemattomista ihmis-suhteista ja kaikki nämä yhdessä aiheuttaa
valtaisia rajoitteita olemisen ja tekemisen kannlta. Oikeestaan olen siis psyykkisesti
invalidi, mutta kun ei näitä oireita milläänlailla
voi mittareilla mitata, niin ei lääkäritkään usko.
Paitsi siten, että kirjoittavat kyllä reseptejä
niin voi ainakin olla niitten avulla "muissa maailmoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780