Olin pari päivää sitten rakenneultrassa. Sairaanhoitaja mittaili sikiötä ja totesi, että tämän mahalaukku on normaalia isompi kokoonsa nähden. Lohdutti ettei syytä huoleen, koska syynä voi olla vain että oli juuri niellyt mahalaukun täyteen lapsivettä ja kun kaikki muut mitat olivat täysin normaalit. Silti huolestuttaa. Antoi lääkäriajan parin viikon päähän jolloin ultrataan uudestaan. Onko kellään ollut samanlaista kokemusta? Puhui myös jostain tukoksesta joka voi olla toinen mikä johtaa mahan suurenemiseen. Tämä on toinen raskauteni ja ensimmäisen (poika s.-05) lapseni odotus sujui ongelmitta.
Sikiön mahalaukku liian iso?!?
1
3705
Vastaukset
- munuaiset
Meillä taasen oli munuaiset korostunut/laajentuneet. Mä oon käsittäny että tää mahalaukunnormaalia isompi koko on samaa kategoriaa kun tää meidän munuaisjuttu, eli normaali löydös joka ei viittaa siihen että lapsella olisi sairaus tai kehitysvamma tms..
Ja vaikka on normaali löydös niin tutkitaan asiaa uudella ultrassa. Meilläkin ultrattiin uusiks ja munuaiset oli normaalit.
Toki kerkesin repiä pelihousuni vaikka lääkäri sanoi ettei mitään hätää ole ja kaikki on kunnossa. Mut kotona sit rupesin pyörittelee asiaa mielessä ja itkuhan siitä tuli..
Jos löydös olisi epänormaali niin siellä oltais kyllä reagoitu eri tavalla asiaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60819
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688