Hei. Mä oon kattonut youtubesta jotain paskalaakson tarnoita ja dumpsnoneita jotka ovat dubattu, mutta miten voisin dubata vaikka uutisia.. paitsi että en ole dubbaamassa uutisia vaan vaikka jotain wwe:tä tai animaatio sarjoja... niinkuin Dragonball. Mutta tarvitaanko tähän jokin dubbaus ohjelma ja mikrofoni vai? Kertokaa ja auttakaa. Kiitos jo etujäteen
Miten Dubbaan?
8
2733
Vastaukset
- NoJopas
En tiedä onko jotain nimenomaan dubbaukseen tarkoitettua ohjelmaa...
Pitäisi olla jonkinlainen ohjelma jolla leikataan, muokataan yms. videopätkiä. Siihen vaan sitten lisäät oman ääniraidan. Miten saat tehtyä sen ääniraidan, jaa jaa. Nauhoitat mikin kanssa jollain ohjelmalla kai?
Sitten keksisin toisenkin mahdollisuuden, videokameroissa pystyy tietääkseni nauhoittamaan itse äänet. Eli jos laittaa videokameraan pyörimään jonkun tv:stä nauhoitetun pätkän ja sitten vaan nauhottaa siihen päälle omat äänet. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, pitää vaan omistaa tai saada lainaksi jostain se kamera...- werwqeq
eiköhän Windows Movie Maker hoida asian???
- NoJopas
werwqeq kirjoitti:
eiköhän Windows Movie Maker hoida asian???
Voi olla. Mutta jotenkinhan se ääniraita täytyy tehdä, eli vähintään mikki pitäisi olla. Ja mulla ainakin tuo ohjelma kaatuu koko ajan, eli hermot siinä saattaa mennä.
- ...
NoJopas kirjoitti:
Voi olla. Mutta jotenkinhan se ääniraita täytyy tehdä, eli vähintään mikki pitäisi olla. Ja mulla ainakin tuo ohjelma kaatuu koko ajan, eli hermot siinä saattaa mennä.
osta mac ja mikki. imovie ja osx on toimiva paketti.
Okei. Olen itse dubbaillut paljon. Annan nyt alkeet.
Tässä alkeet:
VIDEON TUONTI
1. Avaa Windows Movie Maker
2. Avaa TIEDOSTO - TUO KOKOELMIIN tai CTRL I
3. Lisää video aikajanalle
4. Aikajanan vasemmassa päässä lukee VIDEO. Paina videon vieressä olevaa merkkia.
5. Laita hiiri videon ÄÄNIRAIDAN päälle ja paina hiiren oikee näppäintä. Valitse VAIMENNA
6. Näet mikrofonin kuvan AIKAJANAN yläpuolella, aikas vasemmalla. paina sitä ja ala dubbaa :D Kerron lisää myöhemmin.- My_Little_movie_pony
TAPA 1: Movie maker ja mikrofoni
TAPA 2: Movie maker ja videokamera/digikamera.
= Voi kuvata vaikka seinää ja höpistä sanottavan sa siinä taustalla. Siitä videostahan tulee sitte käypä ääniraita..... :P
Mikään ei taida onnistua ilman Movie makeria... ellei ole jotain vaikeampaa ohjelmaa - Sailor moon dubbaaja
eikös se onnistu tällakin tavalla:
dubbaus on paperilla kirjoitetuna valmiiksi ja laittaa videon pyörimään esim. youtubesta ilman ääniä. sitten webkameralla ottaa pelkän äänen ja rupeaa dubbaamaan. sitten yhdistää jotenkin sen videon ja äänen... mut miten siihen sais kaikki taustamusiikit ja äänitehosteet? pitää varmaan tehä ite ja ottaa jostakin...- leraucchard
Youtuben fandub-readyt ! Siellä pätkät taustamusiikilla ja äänitehosteilla mutta ilman alk.per. puhetta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778