Mitä jos lopetettaisiin tuosta väittely.
Voin myöntää sen, että yliopistosta saa paremman alun työelemään (DI ja KTM tiestyi näyttää paremmilta kuin insinööri ja tradenomi työnantjan silmissä).
Mutta sen jälkee kaikki on kiinni itsestäsi. Et sinä sinne johtotehtäviin nouse tutkinnolla. Loppujen lopuksi arvostus hankitaan teoilla, eikä tutkinnoilla.
yliopisto vs amk
17
1877
Vastaukset
- ........................
"Voin myöntää sen, että yliopistosta saa paremman alun työelemään (DI ja KTM tiestyi näyttää paremmilta kuin insinööri ja tradenomi työnantjan silmissä)."
Mistä sinä sen tiedät?Onko asiasta tehty joku tutkimus?Onko asiasta sinulla faktatietoa?Siinä tapauksessa jos ei ole,niin älä tule tänne tuollaisia väittämään!!!!!!!!!!! - vaan
AMK-inssi on 100-0 parempi työntekijä kuin jokin "kopioija" maisteri, niin se vaan on.
- Teekkkari
Oikeastaan hölmöä edes verrata vastavalmistuneita amk-inssejä ja DI:tä keskenään. Kuitenkin hommat aika lailla erilaisia ja eritasoisia, jopa eri aloilta (mm. kirjapainoalan insinööreillä ei suoraa vastinetta yliopistomaailmassa, ammattikorkeissa ei opeteta avaruustekniikkaa jne.).
Koulutuspoliittisesti järkevintä olisi eriyttää yliopisto- ja amk-sektoreita vielä voimakkaammin. Jokainen hakija kuitenkin päättää itse, mihin pyrkii, ja parhaimmillaan tarjolla olisi 2 erilaista vaihtoehtoa lukion/ammattikoulun jälkeen. Ammattikorkeakoulu saattaisi tarjota hyvinkin järkevän vaihtoehdon osalle hakijapohjasta, vaikkei yrittäisikään näyttää "melkein_yliopistolta". - itsetunnon puutteelta
kun tarvitsee väitellä turhasta, ja perustella omaa kantaansa nurettavin perustein. Miksi ei jokainen voi ymmärtää, että molempia tarvitaan, ja mitähän helvetin väliä sillä on mitä kooulutusta arvostetaan eniten. Halutaan saada naapuri kateelliseksi?
- provoksi
Määrittelisitkö hiukan tarkemmin, mitä ovat nämä teot, joilla noustaan johtotehtäviin ja millaisista johtotehtävistä nyt tarkemmin ottaen puhutaan?
- sssssssssssss
no kyllä minäkin sitten yliopistoon haen, jos sieltä saa tutkinnon, jolla pääsee suoraan johtotehtäviin.
aina olen ymmärtäny että se myös vaatii sosiaalisia taitoa ja muita ominaisuuksia. kiitos kun valaisit, että tutkinnolla sinne johtotehtäviin mennään. :)
ihmettelen vain, että miksi tuttuni pankissa työskentee KTM alle 2000 euron kuukausipalkalla ja justiinsa otettaa tradenomi sinne töihin josta koulutetaan johtajaa.
kysyin häneltä kerran, että miten voi ktm noin pienellä palkalla olla siellä. hän vastasi, että kyseinen henkilö ei ole osoittanut minkäänlaista erikoisosaamista työssään ansaitakseen ylennystä.
- Riksu
Näiden vuodatusten jälkeen voidaankin heittää romukoppaan kaikki amiksien puolustelut "eihän meistä kukaan ole väittänytkään, että amk-tutkinto olisi yliopistotutkinnon veroinen".
Säälittävää.- Cuculus Oeverraskad
Itse olen myös hilpeydellä seurannut sitä miten osa AMK-väestä milloin väittää ylempää AMK-tutkintoa maisterin tutkinnoksi, AMK-tutkintoa kandia vastaavaksi, puhuu AMK:n lopputyöstään graduna tai kehuu miten "amk:ssa ihan samat kirjat luetaan ja samat asiat opitaan kuin yliopistossakin, mutta opitaan myös käytäntö", yms. yms. - ja samaan aikaan toinen osa porukasta väittää, että "ei kukaan ole tuommoisia väittänytkään". Uskoakseni - tai ainakin toivoakseni - kolmas, viisaasti vaiti pysyvä osa on kuitenkin se isoin osa amk-opiskelijoista.
- keskustelun aloittaja
Cuculus Oeverraskad kirjoitti:
Itse olen myös hilpeydellä seurannut sitä miten osa AMK-väestä milloin väittää ylempää AMK-tutkintoa maisterin tutkinnoksi, AMK-tutkintoa kandia vastaavaksi, puhuu AMK:n lopputyöstään graduna tai kehuu miten "amk:ssa ihan samat kirjat luetaan ja samat asiat opitaan kuin yliopistossakin, mutta opitaan myös käytäntö", yms. yms. - ja samaan aikaan toinen osa porukasta väittää, että "ei kukaan ole tuommoisia väittänytkään". Uskoakseni - tai ainakin toivoakseni - kolmas, viisaasti vaiti pysyvä osa on kuitenkin se isoin osa amk-opiskelijoista.
En edes ole amk:ssa, enkä yliopistossa.
Vielä on päätös tekemättä kumpaan mennä. - opiskeleva opiskelija
"ja samaan aikaan toinen osa porukasta väittää, että "ei kukaan ole tuommoisia väittänytkään"."
Niin, tai he väittävät että "ei kukaan vakavasti otettava henkilö tuommoisia ole väittänytkään". Jos täällä joku nimimerkillä asdasdasdasd kirjoittaa yhden lauseen mittaisen viestin tyyliin "ylempi amk on sama kuin maisteri", niin mitäpä luulet, onko se jonkun amk-opiskelijan kirjoittama, vai jonkun muun oppilaitoksen opiskelijan, joka haluaa pilata amk:ssa opiskelevien mainetta?
Voin kohta vaikka näyttää kuinka helppoa se on, katso myös toinen vastaus jonka saat tähän viestiin hetken kuluttua... - asdasdasdasd
voit vaikka ite katttoo siitä lakikirjasta, siellä lukee että ylempi-amk on sama kuinn maisteri, ja näin kaikki opettajat on meille kerttonu!!!! ja on se ihhan selvvä kuitenkin ku kaikki ne kuittenkin on yritysjohtajii tai jotai.... etkö tajuu, ootko niin tyhmä hä hä hä???
;) - Riksu
opiskeleva opiskelija kirjoitti:
"ja samaan aikaan toinen osa porukasta väittää, että "ei kukaan ole tuommoisia väittänytkään"."
Niin, tai he väittävät että "ei kukaan vakavasti otettava henkilö tuommoisia ole väittänytkään". Jos täällä joku nimimerkillä asdasdasdasd kirjoittaa yhden lauseen mittaisen viestin tyyliin "ylempi amk on sama kuin maisteri", niin mitäpä luulet, onko se jonkun amk-opiskelijan kirjoittama, vai jonkun muun oppilaitoksen opiskelijan, joka haluaa pilata amk:ssa opiskelevien mainetta?
Voin kohta vaikka näyttää kuinka helppoa se on, katso myös toinen vastaus jonka saat tähän viestiin hetken kuluttua..."Niin, tai he väittävät että "ei kukaan vakavasti otettava henkilö tuommoisia ole väittänytkään". Jos täällä joku nimimerkillä asdasdasdasd kirjoittaa yhden lauseen mittaisen viestin tyyliin "ylempi amk on sama kuin maisteri", niin mitäpä luulet, onko se jonkun amk-opiskelijan kirjoittama, vai jonkun muun oppilaitoksen opiskelijan, joka haluaa pilata amk:ssa opiskelevien mainetta?"
- Minä näen ainakin viisi puolustavaa kirjoitusta, jotka mitä todennnäköisimmin on tullut eri kirjoittajilta. Tai sitten jollain todella syvissä vesissä uivalla luuserilla on liikaa aikaa. - C. oeverraskad
Voin kohta vaikka näyttää kuinka helppoa se on, katso myös toinen vastaus jonka saat tähän viestiin hetken kuluttua......sait päähäsi, että olen kuullut sitä skeidaa pelkästään täällä? En minä ainakaan niin ole sanonut. Olen suorittanut amk-tutkinnon, ja kyllä mm. sitä amk-maisteri-tuubaa soitti siellä itse rehtorikin - ja kyllä osa opiskelijoista tuntui häntä uskovan ja jatkoi sitä höpinää vapaa-ajallakin.
Mikä on seuraava demonstraatiosi? Vedät lateksinaamarin päähän ja puvun päälle, ja osoitat kuinka helppoa on esiintyä amk:n rehtorina koulun omille oppilaille ja puhua tuommoisia tiedotustilaiduudessa? Ja sitten tietysti osoitat, kuinka helppoa on esiintyä (ex-)luokkatovereinani niin että uppoaa minuun kuin väärä raha? ;) - opiskeleva opiskelija
C. oeverraskad kirjoitti:
...sait päähäsi, että olen kuullut sitä skeidaa pelkästään täällä? En minä ainakaan niin ole sanonut. Olen suorittanut amk-tutkinnon, ja kyllä mm. sitä amk-maisteri-tuubaa soitti siellä itse rehtorikin - ja kyllä osa opiskelijoista tuntui häntä uskovan ja jatkoi sitä höpinää vapaa-ajallakin.
Mikä on seuraava demonstraatiosi? Vedät lateksinaamarin päähän ja puvun päälle, ja osoitat kuinka helppoa on esiintyä amk:n rehtorina koulun omille oppilaille ja puhua tuommoisia tiedotustilaiduudessa? Ja sitten tietysti osoitat, kuinka helppoa on esiintyä (ex-)luokkatovereinani niin että uppoaa minuun kuin väärä raha? ;)"kyllä mm. sitä amk-maisteri-tuubaa soitti siellä itse rehtorikin - ja kyllä osa opiskelijoista tuntui häntä uskovan ja jatkoi sitä höpinää vapaa-ajallakin."
Kumma juttu kun meille ei tällaista ole puhuttu, ja täällä kyllä näyttää olevan kaikille (jopa rehtoreita ja opettajia myöten!) selvää yliopisto ja amk-koulutuksen erot.
Sinänsä, voihan se ollakkin että joku rehtori olisi nostanut oman koulunsa arvostusta hieman korkeammalle, kun on verrannut ylempi amk-tutkintoa maisteriin, jotka sinänsä voidaankin joiltain osin rinnastaa.
Eikä se minusta ainakaan kovin suuri rikos ole, jos joku aloittava opiskelija kuulee siinä aloitusinfossa että amk-tutkinto rinnastetaan alempaan korkeakoulututkintoon, ja tästä mitenkään enempää selvää ottamatta sanoo myöhemmin että amk-tutkinto vastaa kandia. Ei ainakaan niin suuri rikos, että siitä tällaista ristiretkeä kannattaisi järjestää. Kyllä jokainen kuitenkin tietää että mihinkä hommiin sieltä koulusta valmistuu ja mihin on mahdollisuus päästä, nämä asiat kyllä käydään läpi ensimmäisten opiskeluviikkojen aikana.
Mutta kuitenkin pari juttua: mainitset tietääkseni vasta nyt ensimmäistä kertaa, että olet tällaista juttua kuullut tosielämässäkin (voin olla väärässäkin, pistä nyt linkki ihmeessä jos olet muuallakin sanonut että olet omakohtaisesti kuullut rehtorin ja muiden opiskelijoiden näin sanovan). Etkä myöskään kommentoinut mitään siihen, että tällä palstalla olevat kirjoitukset jotka väittävät että "ylempi amk on sama kuin maisteri" ovat vähintäänkin epämääräisiä.
Kun nämä asiat huomioidaan, ja päälle se että sinulla on tapana haukkua toisia, mollata heitä ja heidän sanomisiaan (kuten tässäkin tapauksessa), luoda väittelyjä aivan käsittämättömän pienistä asioista kalu^2 ym kanssa (amk palstalla), ja vielä se että olet pariinkiin otteeseen tehnyt itsestäsi aika naurunalaisen, puhuu hyvin paljon siitä että olet pelkkä trolli, joka on huomannut että tämä on hyvä aihe kuumeentaa tunteita, että tästä aiheesta kannattaakin kirjoitella.
Myös kirjoitusajankohtasi ihmetyttää? Tietääkseni harva opiskelija on hereillä viideltä aamuyöllä? Kai sinä nyt opiskelija olit, en kai sitä muista väärin?
Sori vaan jos jotkut sinua sanovat trolliksi, huijariksi, idiootiksi jne... mutta sellaisenpa kuvan olet itsestäsi hyvin tehokkaasti antanut.
Voi tietysti olla ettet trolli olekkaan, mutta jokatapauksessa minua jää suuresti vaivaamaan asenteesi tätä aihetta kohtaan. Kun asioista voisi jutella järkevästikkin. - opiskeleva opiskelija
Riksu kirjoitti:
"Niin, tai he väittävät että "ei kukaan vakavasti otettava henkilö tuommoisia ole väittänytkään". Jos täällä joku nimimerkillä asdasdasdasd kirjoittaa yhden lauseen mittaisen viestin tyyliin "ylempi amk on sama kuin maisteri", niin mitäpä luulet, onko se jonkun amk-opiskelijan kirjoittama, vai jonkun muun oppilaitoksen opiskelijan, joka haluaa pilata amk:ssa opiskelevien mainetta?"
- Minä näen ainakin viisi puolustavaa kirjoitusta, jotka mitä todennnäköisimmin on tullut eri kirjoittajilta. Tai sitten jollain todella syvissä vesissä uivalla luuserilla on liikaa aikaa."Minä näen ainakin viisi puolustavaa kirjoitusta, jotka mitä todennnäköisimmin on tullut eri kirjoittajilta. Tai sitten jollain todella syvissä vesissä uivalla luuserilla on liikaa aikaa."
Jos sille tielle lähdetään, niin minäkin kyllä löydän aika nopeasti montakin tyyppiä näiltä palstoilta, jotka väittävät että amk ei ole korkeakoulu, amk-tutkinto ei ole korkeakoulututkinto, amk-tutkintoa ei voi rinnastaa alempaan korkeakoulututkintoon jne... enkä ihmettelisi jos joku näitä väittäisi oikeassakin elämässä. Se vaan pitää aina miettiä että kuinka moni noista on kirjoitettu/sanottu vittuilumielessä, kuinka moni liian vähäisten pohjatietojen takia, ja kuinka monen tarkoitus on vain pilata yo-opiskelijoiden mainetta.
En minä silti näe tehtäväkseni valistaa näitä asioita yliopisto-palstoilla, vaikka välillä vastailenkin joihinkin viesteihin että saisi edes ne faktat kuntoon. Mielipiteitä on kuitenkin yhtä paljon kuin persereikiä, enkä minä niistä jaksa ottaa hernettä nenään (ainakaan yleensä). - Cuculus Oeverraskad
"kyllä mm. sitä amk-maisteri-tuubaa soitti siellä itse rehtorikin - ja kyllä osa opiskelijoista tuntui häntä uskovan ja jatkoi sitä höpinää vapaa-ajallakin."
Kumma juttu kun meille ei tällaista ole puhuttu, ja täällä kyllä näyttää olevan kaikille (jopa rehtoreita ja opettajia myöten!) selvää yliopisto ja amk-koulutuksen erot.
Sinänsä, voihan se ollakkin että joku rehtori olisi nostanut oman koulunsa arvostusta hieman korkeammalle, kun on verrannut ylempi amk-tutkintoa maisteriin, jotka sinänsä voidaankin joiltain osin rinnastaa.
Eikä se minusta ainakaan kovin suuri rikos ole, jos joku aloittava opiskelija kuulee siinä aloitusinfossa että amk-tutkinto rinnastetaan alempaan korkeakoulututkintoon, ja tästä mitenkään enempää selvää ottamatta sanoo myöhemmin että amk-tutkinto vastaa kandia. Ei ainakaan niin suuri rikos, että siitä tällaista ristiretkeä kannattaisi järjestää. Kyllä jokainen kuitenkin tietää että mihinkä hommiin sieltä koulusta valmistuu ja mihin on mahdollisuus päästä, nämä asiat kyllä käydään läpi ensimmäisten opiskeluviikkojen aikana.
Mutta kuitenkin pari juttua: mainitset tietääkseni vasta nyt ensimmäistä kertaa, että olet tällaista juttua kuullut tosielämässäkin (voin olla väärässäkin, pistä nyt linkki ihmeessä jos olet muuallakin sanonut että olet omakohtaisesti kuullut rehtorin ja muiden opiskelijoiden näin sanovan). Etkä myöskään kommentoinut mitään siihen, että tällä palstalla olevat kirjoitukset jotka väittävät että "ylempi amk on sama kuin maisteri" ovat vähintäänkin epämääräisiä.
Kun nämä asiat huomioidaan, ja päälle se että sinulla on tapana haukkua toisia, mollata heitä ja heidän sanomisiaan (kuten tässäkin tapauksessa), luoda väittelyjä aivan käsittämättömän pienistä asioista kalu^2 ym kanssa (amk palstalla), ja vielä se että olet pariinkiin otteeseen tehnyt itsestäsi aika naurunalaisen, puhuu hyvin paljon siitä että olet pelkkä trolli, joka on huomannut että tämä on hyvä aihe kuumeentaa tunteita, että tästä aiheesta kannattaakin kirjoitella.
Myös kirjoitusajankohtasi ihmetyttää? Tietääkseni harva opiskelija on hereillä viideltä aamuyöllä? Kai sinä nyt opiskelija olit, en kai sitä muista väärin?
Sori vaan jos jotkut sinua sanovat trolliksi, huijariksi, idiootiksi jne... mutta sellaisenpa kuvan olet itsestäsi hyvin tehokkaasti antanut.
Voi tietysti olla ettet trolli olekkaan, mutta jokatapauksessa minua jää suuresti vaivaamaan asenteesi tätä aihetta kohtaan. Kun asioista voisi jutella järkevästikkin....pitkään sinun piti kirjoittaa, että sait edes itseltäsi hämärrettyä sen mitä tapahtui: yritit näsäviisastella, mutta kompastuit omaan nokkeluuteesi. Voivoi.
- opiskeleva opiskelija
...pitkään sinun piti kirjoittaa, että sait edes itseltäsi hämärrettyä sen mitä tapahtui: yritit näsäviisastella, mutta kompastuit omaan nokkeluuteesi. Voivoi.
Voihan se näinkin olla, mutta se taitaa olla aika merkityksetöntä käsiteltävään aiheeseen nähden. Harmi ettet enää keksinyt mitään kirjoitettavaa, paitsi tietenkin pääsit taas mollaamaan minua. Kiitos ja näkemiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770