mietin vain että onko muualla suomessa sama käytänkö kuin kainuusssa, että jos lapsivedet menee tulee kuljetuksen sairaalaan tapahtua aina ambulanssilla?
Syy se, että silloin on (mikäli pää ei ole kiinnittynyt) napanuoran esiin luiskahdus vaara ja kyyditys tulisi tapahtua kyljellään...
Lapsivedet ja saapuminen synnäriin..
4
739
Vastaukset
- åippä-06
meille kerrottiin perhevalmennuksessa että jos lapsivedet menee kotona ja vesi on kirkasta ei ole mitään kiirettä sairaalaan kuusi tuntia on aikaa tulla. mutta jos lapsivesi vihertävää tai veristä on tultava ambulanssilla. Itselläni tuli lapsivedet kotona ja oli ihan kirkasta emme pitäneet mitään kiirettä menimme n. kolmen tunnin kuluttua sairaalaan. Tyttömme syntyi vasta neljän päivän päästä siitä. ja tätä tietoa sain etelä suomessa
- yhen-äiti-80
olen kyllä kuullut saman jutun mutta iteltäni kun lorahti lapsivettä (ei kyllä kaikki menny) niin soitin sairaalaan että pitääkö lähtä tulemaan (silloin oli aamuyö) niin kätilö vaan sanoi että odota aamuun asti koska silloin mulle oli jokatapauksessa varattu yliaikaiskontrolli ja ei menty ambulanssilla, ihan vaan normaalisti autolla.
- ainakaan
ole. Minulle sanottiin, että tule sitten kuuden tunnin sisällä sairaalaan kun vedet on mennyt. Omalla autolla mentiin. Istuen.
- Omppu
Me saimme semmoiset ohjeet synnäriltä, että sitten voi lähteä tulemaan omaan tahtiin sairaalaan kun lapsivedet menevät ja jos vesi on kirkasta niin ihan omalla autolla. Meillä oli matkaa hieman yli 50 km Hämeenlinnaan, joten aloimme heti valmistella lähtöä kun vedet menivät kahdeksan aikaan illalla. Mies kävi tankkaamassa auton ja minä kavin pikaisen suihkun ja pakkasin loput tavarat sairaalakassiini. Lähdimme puoli tuntia vesien menosta ja jouduimme ajamaan melko lujaa tiheiden supistusten takia, penkin olin laittanut puoli-istuvaan asentoon, se helpotti oloa huomattavasti. 4½ tuntia vesien menosta syntyi esikoisemme, joten oli ihan hyvä, että lähdimme heti sairaalaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648