Paniiki kohtausko?

aaha...

heräsin tossa kello 4.40am ja nopeasti aloin tuntea itseni jotenkin oudoksi kaikki tuntui niin epä todelta, sydän alkoi jyskytää nopeasti ja en pystynyt katseella mihinkään keskittymään, sydän alkoi tykyttää älyttömästi ja olo oli aivan sekava hetken päästä olo helpotti mutta oli edeleen aika paniikki olo. nyt on jo parempi olo menny tosta tapahtumasta noin puli tuntia.

on ennenkin ollut vastaavaa olen itse diagnosoinut että paniikki kohtaukselta toi tuntu, kuulostaako yhtään et vois olla siitä kyse?

suvus on esiintyny paniiki kohtauksia ennenkin

3

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arlanda

Tutun "kuuloinen" tuo sinun kohtauksesi. Itse sain tuollaisen kohtauksen muutama vuosi sitten ja pelästyin suunnattomasti. Paniikkikohtaus nimenomaan alkaa noin ja se mikä on erittäin pelottavaa niin sydämen tiheälyöntisyys. Lääkäri on minulle antanut neuvoksi että silloin ei kannata jäädä makaamaan sänkyyn vaan kannattaa lähteä kävelemään. Koska silloin kun on paniikki päällä niin liikunta auttaa. Yleensäkin liikunta vähentää paniikkikohtauksia. Olen itse todennut tämän todeksi. Olen alkanut harrastamaan kävelyä, jumppia jne. Mutta se mikä paniikeissä on ärsyttävää ne tulevat yhtäkkisesti. Itse jouduin alkaa syömään noin nelisen vuotta sitten Zoloftia. Vähitellen olo alkoi parantumaan. Ja lääke auttoi myös ajoittaiseen masennukseen. Kun olin pari viikkoa syönyt Zoloftia aloin rentoutumaan..... mutta en tosiaankaan tarkoita että sinulle lääkehoito olisi paras mahdollinen vaihtoehto. Jos paniikit alkaa toistumaan niin käy lääkärissä niin voit keskustella aiheesta. Paniikkikohtaus on erittäin pelottava koska siinä luulee että onko nyt sydänkohtaus tulossa koska pumppu alkaa lyömään tosi tiheesti ja joskus saattaa jopa sattua sydämeen. Ja paniikissa saattaa koko kroppa alkaa puutumaan. Tietysti se mikä saattaa auttaa niin on paperipussiin puhallus. Eli ota paperipussi ja mene vaikka parvekkeelle, että saat raitista ilmaa ja istu hetkeksi. Mutta jos yhtään auttaa niin paniikkikohtaus ei tosiaankaan koskaan kestä puolta tuntia kauempaa.....

Itse ennenkuin aloin syömään lääkettä niin osasin vähän arvata millon paniikki iskee.... meinaan jos esim. päivällä olin ns. ylikierroksilla eli touhusin koko ajan jotain esim. töitä ns. ylikierrotuksella niin silloin melkein tiesin että paniikki kohtaa illalla. Eli neuvoksi se, että jos tuntuu että höyryyt päivällä niin hidasta tietoisesti ja rauhoita itsesi.

Toivon että sinulle oli jonkin verran apua tästä minun "vuodatuksestani" ja toivon todella että tilanteesti rauhoittuu....
      t. kanssakärsijä.....

• hukassa jossain

joo kyllä tuo kuulosti paniikkikohtaukselta. älä nyt ihmeessä jää miettimään sitä vaan yritä jotenki unohtaa. sitten sitä ollaan siinä ihanassa noidankehässä jos sitä rupeaa pelkäämään.

• aaha...

Juu en pelkää sitä varsinaisesti, onhan mulla ennenkin toi tullut pari kertaa elämän aikana, kesti kyl hetki ennenku sen alettua tajusin et se oli sitä. onneks mulla noi paniiki kohtaukset on aina ollut silti aika lieviä ni ei niitä jää koskaan varsinaisesti pelkäämään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe