olen tässä, ja päivän kysymys kuuluu:
Kenen sanoittajan tekstit ovat lähinnä itseäsi, lähinnä sydäntäsi? Tämä ei siis ole mikään pintaliitäjille tarkoitettu kysymys....
Kolme vaihtoehtoa:
1) Juha Vainio
2) Juice Leskinen
3) Reino Helismaa
Ja perusteluja mukaan, kiitos.
Huomenta vielä kaikille kaupan päälle, t. MM.
Jälleen kerran
17
859
Vastaukset
- mikhaildenisov
on hyvä kirjottaan!
- S-Y
Juice,ehdottomasti.Hänellä on monta sellaista biisiä,jotka koskettavat sydäntäni.Hänen sanoituksissaa,on jotakin sanomaa,ei mitään joka päiväistä renkutusta. Eilen Juice pääsi maanlepoon,kävin viemässä kynttilän hänen muistomerkilleen,paljon oli häntä muistettu :)
makuasiahan tämäkin on - mutta kuinkahan moni nimeäisi suosikikseen juuri NYT Juicen, jos hän eläisi?
Niin julmalta kuin tämä kuulostaakin: kuolema myy....
Mutta yhtäkaikki: laulut jäävät, vaikka tekijät poistuvat. Mainitsemieni kolmen sanoittajan joukossa on muuten yksi, joka ei eläessään saanut ansaitsemaansa arvostusta. Paras esimerkki hänen teksteistään on mielestäni "Täysikuu"....- S-Y
Man-of-Mystery kirjoitti:
makuasiahan tämäkin on - mutta kuinkahan moni nimeäisi suosikikseen juuri NYT Juicen, jos hän eläisi?
Niin julmalta kuin tämä kuulostaakin: kuolema myy....
Mutta yhtäkaikki: laulut jäävät, vaikka tekijät poistuvat. Mainitsemieni kolmen sanoittajan joukossa on muuten yksi, joka ei eläessään saanut ansaitsemaansa arvostusta. Paras esimerkki hänen teksteistään on mielestäni "Täysikuu"....kolmesta jos pitää valita,niin Juice ja hänen kuolemansa ei vaikuttanut minun päätökseen,olen aina pitänyt hänen levyistään.
Mutta oikeessa olet silti,että kun tunnettu ihminen kuolee,niin hänet nostetaan hetkeksi jalustalle,vaikkei muuten olisi paljoa ollutkaan esillä.
Täysikuu,sä ihmeellinen olet öisen taivahan...sä kerro hälle kuinka paljon häntä rakastan,täysikuu,se kerro hälle täysikuu....
- nyyperi
huippu tekstintekijöitä.Valita kun pitää se on Junnun Kolmatta linjaa "voin itsetuntoa nostaa shekkivihollain,voin temput ilkeät kostaa jotka kerran sain voin syliinlämpöä ostaa,mutta ostaa en voi nuoruuttain"
Riittääkö- nyyperi
mutta laulut elävät.
Kysyit, riittääkö?
Vastaan: osui ja upposi.
Kiitos Nyyperi, t. MM.on hyvä ryhmä koolla REPE,JUNNU JA JUICE
KIITOS SINULLE MM - menninkäinen...
mutta laulut elävät.
Kysyit, riittääkö?
Vastaan: osui ja upposi.
Kiitos Nyyperi, t. MM.voisiko sitä paremmin sanoa?
- viimeinen...
menninkäinen... kirjoitti:
voisiko sitä paremmin sanoa?
"Säde vastas: "Peikko kulta,
pimeys vie hengen multa,
enkä toivo kuolemaa.
Pois mun täytyy heti mennä;
ellen kohta valoon lennä,
niin en hetkeäkään elää saa!"
Niin lähti kaunis päivänsäde, mutta vieläkin,
kun menninkäinen öisin tallustaa,
hän miettii, miksi toinen täällä valon lapsi on
ja toinen yötä rakastaa."
Reino Helismaa, 1949 viimeinen... kirjoitti:
"Säde vastas: "Peikko kulta,
pimeys vie hengen multa,
enkä toivo kuolemaa.
Pois mun täytyy heti mennä;
ellen kohta valoon lennä,
niin en hetkeäkään elää saa!"
Niin lähti kaunis päivänsäde, mutta vieläkin,
kun menninkäinen öisin tallustaa,
hän miettii, miksi toinen täällä valon lapsi on
ja toinen yötä rakastaa."
Reino Helismaa, 1949jonka tuossa lainauksessasi mainitsit, ole lähtenyt minnekään....
- Tällä kertaa?
jonka tuossa lainauksessasi mainitsit, ole lähtenyt minnekään....
Hyvä niin...:)
- mintsu.AGENTS
Jooo huomenta sinullekkin.
Kaikki noi kolme hyviä mut taidan laittaa ensimmäiseks ton Juicen.
"Mies tuli vuonolta näyttäen huonolta Norjalais paitoineen.....hea hea hea me hoilattiin hiljaa ja vuonolla virtemme soi"samassa laulussa on toinen hyvä kohta - sopii tämän ketjun aiheeseen hyvin:
"Puhuimme Junnusta, sanoin - en tunnusta, jatketta perinteen...."
Kyllä silti ovat teksteissään samoilla linjoilla - kumpikin omalla tavallaan.- mintsu.AGENTS
samassa laulussa on toinen hyvä kohta - sopii tämän ketjun aiheeseen hyvin:
"Puhuimme Junnusta, sanoin - en tunnusta, jatketta perinteen...."
Kyllä silti ovat teksteissään samoilla linjoilla - kumpikin omalla tavallaan.Jep samoilla linjoilla ovat.
Mielellään niiden lauluja kuuntelee ja myös tulee laulettuakin omaksi iloksi. - Avenging.Angel
mintsu.AGENTS kirjoitti:
Jep samoilla linjoilla ovat.
Mielellään niiden lauluja kuuntelee ja myös tulee laulettuakin omaksi iloksi.lisätä joukkoon:Jaakko Teppo
- Alien-8
Juicen biisit ovat lähellä sydäntäni,mutta Vexi Salmen sanoituksista pidän eniten.Minun omaan eläämääni parhaiten sopivaa ns.maanläheistä tekstiä.
kai minunkin pitäisi vetää ns. kotiinpäin Vexin suhteen, mutta Junnun teksteissä on vaan jotain niin ihmisläheistä, että se puhuttelee.
Voisipa nämä viestit kirjoittaa samalla taidolla, mikä noilla aloituksessa mainitsemillani kolmella sananikkarilla oli - ja laulujen kautta on vieläkin....
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683