Pakaran lähelle sattuu

Issiasta?

tulin pikaisesti kysäseen tälläistä asiaa: Mulla on ny varmaan jo 2viikon ajan oikean pakaran päälle sattunut..Mutta alussa se oli ohi menevää..Nyt en kumartuessa pääse suoraan ylös koska kipu on niin kova, et saan etsiä uutta asentoa suoristaakseni itseni..Eilen oli ekaa kerta niin et sattu aina kun oikean jalan maahan astuin.
Työkaveri sanoi et toi kohta on issiaksen,joku alku?siis alaselän ja pakara posken välissä.
Tää on oikeasti yhtä tuskaa ja näyttää ettei paremmaksi ainakaan ole menossa.Teen seisomatyötä joten jos siellä on jokin puristuksissa ei se ainakaan lepoa näe.
Onko muilla kokemuksia??Tarvisko mennä työterv.asemalle...vai neuvolalääkärille?Mikä tälläseen yleensä auttaa-lepoko vain?
Nyt pelkään et vetää kivun myös selkään,koska meikatessa kumarruin ja vihlas keskiselästä..
Ei ole kiva et kenkiäkään ei saa laitettua ilman et tietää kivun tulevan..

Olen nyt rv 14 2

P.s mittasin lämmön aamulla ja taitaa olla nyt jo palannut omiin lukemiin..eikös se ole vain pari kk korkeammalla plussauksen jälkeen?Eikä ole kyllä enään viluttanutkaan.

8

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla.M

issiaskipu tuntuu usein juuri siellä pakaran/lonkan seutuvilla.Kannattaa käydä lääkärissä, voi olla että sinut pistetään saikulle ainakin joksikin aikaa.

• kans noilla

Miulla oli kans noilla viikoilla samaa kipua. Jos oisin ollu vakkariduunissa, oisin hakenu saikkua mut tein vaan sijaisuuksia joten pärjäsin. Kävely tosin teki pahaa kun tuntu ettei tota kipeen pakaran/lonkan puoleista jalkaa voinu liikuttaa niinkun normaalisti.

Mulla on rannekipuihin raskauden ajaks panadol fortea (1000mg) ja sitä otin kolmasti päivään niin himpun helpotti.

Kylmägeeli autto kans.

Joitain viikkoja sitä kesti ja sitten jäi pois.

• mamiiii

Mullaki tuli todella kovia issiaskipuja pitkin raskautta. Kuulostais ainaki samanlaisilta "oireilta" ku mulla oli. Mutta nyt kun olen synnyttäny niin sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja. Että luultavasti se nää kivut loppuu raskauden jälkeen sinullakin, toivottavasti, sillä muistan että se oli ihan kamalaa se kipu:/

• liitoskivuilta

Tuttuja liitoskipuja sinulla! Paikat valmistautuu synnytykseen:)

Itselläni on välillä aivan helv#&¤ kivut. Panacodia on pitänyt ottaa ja lämpötyynyä pitää pakaran alla.

Käy googlessa "SI-nivel" tai "SI-joint". SI= sakroilikaali -nivel. Katso erikseen kuvia, niin näet tarkan paikan. Etsi myös hakusanalla "lumbago".

Tsemppiä! Ota saikkuka jos et pärjää (itse olen 2,5 viikon saikulla nyt)

• Milla.M
        liitoskivuilta kirjoitti:

Tuttuja liitoskipuja sinulla! Paikat valmistautuu synnytykseen:)

Itselläni on välillä aivan helv#&¤ kivut. Panacodia on pitänyt ottaa ja lämpötyynyä pitää pakaran alla.

Käy googlessa "SI-nivel" tai "SI-joint". SI= sakroilikaali -nivel. Katso erikseen kuvia, niin näet tarkan paikan. Etsi myös hakusanalla "lumbago".

Tsemppiä! Ota saikkuka jos et pärjää (itse olen 2,5 viikon saikulla nyt)

että kysymyksessä ovat liitoskivut, ne eivät tunnu pakarassa ja jalassa.

• alussa samankuuloisia

On menneet jo mun tapauksessa ohi ja kun vain muistan venytellä kunnolla (kuntoilen suht paljon). Työterveyden fysioterapeutti kaikki paikkani tutkittuaan oli vähän ymmällään. -Kunnes kerroin odottavani vauvaa, jolloin hänen mielestään syy oli juuri tässä, että keho alkaa "välystyä ja antaa tilaa" uudelle tulokkaalle. Joillakin saattaa muutenkin kuulemma nivelet olla "väljemmässä kunnossa" kuin ennen raskautta. Kaikki varmaan yksilöllistä!

• vikoja

myös täällä ja rv 37 menossa. tulee sellasisia tulikuumia vihlontoja pakaroihin,taka-ja etu teisiin,välillä lähtee ihan jalat alta. mä myös urheilen paljon,liekö syy siinä...

• mullakin

Kuukauden päivät olen vaivaa potenut ja tuolta alaselästä se alkoi vasenta pakaraa kohti. Just eilen hain sairaslomaa, kun tuntui vaiva vaan pahenevan, eikä seisomatyö ainakaan asiaa helpottanut. Mä kävin työterveyslääkärillä ja loppu viikko tuli saikkua. Tavallista Panadolia kirjoitti reseptin. Perjantaina mulla on muutenkin neuvolalääkärin aika, joten täytyy paremmin kysellä, kun tietämys iskiaksesta ja raskaudesta lienee parempi, kuin tuolla työterveyslääkärillä ;).

Kipu on kyllä välillä ihan sietämätön. Kävellessä tuntuu aina enemmän tai vähemmän. Ja just samoin, kun sullakin niin kumartelut/kyykistelyt ja siitä nouseminen tekee kipeetä. Samoin kun laittaa esim. kenkää jalkaan, niin vasurin maahan laskeminen tekee tosi kipeetä ja kestää hetken kunnes uskaltaa laittaa painoa jalan päälle. Välillä jumittaa esim. tuolilta noustessa ja on pakko istua takaisin, kun seisominen sattuu, vaikka vasuri ei ole edes maassa. Toisinaan taas luulen vaivan jo helpottavan, kun ei tunnu oikein missään, kunnes taas kipu iskee ja en meinaa päästä liikkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5535
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2516
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1930
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      150
      1791
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1682
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1663
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1135
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1108
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      919
    Aihe