alva syömishäiriö(kö)

mari__

hei!
Olen hiukan risti riitaisessa tilanteessa, pari vuotta sitten olin hoikka kuin mikä ja lääkärini alkoi olla jo huolissaan tuolloin painoin 45 kiloa ja olin saman pituinen kuin nyt 165 cm. Noh vihdoin paino alkoi nousta ja pääsin yli 50 kilon. viime vuonna paino alkoi noustakin liiankin kovaa tahtia jolloin painoni oli parhaillaan 61 kiloa. nyt olen koittanut pitää diettiä yllä ja olen saanut itseni taasen kohtuu painoon 56,5. Tosin mietin onko tuo pakko mielteinen laihdutus taas iskemässä minuun, lihavuuden tunne painaa mielessä jatkuvasti, vertailen itseäni muihin ja tunnen olevani kaikkia lihavempi, ruokapakettejen kalori taulokut katson viimeisen päälle, ja viime viikolla hankin 10 päivän teho dietti kuurin luontaistuote kaupasta. Iloitsin hulluna kun mahduin taas 34 koon farkkuihin. Kaikki tämä viime aikainen hulina on kuitenkin pysynyt ainoastaan omana tietonani kavereilla tuskin on tietoakaan dietti kuureista tai lisäravinteista joita popsin. Lisäksi huomasin eilen elokuvaa katsoessani että kaikki yli hoikat ihmiset olivat mielestäni upeita, kaveri kauhisteli kuinka laiha leffan pää henkilö oli kun minä puolestani ihailin hänen kauniisti paistavia solisluitaan. Tiedän että olen normaali mitoissa tällähetkellä ehkä hiukan pyöreähkökin muihin tämän foorumin tyyppeihin verrattuna. Mutta kysynkin nyt millä saisin mielenrauhan, ja että diettistä tulisi mieluisa eikä itsetuntoa tuhoava piina.?

3

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari__

älkää ihmiset välittäkö lukuisista kirjoitus virheistä, esim tuo otsikko: alva syömishäiriö(kö)
      = alkava syömishäiriö(kö)

:)

• mehka

Vältyt pahalta syömishäiriöltä jos kerrot asiasta jollekin.. luotettavalle kaverille, terkkarille, äidille, poikaystävällesi. jollekin, jolle kerrot, että aiot laihduttaa. Pyydä, ettei hän puutu siihen, ellei ala menemään yli. Samalla hän katsoo perääsi. Itse tein näin, sairastuis syömishäiriöön ja pelastauduin tarpeeksi ajoissa, kun tämä uskottuni otti minua niskasta kiinni kun en itse älynnyt. Kaverisuhde säilyi enkä ole katkera koska olin itse pyytänyt häntä tekemään niin.

• mitkä

sun mitat nyt sit on? mite se sai sut järkii? yleensähä sitä ei usko ketää ja tekee iha vaa mitä päässä ja navan ympäril pyörii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe