Tämmöstä tänään

5xy74e2

Olen itse kohta 16-vuotias miehen alku.Tyttöystäväni täytti hiljattain 18.Olemme todella vakavasti miettineet lasta.Olisin itse valmis kantamaan kaiken vastuun siitä.Kuitenkin vähän pelottaa kaikki siihen liittyvät jutut.. onko kellään samantapaista tilannetta? :)

16

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------

      jos et ole vielä 16 ja tyttöystäväsi on 18, voivat ulkopuoliset ihmiset syyttää tyttöystävääsi seksuaalisesta hyväksikäytöstä...!

      • takkutukka88

        eivät voi syyttää... Suomen seksuaali laki kieltää alle 16 vuotiailta seksin harrastamisen... Ja toisekseen ikä eroa ei ole kuin kaksi vuotta joten se ei vaikuta mitenkään tuohon... Ainoastaan he eivät voi mennä naimisiin vielä, kun poika ei ole edes 17...


      • takkutukka88
        takkutukka88 kirjoitti:

        eivät voi syyttää... Suomen seksuaali laki kieltää alle 16 vuotiailta seksin harrastamisen... Ja toisekseen ikä eroa ei ole kuin kaksi vuotta joten se ei vaikuta mitenkään tuohon... Ainoastaan he eivät voi mennä naimisiin vielä, kun poika ei ole edes 17...

        poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...


      • .-.
        takkutukka88 kirjoitti:

        poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...

        Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.

        Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.


      • pppppppp
        .-. kirjoitti:

        Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.

        Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.

        Otettava huomioon, että toinen on yli 18!


      • mato-
        .-. kirjoitti:

        Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.

        Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.

        Toisen on oltava yli 18-vuotias (ja samalla toinen alle 16-vuotias). Ainaki joskus ollu näin, en tiedä onko muuttunu..? (Parissa vuodessa..)

        "Nuorten väliset tasavertaiset seurustelu- ja seksisuhteet ovat kuitenkin käytännössä sallittuja." MLL:n sivuilta.


      • mato-
        .-. kirjoitti:

        Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.

        Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.

        Suomen laki suojelee alaikäisiä lapsia ja seksin harrastamisen suojaikäraja on 16 vuotta. Tämä tarkoittaa sitä, että 18 vuotta täyttänyt aikuinen ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        http://www.sexpo.fi/nettivastauksia/nettivastauksia_31_2004.html


      • mun poikaystävä
        mato- kirjoitti:

        Suomen laki suojelee alaikäisiä lapsia ja seksin harrastamisen suojaikäraja on 16 vuotta. Tämä tarkoittaa sitä, että 18 vuotta täyttänyt aikuinen ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.

        http://www.sexpo.fi/nettivastauksia/nettivastauksia_31_2004.html

        ei ois saanu harrastaa seksiä mun kanssa. Tosin siitä on 5vuotta aikaa... Ja ollaan yhä yhdessä..


      • mato-
        mun poikaystävä kirjoitti:

        ei ois saanu harrastaa seksiä mun kanssa. Tosin siitä on 5vuotta aikaa... Ja ollaan yhä yhdessä..

        On se synti ja häpeä. ;D

        Itsekin olen ollut laittomassa toiminnassa mukana, vaikka varsinaisesti neitsyys meni vasta kun täytin 16. :D


      • ä20p2i23
        mato- kirjoitti:

        On se synti ja häpeä. ;D

        Itsekin olen ollut laittomassa toiminnassa mukana, vaikka varsinaisesti neitsyys meni vasta kun täytin 16. :D

        mä en nyt ollenkaan tiiä et kuin mä voin elää.

        :)


      • tuota
        takkutukka88 kirjoitti:

        poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...

        vaikka sillä, että vanhemmat nostaisivat syytteen.. Ja Suomen laki ei kiellä alle 16 vuotiasta harrastamasta seksiä, se on suositusikäraja. Homoilla tuo suositus on 18 v. Laissa kiellettyä on vain jos yli 18 v harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa ja asiasta nostetaan syyte. Se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Eli siis samanikäiset saavat vapaasti harrastaa seksiä toistensa kanssa. Sekavasti kirjoitettu, mutta ehkä tajusit pointin.


    • mirella_

      Oon 18-vuotias naisenalku. Kihlattuni on 16-vuotias. Olemme seurustelleet vuosi ja 2 kk.. Mietittiin et miten tehtäis jos olisin raskaana. Molemmat oltaisiin valmiita mut miten muu maailma siihen suhtautuis?

      • ä20p2i23

        väliä sillä on mitä muu maailma ajattelee? Teijän asiahan se on. Mut silti suosittelen odottamaan. Vaikka edes siihen et mies täyttää 18. Ei sitten ole enää mm holhouksen alainen ja niin päin pois.


    • ...

      kaverilla oli just tollanen tilanne. poikaystävä 16, tyttö 18. nyt niillä on pien tyttövauva, ja kaikki hyvin. =)

      • totuus.

        on taruakin ihmeellisempää, mutta kovempaa.


    • taitaa olla provo

      Kukaan ikäisesi pikkupoika ei pyörittele mielessään noin naurettavia. Sinulla ei ole vastuusta tietoakaan. Kysy siitä isältäsi ensin ja hoida viitisen vuotta koiranpentuja. Häpeä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe