Olen itse kohta 16-vuotias miehen alku.Tyttöystäväni täytti hiljattain 18.Olemme todella vakavasti miettineet lasta.Olisin itse valmis kantamaan kaiken vastuun siitä.Kuitenkin vähän pelottaa kaikki siihen liittyvät jutut.. onko kellään samantapaista tilannetta? :)
Tämmöstä tänään
16
1456
Vastaukset
- ------------
jos et ole vielä 16 ja tyttöystäväsi on 18, voivat ulkopuoliset ihmiset syyttää tyttöystävääsi seksuaalisesta hyväksikäytöstä...!
- takkutukka88
eivät voi syyttää... Suomen seksuaali laki kieltää alle 16 vuotiailta seksin harrastamisen... Ja toisekseen ikä eroa ei ole kuin kaksi vuotta joten se ei vaikuta mitenkään tuohon... Ainoastaan he eivät voi mennä naimisiin vielä, kun poika ei ole edes 17...
- takkutukka88
takkutukka88 kirjoitti:
eivät voi syyttää... Suomen seksuaali laki kieltää alle 16 vuotiailta seksin harrastamisen... Ja toisekseen ikä eroa ei ole kuin kaksi vuotta joten se ei vaikuta mitenkään tuohon... Ainoastaan he eivät voi mennä naimisiin vielä, kun poika ei ole edes 17...
poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...
- .-.
takkutukka88 kirjoitti:
poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...
Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.
Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen. - pppppppp
.-. kirjoitti:
Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.
Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.Otettava huomioon, että toinen on yli 18!
- mato-
.-. kirjoitti:
Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.
Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.Toisen on oltava yli 18-vuotias (ja samalla toinen alle 16-vuotias). Ainaki joskus ollu näin, en tiedä onko muuttunu..? (Parissa vuodessa..)
"Nuorten väliset tasavertaiset seurustelu- ja seksisuhteet ovat kuitenkin käytännössä sallittuja." MLL:n sivuilta. - mato-
.-. kirjoitti:
Yli 16-vuotias syyllistyy rikokseen harrastamalla seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
Jotain myönnytyksiä on, jos osapuolten kehityksessä ei ole merkittävää eroa, blaa blaa.
Kaverini sai kuitenkin isot sakot, kun oli lukion toisella luokalla (17 v) ja yhteiymmärryksessä nussi lukion ensimmäisellä luokalla olevaa tyttöä (lähes 16 v). Tyttöä kadutti, ja hän teki rikosilmoituksen.Suomen laki suojelee alaikäisiä lapsia ja seksin harrastamisen suojaikäraja on 16 vuotta. Tämä tarkoittaa sitä, että 18 vuotta täyttänyt aikuinen ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
http://www.sexpo.fi/nettivastauksia/nettivastauksia_31_2004.html - mun poikaystävä
mato- kirjoitti:
Suomen laki suojelee alaikäisiä lapsia ja seksin harrastamisen suojaikäraja on 16 vuotta. Tämä tarkoittaa sitä, että 18 vuotta täyttänyt aikuinen ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa.
http://www.sexpo.fi/nettivastauksia/nettivastauksia_31_2004.htmlei ois saanu harrastaa seksiä mun kanssa. Tosin siitä on 5vuotta aikaa... Ja ollaan yhä yhdessä..
- mato-
mun poikaystävä kirjoitti:
ei ois saanu harrastaa seksiä mun kanssa. Tosin siitä on 5vuotta aikaa... Ja ollaan yhä yhdessä..
On se synti ja häpeä. ;D
Itsekin olen ollut laittomassa toiminnassa mukana, vaikka varsinaisesti neitsyys meni vasta kun täytin 16. :D - ä20p2i23
mato- kirjoitti:
On se synti ja häpeä. ;D
Itsekin olen ollut laittomassa toiminnassa mukana, vaikka varsinaisesti neitsyys meni vasta kun täytin 16. :Dmä en nyt ollenkaan tiiä et kuin mä voin elää.
:) - tuota
takkutukka88 kirjoitti:
poika sanoi, että täyttää pian 16 ja tyttö vasta täytti 18, joten miten se voisi yhtäkkiä muuttua, jos ovat saaneet tähänkin asti olla yhdessä...
vaikka sillä, että vanhemmat nostaisivat syytteen.. Ja Suomen laki ei kiellä alle 16 vuotiasta harrastamasta seksiä, se on suositusikäraja. Homoilla tuo suositus on 18 v. Laissa kiellettyä on vain jos yli 18 v harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa ja asiasta nostetaan syyte. Se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Eli siis samanikäiset saavat vapaasti harrastaa seksiä toistensa kanssa. Sekavasti kirjoitettu, mutta ehkä tajusit pointin.
- mirella_
Oon 18-vuotias naisenalku. Kihlattuni on 16-vuotias. Olemme seurustelleet vuosi ja 2 kk.. Mietittiin et miten tehtäis jos olisin raskaana. Molemmat oltaisiin valmiita mut miten muu maailma siihen suhtautuis?
- ä20p2i23
väliä sillä on mitä muu maailma ajattelee? Teijän asiahan se on. Mut silti suosittelen odottamaan. Vaikka edes siihen et mies täyttää 18. Ei sitten ole enää mm holhouksen alainen ja niin päin pois.
- ...
kaverilla oli just tollanen tilanne. poikaystävä 16, tyttö 18. nyt niillä on pien tyttövauva, ja kaikki hyvin. =)
- totuus.
on taruakin ihmeellisempää, mutta kovempaa.
- taitaa olla provo
Kukaan ikäisesi pikkupoika ei pyörittele mielessään noin naurettavia. Sinulla ei ole vastuusta tietoakaan. Kysy siitä isältäsi ensin ja hoida viitisen vuotta koiranpentuja. Häpeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504