Atso Luomaa Etsimään 12.12 tiistaina klo 11

|Rinttu|

Eli niinhän sanonta menee että kolmas kerta toden sanoo..

JOten olemme taas vapaaehtoisryhmän kanssa lähdössä haravoimaan aluetta..

tervetuloa kaikki kynnelle kykenevät mukaan..

tiistaina 12.12 klo 11 kylpylähotelli caribian edessä..kaikki apu on tarpeen..

ilmoitathan jos olet tulossa..jotta tiedämme montako ihmistä odottaa paikalle.

Kiitos...

[email protected]

105

157856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä etsintäpelleily

ala jo riittämään...

• idea__

Vaikka tällainen etsintäyritys paljastuisikin huonoksi ideaksi, on ihmisten yhteenkasaaminen mielestäni koskettavan hieno asia. Nyky-yhteiskunnassa aatellaan vähä siihen tapaa, että jokainen yksikseen hoitakoon hommansa. Minusta kokoonkutstupyyntö on hienoa turkulaisuutta. Olen sydämellä mukana etsinnässä tiistaina. Mukaan en pääse, kun olen töissä. Tahi, oikeasti työ ei ehkä olisi edes niin tärkeä (minun maailmankatsomuksessani) kuin mukaan lähteminen etsintäporukkaan.

Kuinka paljon me pienet ihmiset saisimmekaan aikaiseksi, jos unohtaisimme hetkeksi oman napamme ja toimisimme pitkällä tähtäimellä katsottuna yhteisen edun hyväksi. Mun mielipide on se, että esim. eduskunnan ja kansanedustajien suuntaan ihmisten kannattaisi uhrata energiaa vähemmän ja suunnata elämän energiaa lähellä oleviin asioihin. Moni asia muuttuisi jos porukalla tehtäisiin, emmekä odottaisi jotain "päätöstä". Ja katse kannattaa pitää siinä lähellä, ihan vieressä. Kuitenkin mieli avoinna kaikelle muulle. Mielestäni avunanto johonkin konkreettisuuden ulottumattomaan ei ole kovinkaan rakentavaa. Mutta, jos sinä, minä ja jokainen meistä pitää hyvää huolta lähellä olevista asiaoista ja ennen kaikkea lähimmäisistä ihmistä, niin maailma parantuu. Ja minun näkökulmastani Turun seutu ja vielä lähemmin oma asuinseutu paranee. Ilmapiiri ihmisten välillä lämpenee.

Välitetään toisistamme. Niin mä ainakin yritän tehdä, aidosti! Ei oo väliä totuudella, ei oo väliä oikealla ja väärällä. Aina viimeiseksi jää ihminen ja siitä meidän on pidettävä huolta. Ollaan vaan kaikki erilaisia, eikä sitä pidä yrittää muuttaa edes omissa ajatuksissamme. Kun oppii hyväksymään erilaisuuksia oppii näkemään ja kokemaan elämää sellaisella antaumuksella, että itku tulee toisinaan - hyvä olo valtaa mielen kun tajuaa kokea sen mikä meillä on koettavana.

Toivon onnea etsinnässä.

-turkulainen välittävä-

• he|dy
        idea__ kirjoitti:

Vaikka tällainen etsintäyritys paljastuisikin huonoksi ideaksi, on ihmisten yhteenkasaaminen mielestäni koskettavan hieno asia. Nyky-yhteiskunnassa aatellaan vähä siihen tapaa, että jokainen yksikseen hoitakoon hommansa. Minusta kokoonkutstupyyntö on hienoa turkulaisuutta. Olen sydämellä mukana etsinnässä tiistaina. Mukaan en pääse, kun olen töissä. Tahi, oikeasti työ ei ehkä olisi edes niin tärkeä (minun maailmankatsomuksessani) kuin mukaan lähteminen etsintäporukkaan.

Kuinka paljon me pienet ihmiset saisimmekaan aikaiseksi, jos unohtaisimme hetkeksi oman napamme ja toimisimme pitkällä tähtäimellä katsottuna yhteisen edun hyväksi. Mun mielipide on se, että esim. eduskunnan ja kansanedustajien suuntaan ihmisten kannattaisi uhrata energiaa vähemmän ja suunnata elämän energiaa lähellä oleviin asioihin. Moni asia muuttuisi jos porukalla tehtäisiin, emmekä odottaisi jotain "päätöstä". Ja katse kannattaa pitää siinä lähellä, ihan vieressä. Kuitenkin mieli avoinna kaikelle muulle. Mielestäni avunanto johonkin konkreettisuuden ulottumattomaan ei ole kovinkaan rakentavaa. Mutta, jos sinä, minä ja jokainen meistä pitää hyvää huolta lähellä olevista asiaoista ja ennen kaikkea lähimmäisistä ihmistä, niin maailma parantuu. Ja minun näkökulmastani Turun seutu ja vielä lähemmin oma asuinseutu paranee. Ilmapiiri ihmisten välillä lämpenee.

Välitetään toisistamme. Niin mä ainakin yritän tehdä, aidosti! Ei oo väliä totuudella, ei oo väliä oikealla ja väärällä. Aina viimeiseksi jää ihminen ja siitä meidän on pidettävä huolta. Ollaan vaan kaikki erilaisia, eikä sitä pidä yrittää muuttaa edes omissa ajatuksissamme. Kun oppii hyväksymään erilaisuuksia oppii näkemään ja kokemaan elämää sellaisella antaumuksella, että itku tulee toisinaan - hyvä olo valtaa mielen kun tajuaa kokea sen mikä meillä on koettavana.

Toivon onnea etsinnässä.

-turkulainen välittävä-

Olemme taas vapaaehtoisryhmän kanssa lähdössä haravoimaan tuota k.o aluetta..

Tervetuloa mukaan kaikki kynnelle kykenevät!

SUNNUNTAINA 17.12 klo 10 kylpylähotelli Caribian edessä kokoontuminen jälleen kerran..
        Kaikki apu on tarpeen!

Ilmoitathan jos olet tulossa..jotta tiedämme montako ihmistä odottaa paikalle.

Kiitos!

[email protected]

• he|dy
        he|dy kirjoitti:

Olemme taas vapaaehtoisryhmän kanssa lähdössä haravoimaan tuota k.o aluetta..

Tervetuloa mukaan kaikki kynnelle kykenevät!

SUNNUNTAINA 17.12 klo 10 kylpylähotelli Caribian edessä kokoontuminen jälleen kerran..
        Kaikki apu on tarpeen!

Ilmoitathan jos olet tulossa..jotta tiedämme montako ihmistä odottaa paikalle.

Kiitos!

[email protected]

Joo siis pidänne nuo k.o etsinnät jo lauantaina 16.12!

Ilmoituksia tulemaan sähköpostiini jos olet tulossa!

Kiitos!

[email protected]

• betty
        idea__ kirjoitti:

Toivon onnea etsinnässä.

-turkulainen välittävä-

olen samaa miletä kanssasi!! :)

• Realist 1

Menkää etsimään. Tuskin mitään kuitenkaan löydätte, sillä vahvoja poliisipartioita on jo käynyt kierroksilla. Helikopterit ovat myös pörränneet ilmassa ja Aurajokea naarattu.

Oma teoriani on, että kaveri on jonnekin suistoon kännissä tipahtanut ja hukkunut sinne. Nousee ehkä pintaan muutamien viikkojen päästä, kun ruumis alkaa biologisesti hajota, ellei sitten poliisipartio löydä aikaisemmin.

Mutta tuo Aurajoki on melko hyvä etsintäkohde.

• SamppaV

Kuljen päivittäin Aurajoen rantaa pitkin töihin ja olen kiinnittänyt huomiota joen korkeuteen ja melko vahvaan virtaukseen meren suuntaan...

Valitettava tosiseikka, että mikäli joki on koitunut kohtaloksi niin mereltä saattanee löytyä...

Eli pieni pyörähdys joen suulla ja meren rannoilla ei ehkä olisi pahitteeksi...

Toivottavasti löytyy, mieluiten hengissä...

• Tiedän
        SamppaV kirjoitti:

Kuljen päivittäin Aurajoen rantaa pitkin töihin ja olen kiinnittänyt huomiota joen korkeuteen ja melko vahvaan virtaukseen meren suuntaan...

Valitettava tosiseikka, että mikäli joki on koitunut kohtaloksi niin mereltä saattanee löytyä...

Eli pieni pyörähdys joen suulla ja meren rannoilla ei ehkä olisi pahitteeksi...

Toivottavasti löytyy, mieluiten hengissä...

Tällä hetkellä on vedet korkealla joissa joten todennäköisesti on jo ajautunut merelle. On siis mahdollisuus että ruumis on silppuuntunut jonkun laivan potkuriin. Yksittäisten palasien löytäminen rannoilta on paljon vaikeampaa kuin kokonaisen ihmisruumiin. Luulisin myös että raajat eivät kellu. Jos siis ruumista ei löydetä niin voidaan olettaa että näin on käynyt.

• maahanmuuttaja

onhan tuokin tapa käydä lenkillä...

• provo.

Keksitkö vielä huonompaa provoa?

• *^*^*

Sulle tää keskustelupalsta on vaan tapa ärsyttää, ku sul ei mitä ilmeisimmin ole muuta elämää. Jos joskus kuulen kun SINÄ "maahanmuuttaja" uit toista viikkoa putkeen aurajoessa tai kotipihasi rapalätäkössä, kun et kauemmaksi ole uskaltaitunut tietokoneesi ääreltä ( paitsi jos omistat läppärin, jonka hikisesti roudaat työllä ja vaivalla kaks rappusta äitisi ja isisi omakotitalon pihamaalle ), niin lupaan omalta osaltani jättää lenkin väliin. Idiootti!Btw. aikuismaista sysätä maahanmuuttajien niskaan halusi ärsyttää välittäviä ihmisiä..Edestäsi löydät, kyllä mä luulen, et sun omaisiasi ei kovinkaan paljon tällanen PELLEHOMMA lenkkeily naurattais, jos sul olis vastaava kohtalo.

• Jo on saatana

Jos sä olet todellakin joku maahan muuttaja tai mikä lie.Jos olis voimaa ja valtaa tommoisia ei olisi ainuttakaan suomem rajojen sisäpuolella se on hiljaa tosi.Ne jotka hakee kadonnuta ja auttavat etsinnössä heille täysi kunnia.

• tytsy*

mutta mitä muutakaan sun kaltasilta vois odottaa? Olisit vaan tehnyt kaikille palveluksen ja pysyny SUOMEN RAJOJEN ULKOPUOLELLA!!!!
        jos mä saisin päättää niin yksikään teikäläinen ei hengissä selviäsi rajojen tällä puolel..

• painu kotimaahas

kyllä tässä on pelleily kaukana.Sinä olet pelkkä NARRI JA LUUSERI !

• *^*^* kirjoitti:

Sulle tää keskustelupalsta on vaan tapa ärsyttää, ku sul ei mitä ilmeisimmin ole muuta elämää. Jos joskus kuulen kun SINÄ "maahanmuuttaja" uit toista viikkoa putkeen aurajoessa tai kotipihasi rapalätäkössä, kun et kauemmaksi ole uskaltaitunut tietokoneesi ääreltä ( paitsi jos omistat läppärin, jonka hikisesti roudaat työllä ja vaivalla kaks rappusta äitisi ja isisi omakotitalon pihamaalle ), niin lupaan omalta osaltani jättää lenkin väliin. Idiootti!Btw. aikuismaista sysätä maahanmuuttajien niskaan halusi ärsyttää välittäviä ihmisiä..Edestäsi löydät, kyllä mä luulen, et sun omaisiasi ei kovinkaan paljon tällanen PELLEHOMMA lenkkeily naurattais, jos sul olis vastaava kohtalo.

eihän kukaan mamu:n takia lenkille lähtis mutta ihmisistä pitää olla huolissaan.uikoot mamut kevääseen kyllä ne sitten pinnalle nousee
        ja puhtanapitolaitos hoitaa topinojalle.

• !!!

Eli miksi sinä Rinttu aloitat jokaisen juttusi "Eli" -sanalla ;)

Muuten niin harvinaisen siistiä tekstiä, hallitset jopa yhdyssanojen oikeinkirjoituksen. Se on harvinaista nykyajan nuorilla, valitettavasti.

Hieno asia tämä vapaaehtoisryhmän kerääminen. Vielä hienompaa olisi ollut, mikäli se olisi aloitettu aikaisemmin. Turha päivittely valvontakameroista ja Atson vanhempien varallisuudesta oli ihan turhaa.

Onnea etsintöihin.

• Mii..

Mitä helvettiä sillä on merkitystä millä rinttu aloittaa kirjotuksensa, aloittaako joks kerta "eli" sanalla vaiko ei... Varmasti on hänellä muutakin mietittävää kun yhdyssanat ja muut! Tärkeempiä asioitakin on! Hanki elämä josei ole muuta kuin katsoa miten kukin kirjoittaa! Tärkein nyt on varmasti viestittää asia atson etsimisistä kuin siitä kirjoittaako oikein vai ei! Että voi raivostuttaa tuollaiset ihmiset!

• Minä8++

Häkki numero 23 on vain puolikas häkki, eli ei "kaksikerroksinen" ja kokoa 1*1*1m, joten sinne ei ketään mahdu, ja tosiaan, kopissa oli järisyttävä juttu, vanhoja tietokoneen osia

• ETSIÄ!!!

Jos silmänsä ja korvansa on pitänyt auki niin ajan historia on osoittanut, että usein etsittävä on viimein löytynyt jostain lähistöstä mistä ei vain ole jostain syystä etsitty! Usein vain liian myöhään!

Nyky yhteiskunnassa on vain liikaa myös vastuuttomia nuoria & vanhempiakin jotka eivät välitä mistään mitään! Ja usein vähiten itsestään! Tässäkin tapauksessa Atsoa tullaan etsimään kunnes hänet on löydetty piste!

Ikävin tilanne on jos ei häntä tultaisi löytämään, mutta ainakin ihmiset ovat sitä yrittäneet!

• Äiti myös

Hyvä nuoret! Etsikää vaan ja pidän peukkuja, että Atso löytyy. Realistista on, että Atso ei enää hengissä ole, mutta surutyö ei voi alkaa, ennenkuin hänet on löydetty.

• tajuta
        Äiti myös kirjoitti:

Hyvä nuoret! Etsikää vaan ja pidän peukkuja, että Atso löytyy. Realistista on, että Atso ei enää hengissä ole, mutta surutyö ei voi alkaa, ennenkuin hänet on löydetty.

minkä takia jotku olette nuin ilkeitä! Miltä teistä tuntuisi jos kaveri olisi kadoksissa ja joku vain v*******si! Toivotan onnea Atson etsintöihin ja uskoa siihen että löytyy!

• Kalamaha
        tajuta kirjoitti:

minkä takia jotku olette nuin ilkeitä! Miltä teistä tuntuisi jos kaveri olisi kadoksissa ja joku vain v*******si! Toivotan onnea Atson etsintöihin ja uskoa siihen että löytyy!

Kuka tässä nyt kenellekkään on vittuillut kenellekkään? Se että ajattelee realistisesti ei ole vittuilua. Jos kaveri on yksin kadonnut, esim. tippunut jokeen niin ei varmana ole hengissä. Jos kaveri on otettu kiinni kadulta ja viety jonnekkin, niin löytäminen käy todella vaikeaksi, mutta Atson elossa löytäminen on varmaan hieman varmempaa.

• anttiX

Moi

Ymmärrän läheisten tuskan ja ymmärrän, että haluatte tehdä jotain, toimettomuus varmasti turhauttaa, mutta mennä nyt tonne "etsimään", niin kuulostaa irtopisteiden keruulta.
      Toivon, että kadonnut löytyy kunnossa, oltuaa vaikka vähän tuulettumassa, mutta kaikkihan me olemme näitä tarinoita kuulleet.
      Voimia läheisille joka tapauksessa.

• _jope_

Eiköhän se sieltä jostain löydy.

• tervetuloa mukaan

Sitten joudutaan naaramaan koko Itämeri.

Viime viikot on Aurajoessakin ollut sellainen virtaus, että kaikki irtonainen on ajautunut mereen.

• miku 2

ajella isomoottorisella veneellä aurajokea pitkin,se saa aikaan pyörteitä niin vedestä voi nousta jos on sinne joutunut.

• NIINNIIN

SÄKÖ MAKSAT NAFTAT?

• on kyllä

rahaa kun eikös televisiokuulutus maksa aika paljon..

• on kaikkeni

jos mun poika ois kateissa niin maksasin kyllä kaikki keinot hänen löytämisekseen, elävänä tai kuolleena. mikään ei ole liikaa kun on omasta lapsesta kyse.

• täti
        on kaikkeni kirjoitti:

jos mun poika ois kateissa niin maksasin kyllä kaikki keinot hänen löytämisekseen, elävänä tai kuolleena. mikään ei ole liikaa kun on omasta lapsesta kyse.

suru on varmaan kamalaa

• voi, miksi niin aikaisin?

Pääsen töistä vasta kolmelta. Osallistuisin kyllä etsintöihin, jos voisin.

• kaikki voimat kannattaisi

nyt jo käyttää raittiustyöhön, ettei tulisi lisää näitä turhaakin turhempia etsintöjä.

• ainakin
        kaikki voimat kannattaisi kirjoitti:

nyt jo käyttää raittiustyöhön, ettei tulisi lisää näitä turhaakin turhempia etsintöjä.

käytän voimani juuri siihen mihin itse haluan, eli tässä tapauksessa Atsoon. Käytä sinä ihan vain omat voimasi raittiustyöhön.

• ???

mun mielestä tuolla irc-galleriassa on vaihtunu se eka kuva..eli se oletuskuva mikä on yleensä ensimmäisenä..ja asuinpaikaksi pistetty ulkomailla..en ny oo varmaa että onko se ollut niin mut pisti vaa silmä

• |Rinttu|

kyl siinä on sama kuva ollut alusta asti..ja ulkomailla on läppä..koska espoosta turkuun on sama kuin muuttaisi "ulkomaille"

• Tiiiiu

Moi!

Mun mielestä kanssa alussa oli eri kuva. Ehkä se vaihtuu itsellään?

• panicroom
        Tiiiiu kirjoitti:

Moi!

Mun mielestä kanssa alussa oli eri kuva. Ehkä se vaihtuu itsellään?

sama kuva on ollut. jos painoit sitä yhtä linkkiä, niin se ei mennyt oletuskuvaan. oletuskuva on koko ajan ollu sama.

• kamikaze 33

on hienoa, että etsintöjä järjesteään.Yleensä on niin, että kadonnut löytyy valitettavasti menehtyneenä.
      Tämä on kovaa vanhemmille ja läheisille joten KUNNIOITUSTA hyvät ihmiset.
      Toivottavasti kadonnut löytyy, ja on sitten OK tai ei niin se on läheisille todella tuskallista elää tietämättömyydessä.
      Onnea vaan etsintöihin
      T
      Kaitzu y

• tunteva sydän

Jumala armahtakoon meitä,jotka loukkaamme toisiamme tavalla tai toisella.Jumala antakoon voimia Atson vanhemmille ja läheisille kaikille.amen
        nim.
        Rukoileva lähimmäisenne.

• kaunismerenneito
        tunteva sydän kirjoitti:

Jumala armahtakoon meitä,jotka loukkaamme toisiamme tavalla tai toisella.Jumala antakoon voimia Atson vanhemmille ja läheisille kaikille.amen
        nim.
        Rukoileva lähimmäisenne.

Minä myös muistan rukouksin tätä poikaa.Tuntuu tosi ikävältä,kun nuori poika on kadonnut.Tiedän miltä tuntuu,kun menettää oman lapsen.Vomia perheelle!

• .niinpä niin
        kaunismerenneito kirjoitti:

Minä myös muistan rukouksin tätä poikaa.Tuntuu tosi ikävältä,kun nuori poika on kadonnut.Tiedän miltä tuntuu,kun menettää oman lapsen.Vomia perheelle!

Että olet tekopyhä. Sanot, että muka tiedät miltä tuntuu,kun menettää oman lapsen. Toisessa keskustelussa sanoit kuolleesta ihmisestä, että hän muka haisi, kuin huoran alapää. (Tiedätkin varmaan hyvin, miltä se haisee) Etkö sitä kirjoittaessa ajatellut yhtään, miltä kyseisen muusikon vaimosta, lapsista ja muista omaisista tuntuu?

• kaunismerenneito
        .niinpä niin kirjoitti:

Että olet tekopyhä. Sanot, että muka tiedät miltä tuntuu,kun menettää oman lapsen. Toisessa keskustelussa sanoit kuolleesta ihmisestä, että hän muka haisi, kuin huoran alapää. (Tiedätkin varmaan hyvin, miltä se haisee) Etkö sitä kirjoittaessa ajatellut yhtään, miltä kyseisen muusikon vaimosta, lapsista ja muista omaisista tuntuu?

Minun rakas ainokainen lapseni kuoli 15vuoden ikäisenä.Hän oli kaikkien unelma lapsi.Muistan hänet aina hyvin iloisena ja elämän myönteisenä ihmisenä,nuoresta iestä huolimatta.Hän lohdutteli mua ,kun ero tuli miehestäni.Elämä jatkuu sanoi Markus...niin elämä jatkuu nyt ilman rakasta Markusta,mutta tiedän,että hän mua odottaa.Hänellä oli kiire ,ainainen kiire,kiire kuolemaan.Ehkä ,mun rakasta Markusta tarvitiin enkeliksi taivaseen.suru on edelleen kova.sinua rakkaudella muistaen äiti.

• .niin
        kaunismerenneito kirjoitti:

Minun rakas ainokainen lapseni kuoli 15vuoden ikäisenä.Hän oli kaikkien unelma lapsi.Muistan hänet aina hyvin iloisena ja elämän myönteisenä ihmisenä,nuoresta iestä huolimatta.Hän lohdutteli mua ,kun ero tuli miehestäni.Elämä jatkuu sanoi Markus...niin elämä jatkuu nyt ilman rakasta Markusta,mutta tiedän,että hän mua odottaa.Hänellä oli kiire ,ainainen kiire,kiire kuolemaan.Ehkä ,mun rakasta Markusta tarvitiin enkeliksi taivaseen.suru on edelleen kova.sinua rakkaudella muistaen äiti.

Saattaa olla tai sitten ei. Ehkä puhut totta, mutta se ei oikeuta sinua ilkeilemään edesmenneen artistin kustannuksella. Kirjoituksesi toisella palstalla on sitä luokkaa, että ei tee juuri mieli lohdutella.

Miltä sinusta olisi tuntunut, jos joku olisi kirjoittanut heti lapsesi kuoleman jälkeen, että hän haisi kuin huoran alapää. Oletko ajatellut, että myös haukkumallasi taiteilijalla on äiti, joka on yhä elossa. Lisäksi hänellä oli lapsia ja muita sukulaisia ja vaimo. Jos kerran tiedät mitä suru on, luulisi ettet puhuisi pahaa kuolleista. Myös Juice oli joillekin rakas ihminen.

• .niin kirjoitti:

Saattaa olla tai sitten ei. Ehkä puhut totta, mutta se ei oikeuta sinua ilkeilemään edesmenneen artistin kustannuksella. Kirjoituksesi toisella palstalla on sitä luokkaa, että ei tee juuri mieli lohdutella.

Miltä sinusta olisi tuntunut, jos joku olisi kirjoittanut heti lapsesi kuoleman jälkeen, että hän haisi kuin huoran alapää. Oletko ajatellut, että myös haukkumallasi taiteilijalla on äiti, joka on yhä elossa. Lisäksi hänellä oli lapsia ja muita sukulaisia ja vaimo. Jos kerran tiedät mitä suru on, luulisi ettet puhuisi pahaa kuolleista. Myös Juice oli joillekin rakas ihminen.

Vedin itsekin herneet nenään merenneidon useista mauttomista viesteistä Juiceen liittyen. Jos hänen tässä kertomansa on totta, olen samaa mieltä kanssasi, että erityisesti siksi olisi pitänyt olla kunnioitusta taiteilijan lähipiiriä kohtaan. Joku ristiriita tässä nyt tuntuisi olevan.

• kaunismerenneito
        rtl kirjoitti:

Vedin itsekin herneet nenään merenneidon useista mauttomista viesteistä Juiceen liittyen. Jos hänen tässä kertomansa on totta, olen samaa mieltä kanssasi, että erityisesti siksi olisi pitänyt olla kunnioitusta taiteilijan lähipiiriä kohtaan. Joku ristiriita tässä nyt tuntuisi olevan.

Minun rakas poikani oli minulle kaikki kaikessa.
        Minun suruani ei kukaan voi poistaa tai lievittää.Minun poikani Markus oli jo lapsena,tosi ihana ja kaikkien äitien unelma lapsi.Markus oli sellainen hoivaava tyyppi,sanoikin,että joku nainen sinusta saa hyvän ja ihanan miehen.Hänen unelma ammattikin liittyi sairauden hoito alalle.markus sai kärsiä koulu kiusauksesta,koska hän oli kaksi kielinen ja kotona minun kanssa jutteltiin puolaa ja isän kanssa suomea.markus sanoi,että hän on onnellinen ,kun minä olen hänen äitinsä,olet mulle hyvä äiti.tämä sanat mä muistan aina.Markkus olisi saanut elää,mä olisin voinut poistua poikani puolesta.

• hannupannu

Onkohan harkittu käyttää selvännäkijää apuna, jotta Atson olinpaikasta saisi jotain selvyyttä?
      En tarkoita näitä pilipalinäkijöitä, vaan rautaisia ammattilaisia, joilla on vankkaa näyttöä osaamisestaan.
      Jos en väärin muista, niin eiköhän poliisikin ole käyttänyt aikoinaan näkijää apunaan ja tapaus ratkesi näkijän vinkkien avulla.

Siitä voisi saada vinkkejä, että etsinnät suunnattaisiin oikeisiin paikkoihin, eikä hajauttamalla vääriin suuntiin.

En usko, että välttämättä selvännäkijäkään osaa suorilta sanoa tietyn paikan, mutta suuntaa antavaa voisi olla, jos näkijä osaisi hahmottaa Atson lähiympäristön.

• erias

Serkkuni hukkui ja näkijä tiesi tarkkaan minkä kiven vieressä ja kuinka syvällä serkku oli :-O. Sieltä sitten löytyi muutaman metrin päästä, kun oli ehtiny ajelehtia virran mukana jonkin verran.

• juovuksissa

ollutta voi nähdä. Ei ole mitään apua tässä tapauksessa.

• Minä vaan

Onko miten tarkkaan käyty läpi alueita?
      Miten laajoja nämä vapaaehtoisryhmät ovat olleet?

Että vieläkö on paljon mahdollisia paikkoja etsittävänä?
      Hienoa että on ihmisiä jotka etsivät!
      Nostan teille hattua!!!
      Harmi että itse asun näin kaukana. Silti melkein tekisi mieli tulla. Nyt on tosin jalka paketissa.

Ilmoitattehan sitten miten etsinnät meni?
      Toivottavasti mukaan on tullut paljon ihmisiä.

• ..................

...Lainaus ellien kristallipallo-sivuilta...

uni Atsosta to-pe yönä

aukiolla hyväntuulista nuorisoa autossa...vaihtavat muutaman sanan pojan kanssa ja jatkavat matkaansa...poika jossain teollisuushallissa tai kellaritiloissa??? putkia paljon... harhailee yksinään......
      tulkinta: liikkunut yksin ilman päämäärää...löytyy kuolleena ja tapaukseen ei liity rikosta. humalatilan vuoksi virhearviointeja
      ----------------------------

mahtaneeko lähettyvillä olla ed. mainittuja halleja tms.? En sano, että tämä olisi ainoa oikea vaihtoehto, mutta kaikki vinkit ovat kai tervetulleita?

Lainaus ellien kristallipallosivuilta:

uni atsosta to-pe yönä(kirj. 3.12.)

aukiolla hyväntuulista nuorisoa autossa...vaihtavat muutaman sanan pojan kanssa ja jatkavat matkaansa...poika jossain teollisuushallissa tai kellaritiloissa??? putkia paljon... harhailee yksinään......
      tulkinta: liikkunut yksin ilman päämäärää... humalatilan vuoksi virhearviointeja
      ----------------------------

Mahtaisko lähistöllä olla ed. mainittuja halleja tms. ja onko ne tarkastettu?

• kristallipal lo

Ihan omin sanoin vaan. Kertokaa avoimesti.

• vinkki****
    • aikaisemmin

Silloin kun porukka havaitsi että atso oli lähtenyt ilman kamojaan menemään. Eikä vasta kahden viikon päästä ruumista etsimään. Järki hoi!

Ja toinen juttu kun puhutaan siitä että hän oli käynyt hesburgerissa niin keiden kanssa ja miksi jos miehellä ei ole rahaa ja siellä hesessä olijat ovat mahdollisesti jopa kuulleet atson jotain puhuvan. Nekin varmaan auttaisivat asiassa ja niistä voisi kertoa poliisille.

• ontosiaan

hyvä pointti. samoilla linjoilla, vaikka jälkiviisaus on aina helppoa.

tää etsiminen on kuin jokin pieni kansanliike, "run forest (gump)" tyyliin. tosin toisaalta upea juttu.

kuitenkin kovasti kiinnostaa minuakin tämä tapaus. mistähän saisi välillä jotain asiallista tietoa? onko mitään johtolankoja olemassa?

kavereille ja omaisille jaksamista.

• ___

Siis löytyikö tämän päivän Atson etsinnöissä mitään?

• Putin

saattaa tulla poltetuksi.
      Ehkä olisi terveyden kannalta parempi jos lopettaisitte ne etsinnät.

Äiti Venäjän puolesta, toverit!

• terveyden

kannalta?

Etsijöitten vai kenties Atson?

Turhaa uhoomista

• ihme touhua
        terveyden kirjoitti:

kannalta?

Etsijöitten vai kenties Atson?

Turhaa uhoomista

Niin onks siel ees kukaa ollut vai onks nää jotain vitsejä nää etsinnät. Vai onks sitä haettu vaan googlella.

• lähellä

Onko aurajoki tutkittu?? Pelottavan lähellä katoamispaikkaa on joki.
      Lisäksi kummastelen että kaikki tavarat jätetty narikkaan, onk kyseessä kenties ollut itsetuhoisia ajatuksia?
      Pitäisi myös ottaa huomioon huumeet, joista vanhemmat eivät yleensä todellakaan ole tietoisia!

• ..se..

..Aurajoki ole jo tutkittu, tai ei nyt täysin tietenkään. Kyllä poliisit ja vapaaehtoisetkin osaavat etsiä oikeista paikoista. Varmasti ensimmäisenä etsitään paikoista, joista helpoiten on voinut joutua veden varaan.

• ei onnistu
        ..se.. kirjoitti:

..Aurajoki ole jo tutkittu, tai ei nyt täysin tietenkään. Kyllä poliisit ja vapaaehtoisetkin osaavat etsiä oikeista paikoista. Varmasti ensimmäisenä etsitään paikoista, joista helpoiten on voinut joutua veden varaan.

Aurajoessa on nyt sellainen virtaus, että vaikka sinne olisikin jotain joutunut, sitä tuskin sieltä löydettäisiin. Voi olla jo merellä!

• löytyy helpommin

Kaveri on joka tapauksessa kuollut.

• Nimetön

Me jatkamme niin kauan kuin mahdollista. Olisi hienoa saada vanhemmille edes jotain tietoa pojasta.Ja toivoa ei saa heittää.

• yllättynyt

otso pullon mutta se oli tyhjä.

• etsitään näin

helsingissäkään ei kukaan etsi heitä

• kotoisin

noin järkyttävän välinpitämättömät ja kylmät ihmiset.
        Itse asun helsingissä, ja en voi olla ajattelematta, että jokainen alkoholiongelmainenkin on jonkun lapsi! Jokaisella on jossain äiti ja isä.
        Mieti sitä kun päästelet suustasi moisia!
        Vaikka olisi kuinka ongelmainen, niin kuitenkin jollekin hyvin rakas.
        Itselläni on yksi ainokainen lapsi ja pelkään aina, että hänelle tapahtuu jotain ikävää, enkä osaa edes aavistella sitä tuskan määrää, jota tämän kadonneen nuoren vanhemmat tällä hetkellä kokevat.
        Pientä kunnioitusta omaisia kohtaan, kun täällä räävitte asioita!

• Pieni muistutus
        kotoisin kirjoitti:

noin järkyttävän välinpitämättömät ja kylmät ihmiset.
        Itse asun helsingissä, ja en voi olla ajattelematta, että jokainen alkoholiongelmainenkin on jonkun lapsi! Jokaisella on jossain äiti ja isä.
        Mieti sitä kun päästelet suustasi moisia!
        Vaikka olisi kuinka ongelmainen, niin kuitenkin jollekin hyvin rakas.
        Itselläni on yksi ainokainen lapsi ja pelkään aina, että hänelle tapahtuu jotain ikävää, enkä osaa edes aavistella sitä tuskan määrää, jota tämän kadonneen nuoren vanhemmat tällä hetkellä kokevat.
        Pientä kunnioitusta omaisia kohtaan, kun täällä räävitte asioita!

miksi sitä tosiaan sitten pitää rääpiä täällä. Kyllä on tullut niin ala-arvosia juttuja joka puolella, että ihan hirvittää. Irc galleriassa on sulettu atson sivu. Kävin kahtomassa joka päivä onko sinne tullu mitään uutta tietoa niin eiköhän jotku parikymppisetkin heittänyt todella dorkia juttuja. Liekö sen takia sulettu ne sivut sitten. Miettikää oikeesti mitä kirjoitatte. Kirjoituksenne saattaa loukata hyvin monia! Eikä tartte jäkättää sillä tämä ei ole provo vaan tosiasia jota jokainen saa miettiä.

• Normaali

On erittäin suuri lohtu omaisille että tällaista apua järjestetään, vaikka etsintä ei johtaisikaan tulokseen. Eivät ole yksin kauhean asian kanssa.

Ilmeistä on että Atso ei enää elävänä palaa.
      Jos ja kun Atso löytyy vaikka menehtyneenä, sekin on parempi kuin jäädä ikuisiksi ajoiksi kadoksiin.

Kaikenlainen asiaton viestintä tällaisessa tilanteessa osoittaa kovin heikkoa ymmärtämystä. Itseasiassa hiukan säälittää oikeasti tällainenkin henkilö.

• mistä on kyse??

Kuka on kadonnut, koska, missä?

Kiitos.

• pk-s

Opiskelijapoika Turun alueella (kuten noista aiemmista voi jo päätellä...)
        Jaksamisia vanhemmille/perheelle ja muille läheisille, toivotaan että tämä saa vielä onnellisen lopun!:)

• kiitos.
        pk-s kirjoitti:

Opiskelijapoika Turun alueella (kuten noista aiemmista voi jo päätellä...)
        Jaksamisia vanhemmille/perheelle ja muille läheisille, toivotaan että tämä saa vielä onnellisen lopun!:)

Toivotaan et löytyy.

• Grossmann

mutta aika turhaa touhua.

Alueella liikkuu niin paljon kuntoilijoita ja koiranomistajia, että olisi todennäköisesti jo löytynyt.

Jos te nyt välttämättä kuitenkin haluatte etsinnän järjestää, niin vanhana koiraihmisenä ottaisin yhteyttä Turun käyttökoirakerhoon.
      Sieltä löytyy rauniokoiraa sun muuta, jotka ovat lähtövalmiina päivän varoitusajalla...

"Elämä ei ole reilua; sopeudu siihen."

• uskon näin.

Nousee pintaan keväämmällä. "Ukko-Pekan "tienoilta.

• |Rinttu|

Ei ole etsinnät tuottaneet toivottua tulosat..mutta lannistua ei saa..eikö niin..
      Joten lauantaina järjestämme uuden etsinnän..johon toivomme mukaan ihmisiä joilla on sydän paikallaan ja jotka kykenevät tulemaan paikalle.

Lauantaina 16.12 .klo 10 kylpylähotelli caribian edessä.

Kaikki apu on tässä vaiheessa tarpeen...

Kiitos jo etukäteen teille rakkaat ihmiset.

Ilm.
      [email protected]

• jennuliini__

Onnea etsintään, osallistuisin mutta asun porvoossa :(

• Grossmann
        jennuliini__ kirjoitti:

Onnea etsintään, osallistuisin mutta asun porvoossa :(

jokunen vuosi sitten meni mun "tyttöystävältäni" n.10-vuotias poika.
        Ehkä se jossakin määrin on isälle helpompaa, mutta äidinrakkaus ja menetys on järkyttävää katsottavaa.

Yrittää sanoa jotakin, jolla ei ole paskan merkitystä!

Toi on aika varma nakki, ei käy kateeksi...
        Jos mä sanon, että kestäkää, niin se kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä?

Sen mä voin sanoa, että tuska ei poistu ikinä, siihen tottuu.

• ---

johan sen tässä vaiheessa tajuaa, kun vähän päätään käyttää, että Atso löytyy joesta jos mistä. turha sitä on kaupunkia edestakas ravata. toisaalta pitäähä sitä joilla olla sellasta tekemistä, et tuntevat ittensä tarpeellisiks ja hyviks ihmisiks, mut kyl sitä energiaa voi suunnata johonki järkevämpäänki toimintaa jos tosissaa auttaa haluaa. ja niille, jotka tätäkin kirjoitusta arvostelevat ja pitävät idioottimaisena ja lapsellina ja minä hyvänsä, ei kiinnosta ja ei, en ole ihmisenä sen p*skempi kuin tekään, käytän vain aikani asioihin joilla oikeasti on merkitystä. toki ymmärrän tuskan jonka Atson katoaminen aiheutti, mutta kaikesta huolimatta säilyttäkää hyvät ihmiset rationaalisuus.

• Miky26

koskas seuraavaksi etsitte?

• Nimetön
        Miky26 kirjoitti:

koskas seuraavaksi etsitte?

Huomenna olisi tarkoitus lähteä kymmenen maissa taas caribian pihalta.. Kaikki jotka pääsevät ja pystyvä mukaan....

• martse

Onko atsosta löytynyt mitään vielä?? Oletteko saaneet mitään vihjeitä mistään tms..

• Jussi....

Ei kenellekään ole käynyt mielessä, että Atso pakoilisi omasta halustaan? En pysty ymmärtämään, ettei vieläkään ole löydetty.

Ja semmoiset positiiviset terveiset, että jos hän olisi kuollut, niin olisi vielä todennäköisempää, että hänet olisi Jo löydetty.

• rikosseuraaja

..on, että ruumis on paloiteltuna jossain psykopaatin pakasteessa.

• Keano
        rikosseuraaja kirjoitti:

..on, että ruumis on paloiteltuna jossain psykopaatin pakasteessa.

Aurajoki niellyt kaverin, joko hänen omasta tahdostaan, vahingossa tai jonkun pakottamana.

• Rationaalinen sivustaseuraaja
        Keano kirjoitti:

Aurajoki niellyt kaverin, joko hänen omasta tahdostaan, vahingossa tai jonkun pakottamana.

Aurajoen armoille joutunutta kannattaisi etsiä järkevästi ajatellen airistolta ennen kovinta talvea.
        Yksi mahdollisuus on roskien mukana kaatopaikka joissa ei paljon tutkita mitä sinne tulee. Joen rannoilta olisi jo varmasti joku ohikulkija löytänyt.

Etsinnässä vaikuttaisi olevan enemmänkin kyseessä surun käsittelystä kyseisellä tavalla ja ulkopuolisillakin suruun näin osallistuminen. Nykyinen yhteiskunta on niin kylmä, että halutaan kokea surua tuntemattomienkin puolesta enemmän kuin ennen, mikä on tietysti positiivista muutosta niin pahasta asiasta kuin onkin kyse nyt. Sama ilmiöhän nähtiin kaksi vuotta sitten tsunamin uhrien kohdalla.
        Tämän lisäksi löytyy aina ihmisiä jotka käyttävät tilannetta hyväkseen provosoimalla kommenteillaan ynm. muilla tavoilla. Tämä tuo heille vahvuuden tunnetta kun voivat pilkata näitä etsijöitä tai tsunamin tapauksessa "eihän sinne ollut pakko mennä" kommenteilla. Vahvuuden tunnetta täytyy hakea, koska oma itsetunto on huono ja tunnetaan itsensä jääneeksi yhteiskunnassa sivuun ja heikkoon asemaan. Tällä en tarkoita pelkästään heikkoa sosiaalista asemaa, vaan yleensä kyseessä on psyykkinen heikoksi tuntemisen tila muuhun asemaan katsomatta. Tämä vaihe kuuluu melko monelle teinivuosien yhteyteen, pojilla vähän myöhemmin ja voimakkaampana. Osalla tämä minäkuvan epävarmuus jatkuu nykyisin lähelle 30 ikävuotta tai ylitsekkin, mutta nykyäänhän murrosikä jatkuu 10-vuotta pitempään kuin joskus aikaisemmin johtuen erilaisesta elämäntyylistä ja ettei itsestään tarvitse ottaa vastuuta.

Aihe on erittäin herkkä eikä kirjoitukseni ole tarkoitus kritisoida etsijöitä, jokainen hoitaa vaikeat tilanteet tavallansa. Enemmän kritisoin epämääräisten kommenttien kirjoittajia. Ymmärretään että teillä on tarve kirjoituksiinne, mutta voisitteko kirjoittaa niitä jollekkin muulle keskustelualueelle nyt.

• löytää

niin sanotaan.Toivo on kai jo vähissä.Uskaltaisiko ehdottaa Aura-jokea ja sitä koiraa.Atsolla ei ehkä enää hätää,mutta voimia omaisille ja ystäville.

• Änim

Seurattuani tätä keskustelua ,ihmettelen missä inhimillisyys.Voi, toivoisin että poika löytyy,onnea etsijöille ja jaksamista vanhemille!

• jokkekokko

nuoria miehiä.... taitaa olla sarjamurhaaja liikkeellä. Montas kateissa Turussa tällä hetkellä ???

• tuonne

siinähän on nurkilla se rikollisjengin kerhotilat siinä olis varmaan aika potentiaalinen etsimis kohde ja toinen on entinen parkerin alue tai sit heppu nousee pintaan joskus jossain

• - - -

ONKO TÄSTÄ SUOMI 24:SESTA TULLUT JOIDENKIN AIVOTTOMIEN IDIOOTTIEN KOHTAAMISPAIKKA, JOSSA NÄMÄ KO. HENKILÖT VOIVAT VAPAASTI OLLA SITÄ MITÄ HE OVAT: ELI TERRORISOIDA KOKO VIESTIKETJUA KOMMENTEILLA, JOTKA EIVÄT SIHEN LIITY MILLÄÄN TAVALLA / MUUTEN VAAN HEITTÄÄ TYPERIÄ KOMMENTTEJA TYYLIIN "ISÄS OLI HOMO! jne.. MITEN TE OSAATTE EDES TIETOKONEEN LAITTAA PÄÄLLE, KUN TEIDÄN AIVOKAPASITEETTI TUNTUU OLEVAN TUOTA TASOA?! IHEMTTELEMPÄ TÄSSÄ VAIN! SÄÄLIKSI KÄY NOITA, JOILLA EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ KUIN PILATA HYVIN ALKAVIA KESKUSTELUKETJUJA OMILLA SARKASTISILLA VIESTEILLÄ! (Uups, taisin laittaa mukaan teille nyt sivistyssanan, mutta eiköhän teillä mene loppuilta mukavasti kun etsitte netistä/tietosanakirjasta, mitä sarkasmi tarkoittaa, sen SIJAAN ETTÄ TERRORISOISITTE SUOMI 24 KESKUSTELUJA!) Terrorisointi taitaakin teille fiksuimmille olla jo osittain tuttu sana.

• Toisinaan täällä
        - - - kirjoitti:

ONKO TÄSTÄ SUOMI 24:SESTA TULLUT JOIDENKIN AIVOTTOMIEN IDIOOTTIEN KOHTAAMISPAIKKA, JOSSA NÄMÄ KO. HENKILÖT VOIVAT VAPAASTI OLLA SITÄ MITÄ HE OVAT: ELI TERRORISOIDA KOKO VIESTIKETJUA KOMMENTEILLA, JOTKA EIVÄT SIHEN LIITY MILLÄÄN TAVALLA / MUUTEN VAAN HEITTÄÄ TYPERIÄ KOMMENTTEJA TYYLIIN "ISÄS OLI HOMO! jne.. MITEN TE OSAATTE EDES TIETOKONEEN LAITTAA PÄÄLLE, KUN TEIDÄN AIVOKAPASITEETTI TUNTUU OLEVAN TUOTA TASOA?! IHEMTTELEMPÄ TÄSSÄ VAIN! SÄÄLIKSI KÄY NOITA, JOILLA EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ KUIN PILATA HYVIN ALKAVIA KESKUSTELUKETJUJA OMILLA SARKASTISILLA VIESTEILLÄ! (Uups, taisin laittaa mukaan teille nyt sivistyssanan, mutta eiköhän teillä mene loppuilta mukavasti kun etsitte netistä/tietosanakirjasta, mitä sarkasmi tarkoittaa, sen SIJAAN ETTÄ TERRORISOISITTE SUOMI 24 KESKUSTELUJA!) Terrorisointi taitaakin teille fiksuimmille olla jo osittain tuttu sana.

joille sossu maksaa koneen kustannukset ja kaiket päivät on aikaa heittä kaikkea p....a tänne. On järkyttävää, miten ihmiset käsittelevät vaikeita ja surullisia asioita. Koko ajan kasvaa lisää pahoinpiteilijöitä ja surmaajia.

• minaaaaaaaaa
        - - - kirjoitti:

käyttäytymesi osoittaa sinun olevan idiootti.

• pulla
        - - - kirjoitti:

Minä olen kanssasi samaa mieltä.
        En ole itse viitsinyt kovin usein keskusteluihin kirjoittaa koska olen huomannut että muutamat ihmiset heittävät tyhmää "läppää" ja inhottavia ovat myöskin nämä jotka "vetävät herneen nenään".
        Jos keskustelut eivät miellytä niin ei niitä ole pakko lukea ja omat kommentit on joskus syytä jättää ihan omaan tietoonsa.

• Metusalem
        pulla kirjoitti:

Minä olen kanssasi samaa mieltä.
        En ole itse viitsinyt kovin usein keskusteluihin kirjoittaa koska olen huomannut että muutamat ihmiset heittävät tyhmää "läppää" ja inhottavia ovat myöskin nämä jotka "vetävät herneen nenään".
        Jos keskustelut eivät miellytä niin ei niitä ole pakko lukea ja omat kommentit on joskus syytä jättää ihan omaan tietoonsa.

Ikävää nuoruuden naivius.Pitäisi ottaa jalat alle jos hiipparit tai vähemmistökansalliset alkavat piirittää.Tanssii kalojen kanssa.

• realisti_

Jos menee humalassa toikkaroimaan niin oma vika se on jos jotain tapahtuu. Olisikohan kannattanut ottaa järki käteen? Ja nämä perhanat ruinaavat lisää opintotukea että saisivat lisää viinaa...huoh. Tottakai on surullista että tällaista pääsee tapahtuman ja toivon että poika löytyy hengissä, mutta aika epätodennäköiseltä vaikuttaa. Olen itsekkin opiskelija enkä ole ikinä käsittänyt tätä ideaa että kaikki vapaa-aika ja raha käytetään juhlimiseen. Suuri osa vakavista onnettomuuksista tapahtuu kuitenkin humalassa. Toivottavasti joku herää tajuamaan tällaisen riettaloinnin haittapuolet.

• Nuka82

Kiinnostuin tapauksesta vaikka en henkilöä tunnekaan.

Miten tämän päivän etsinnät meni? Oletan että pimeällä eli tähän aikaan ei siis enää etsitä...

Vaikka joku kyllä väitti että mies olisi löytynyt Varissuolta eilen illalla? Onko totta vai ei?

• Atson ystävä

Tässä tämänpäiväinen:

"Liikekannallepano" tapahtui jälleen kello kymmenen aikaan aamulla. Paikalla oli jee-jee-määrä täysin uusia ihmisiä, ja siitäkös iloisna mielin metsikköön. Kiva huomata että yhä vain uudet ihmiset lähtevät mukaan kun sana ja viestit vain leviävät.
        Vanhoista kasvoista paikalla oli Jouni, Heidi ja minä. Uusia reippaita oli jo kuusi kappaletta, jotenka yhdeksän hengen tempaus lauantaiaamuna ansaitsee kyllä jokaiselle kiitoksen.
        Ansku, G ja Juanita aloittivat heti pisimmällä lähdöllä ja he suuntasivat joen yläjuoksulle, sieltä Halistenkosken sillan yli ja rantaviivaa pitkin aina Tuomaansillan ja Tuomiokirkkosillan puoleenväliin, josta lähtivät vielä samaa reittiä takaisin. Allekirjoittanut ja Jouni suunnistimme kylän poikki ulkoilupolulle ja aina lähelle koskea, paikalle jossa alkoi kalastajien luvattu maa. Miehet vavat ojollaan suuntasivat katseensa kohti kalarikkaampaa joulupöytää, joten laskeuduimme hieman ennen koskea joen varteen, siitä aina Rautatiesillan ja Tuomaansillan välille. Matkalla törmäsimme vainuveneeseen ja kaikuluotainkoiraan, jota tovin seisoimme ihmettelemässä. Matka jatkui ja tapasimme uusista mukanaolleista Maijan, Jennin ja Jannan sekä Heidin. Pienimuotoinen taktiikkapalaveri, joka johti Jounin ja Heidin siirtymiseen joen "itäistä puolta" kohti Tuomiokirkkosiltaa, ja Jennin, Jannan ja Maijan matka lähti "läntistä puolta" kohti alajuoksua. Itse suunnistin Ansku, G ja Juanita vastaan koska vettyneen kaislikon kauimmaisessa kärjessä oli toiselta puolelta nähty auringossa aavistuksen siniseltä näyttävä objekti, joka oli tarkoitus tarkistaa. Anjan tiimi oli myös huomannut kyseisen klöntin, ja lähdin heitä samalla vastaan. Kun esine varmistui puunrungoksi, kipuaminen joelta alkoi ja rinteen päällä soi puhelin.

Maija, Jenni ja Janna olivat havainneet n. 5-7 metriä rannasta levottomana kelluvan esineen, josta ei saatu selvää, vaikka lopulta Jounin ja Heidin kierrettyä kirkkosilta olimme lopulta kaikki kokoontuneet pohtimaan esinettä / asiaa. Uiminen mestoille ei ollut ideoista paras, vettä oli jo alle metrin päästä rannasta melko paljon (n. 70 cm) ja matkaa kohteeseen oli todella niinkin paljon, ettei Tee-se-itse-miehen taxfree-pitkospuutkaan olisi yltäneet niin pitkälle. Ei muuta kun lähellä olevan talon oven taa, hattu käteen, nöyrä asenne ja sormi ovikellolle. Talo sijaitsee lähellä rantaviivaa, ja rantaan oli sidottu soutuvene vielä oikein päin, niin lupaa hetkelliselle käytölle olisin kysynyt. Kahden soiton jälkeen ymmärsin palata. Lauantai päivänä metsästä kuran kuorruttamana kömpivä henkilö ei ehkä ole se odotetuin vieras. Tai sitten talo oli tyhjä, mene ja tiedä. No koskei ovea avattu, niin palasin muiden pariin. Maijalla oli pienet kiikarit matkassa, joilla vuorotellen koetimme saada selville mikä pinnalla kellui. Kieltämättä ja enempää väsymystä syyttelemättä kohde näytti hirmuisen paljon lenkkitossulta. Eri kulmista katsottuna monet meistä oli sitä mieltä että asiaa ei jätetä tutkimatta. Sitten hetki rohkeutta ja rosvonvaisto päälle. Rämpimään em. talon tontille, penkomaan jollan köysi-/kettinki viritelmää ja lailla Houdinin saimme veneen vetehen. 15 metrin hinaus rantaviivaa pitkin kelluvan esineen kohdalle, tulppa pohjaan oksasta ja varmistus siitä että airottoman veneen rantaanpaluu onnistuu, niin köysi muiden käteen ja itse pukille. Airoksi valkkasin 150 senttisen oksan, jonka kanssa mittailin veden syvyyttä samalla kuin liu´uin veneellä kohti kelluvaa. Läelle päästyäni koetin katsomalla selvittää mitä todellisuudessa katsoin, ja niinhän siinä kävi että mielikuvitus, väsymys, aaltojen väre ja aurinko saivat pattinginpätkän näyttämään lenkkitossulta. Toinen pää oli löyhästi pohjassa ja toinen pää heilui aavistuksen pinnan yläpuolella, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
        Vene takaisin talviteloille, ristiriitainen olotila nollattiin savukkeen kera ja jälleen jatkui matka muiden perässä kohti Tuomiokirkkosiltaa. Anjan tiimi lähti vetäytymään takaisin joenvartta kohden lähtöpaikkaa.
        Penkereet ja vallan tyynenä pysyvä joen pinta on nyt silmämääräisesti menty läpi usean ihmisen voimin, sekä poliisin veneiden että muidenkin ammattilaisten. Työ joella jatkuu todella varmasti ainakin meidän vapaaehtoisten puolelta, mutta kerroinpahan joen tilanteen sellaiselle, jonka mielestä olisi hyvä katsoa myös jokeen... (?)
        Tuomiokirkolle saavuimme muut ryhmänä, yo-alueen läpi ja Henrikinkadun päässä oleva metsärypäs avorivissä Asessorinkadulle. Siitä jälleen Helsingintien varteen ja Rehtoripellonkadun suuntaan. Maija lähti TYKS:an suuntaan ja me muut aidan toiselle puolelle molemmille ratapenkereille aina Kupittaan asemalle. Maija oli ylittänyt jo sillan hgintien toiselle puolelle ja me muut siirryimme myös kirkkotien terveysaseman nurkille muutaman pusikon läpi. Jo entuudestaan käydyt pienet metsiköt läpi päivän vielä hieman paistaessa, yleisavarassa rivissä kohden Caribia-hotellia ja päivän ripeä läpikäynti, seuraavista kerroista puhumiset ja jopa hyvän joulun toivotukset eräille. Näin taas tämän päivän ympyrä sulkeutui vailla mitään tietoa mistään, vain muisto pattinginpätkän luomasta harhasta löytää "jotain".
        Jokaiselle pitkän lenkin jälleen kiertäneelle kiitos, ja erityinen kiitos Caribia-hotellin vastaanottotiskin naiselle, joka lähes joka kerta on ollut erittäin lämminhenkisesti ajatuksin mukana etsintöjen vaiheissa ja suonut mahdollisuuden poistua alueelta erittäin kohtuulliseen hintaan! :)

Tähän emme kyllä jää...

• ikävää
        Atson ystävä kirjoitti:

Tässä tämänpäiväinen:

"Liikekannallepano" tapahtui jälleen kello kymmenen aikaan aamulla. Paikalla oli jee-jee-määrä täysin uusia ihmisiä, ja siitäkös iloisna mielin metsikköön. Kiva huomata että yhä vain uudet ihmiset lähtevät mukaan kun sana ja viestit vain leviävät.
        Vanhoista kasvoista paikalla oli Jouni, Heidi ja minä. Uusia reippaita oli jo kuusi kappaletta, jotenka yhdeksän hengen tempaus lauantaiaamuna ansaitsee kyllä jokaiselle kiitoksen.
        Ansku, G ja Juanita aloittivat heti pisimmällä lähdöllä ja he suuntasivat joen yläjuoksulle, sieltä Halistenkosken sillan yli ja rantaviivaa pitkin aina Tuomaansillan ja Tuomiokirkkosillan puoleenväliin, josta lähtivät vielä samaa reittiä takaisin. Allekirjoittanut ja Jouni suunnistimme kylän poikki ulkoilupolulle ja aina lähelle koskea, paikalle jossa alkoi kalastajien luvattu maa. Miehet vavat ojollaan suuntasivat katseensa kohti kalarikkaampaa joulupöytää, joten laskeuduimme hieman ennen koskea joen varteen, siitä aina Rautatiesillan ja Tuomaansillan välille. Matkalla törmäsimme vainuveneeseen ja kaikuluotainkoiraan, jota tovin seisoimme ihmettelemässä. Matka jatkui ja tapasimme uusista mukanaolleista Maijan, Jennin ja Jannan sekä Heidin. Pienimuotoinen taktiikkapalaveri, joka johti Jounin ja Heidin siirtymiseen joen "itäistä puolta" kohti Tuomiokirkkosiltaa, ja Jennin, Jannan ja Maijan matka lähti "läntistä puolta" kohti alajuoksua. Itse suunnistin Ansku, G ja Juanita vastaan koska vettyneen kaislikon kauimmaisessa kärjessä oli toiselta puolelta nähty auringossa aavistuksen siniseltä näyttävä objekti, joka oli tarkoitus tarkistaa. Anjan tiimi oli myös huomannut kyseisen klöntin, ja lähdin heitä samalla vastaan. Kun esine varmistui puunrungoksi, kipuaminen joelta alkoi ja rinteen päällä soi puhelin.

Maija, Jenni ja Janna olivat havainneet n. 5-7 metriä rannasta levottomana kelluvan esineen, josta ei saatu selvää, vaikka lopulta Jounin ja Heidin kierrettyä kirkkosilta olimme lopulta kaikki kokoontuneet pohtimaan esinettä / asiaa. Uiminen mestoille ei ollut ideoista paras, vettä oli jo alle metrin päästä rannasta melko paljon (n. 70 cm) ja matkaa kohteeseen oli todella niinkin paljon, ettei Tee-se-itse-miehen taxfree-pitkospuutkaan olisi yltäneet niin pitkälle. Ei muuta kun lähellä olevan talon oven taa, hattu käteen, nöyrä asenne ja sormi ovikellolle. Talo sijaitsee lähellä rantaviivaa, ja rantaan oli sidottu soutuvene vielä oikein päin, niin lupaa hetkelliselle käytölle olisin kysynyt. Kahden soiton jälkeen ymmärsin palata. Lauantai päivänä metsästä kuran kuorruttamana kömpivä henkilö ei ehkä ole se odotetuin vieras. Tai sitten talo oli tyhjä, mene ja tiedä. No koskei ovea avattu, niin palasin muiden pariin. Maijalla oli pienet kiikarit matkassa, joilla vuorotellen koetimme saada selville mikä pinnalla kellui. Kieltämättä ja enempää väsymystä syyttelemättä kohde näytti hirmuisen paljon lenkkitossulta. Eri kulmista katsottuna monet meistä oli sitä mieltä että asiaa ei jätetä tutkimatta. Sitten hetki rohkeutta ja rosvonvaisto päälle. Rämpimään em. talon tontille, penkomaan jollan köysi-/kettinki viritelmää ja lailla Houdinin saimme veneen vetehen. 15 metrin hinaus rantaviivaa pitkin kelluvan esineen kohdalle, tulppa pohjaan oksasta ja varmistus siitä että airottoman veneen rantaanpaluu onnistuu, niin köysi muiden käteen ja itse pukille. Airoksi valkkasin 150 senttisen oksan, jonka kanssa mittailin veden syvyyttä samalla kuin liu´uin veneellä kohti kelluvaa. Läelle päästyäni koetin katsomalla selvittää mitä todellisuudessa katsoin, ja niinhän siinä kävi että mielikuvitus, väsymys, aaltojen väre ja aurinko saivat pattinginpätkän näyttämään lenkkitossulta. Toinen pää oli löyhästi pohjassa ja toinen pää heilui aavistuksen pinnan yläpuolella, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
        Vene takaisin talviteloille, ristiriitainen olotila nollattiin savukkeen kera ja jälleen jatkui matka muiden perässä kohti Tuomiokirkkosiltaa. Anjan tiimi lähti vetäytymään takaisin joenvartta kohden lähtöpaikkaa.
        Penkereet ja vallan tyynenä pysyvä joen pinta on nyt silmämääräisesti menty läpi usean ihmisen voimin, sekä poliisin veneiden että muidenkin ammattilaisten. Työ joella jatkuu todella varmasti ainakin meidän vapaaehtoisten puolelta, mutta kerroinpahan joen tilanteen sellaiselle, jonka mielestä olisi hyvä katsoa myös jokeen... (?)
        Tuomiokirkolle saavuimme muut ryhmänä, yo-alueen läpi ja Henrikinkadun päässä oleva metsärypäs avorivissä Asessorinkadulle. Siitä jälleen Helsingintien varteen ja Rehtoripellonkadun suuntaan. Maija lähti TYKS:an suuntaan ja me muut aidan toiselle puolelle molemmille ratapenkereille aina Kupittaan asemalle. Maija oli ylittänyt jo sillan hgintien toiselle puolelle ja me muut siirryimme myös kirkkotien terveysaseman nurkille muutaman pusikon läpi. Jo entuudestaan käydyt pienet metsiköt läpi päivän vielä hieman paistaessa, yleisavarassa rivissä kohden Caribia-hotellia ja päivän ripeä läpikäynti, seuraavista kerroista puhumiset ja jopa hyvän joulun toivotukset eräille. Näin taas tämän päivän ympyrä sulkeutui vailla mitään tietoa mistään, vain muisto pattinginpätkän luomasta harhasta löytää "jotain".
        Jokaiselle pitkän lenkin jälleen kiertäneelle kiitos, ja erityinen kiitos Caribia-hotellin vastaanottotiskin naiselle, joka lähes joka kerta on ollut erittäin lämminhenkisesti ajatuksin mukana etsintöjen vaiheissa ja suonut mahdollisuuden poistua alueelta erittäin kohtuulliseen hintaan! :)

Tähän emme kyllä jää...

Luuletko olevasi joku viranomaisia parempi ihminen vai lääkkeet unohtunut ottaa kun sinun juttua lukee.
        Kyllä aivan normaali jos umpikännissä lähtee eikä kaverit huolehdi niin paikassa jossa vesistöt lähellä niin joutuu vainajaksi ilman mitään ihmeellistä kuten kuvittelet.

• Teppolainen
        Atson ystävä kirjoitti:

Tässä tämänpäiväinen:

Tähän emme kyllä jää...

Todella omituista kirjoitusta. Toki huumori lohduttaa, mutta tässä tapauksessa se ei auta. Kirjoituksesi lipsahteli sairaan puolelle.

• Etsivä

Onko siis joku löydetty Varissuolta? Mistä saisin lisätietoa asiasta? Onko joku muu kuullut?

• näin on
        Etsivä kirjoitti:

Onko siis joku löydetty Varissuolta? Mistä saisin lisätietoa asiasta? Onko joku muu kuullut?

En tiedä mutta ennustuspalstalla joku ennustaja puhui paripäivää sitten varissuosta...

• peterpeterpetee
        Atson ystävä kirjoitti:

Tässä tämänpäiväinen:

Tähän emme kyllä jää...

Ilahduttavaa nähdä, että että vapaaehtoisvoimia on löytynyt etsintään noinkin runsaaasti. Itse en poikaa tunne, mutta muistissa on kun puolituttu kaveri katosi samantyyppisissä olosuhteissa 6 v sitten. Toivottavasti Atson kohtalo selviää ja onnea etsintään.
        Pahoittelut vielä joidenkin kirjoittelijoiden typerien kommentien puolesta.

• sitä
        peterpeterpetee kirjoitti:

Ilahduttavaa nähdä, että että vapaaehtoisvoimia on löytynyt etsintään noinkin runsaaasti. Itse en poikaa tunne, mutta muistissa on kun puolituttu kaveri katosi samantyyppisissä olosuhteissa 6 v sitten. Toivottavasti Atson kohtalo selviää ja onnea etsintään.
        Pahoittelut vielä joidenkin kirjoittelijoiden typerien kommentien puolesta.

"Pahoittelut vielä joidenkin kirjoittelijoiden typerien kommentien puolesta."

nyyh :'( niin ja tuosta edellisestä kirjoituksestahan puuttuu "pahoittelut olemassaolon puolesta" joka tosin käy rivien välistä ilmi

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      1723
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      85
      1718
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      388
      1696
    4. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      95
      1604
    5. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      50
      1307
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      49
      1255
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      284
      1149
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      164
      972
    9. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      89
      966
    10. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      43
      965
    Aihe