Hei!
Olen miettinyt, että mitä Jane Austenin kirja Ylpeys ja ennakkoluulo opettaa elämästä. Opettaako se sen, että ei pidä uskoa kaikkea mitä muut sanovat jostain ihmisestä? mitä muuta se opettaa?
mielipiteitä?
ylpeys ja ennakkoluulo
12
2788
Vastaukset
- tinassa myös
Se opettaa myös sen, että kannattaa tehdä koulusta saadut tehtävät itse.
- tiinaaa
Taisit ymmärtää hieman väärin. Tämä ei ole koulutehtäväni. Olet oikeassa, että olen opiskelija, mutta en yläasteella enkä lukiossa. Olen 23-vuotias yliopistossa opiskeleva nuori, joka on kiinnostunut Jane Austenin kirjoista. Ja minua ihan kiinnostaa tämä aihe oikeasti.
- tinassa myös
tiinaaa kirjoitti:
Taisit ymmärtää hieman väärin. Tämä ei ole koulutehtäväni. Olet oikeassa, että olen opiskelija, mutta en yläasteella enkä lukiossa. Olen 23-vuotias yliopistossa opiskeleva nuori, joka on kiinnostunut Jane Austenin kirjoista. Ja minua ihan kiinnostaa tämä aihe oikeasti.
No sori. Muistutti vaan erehdyttävästi noita täällä usein nähtyjä koululaisten lypsykysymyksiä.
Itse asiaan en osaa ottaa kantaa, en ole (urospuolisena) noita kirjoja lukenut.
Hyvää joulua kumminkin! - tiinaaa
tinassa myös kirjoitti:
No sori. Muistutti vaan erehdyttävästi noita täällä usein nähtyjä koululaisten lypsykysymyksiä.
Itse asiaan en osaa ottaa kantaa, en ole (urospuolisena) noita kirjoja lukenut.
Hyvää joulua kumminkin!Nyt kun jälkeenpäin ajattelee niin taisi siltä vähän kuulostaakin.
Samoin sinne! tiinaaa kirjoitti:
Voisit lukea Carol Shields: Jane Austen
ja vaikka Karen Joy Fowler: Jane Austen -lukupiiri (joka on amerikkalainen romaani naisisista, jotka lukeva Austenia).
Austenista on noin kaksisataa vuotta, joten häntä ymmärtää paremmin, kun paneutuu hänen elämänoloihinsa. Minun suosikkini "Ylpeyden ja ennakkoluulon" lisäksi on "Viisasteleva sydän", josta on myös hyvä filmi.- tiinaaa
sharyn kirjoitti:
ja vaikka Karen Joy Fowler: Jane Austen -lukupiiri (joka on amerikkalainen romaani naisisista, jotka lukeva Austenia).
Austenista on noin kaksisataa vuotta, joten häntä ymmärtää paremmin, kun paneutuu hänen elämänoloihinsa. Minun suosikkini "Ylpeyden ja ennakkoluulon" lisäksi on "Viisasteleva sydän", josta on myös hyvä filmi.Minun onkin pitänyt lukea tuo Jane Austen -lukupiiri, mutta en ole opiskeluiltani ehtinyt. Oletko itse lukenut kirjan? Mitä sanot, onko lukemisen arvoinen?
Ja aivan totta puhut, että täytyisi ensin paneutua hänen elämänoloihinsa ja sitten pystyisi paremmin analysoimaan hänen kirjojaan. tiinaaa kirjoitti:
Minun onkin pitänyt lukea tuo Jane Austen -lukupiiri, mutta en ole opiskeluiltani ehtinyt. Oletko itse lukenut kirjan? Mitä sanot, onko lukemisen arvoinen?
Ja aivan totta puhut, että täytyisi ensin paneutua hänen elämänoloihinsa ja sitten pystyisi paremmin analysoimaan hänen kirjojaan.Itse asiassa paras kohta oli se, jossa Austen-fani päätyi vahingossa Star Trek -konferenssiin. Mielenkiintoisia näkökulmia Austeniin joka tapauksessa ja lopussa näkökohtien pohdinta -osa.
- Mr. Darcy
sharyn kirjoitti:
Austenista on noin kaksisataa vuotta, joten häntä ymmärtää paremmin, kun paneutuu hänen elämänoloihinsa. Minun suosikkini "Ylpeyden ja ennakkoluulon" lisäksi on "Viisasteleva sydän", josta on myös hyvä filmi.on minusta kyllä mainiosti ymmärrettävissä nykyaikana vaikkei niin paljon tuon ajan historiaan perehtyisikään, keskittyyhän se ennen kaikkea henkilöiden tunne-elämään ja miksi se olisi muuttunut kahdessasadassa vuodessa, kun ei paljon kahdessa tuhannessakaan. Ihminen on edelleen eläin jonka on kylmä olla yksin maailmassa.
"On yleisesti tunnustettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon."
- Teresita
Tästä on vuosia, kun olen kirjan ko. lukenut.
Mutta eiköhän se opeta, niin kuin nimikin ilmaisee, ettei ylpeyteen ja ennakkoluuloon kannata luottaa.
Yleensä Austenin kirjat ovat aikansa naisasiakirjoja.
Päähenkilöt selviytyvät vaikeuksistaan ja pyrkivät itsenäisiin ratkaisuihin elämässään huolimatta, että ovat tuomitut joko alistumaan aviomiehilleen tai naimattomina holhoojilleen.
Austenin viimeisessä kirjassa, jota hän itse ei ennättänyt kirjoittaa loppuun: "Sanditon, leikkiä ja totta", on teoksen alkupuheessa valaiseva analyysi Austenin kirjoista.- tiinaaa
aivan aivan, juuri se naisen asema on mielestäni keskeinen osa Austenin kirjoja.
kiitos vinkistä!
- Anonyymi
Elokuva oli ainakin huono.. kaikki tapahtui liian nopeasti, en pysynyt kärryillä (en ole lukenut kirjaa). Henkilöhahmot jäivät kaikki etäisiksi, ja Elizabethin ja Darcyn suhde vaikutti liian hätiköidyltä, mielestäni he eivät ollenkaan tutustuneet toisiinsa ennen kuin sanoivat jo rakastavansa toisiaan. Haluaisin lukea kirjan, sillä uskon sen olevan parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279