hej kaikki:) minun tilanne on tämmöinen...olen 21v nainen.odotan lasta miehelle,jonka kanssa minulla oli yhden illan juttu...ollaan opiskelukavereita,ja aluksi hän oli hyvin järkyttynyt ja vihainen päätöksestäni pitää lapsen. nytten hän on kummikin jo melko iloinen ja ollaan hyvissä väleissä.hän aikoo osallistua ja olla lapsen isä. tähän asti kaikki tosi tosi hyvin.
nyt olen saanut tietää että hän on ihastunut tyttöön joka on meidän luokkatoveri,ja siis myös minun koulu kaveri.hän ei tiedä raskaudesta mitään,eivätkä muut koululaiset,paitsi ystävämme.nytten heillä kuulemma on jotain meneillään,en siis ole hänen kanssa puhunut,vaan kuullut toiselta tyypiltä.
tiedän että en voi missään tapauksessa pakottaa häntä suhteeseen minun kanssani,mutta minua ahdistaa todella paljon että heillä on jotain meneilään.en todellakaan halua nähdä sitä koko ajan.ja en halua tilannetta jossa tämä toinen nainen ei tiedä lapsestamme. hän takuuvarmasti suuttuu minulle,kun saa tietää.
pelkään nyt että jos otan asian puheeksi isän kanssa,niin välit menis huonoiksi.
aika patti tilanne,en tiedä mitä tehdä.tunnen itseni todella typeräksi,mutta tilanne on todella epämukava.en halua kuljeskella koulussa mahapystyssä(ei vielä onneksi näy),ja että kaikki tietää etä lapsen isä on tämän toisen kanssa.
tiedän että olen pikkaisen itsekäs,mutta tarviin nytten pikaisesti neuvoja mitä tehdä ja sanoa.
mitä sanon hänelle?voinko vaatia että hän kertoo tytölle?
neuvoja pikaisesti:(
37
2052
Vastaukset
- varsinkin
kun se ns. isä on yhden illan juttu. Ei sen elämä kuulu sulle milläänlailla. Kun se lapsi on syntynyt,anna käydä katsomassa.
Noloa se lähinnä on sille isälle,mutta kun ei ole kerran holehtinut ehkäisystä,ei liene aihetta nikotella.- ....
"Ei sen elämä kuulu sulle milläänlailla". Kai oman lapsen isän elämä nyt JOLLAIN LAILLA kuuluu tulevalle äidillekin?
"Noloa se lähinnä on sille isälle,mutta kun ei ole kerran holehtinut ehkäisystä" Eikö ehkäisystä enää "holehditakaan" YHDESSÄ? - mamidummy
niin yksinkertaista...hänen elämä kyllä kuuluu minulle ja toistepäin...ollaan joka päivä yhteydessä jne...
- kuulu
.... kirjoitti:
"Ei sen elämä kuulu sulle milläänlailla". Kai oman lapsen isän elämä nyt JOLLAIN LAILLA kuuluu tulevalle äidillekin?
"Noloa se lähinnä on sille isälle,mutta kun ei ole kerran holehtinut ehkäisystä" Eikö ehkäisystä enää "holehditakaan" YHDESSÄ?Lapsen isän seurustelut mitenkään. Kyseessähän on ollut yhden illan suhde. Eikä tulevalla äidillä ole sananvaltaa tähän asiaan.
- ei kuulu sinulle
mamidummy kirjoitti:
niin yksinkertaista...hänen elämä kyllä kuuluu minulle ja toistepäin...ollaan joka päivä yhteydessä jne...
Tyhmää tehdä lapsia yhden illan suhteesta ja sitten vielä valittaa, kun miehellä on muita suhteita. Eri asia, jos olisit tehnyt lapsen tietoisesti ilman isää ja tämä olisi mukana sopimuksessa. Käytä ehkäisyä on tämän tarinan opetus.
- ......
kuulu kirjoitti:
Lapsen isän seurustelut mitenkään. Kyseessähän on ollut yhden illan suhde. Eikä tulevalla äidillä ole sananvaltaa tähän asiaan.
Tässähän nyt väitettiin, ettei isän ELÄMÄ kuulu MILLÄÄNLAILLA tulevalle äidille. Tähän vain kommentoin, että kyllä se nyt JOLLAINLAILLA kuuluu! Väliäkö sen onko suhde kestänyt yhden illan vai 2 vuotta jos tuloksena on yhteinen lapsi??
Ei tietenkään äiti voi määrätä tai päättää isän seuraelämästä jos eivät yhdessä ole, mutta kai hänellä silti oikeus on tunteisiinsa ja lapsen vuoksi myös TIETÄÄ onko isällä kumppania ja miten esim. kumppani suhtautuu tulevaan lapseen.. - itselles,,,,,,,,
...... kirjoitti:
Tässähän nyt väitettiin, ettei isän ELÄMÄ kuulu MILLÄÄNLAILLA tulevalle äidille. Tähän vain kommentoin, että kyllä se nyt JOLLAINLAILLA kuuluu! Väliäkö sen onko suhde kestänyt yhden illan vai 2 vuotta jos tuloksena on yhteinen lapsi??
Ei tietenkään äiti voi määrätä tai päättää isän seuraelämästä jos eivät yhdessä ole, mutta kai hänellä silti oikeus on tunteisiinsa ja lapsen vuoksi myös TIETÄÄ onko isällä kumppania ja miten esim. kumppani suhtautuu tulevaan lapseen..yhdenillanpanoilla ei ole mitään oikeuksia, jos mies ei halua kertoa.
- Just...
itselles,,,,,,,, kirjoitti:
yhdenillanpanoilla ei ole mitään oikeuksia, jos mies ei halua kertoa.
Niin kukapa sitä lasta ajattelisikaan...
Miehet ensin. - dummy ole
Just... kirjoitti:
Niin kukapa sitä lasta ajattelisikaan...
Miehet ensin.mitään "ajatellutkaan", kun hankkii lapsen isättömänä, lieneekö kuvitellut, että saa miehenkin siinä sivussa. Jos ryhtyy tieten tahtoen yh.ksi, niin turha valittaa kohtaloaan, sitä miten "isillä" onkin muita suunnitelmia, kuin kodin leikkiminen, panon kanssa.
- Jihuuu
Sanot, että hän aikoo osallistua ja on iloinen, tulee olemaan lapselle isä. Eihän hän siten pysty salaamaan mitenkään, että on sinun lapsesi isä. Tuskin aikookaan (ellei ole ihan pässi).
Eli ei sun tartte mitään salailla, sitten kun raskaus alkaa näkyä niin ihmisten kysyessä asiaa voit suoraan sanoa kuka isä on. Ja eiköhän se mieskin sen kerro. Opettele elämään tosiasioitten kanssa huolimatta muista, se ei ole sinun vikasi jos joku nainen suuttuu siitä, että odotat kyseiselle miehelle lasta. Mieshän sen on alulle itse pistänyt..
Ja se on vaan kestettävä, että näet miehen deittailevan muita. Vaikka hän on lapsesi isä, niin kuten sanoitkin, et voi pakottaa häntä suhteeseen kanssasi, vaikka itse niitä tunteita omaisitkin.
t. kotiparisuhdeanalysoija xD - kahden lapsen äiti
Heip!
On aika paha tilanne kyllä, mutta sinuna vain keskittyisin vauvan odotukseen ja jättäsin muut murheet murehtimatta.
Jos teillä ei ollut lapsen isän kanssa ennenkään suhdetta, niin ei kai sitä suhdetta voi lapsen takia järjestää. Anna isän tehdä niinkuin parhaaksi näkee, kyllä raskautesi varmasti huomataan jossain vaiheessa.
Mieti itsesi toisen naisen tilanteeseen, et varmasti haluaisi kuulla uudella kumppanillasi olevan lapsi tilauksessa toiselta naiselta. Todennäköisesti tuomitsisit miehen samantien etkä edes haluaisi tutustua lähemmin. Niin ainakin minä toimisin.
Ehkä mies haluaa ensin tutustua ja tutkailla tilannetta ja jos suhde näyttää kehittyvän ja kemiat kohtaa niin sitten vasta pudottaa tämän "pommin".
Onnea kuitenkin raskaudestasi ja koita pärjäillä!
Voimia!- ja huh,huh
Vaikea juttu joo on se kumin laittaminen siihen pippelin päälle juu vaikeeta on. Taas yks lapsi lisää niiden tuhansien muiden lasten joukkoon joilla ei ole kokonaista NORMAALIA perhettä niinku tiiättekö sillai saman katon alla asumassa ja sillai ettäpä iskä ja äiskä tietäis toisistaan jotain muutakin kun vaan nimen ja ulkonäön.
- jghjghjgh
ja huh,huh kirjoitti:
Vaikea juttu joo on se kumin laittaminen siihen pippelin päälle juu vaikeeta on. Taas yks lapsi lisää niiden tuhansien muiden lasten joukkoon joilla ei ole kokonaista NORMAALIA perhettä niinku tiiättekö sillai saman katon alla asumassa ja sillai ettäpä iskä ja äiskä tietäis toisistaan jotain muutakin kun vaan nimen ja ulkonäön.
joo et sillai tiätsä niinku...
- Laurita
MINKÄ IHMEEN TAKIA HALUAT SYNNYTTÄÄ LAPSEN TOLLAISELLE MIEHELLE, TOLLAISEEN TILANTEESEEN?????? Ei helvetti etten ymmärrä tollasia naisia että suinpäin lapsia vaan (eikä voi tehdä abottia joo,joo) Hölön pölöt ajattele nyt sit lasta vähän.Mitäs siä sille sanot että halusin nyt vaan sinut ku nyt näin pääs käymään ..niinkö? iskä ei oikee tykänny asiasta mut kyl se sit oli "melko iloinen" kuitenki. AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
- tekee
joskus virheitä ! Olkaa armollisia .
Abortti on murha . - mamidummy
tekee kirjoitti:
joskus virheitä ! Olkaa armollisia .
Abortti on murha .arvatkaa mitä saatanan ehkäisy saarnaajat!me käytettiin ehkäisyä!et repikää siitä...ei vaan oikein ne pillerit toiminut.
- ---
mamidummy kirjoitti:
arvatkaa mitä saatanan ehkäisy saarnaajat!me käytettiin ehkäisyä!et repikää siitä...ei vaan oikein ne pillerit toiminut.
Rauhoitu.. Et anna kovinkaan viisasta kuvaa itsestäsi. Kenties et osannut käyttää niitä pillereitäkään sen vuoksi oikein.. S
itäpaitsi ette käyttäneet ehkäisyä oikein jos yhdenillan jutun kanssa sekstaat ilman kondomia. Raskautesi lisäksi sinulla voi olla muutakin saamista mieheltä (tai miehellä sinulta). Entistä hölmömpää jos sekstailee yhdenillan jutun kanssa ilman kortsua!
Wanha witsi muuten tämä "pillerit ei toimineet". Vaikka tehon pitäisi olla OIKEIN KÄYTETTYNÄ reilusti yli 90%, niin yllättävän usein törmää naisiin, jotka kyllä ovat satavarmasti pillereitä oikein käyttäneet, mutta "saatanan ehkäisy hölmöt" tulee silti paksuksi..... - totta!
--- kirjoitti:
Rauhoitu.. Et anna kovinkaan viisasta kuvaa itsestäsi. Kenties et osannut käyttää niitä pillereitäkään sen vuoksi oikein.. S
itäpaitsi ette käyttäneet ehkäisyä oikein jos yhdenillan jutun kanssa sekstaat ilman kondomia. Raskautesi lisäksi sinulla voi olla muutakin saamista mieheltä (tai miehellä sinulta). Entistä hölmömpää jos sekstailee yhdenillan jutun kanssa ilman kortsua!
Wanha witsi muuten tämä "pillerit ei toimineet". Vaikka tehon pitäisi olla OIKEIN KÄYTETTYNÄ reilusti yli 90%, niin yllättävän usein törmää naisiin, jotka kyllä ovat satavarmasti pillereitä oikein käyttäneet, mutta "saatanan ehkäisy hölmöt" tulee silti paksuksi.....justpa oli lehdessä juttua kuin joka kolmas lapsi on vahinko ja siinä joku asiantuntija? sanoi, että monet naiset ovat tosi huonoja syömään pillereitä ja että ihmisiä ei vaan yksinkertaisesti ole luotu muistamaan sitä yhtä pilleriä joka päivä. Sama juttu kuulemma antibioottien kanssa. Itse kyl olen tässä jo muutaman vuoden muistanut joka ikisen pillerin :)
Mutta totta myös se, että tosiaan joskus voi tuööa raskaaksi vaikka olisi kuinka tunnollisesti muistanut jokaisen ottaa ajallaan. Teho silloin tais olla 98 %.. - mamidummy
totta! kirjoitti:
justpa oli lehdessä juttua kuin joka kolmas lapsi on vahinko ja siinä joku asiantuntija? sanoi, että monet naiset ovat tosi huonoja syömään pillereitä ja että ihmisiä ei vaan yksinkertaisesti ole luotu muistamaan sitä yhtä pilleriä joka päivä. Sama juttu kuulemma antibioottien kanssa. Itse kyl olen tässä jo muutaman vuoden muistanut joka ikisen pillerin :)
Mutta totta myös se, että tosiaan joskus voi tuööa raskaaksi vaikka olisi kuinka tunnollisesti muistanut jokaisen ottaa ajallaan. Teho silloin tais olla 98 %..minusta on aika huvittavaa että tuntemattomat ihmiset saarnaa mulle kondomin käytöstä...se että se oli yhden illan juttu ei tarkoita sitä että en tuntenut häntä,ja että en tietäisi jos hänellä tauteja....
mä nyt en tullut tänne saamaan ehkäisyopetusta...eiköhän se ole jo opittu.. - noin niin
mamidummy kirjoitti:
minusta on aika huvittavaa että tuntemattomat ihmiset saarnaa mulle kondomin käytöstä...se että se oli yhden illan juttu ei tarkoita sitä että en tuntenut häntä,ja että en tietäisi jos hänellä tauteja....
mä nyt en tullut tänne saamaan ehkäisyopetusta...eiköhän se ole jo opittu..nyt kyllä haukut väärää ihmistä. Mä en ole sulle mitään saarnannut enkä neuvonut, kunhan vastasin toisen ihmisen laittamaan viestiin.
- mistä
mamidummy kirjoitti:
minusta on aika huvittavaa että tuntemattomat ihmiset saarnaa mulle kondomin käytöstä...se että se oli yhden illan juttu ei tarkoita sitä että en tuntenut häntä,ja että en tietäisi jos hänellä tauteja....
mä nyt en tullut tänne saamaan ehkäisyopetusta...eiköhän se ole jo opittu..sä voi tietää onko sillä jotain tauteja? Tuskin se nyt tilivelvollinen sulle on. Ja eihän se välttämättä itsekään tiedä. Jos se ei sun kanssa käyttänyt kortsua, miksi käyttäisi muidenkaan kanssa.
- .....
mamidummy kirjoitti:
mä nyt en tullut tänne saamaan ehkäisyopetusta...eiköhän se ole jo opittu..Hyvin naurettava olet! Tuntemattomilta ihmisiltähän tulit neuvoakin kysymään.
No jos yhdenillanjuttusi antoi tuoreet paperit sp-tautipuhtaudestaan niin hieno juttu.
Jos kirjoittelee asioistaan niin pitää olla valmis myös kritiikkiin. Itsekästä määräillä mitä sinulle saa vastata ja mitä ei. Halusit ilmeisimmin vain "voi sinua" -kommentteja? - sit paikallaan
mamidummy kirjoitti:
arvatkaa mitä saatanan ehkäisy saarnaajat!me käytettiin ehkäisyä!et repikää siitä...ei vaan oikein ne pillerit toiminut.
vaikutat sen verran huonokäytöksiseltä, että se olisi paras ratkaisu. Enkä enää ihmettele, miksi mies ei jaksanut kuin sen yhden illan...
- tänne valittamaan
mamidummy kirjoitti:
mä nyt en tullut tänne saamaan ehkäisyopetusta...eiköhän se ole jo opittu..kuinka sua potuttaa katsella, kun miehellä on uusi. Sitä saa, mitä tilaa ja kannahan nyt vain rakkautesi hedelmä ulisematta.Lapsi parka.
- äiti kans
mamidummy kirjoitti:
ei käytä tuollaista kieltä.Olet nyt raskaana ja sillä siisti. Ala ajatella millä elätät lapsesi esim. elatusmaksut lapsen isältä yms.
- äimänä
tänne valittamaan kirjoitti:
kuinka sua potuttaa katsella, kun miehellä on uusi. Sitä saa, mitä tilaa ja kannahan nyt vain rakkautesi hedelmä ulisematta.Lapsi parka.
tosi inhottava, oletko kateellinen ap. kirjoittajalle kun viitsit kirjoitella tuommoisia.Onko ihan pakko tuoda katkeruutensa julki? Inhottavaa luettavaa HYI! Koskee kaikkia teitä KAIKKITIETÄVIÄ, tosi mukavaa olla jälkiviisaita.
- kateellinen?
äimänä kirjoitti:
tosi inhottava, oletko kateellinen ap. kirjoittajalle kun viitsit kirjoitella tuommoisia.Onko ihan pakko tuoda katkeruutensa julki? Inhottavaa luettavaa HYI! Koskee kaikkia teitä KAIKKITIETÄVIÄ, tosi mukavaa olla jälkiviisaita.
Kuka on kateellinen ap.lle ja miksi ihmeessä? Siinä, että tekee lapsia, suunnittelematta, ei ole mitään kadehdittavaa. Ja jos sinun tunneskaalasi on joko kateus/ihailu linjalla, niin se kertoo kaiken sinusta. Ap.ta ja etenkin syntymätöntä lasta käy sääliksi.
- mamidummy
äiti kans kirjoitti:
ei käytä tuollaista kieltä.Olet nyt raskaana ja sillä siisti. Ala ajatella millä elätät lapsesi esim. elatusmaksut lapsen isältä yms.
kysyin yksinkertaisesti neuvoja,mutta en ole kyllä yhtäkään saanut,paitsi suunnilleen et te pässi abortti.en saa isätöntä lasta,en ollut pelkkä pano...oltiin kerran sängyssä.jos se tekee minusta halvan panon niin fine by me.
mut aika huvittavaa että tälläsen keskustelun toi mun viesti sai aikaansa...ehkä hyvät ihmiset ois hyvä jos ette tuomitsis muita,etenkin kun ette tiedä yhtään mitään sen enempää tilanteesta.
mun puolesta oitte ihan vapaasti kelaa että oon lapsellinen säälittävä yhden illan pano,mut arvatkaa mitä...olen onnellinen odottava äiti.lapsen isän kanssa hyvät välit...ja ehkä välillä vähän lapsellinen ja ruma suustani..mut ketä se haittaa...ei lapset näitä keskusteluja lue..
ja vaikka minusta tulee yksinhuolaja(uuuh...tosi paha!)niin se ei tee minusta huonompaa ihmistä.en halunnut abortoda omaa lastani,joten en niin tehnyt!ja tottakai minullakin on vähän hermot kireellä,kuten muillakin odottavilla,vaikka ne nyt sit ei oo yksinhuoltajia..
hyvää joulunodotusta teille,ja nyt tää säälittävä yh pissis joka vaan kiroilee menee iloisena tapaamaan lapsen isää(siis se säälittävä jätkä joka ei kortsuu osaa käyttää,ja salee sil on viel kaikki taudit)ja me suunnitellaan meidän lapsen elämää!koska me kyllä se ainakin osataan hyvin hoitaa...
ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:) - Zimba-83
mamidummy kirjoitti:
kysyin yksinkertaisesti neuvoja,mutta en ole kyllä yhtäkään saanut,paitsi suunnilleen et te pässi abortti.en saa isätöntä lasta,en ollut pelkkä pano...oltiin kerran sängyssä.jos se tekee minusta halvan panon niin fine by me.
mut aika huvittavaa että tälläsen keskustelun toi mun viesti sai aikaansa...ehkä hyvät ihmiset ois hyvä jos ette tuomitsis muita,etenkin kun ette tiedä yhtään mitään sen enempää tilanteesta.
mun puolesta oitte ihan vapaasti kelaa että oon lapsellinen säälittävä yhden illan pano,mut arvatkaa mitä...olen onnellinen odottava äiti.lapsen isän kanssa hyvät välit...ja ehkä välillä vähän lapsellinen ja ruma suustani..mut ketä se haittaa...ei lapset näitä keskusteluja lue..
ja vaikka minusta tulee yksinhuolaja(uuuh...tosi paha!)niin se ei tee minusta huonompaa ihmistä.en halunnut abortoda omaa lastani,joten en niin tehnyt!ja tottakai minullakin on vähän hermot kireellä,kuten muillakin odottavilla,vaikka ne nyt sit ei oo yksinhuoltajia..
hyvää joulunodotusta teille,ja nyt tää säälittävä yh pissis joka vaan kiroilee menee iloisena tapaamaan lapsen isää(siis se säälittävä jätkä joka ei kortsuu osaa käyttää,ja salee sil on viel kaikki taudit)ja me suunnitellaan meidän lapsen elämää!koska me kyllä se ainakin osataan hyvin hoitaa...
ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)mä en tajua miten jotkut voi menettää noin hermonsa... mä ymmärrän sua oikeen hyvin. ite varmasti miettisin kanssa samoja asioita, jos tilanne olisi sama. älä välitä noista "äkäisistä" vastauksista. ne on varmaankin joltain, jolla ei ole ollenkaan omaa elämää. siksi niin kiihkolla järjestelemässä toisen asioita.
toivottavasti kaikki menee hyvin!!! - ....................
Zimba-83 kirjoitti:
mä en tajua miten jotkut voi menettää noin hermonsa... mä ymmärrän sua oikeen hyvin. ite varmasti miettisin kanssa samoja asioita, jos tilanne olisi sama. älä välitä noista "äkäisistä" vastauksista. ne on varmaankin joltain, jolla ei ole ollenkaan omaa elämää. siksi niin kiihkolla järjestelemässä toisen asioita.
toivottavasti kaikki menee hyvin!!!miten äkäinen vastaus liittyy siihen onko omaa elämää. On kai nyt jokaisella ihmisellä jonkun näköinen elämä. Noista viesteistä päätellen dummy itse meni vähän liian rajulle puolustuskannalle ja alkoi käyttäytymään pentumaisesti. Eli sitä saa mitä tilaa. Miksi noi nrajusti puolustautua jos kaikki kerta hyvin. Ja eihän nyt kukaan pysty netin välityksellä järjestellä toisten elämää..
- typerät kirjoittelut
mamidummy kirjoitti:
ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)sitten kirjoittamatta, aina kun vastaukset eivät ole miellyttäviä.
- tullut..
mamidummy kirjoitti:
ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)mieleen miettiä, että miksi sait noin paljon negatiivista palautetta..? Onko sinulla peiliä mihin katsoa? Minua häiritsee eniten itsekkäät ihmiset, jotka ei tajua silloinkaan kun 46 ihmistä kommentoi samoin, että vikaa voisi löytyä itsestäänkin. Vaarallinen asetelma tulevalle kasvatustehtävällesikin jos kuvittelee olevansa aina oikeassa eikä osaa myöntää virheitään!
"ehkä hyvät ihmiset ois hyvä jos ette tuomitsis muita,etenkin kun ette tiedä yhtään mitään sen enempää tilanteesta." Sait kritiikin (et tuomiota) sen perusteella mitä kerroit. Jos et kerro kaikkea se ei ole lukijan vika. Mieti. Toisaalta kerroit paljonkin itsestäsi, alatyylistä kirjoitustapaa ja sivistymätöntä kieltä käyttäen. Sitä et voi selittää "ette tunne mua" -sitaatein.
"ja ehkä välillä vähän lapsellinen ja ruma suustani..mut ketä se haittaa...ei lapset näitä keskusteluja lue.."
Kyllä se lukijaa haittaa jos nimitellään ja kiroillaan. Jos myös puhut noin oikeassa elämässä (mitä epäilen), niin eipä kateeksi käy keskustelukumppaniasi. Myös aikuisille on tapana puhua toista kunnioittaen, ei vain lapsille.
"ja tottakai minullakin on vähän hermot kireellä,kuten muillakin odottavilla,vaikka ne nyt sit ei oo yksinhuoltajia.."
No varsinaisesti raskaus"oireisiin" ei kuulu hermojen kireellä olo..
"..lapsen isää(siis se säälittävä jätkä joka ei kortsuu osaa käyttää,ja salee sil on viel kaikki taudit)"
Niinhän ne kaikki ajattelee kun kortsuitta sekstaa. Iliman muuta te olette tietysti poikkeus! ;)
"ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)"
Sinäpä sen sanoit ja olet osoittanutkin harvinaisen selvästi; lapsellinen olet. Toivottavasti 9kk riittää kasvattamaan sinua, jotta tuleva lapsesi saa paremman mallin aikuisen käytöksestä.
Onnea odotuksellesi. - Samaa mieltä
tullut.. kirjoitti:
mieleen miettiä, että miksi sait noin paljon negatiivista palautetta..? Onko sinulla peiliä mihin katsoa? Minua häiritsee eniten itsekkäät ihmiset, jotka ei tajua silloinkaan kun 46 ihmistä kommentoi samoin, että vikaa voisi löytyä itsestäänkin. Vaarallinen asetelma tulevalle kasvatustehtävällesikin jos kuvittelee olevansa aina oikeassa eikä osaa myöntää virheitään!
"ehkä hyvät ihmiset ois hyvä jos ette tuomitsis muita,etenkin kun ette tiedä yhtään mitään sen enempää tilanteesta." Sait kritiikin (et tuomiota) sen perusteella mitä kerroit. Jos et kerro kaikkea se ei ole lukijan vika. Mieti. Toisaalta kerroit paljonkin itsestäsi, alatyylistä kirjoitustapaa ja sivistymätöntä kieltä käyttäen. Sitä et voi selittää "ette tunne mua" -sitaatein.
"ja ehkä välillä vähän lapsellinen ja ruma suustani..mut ketä se haittaa...ei lapset näitä keskusteluja lue.."
Kyllä se lukijaa haittaa jos nimitellään ja kiroillaan. Jos myös puhut noin oikeassa elämässä (mitä epäilen), niin eipä kateeksi käy keskustelukumppaniasi. Myös aikuisille on tapana puhua toista kunnioittaen, ei vain lapsille.
"ja tottakai minullakin on vähän hermot kireellä,kuten muillakin odottavilla,vaikka ne nyt sit ei oo yksinhuoltajia.."
No varsinaisesti raskaus"oireisiin" ei kuulu hermojen kireellä olo..
"..lapsen isää(siis se säälittävä jätkä joka ei kortsuu osaa käyttää,ja salee sil on viel kaikki taudit)"
Niinhän ne kaikki ajattelee kun kortsuitta sekstaa. Iliman muuta te olette tietysti poikkeus! ;)
"ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)"
Sinäpä sen sanoit ja olet osoittanutkin harvinaisen selvästi; lapsellinen olet. Toivottavasti 9kk riittää kasvattamaan sinua, jotta tuleva lapsesi saa paremman mallin aikuisen käytöksestä.
Onnea odotuksellesi.Sinulla on sana hallussa ja osaat hyvin eritellä asiat.
- confused?
mamidummy kirjoitti:
ja joo,nyt oon varmaan jo aika lapsellinen...mut so what?hauskaa ku te kaikki vaan raivostutte ja revitte hiuksianne sen takia:)Olitte kerran sängyssä, mutta et ollut yhen illan pano? Kauanko te siellä sitten olitte?
Anteeksi nyt olen paha ihminen kun ajattelen näin, mutta olen seurannut läheltä yhtä "pariskuntaa", jossa nainen oli aikalailla kuin sinä (tosin nuorempi), ja elätteli juuri samanlaisia toiveita miehen suhteeen. Mies oli niin kiltti, ettei raaskinut sanoa naiselle mitään... kunnes koko homma kosahti käsiin.
Varo nyt ettet polta näppejäsi.
- muutakaan et voi
Jos abortti ei tuu kysymykseen eli on liian myöhäistä tai oot vakaasti päättäny pitää lapsen, ni ei voi muuta, kun sanoa: Onnea uudelle äidille!
Sun kannattaa puhua miehelle, miltä susta tuntuu. Se voi auttaa.
Muista kuitenkin, ettet oo ensimmäinen nainen, jonka mies lähtee kävelemään kesken odotuksen. (esim. Brittanyn Kevin jätti raskaana olevan vaimonsa, Eddie Murphy jätti raskaana olevan Mel B:n). Lapsi ei oo miehelle riittävä syy jäädä suhteeseen, jota ei koe tyydyttäväksi muuten.
Lasta sä et voi salata. Se tulee kyllä ilmi, kun maha kasvaa, joten totuttele ajatukseen ja puhu mahdollisimman avoimesti asioista. Lapsi tulee olemaan osa sun elämää sun koko loppuelämän ajan, joten salailu ei enää auta ketään tässä vaiheessa.
Toki toivoisi, että olisit saannut lapsen miehen kanssa, jolta saat rakkautta ja tukea. Lapsen hoivaaminen on raskas taakka yksinään. Tueksi ei riitä, jos mies lähettää joulukortin ja maksaa minimielarit. Tulet kaipaamaan enemmän.- Laurita
Juup mulla oli niin paljon mielessä mitä tänne vielä tänään kommentoin mutta katos vaan ne onki jo kaikki tullu ihan kivasti esille.
Justiinsa tänään mietin tossa että on se väärin ku me ihmiset ollaan kuin pienessä purkissa ja jotkut vaan säätelee meille rajoja miten elää ja mitä saa ja ei saa tehä kuten esimerkiks nää alkoholi hommat että ei saa olla sikspäkkejä ja niissä pitää olla taroja jossa lukee sitä ja tätä ja sitten tulee tää tupakka homma että kohta ei saa enää polttaa juuri missään, ni ne säätelee aika pitkälti ihmisen henkilökohtaisia vapauksia ja näin ni eikö pitäs sitte säädellä vähän tätä lapsen teko politiikkaakin että aina kun tulee raskaaksi ni siitä pitäs tehdä selvitys ja pla, pla, ja sitten jostain tulis päätös että saisitko synnyttää vai ei.... ETTEI TÄLLÄISET IHMISET JOKA TAN KETJUN ALOTTI PYSTYIS TEHDA NIINKUIN SE NYT ON KOVAA VAUHTIA TEKEMASSA!!!!!!! - Mammaksi_maaliskuussa_06
Laurita kirjoitti:
Juup mulla oli niin paljon mielessä mitä tänne vielä tänään kommentoin mutta katos vaan ne onki jo kaikki tullu ihan kivasti esille.
Justiinsa tänään mietin tossa että on se väärin ku me ihmiset ollaan kuin pienessä purkissa ja jotkut vaan säätelee meille rajoja miten elää ja mitä saa ja ei saa tehä kuten esimerkiks nää alkoholi hommat että ei saa olla sikspäkkejä ja niissä pitää olla taroja jossa lukee sitä ja tätä ja sitten tulee tää tupakka homma että kohta ei saa enää polttaa juuri missään, ni ne säätelee aika pitkälti ihmisen henkilökohtaisia vapauksia ja näin ni eikö pitäs sitte säädellä vähän tätä lapsen teko politiikkaakin että aina kun tulee raskaaksi ni siitä pitäs tehdä selvitys ja pla, pla, ja sitten jostain tulis päätös että saisitko synnyttää vai ei.... ETTEI TÄLLÄISET IHMISET JOKA TAN KETJUN ALOTTI PYSTYIS TEHDA NIINKUIN SE NYT ON KOVAA VAUHTIA TEKEMASSA!!!!!!!Etpä juuri vaikeaselkoisemmin olisi asiaasi voinut esittääkään...
Sen verran sanoisin noista mainitsemistasi asioista, että itse ainakin näen ainoastaan hyvänä asiana tupakkalain samoin kuin alkoholilain. Ennen oli ihan kamalaa käydä esimerkiksi kahvilla jossain kahvilassa, jossa sai polttaa joka pöydässä - lastani en sellaiseen kahvilaan enää edes veisi. Mitä taas alkoholiin tulee, niin etkö itse näe sen mukanaan tuomia ongelmia? Kuinkas sitten, jos sen käyttöä ei ollenkaan rajoitettaisi?
Lapsen tekoon tai tekemättömyyteen ei muilla ole paljoakaan sanavaltaa, mutta ainahan saa neuvoa ja opastaa - sekä omata omia mielipiteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770